Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Ciepłe powietrze w dolocie = duże spalanie i strzelani
Autor Wiadomość
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Cze 2009, 21:40   

karolusms, no to jak w końcu z tymi świecami, bo wcześniej pisałeś, że wymieniane były świece kable, itd. Jeśli jest przebicie to świece to na pewno.
Może pasowałoby zrobić porządna regulację instalki? Ale tak jeszcze jedno mi przychodzi do głowy... może jest już zasyfiały reduktor - ile ma już latek od ostatniego czyszczenia - w jakim stanie są membrany - może trzeba by go już rozebrać, poczyścić i wymienić membranki, przy okazji filterek od gazu zmienić :9:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Cze 2009, 21:59   

Nie chce Ci psuć radochy z dolotu wykonanego z rury od odkurzacza, ale zauważyłeś że wszystkie doloty są zazwyczaj gładkie w środku?

Lżej zaciągniesz powietrze cieńszą rurką niż wąż od odkurzacza niż tym wężem - byle była gładka w środku.

Rura od odkurzacza miała na niską przepustowość w moim 935ccm w Mk1 a Ty ją wsadzasz do Mk3 w 1,1 i chcesz by było dobrze? Wywal to badziewie z auta. Masz monowtrysk więc nie będzie u Ciebie tego wiadac, ja u siebie jak silnik pracował na benzynie ja zakładałem tę rurkę to wchodziła na wyższe obroty - bo się robił efekt ssania, a za co idzie większe spalanie - i mnie to wiele lat temu Żółw uświadomił,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 28 Cze 2009, 22:44   

niemam monowtrysku....tylko gaznik...czysty...prosty...weber (1.1 `91 rok....popatrz czasem na profil) :P fakt...swiecie przegiolem ze wymienilem...zagalopowalem sie :P na dniach kupie NGK filterek wymoieniany jakies 4-6 k temu , parownik odsyfiany (mazut i fiole co 500 kilo spuszczane) ale rozbierac...a jak potem wyreguluje ??? w sumie ojciec wymeinial membrany w Felicji 1,3 Mpi II gen bo szlag je trafil (inst. BRC) i jakos potem ustawil...ale ja bym wolal tam nie grzebac...moze jego poprosze....fakt....rure jutro wyp****...albo zostawie poprostu krociutkiei zagiecie co by nie dmuchalo i nei gaslo przy luzowaniu :) dzieki za porady :)
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Cze 2009, 23:17   

prosty weber to był w mk1 w mk3 kładli już wieloprzlotowy - masz taki , czy jednak zwykłe 1v ? Jak masz wieloprzelotowy to czy masz podwójny mixer (na każdy przelot gaźnika?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 29 Cze 2009, 12:10   

2 gardzielowy....niema wielopunktu, zadnej lambdy, krokowki itd :P
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2009, 13:43   

No, i 2 gardzielowy weber z mk3 to bardzo specyficzny gaźnik, na wolnych nie pracuje prawie wcale, do gdzieś mniejwiecej 90km/h jedzie na pół gwizdka czyli na jednym przelocie, powyżej tej prędkości otwiera się dopiero drugi, dlatego jeśli bezpośrednio nag gaźnikiem masz jeden okrągły mixer, to silnik zasysa powietrze w większości tylko przez połowę pierścienia,,, i tu może być Twój problem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 29 Cze 2009, 15:21   

mikser nei jest nad gaznikiem.....to jest pewne....az popatrze przy najblizszej okazji gdzie waz z parownika dochodzi...jedno wiem napewno..nei nad gaznikiem...instalacja jest naprawde stara....musze poszukac papiery to podam Ci rok zalozenia :) i zdaje mi sie ze ze zatankowalem chu**** gaz na BP (wiecej tam nie zajade) bo z ciekawosci odkrecilem kurek do odolejania parownika....bylo tego troszke....a tu tylko niecale 500 kilosow...znacznie wiecej niz normslnie
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 13 Lip 2009, 12:31   

