Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:17
[MK1] Osłony
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 22 Cze 2009, 11:42   [MK1] Osłony

Pewnego pięknego upalnego i słonecznego dnia podczas gradobicia na jednej z warszawskich wsi, za sterami tego czegoś co śmiem nazywać złomem (chodzi o moją czarną jakby ktoś nie wiedział), zacząłem się zastanawiać nad osłoną silnika od dołu.. I sam nie wiem ..
Jakie są wady i zalety takiego czegoś :?:
Są w ogóle jakieś zalety, oprócz nie brudzenia maski od spodu :fox: :?:
Czy jest sens bawić się w coś takiego :?:
Ewentualnie z czego takie coś wyprodukować :?:
I czy jest sens zakładania osłony termicznej przy wydechu :?:
I z czego takową ewentualnie wyprodukować :?:

I najważniejsze... Jak się dostać do tej cholernej dyszy przedniego spryskiwacza :?: Ona jest wciskana, czy przykręcana :?:

Jak macie jakieś opinie to napiszcie :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2009, 14:27   

Jak zasłonisz od spodu silnik - szczelnie to się zagotuje (sprawdzone), nieszczelnie - chyba się mija z celem, chyba że będzie to gruba i ciężka płyta osłaniająca miskę olejowa silnika. Zalety, to silnik się mało brudzi i jest osłonięty mechanicznie (zależy jakie to grube będzie) wady, tych jest więcej - gotuje się olej (brak chłodzenia miski) za tym idzie dalej - gotuje się silnik, to co cieknie z silnika zostaje na płycie, to co wleci przez przednią atrapę i maskę tez zostaje na płycie.

Osłona termiczna przy wydech - co by miało to dać i w którym miejscu - przy silniku - chyba sensu nie ma.

Spryskiwacz - zdemontuj zatrzask maski (9 śrubek chyba) i tam jest dojście jak pamiętam - oryginalnie jest to na wcisk.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 22 Cze 2009, 15:09   

JoeMix napisał/a:
zagotuje (sprawdzone)

Dziękuje, mi wystarczy.
JoeMix napisał/a:
co by miało to dać i w którym miejscu

Miałem na myśli rozrusznik i altek...
JoeMix napisał/a:
Spryskiwacz - zdemontuj zatrzask maski (9 śrubek chyba) i tam jest dojście jak pamiętam - oryginalnie jest to na wcisk.

6, ale tam jest blacha osłaniająca wichurę nawiewu i nie ma dojścia.. A chciałem ten szajs wymienić..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2009, 15:18   

Silnik się gotuje przy szczelnej przesłonie - ja taka miałem, z boku uszczelnione połączeniami gumowymi, mniejsza płytę i rurki ale za to bardziej pancerną miał Żółw jak pamiętam,,, Osłona rozrusznika i alternatora od wydechu przy 1,1 chyba mało potrzebna jest. Spryskiwacz - zerknę w domu, jakoś do tego się dobierałem kiedyś.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 22 Cze 2009, 15:48   

JoeMix napisał/a:
Spryskiwacz - zerknę w domu, jakoś do tego się dobierałem kiedyś.

Zerknij, może ja coś przeoczyłem (chociaż wątpię ;-( )

Osłonę muszę jeszcze przemyśleć..


pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Cze 2009, 16:11   

Ja w otworach , przez które przechodzą drążki kierownicze mam zaożone gumy ze średnicą około 3 cm na drążek , reszta zasłonięta . Rewelacje jeżeli chodzi o odizolowanie komory od wody narzucanej przez koła ( słynne zalewanie aparatu w OHV )

Jeżlei chodzi o osłony pod spód to miałem kiedyś płytę przykręconą do belki i do dwóch równoległych do niej rur . Parę razy przewiozłęm na tym auto po jakimś kożeniu czy studzience i zdawało egzamin . Jedynie co to trzeba z tyłu zostawić prześwit ( u mnei był ze 4 cm ) żeby powietrze miało jak wychodzić z komory silnikowej ( inaczej - tak jak pisał Joe - zagotuje się )

Co do osłony termicznej - najprościej i najskuteczniej będzie obwinąć taśmą wydech , ale w 1.1 to przerost formy nad treścią .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 22 Cze 2009, 17:08   

Żuff, te osłony to ja widziałem na którymś zdjęciu w Twoim temacie... Patent godny skopiowania :twisted: .. Grubą masz tą gumę tam :?: I jak jest zamocowana :?:
I czemu teraz nie masz tej osłony pod spodem :?: Turbince przeszkadzała :fox: :?:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
przerost formy nad treścią
I dlatego pytałem o sens takiej operacji..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 23 Cze 2009, 17:28   

Dysza spryskiwacza jest wciskana, trzyma się na dwóch wąsach, z czego jeden to rurka doprowadzająca płyn :D
Teraz tylko muszę wymyślić jakiś patent na zamocowanie drugiego (w sumie to już mam pewien plan :D )



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Cze 2009, 18:52   

DziDzia, - guma jaką zastosowałem to stare wycieraczki pod nogi ( nie parcieje ) Przymocowałem na wkręty od zewnętrznej strony ( wszystko zabezpieczyłem dodatkowo Polrustem ) . Rewela - nawet jak w błotnikach sie gotuje woda spod kół to pod maską sucho .

