Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, nagrzewnica, ogrzewanie, wentylacja

[MK4] Problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Thug
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2009, 07:56   [MK4] Problem z ogrzewaniem

Witam

Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie pokretlo od powietrza [zimno-cieplo] nie dziala. <???> <???> Mam ustwione zeby lecialo zimne powietrze a z wentylatora przy wlaczonym obiegu zewnetrzym nadal leci gorace powietrze, nie ukrywam ze jest to irytujace podczas jazdy w cieple dni:P:P:P i stad moje pytanie czy przepustnica podajaca cieple badz zimne powietrze zamyka wloty elektronicznie czy jest to rozwiazanie linkowe i moze linka sie odczepila od pokretla???

Pozdrawiam Marcin
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Paź 2012, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 22 Cze 2009, 08:18   

<było> <było> <było>
uzywanie szukajki naprawde nie boli....
jesli dmucha ci tylko na cieplo to na 90% masz walniety elektrozawor nagrzewnicy
poprostu wystarczy poszukac, bylo nawet w FAQ o ile mnie pamiec nie myli old
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Cze 2009, 08:20   

Thug, w naszych fiestkach mk4/mk5 jest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy, który masz na ścianie grodziowej. Wygląda to tak

http://www.abcford.pl/Pag...=669&c=32&s=186

A co do rozwiązywania problemów podobnych do tego o którym piszesz trafiłem wczoraj na ten temat, powinien Ci trochę rozjaśnić sprawę ;)

http://www.fiestaklubpols...ight=ogrzewanie
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
yankess 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Żmigród
Wysłany: 22 Cze 2009, 09:39   

Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze na lato jak znalazł a zamienniki sa na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:02   

polansky napisał/a:
Thugjest to rozwiązane poprzez silniczek w zaworze nagrzewnicy,
Zawór, nie silniczek, zawór któy może być albo zamknięty albo otwarty

yankess napisał/a:
Puki nie wymienisz elektrozaworu mozesz zamknąc obieg to wtedy puki nie go nie wymienisz bedzie leciało tylko zimne powietrze
Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew.

yankess napisał/a:
na allegro po 50-60 zl Pozdrawiam
O tym też było, możesz kupić oryginał za 200 i mieć spokój na kolejne 10 lat, lub zamiennik z allegro za 50 i będziesz go wymieniał 2 razy na rok bo ponoć padają jak muchy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
yankess 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Żmigród
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:11   

Ja mam zamiennik dwa lata i nie narzekam.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Cze 2009, 10:18   

jest temat o ogrzewaniu, do którego został podany link więc nie widzę sensu i potrzeby kontynuowania tego tematu i kolejny raz przecierania znanego szlaku...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Thug
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2009, 20:23   

dark86ford,

Wielkie dzieki za informacje wiele mi to wyjasnilo i rozjasnilo:):):)
Jeszce raz wielkie Dzieki jutro to naprawie:

Pozdro Panowie i do Ulyszenia Elo Elo
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Wrz 2009, 15:20   

mam takie jeszcze swoje zaobserwowane zagadnienie związane z nadmuchem ciepłego lub zimnego powietrza w mk4
ost zauwazyłem iż jeżeli mocno wepchne radio tak bez głowy na siłe nieorginalne z tym plastkiem /ramką do fordów to moze to powodowac iż cały panel od ogrzewania poniżej sie wypycha do przodu i przestaje działać regulacja ciepła nadmuchu po kilku krotnym sprawdzenie tego faktu przynajmniej u mnie moge powiedzieć że można sie wkopać i przez źle zamontowane radio w ramce narazić sie na koszty wymiany panelu nie wiedząc o tym iz panel jest sprawny a tylko radio go wypycha i nie łaączy te pokrętło które przesuwa sie po metalowej skali regulujac temp nawiewu mysle że wart o to sobie sprawdzić przed kupowaniem nowego panelu
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrz 2009, 17:32   

JoeMix napisał/a:
Z tego co wiem to jest to zrobione tak że otwarty zawór puszcza płyn, więc lecie ciepłe powietrze, zamknięty zawór (zasilony +12V) przełącza obieg i leci zimne, tak się uszkodzenie zaworu, cewki, sterowania w 95% przypadków włącza na stałe gorący nawiew.

JoeMix, wiesz może jakim cudem ten elektrozawór steruje tak dokładnie temperaturą skoro ma tylko dwa stany otwarty i zamknięty ? Zawsze mnie to zastanawiało.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Wrz 2009, 18:14   

przez zmiany czasów otwarcia/zamknięcia - proste :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrz 2009, 23:24   

bidżej napisał/a:
przez zmiany czasów otwarcia/zamknięcia - proste

Czyli on sobie tam cyka tak cały czas. Nie lepiej było to zrobić na zwykłym zaworze i lince, pewnie było by mniej awaryjne.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:12   

MARIUSZ.B, ano sobie cyka,,, może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:18   

JoeMix napisał/a:
może rozwiązanie na zaworze by było mniej awaryjne ale bardziej skomplikowane.

Jakoś w polonezie sobie poradzili choć nie pamiętam aby w nim było dobre ogrzewanie :)
bardziej skomplikowane, hmmm linka podłączona do pokrętła w kabinie, ciągnąca za dźwignę zaworu ;-|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:28   

Może w polonezie jest jak w Mk1 - nagrzewnica grzeje cały czas a linka przesuwa przesłonę,,, nie wiem, to nie jest zaworek I-O tylko jak jest zamknięty to kieruje wodę gdzie indziej, a nie blokuje jej przepływu zauważ.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Wrz 2009, 17:53   

to jest rozwiązanie prostsze jeśli chodzi o montaż - wystarczy wsadzić odpowiednią płytkę drukowaną w panel, zaworek w przewody od chłodzenia i jazda. sterowanie też jest (może wbrew pozorom) dość prymitywne.

nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:50   

bidżej napisał/a:
nie wiem czy występowało takie coś jak fiesta mk4/5 z klimą automatyczną, ale jeśli tak to w tym przypadku rozwiązanie mechaniczne odpadało z założenia.

chyba nie było, przynajmniej nigdzie się z tym nie spotkałem
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Wrz 2009, 19:28   

Dla mnie to jest proste rozwiązanie:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kowalik 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 74
Skąd: Sierpc
Wysłany: 28 Paź 2012, 12:47   

Witam nie chciałem pisać nowego tematu więc podepnę się pod ten co może być gdy nawiew dmuchawy jest na 1 biegu leci ciepło gdy włączam np na 3 to już leci zimno
elektrozawór chyba działa bo gdy przestawię na zimne to po paru sekundach leci zimne powietrze. Czy mogła by być przypchana nagrzewnica??
a i jeszcze sprawdzałem przewody które szły do tego zaworu nagrzewnicy oba były gorące bardzo bym prosił o pomoc
_________________
KowaliK
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Paź 2012, 18:44   

Plus: dopisałeś się do istniejącego tematu, zamiast tworzyć nowy
Minus: odkopałeś 3-letniego trupa, a istnieje podwieszony temat, gdzie wszystko jest opisane. Szukajka: elektrozawór nagrzewnicy
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Problem z ogrzewaniem - 1.3
Gość Elektryka 2 1 Sty 2010, 21:55
ramses123
Brak nowych postów problem z ogrzewaniem MK4 98 r
bash Elektryka 19 13 Lip 2006, 11:25
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.