ok...odkopuje temat, oto porady jak za duzo pali i przy tym strzela, najpierw sprawdzamy czy niema przebic na swiecach jak sa to najpierw lookamy na swiecie, jezeli maja duuuze przerwy miedzy elektrodami czyli sa wyjarane w kosmos i do tego izolatory sa popekaly: WYMIANA, przy okazji kable WN tez WYMIANA, nastepnei fitr powietrza, jezeli czarny lub ma spory przebieg WYMIANA, gorace powietrze: w mk3 jest prosta rurka znad kolektora do obudowy filtra, nalezy ja usunac i dobrze by bylo zablokowac zawor kierunkowy by ciagnal z dolu i zrobic krotkie kolanko i wywinac je w lewa strone (w stone kola), zadnych dluugich rur (przy tak malym silniku jednak ksztalt rury od odkurzacza nei robi rozniczy, mozna zobaczyc podobna rure w Fiacie UNO, tez jest "karbowana") jednak przy dolocie ma znaczenie DLUGOSC, przy gazniku mozna mu troche zmniejszyc wolne obroty, najpierw na zimnym a nastepnie zrobic mala poprawke na cieplym silniku. Odolejanie parownika-jak najczesciej....i nei tankujcie gazu na BP.....po 250 km na ich gazie z parownika sypala mi sie czarna ziemia i litry innych plynnych substancji, wymiana filterka gazu tez pomoze i to chyba by bylo na tyle, u mnei spalanie po przejechainiu kilku setek wynioslo 8,1 -8,3 i jestem nawet zadowolony :) moze po wymianie wypierdzielonych amorkow z tylu cos spadnie bo buja autkiem :P


a teraz tylko czekaz az gaz zejdzie do starych cen .............. 1,59 PLN/L
_________________

 
 
 
lotus
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lip 2009, 22:59   

czyli ten zawór czo idzie od obudowy kolektora wydechowego otwór i co idzie do rury od puszki filtra powietrza powinien być zamknięty lub w całości go wyciąć czy otworzyć i zostawić. Chodzi oczywiste o silnik1.4 na gaźniku
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 18 Lip 2009, 11:54   

ma byc tak zrobiony by byl tylko otworzony w 1 pozycji...na zimne....i dobrze jeszcze wywalic ta rure znad kolektora :)
_________________

 
 
 
q_tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 36
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Sie 2009, 19:45   

U mnie w ogóle niema rury dopr. ciepłe pow. znad kolektora wydechowego –przerdzewiała więc to wywaliłem. Zrobiłem prostą osłonkę na sam wlot filtra powietrza. Z tego co tu czytam to mój silnik podczas postoju dostaje za dużo gorącego powietrza (choć nie zauważyłem negatywnych skutków pracy silnika) a na trasie też mogłoby być zimniejsze.
Parownik po regeneracji membran ,filtr powietrza i gazu czyste. Nowe kable WN i świece =NGK.

Z tą wpadką stacji BP o której piszesz Karolussms to chyba nie można generalizować. Mój przykład: tankowałem ponad rok na stacji niezrzeszonej, o której chodziła fama że ma dobry gaz. Ciągle zastanawiałem się czemu samochód tak dużo pali. Na trasie spalił 9,5 l gazu /100km stacji niezrzeszonej. Po tankowaniu na przypadkowej stacji BP spalił 7,2 l gazu BP...
(trasa w obie strony miała 533 km,takie samo obc.samochodu i styl jazdy)
Teraz poszukuje swojej ulubionej stacji : ostatnio na trasie 350 km ,moja Fiesta 1.3i spaliła 7,8 autogazu SHELL (w jedną str. ostra jazda do 130 km/h ,3 osoby w aucie / w drugą tylko kierowca ,bardziej ekonomiczna jazda –średnio 90 km/h) .Myślę że zejdę do 7.0 l/100km –pokombinuje z tym zimnym powietrzem.