Osłona pod silnikiem wypadłą jak auto zmieniło zastosowanie ( na Torze nie rosną korzenie ;) ) Ale jak będe startował w imprezach bardziej plenerowych to osłona wróci ( teraz jest czasowo zdemontowana )
Turbinie nie było za gorąco bo dobrze założona i skonstruowana osłona powoduje podciśnienie w komorze silnika podczas jazdy i nei przeszkadza w jeździe .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 19:59   

Drugi co? Spryskiwacz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 23 Cze 2009, 20:25   

Dzięki Żółw za podpowiedzi.. Na te osłony się skuszę w najbliższym czasie, a osłonę pod silnik sobie póki co odpuszczę..
JoeMix napisał/a:
Drugi co? Spryskiwacz?

Tak spryskiwacz. Drugi w sensie inny.. Ten oryginalny mnie wkurwia... Niby działa, a jednak nie, chociaż i tak go rzadko używam :P ...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:07   

DziDzia, spryskiwacz z bodajże Tico (wygląda jak fiestowski tylko ma,,, 3 dysze - rewelka. W dziure pasuje, z racji że jest nieco większy to od spodu go smarujesz budaprenikiem i się pięknie trzyma :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:13   

JoeMix napisał/a:
tylko ma,,, 3 dysze - rewelka

Tego właśnie szukałem :D


pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:38   

Jeszcze mi przeszło przez myśl że to mógł być Uno lub Inny FIAT,,, w każdym razie zakupu dokonałem w Motozbycie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:57   

JOE fiat miał większe i trzeba było otwór w karoserii piłować :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:59   

Ja tak naprawdę nie wiem od czego to było,,, nie pamiętam, pasowało do dziury a nawet latało, dlatego przykleiłem butaprenem :) - pojedzie do sklepu i coś dobierze :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 25 Cze 2009, 10:00   

Nigdy tego nie robiłem, ale wszyscy których znam kupowali na osłonę silnika płytę aluminiową o grubości 6mm. Co do plusów płyty to jest ich kilka. Najważniejszy jest taki, że nie uszkodzisz miski olejowej co potrafi skutecznie zatrzymać pojazd ;-). Poza tym plusem zastosowania płyty jest poprawienie właściwości aerodynamicznych, ale nie wiem na ile ma to znaczenie przy Fieście ;-). Polega to na wywołaniu podciśnienia i w przypadku warunków torowych, poprawia to docisk przedniej osi.
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 32
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4167
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 27 Cze 2009, 11:24   

AdamB napisał/a:
poprawienie właściwości aerodynamicznych,

No już bez takich extremów.. W końcu to 1.1 i w dodatku toru nie zobaczy :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2009, 11:55   

DziDzia napisał/a:

No już bez takich extremów.. W końcu to 1.1 i w dodatku toru nie zobaczy :)
pozdro :!:


Zdaję sobie sprawę jak głupio to brzmi, ale warto na to zwrócić uwagę.
Szczególnie w słabszych autach należy zwracać uwagę na szanowanie prędkości. Dzięki zwiększonej sile docisku auto wykazuje mniejszą tendencję do nadsterowności co umożliwia szybsze lub jak kto woli bezpieczniejsze pokonanie zakrętu. Jeśli pokonuje się zakręt z prędkością 100km/h, co jest możliwe z silnikiem 1,1, siła docisku przedniej osi może być już wyraźnie odczuwalna.

Mimo wszystko jak chce się mieć auto do normalnego jeżdżenia, to każda modyfikacja budzi pytania o sens. Zawsze można powiedzieć, że nie mam płyty i jakoś jeżdżę ;-).
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Cze 2009, 12:04   

AdamB, to co piszesz nie brzmi głupio . To jeden z powodów dla których mk1 powyżej 150 jest praktycznie niesterowalna i nie nadaje sie do wyższych prędkości . Każdy element poprawiający prowadzenie w wyższych prędkościach jest niezmiernie ważny .

W autach z mniejszym silnikiem , do tego tak jak piszesz , należy szanować prędkość i pracę jaką włożył silniczek w jej osiągnięcie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.