Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Ciepłe powietrze w dolocie = duże spalanie i strzelani
Autor Wiadomość
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Sie 2009, 15:54   

JoeMix napisał/a:
marian napisał/a:
Kiedyś w autach nie było takiego termostatu tylko się ręcznie przełączało Lato/Zima i było ok,
Nie było okej bo latem jeździłeś non stop na lato (zimne powietrze) a zimą na zimie (ciepłe powietrze) - dlatego wymyślili automat, tylko trzeba go mieć sprawnego.
pisałem w tym sensie że silnik pracował bez problemów bez szarpania itp.oczywiście jak wszystkie inne elementy były sprawne a w szczególności gażnik.Wiadomo że termostat sterujący temp powietrza dolotu jest przydatny dlatego iż zapewnia optymalną temp.powietrza w każdych warunkach, i szybsze osiąganie prawidłowej temp.pracy silnika(choć ja specjalnie różnicy nie zauważyłem)
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Sie 2009, 20:36   

JoeMix napisał/a:
marian napisał/a:
Kiedyś w autach nie było takiego termostatu tylko się ręcznie przełączało Lato/Zima i było ok,
Nie było okej bo latem jeździłeś non stop na lato (zimne powietrze) a zimą na zimie (ciepłe powietrze) - dlatego wymyślili automat, tylko trzeba go mieć sprawnego.


no dobra, ale termostat nie do konca odslanial wlot zimnego powietrza, jak sam przyznajesz, po wyjeciu klapki jest otwarty na 100%. ja wogole nie wiedzialem ze w tym juz wymyslono cos takiego jak termostat. cale zycie myslalem ze to kawal rury. ja zatkalem dziurke korkiem od oleju idealnie weszla i przykleilem porzadnym silikonem do tego zalozylem na dolot kolanko i rurę w lampe odwrotnie do jazdy, co do gaznikow to mnie nie trzeba uczyc jak to robic, ale dzieki za checi :) mnie bardziej interesuje zachowanie fiesty po przerobce na tylko zimny dolot i nie kombinowaniu nic wiecej. nie gasną np przy dojezdzaniu do skrzyzowania, po zaslepieniu cieplego pytam narazie bez regulacji obrotow na gazniku? jako ze to nie moja i robie mu to na odleglosc
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 27 Sie 2009, 17:17   

z tym gaśnięciem to może tak być przy dojeżdżaniu do skrzyżowania albo przy jeździe na luzie z rozpędu(szczególnie na gazie).Ale jak piszesz że dałeś kolanko i odwrotnie do kierunku jazdy to ten objaw może nie występować bo nie będzie ci wdmuchiwać powietrza.powinno być ok
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:16   

Pawełos666 napisał/a:
mnie bardziej interesuje zachowanie fiesty po przerobce na tylko zimny dolot i nie kombinowaniu nic wiecej. nie gasną np przy dojezdzaniu do skrzyzowania, po zaslepieniu cieplego pytam narazie bez regulacji obrotow na gazniku? jako ze to nie moja i robie mu to na odleglosc



a wiec.....silnik na zimnym na gazie pracuje rowniej....moze wymagac lekkiej regulacji wolnych obrotow ale pamietaj zeby to robic na benzynie !!!! potem ewentualnie dawke gazu na wolnych wyregulowac.....na dodatek silnik na zimnym mniej pali i tak jakby lepiej sie zbiera (ale to moze byc tylko takie falszywe odczucie)
_________________

 
 
 
romsped 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 25 Paź 2009, 13:07   

Wszystko jakoś mało fachowo opisane po co te kombinacje zastosować dolot orginalny zależny od pojemności upewnić sie że układ elektryczny działa poprawnie tj. świece itp. i fachowo wyrególować zasilanie lpg

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 13:10 ]
A jeżeli w parowniku pojawił sie olej to nic innego jak że ten silnik sie już nie nadaje do dalszej eksplatacji na lpg ponieważ jest już mocno nieszczelny.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2009, 15:11   

romsped napisał/a:
A jeżeli w parowniku pojawił sie olej to nic innego jak że ten silnik sie już nie nadaje do dalszej eksplatacji na lpg ponieważ jest już mocno nieszczelny.
W reduktorze zawsze zbiera się olej - trzeba go regularnie spuszczać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
romsped 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 25 Paź 2009, 21:01   

Kolego skąd te wiadomości naprawdę poczytaj lub popracuj a potem doradzaj kolego a ten olej to z czego ma sie znaleść w tym parowniku -- jest ogrzewany wodą z układu chłodzenia a w nim nie ma prawa być gram oleju jest to układ zamknięty, olej może sie pojawić przy nieszczelności tj. uszczelka głowicy nieszczelność głowicy-bloku silnika.
Bez obrazy pozdro
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2009, 22:02   