Trzeba też wspomnieć o jakości gazu jaki tankujesz ! Tankowanie gazu na małych stacjach niezrzeszonych to duża ruletka ! Jak wiecie w naszej „kartoflanej republice” ,państwo nie jest w stanie zapewnić kontroli nad jakością benzyny/oleju napędowego ,jest w stanie tylko podnosić akcyzę...Na dodatek nie ma norm co do składu autogazu (ile propanu /butanu itd)
Więc dostawcy robią co chcą a jak jeszcze właściciel stacji przerobi sobie dystrybutory to będzie ci tankował powietrze, wode itd.
Ile razy słyszałem historię o tym jak tankowane w Niemczech samochody (dot. benzyny) paliły znacznie mniej niż w Polsce...

Polecam stronkę www.stacjebenzynowe.pl ,logowanie i korzystanie jest darmowe. Oceniamy tam jakość paliwa w formie gwiazdek. Może w ten sposób uda się wyeliminować złodziei z rynku paliw. Każda stacja jest oceniana indywidualnie ale jak obejrzysz kilkanaście stacji należących do jednej firmy... – radzę poszperać.
Przyjrzyjcie się jakości paliwa/gazu na stacjach ,gdzie tankuje dużo ludzi ,niekoniecznie w waszym mieście. Wnioski są takie że tankując gaz w niektórych markowych stacjach wcale nie zajedziesz dalej –chodzi o skład gazu. Radzę poszperać.
Na dzień dzisiejszy różnica cen gazu w Radomiu ,między najtańszym i drogim wynosi ok. 7gr
Do mojej butli wchodzi 37 l autogazu:
37x1,83= 67,71zł
37x1,90= 70,03zł
Chcę wam uświadomić że nieopłaca się „zaoszczędzić” 2,59 zł tankując na stacji NONAME ,bo złodziej naleje ci powietrza i jakiegoś syfu... ( w końcu to nasz rodak na dorobku)
Na takich małych stacjach tankowałbym tylko gdybym :wiedział w jaki sposób facet prowadzi interesy i co tydzień pił wódkę z jego rodziną...
To ocenianie jakości paliwa to także dobry bat na duże koncerny :-)
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 25 Sie 2009, 14:27   

ja mam stacje zaprzyjazniona....i to fakt...jakosc gazu jest dobra....bo w mojej wiosce Tarnobrzeg bywa roznie...ale tankuje tam gdzie najtaniej i nie narzekam...zreszta tankuje tam kilka osob i wszyscy sa tego samego zdania...a jezeli chodzi o powietrze........nie da sie tego zrobic, nie nabije Ci do butli powietrza, LPG to mieszanka propanu i butanu..nie pamietam ktory ma wieksza kalorycznosc...chyba propan....i on jest znacznei drozszy od butanu...butan to tylko taki wypelniacz....inny masz sklad gazu w zimie a inny w lecie
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 15:34   

karolusms napisał/a:
ma byc tak zrobiony by byl tylko otworzony w 1 pozycji...na zimne....i dobrze jeszcze wywalic ta rure znad kolektora :)

mozesz mi wyjasnic co wywalic a co zostawic najlepiej w tym silniku? co przyslonic a co nie? chodzi mi o 1.4 na gazniku z rurka nad kolektorem. ktora zasysa sobie powietrze zimne przy chlodnicy oraz z kolektora wydechowego cieple. znajomy mowi, że jak zaslania dolot zimnego to sie nic nie dzieje a jak zasloni tą mala od dolu (cieple od kolektora) to silnik buczy chodzi jak 3litrowy i wolniej i rzuca nim. wiec jak tam radzisz z tymi rurkami? co wywalic co zostawic cos przyslonic? jak miales ten silnik albo ktoś z forum to niech napisze, bo ja nie mam nawet jak sprawdzic.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2009, 15:59   

Pawełos666 napisał/a:
znajomy mowi, że jak zaslania dolot zimnego to sie nic nie dzieje a jak zasloni tą mala od dolu (cieple od kolektora) to silnik buczy chodzi jak 3litrowy i wolniej i rzuca nim.
Ale zawsze czy tylko na wolnych? Jak tylko na wolnych to objaw w miarę prawidłowy w końcu zatyka się wlot powietrza, ale na podwyższonych obrotach powinien się silnik przestawić z powietrza ciepłego z nad kolektora na to zimne od frontu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 16:11   

a wie ktos jak to przyslonic? albo co zostawic a co nie?, jak zatka sie calkiem cieple to silnik chyba zgasnie, nie da rady ciagnac tego zimnego na wolnych a na wyzszych to nie wiem... mowisz ze jak przysloni i jakims cudem podkreci mu obroty np na parowniku, oby tylko nie gasl to ze jak zacznie na wysokich ssac tylko zimne to bedzie lepiej? mowimy oczywiscie o 1,4 gazniku 2 przepustnice i LPG. nie wiem czy mnie zrozumiesz, bo slabo troche tlumacze. czy moze wyj** wszystko i zostawic mu tylko tą sama patelnie na gazniku ale bez tej rury? :)

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 17:15 ]
juz wiem jak ta rurka dziala. ona przeslania prawie calkowicie dolot zimnego i tylko troszke byl na niej otwarty cieply dolot z kolektora (to taka przyslona dwie blaszki poloczone dzialajace na sprezynce). mysle ze calkiem zdjac rure z patelni, albo wywalic te przegrody przyslaniajace ze srodka, ewentualnie uciac to dac rure i zalozyc jakis stozkowy? jak radzice? czy wywalic tylko rure i przyslonic jakos przed kurzem filtr w puszce? z tego co widze to roznica po wyj*** rury jest. warto jest teraz nalozyc na to jakis kawal rury i schowac w chlodniejsze miejsce? na tej rurce podlaczonej z przegrodami i z tymi klapkami silniki chodzi na ciut wyzszych jalowych (efekt podcisnienia) wiec wywalic calkowicie czy nie? z tego co wiem to cieple powietrze przydaje sie dla gazu zima (inaczej sie skrapla, lepiej pali), chodzi glownie o moc
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:30   

rurę zostaw tak jak jest niech ciągnie obok chłodnicy,jak tam są blaszki,sprężynki i inne pierdoły wywal a ten otwór od dołu(znad kolektora wydechowego) zatkaj szczelnie.A zimą to najlepiej odpalać na benzynie i po rozgrzaniu na gaz przełączać
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 19:43   

dzieki za odpowiedz. wlasnie tak pomyslalem zeby zrobic, nie wiedzialem ze tam jest termostat ukryty. w zime inne skraplanie gazu moze troche gorzej chodzic, ale obroty na jalowym to nie problem mozna deczko podkrecic. a powiedz roznica jest po zaslepieniu cieplego? czułes roznice? jesli mozesz powiedz czym to najlepiej zaslepic?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sie 2009, 13:01   

Dokładnie, w zimne dni na wolnych może się pojawić problem jak będzie tylko zimne powietrze,,, czym zatkać,,, czymkolwiek, byle było szczelne, np demontuje się cięgna, a klapkę przykleja się silikonem. Różnica,,, nie będzie żadnej bo sprawne lato/zima i tak podczas jazdy zasila silnik zimnym powietrzem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Sie 2009, 13:25   

ja zauważyłem kolosalną różnice tylko że ja wywaliłem tą klapke też,bo nią niby miał sterować termostat ale był chyba zablokowany i tylko ciepłe waliło.Mam taką teorie że ta klapka i elementy termostatu zasłaniały troche przepływ powietrza a jak to wywaliłem to jest przelot m.in. dla tego też lepiej.Kiedyś w autach nie było takiego termostatu tylko się ręcznie przełączało Lato/Zima i było ok,więc nie powinno być problemu jakby obroty były zbyt niskie to najwyrzej podkręć tylko pamiętaj że na gaźniku wszelkich regulacji dokonujemy po rozgrzaniu silnika :ok:
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sie 2009, 15:33   

marian napisał/a:
Kiedyś w autach nie było takiego termostatu tylko się ręcznie przełączało Lato/Zima i było ok,
Nie było okej bo latem jeździłeś non stop na lato (zimne powietrze) a zimą na zimie (ciepłe powietrze) - dlatego wymyślili automat, tylko trzeba go mieć sprawnego.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.