A skąd w reduktorze olej z pod uszczelki pod głowica? No stary to są 2 elementy które nic nie łączy przecież. Układ chłodzenia, ale ten olej to nie z niego - możesz wykręcić śrubę spustowa oleju w reduktorze, i płyn Ci nie ucieknie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
romsped 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26 Paź 2009, 23:11   

kolego skąd ten olej w parowniku?
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 27 Paź 2009, 16:25   

romsped chyba jakis niedoje************* jestes ....... kolega JoeMix pieknie Ci tlumaczy, to nie olej tylko mazut, to naturalne ze sie zbiera w parowniku gdyz jest go troche gazie, gaz odparuje a mazut zostaje........do tego w gazie jest tez sporo opilkow metalu (ja mam w filtrze gazu maly magnesik ktory zbiera ten syf), troche wody, olejow, moze nawet kupa w nim jest....... zreszta popatrz tez koles na ilosc postow JoeMixa......nie jednej osobie pomogl i pewnie nie jedna fieste reanimowal wiec nie wyjezdzaj tu z textami "popracuj badz poczytaj" wszyscy posiadajacy LPG i dbajacy o instalacje sa kumaci w tym ze chociaz raz do roku trzeba ten kurek pod parownikiem odkrecic, a moze niemasz lpg, jestes pro benzyniakiem i szpanujesz ze wolisz zaplacic 35 zeta za 100 km niz 16 :P

wiec jak jestes takim fachowcem romsped to rozwal nas jakas inicjatywa polepszenia osiagow na LPG
_________________

 
 
 
romsped 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 27 Paź 2009, 17:52   

kolego karolusms bardzo fajnie cie prosze abyś wyzwiska zostawił dla siebie bo to bardzo mocno oslabia chęć korzystania z forum.
Zwracam honor JoeMix
bo faktycznie jest coś takiego jak śruba spustowa
Ale .. miałem 4 samochody z lpg w każdym montowana od nowości i żaden gazownik na przeglądzie niczego nie spuszczał z moich reduktorów może to przez to że sa różne modele i dlatego moja twarda postawa.

Prosze cie jeszcze raz kolego karolusms o nie urzywanie wyrazów obraziliwych.

Pozdro dla wszystkich umoczonych w temat lpg
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2009, 09:50   

Nie nie nie kłóćcie się, faktycznie olej to bardzo ogólnikowe stwierdzenie, wszystkie (teoretycznie) ciała stałe zawarte w gazie zostają na filtrze, głównie chodzi o grafit którym bodajże jest smarowana pompa gazu w dystrybutorze, natomiast cały syf rozpuszczony w gazie po odparowaniu LPG zostaje w reduktorze,,,

Będzie się zbierał na dnie, z czasem zajmując cześć przestrzeni w której rozpręża się gaz - przez co wydajność reduktora spada, w drastycznych przypadkach będzie zasysany przez silnik i przepalany jak pary oleju ze skrzyni korbowej,,,

Potwierdzam, wielu mechaników na przeglądach nie spuszcza tego syfu z reduktora, wiele reduktorów jest tak założony że nie ma dojścia do śruby.

romsped, przyjrzyj się reduktorowi, może masz od spodu plastikową śrubkę, wykręć i pewnie coś Ci zleci,,, mnie w pługu 309 dopiero koleś spuścił po jakichś 5 latach exploatacji instalacji,,, a leciało i leciało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 28 Paź 2009, 15:54   

romsped napisał/a:
bo to bardzo mocno oslabia chęć korzystania z forum.



no to nie korzystaj jak ci nie pomaga, najpierw dowiedz sie oco kaman a pozniej cwaniakuj
_________________

 
 
 
romsped 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28 Paź 2009, 19:11   

Człowiek uczy sie całe życie!!!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Paź 2009, 09:57   

STOP, nie obrażajmy kolegi, a koledze proponuje zacząć od nauki chemii i składu paliw typu: ON, LPG, Pb, jeśli już mówimy o tym co się gdzieś tam zgromadza i jakie są produkty spalania tych paliw.

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 10:10 ]
romsped napisał/a:
Wszystko jakoś mało fachowo opisane po co te kombinacje zastosować dolot orginalny zależny od pojemności upewnić sie że układ elektryczny działa poprawnie tj. świece itp. i fachowo wyrególować zasilanie lpg

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 13:10 ]
A jeżeli w parowniku pojawił sie olej to nic innego jak że ten silnik sie już nie nadaje do dalszej eksplatacji na lpg ponieważ jest już mocno nieszczelny.


jakie kombinacje? to tylko kombinacja z cieplym lub zimnym powietrzem i nic poza, dla silnika jest to plus, rozwjam wszystkie watpliwosci, a więc zimne powietrze jest lepsze, dlatego, że ma więcej tlenu i większą gęstość, tyle na ten temat, tak samo jak jazda przy deszczu w wilgotnym powietrzu i jazda w upal, gdzie powietrze jest suche
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.