Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk4] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
sandkar 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Miłosz
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Kościan
Wysłany: 24 Cze 2009, 14:34   

mam obecnie ten sam problem.
po odpaleniu nie szło jechać, zapaliła się kontrolka silnika.
Wymienione zostały kable i świece.
ewentualnie cewka, przepływomierza nie mam więc pozostaje jeszcze potencjometr przepustnicy.
a co wy proponujecie jeszcze sprawdzić??
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2009, 08:15   

Zrobiłem tak:
wyciagnołem krokowca, chciałem go przeczyscic, wszystko zrobilem chyba ok, ale teraz mam caly czas obroty na 500 a nie na 1000 tak jak bylo wczesniej, czyszczenie nic nie pomoglo, silnik dalej sie dlawi i strzela. Mam serie pytań:
jak sprawdzic czy krokowiec jest dobry ? Jak sie go rozkreci to sam tam 3 'kable' A B C da sie jakos odlaczyc kostke i sprawdzic czy krokowiec dziala bo moze na kostce prad nie dochodzi albo cos ? Jak go rozloze to tam jest takie 'cos' co robi pol obrotu, to tak ma byc czy ten zakres powinien byc wiekszy ?

Wiem ze wszystko jasno opisalem ( :hammer: ) ale jestem mechanicznym dnem.


Ponadto macie moze zdjecie gdzie jest czujnik temp, bo musze go wymienic i nie wiem zabardzo jak to zrobic.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lip 2009, 09:01   

hmmm... trzpień w krokowcu chodził bez zacinania się? próbowałeś go ruszać podczas czyszczenia? jakby nie dochodziło sterowanie do krokowego to byś w ogóle nie uruchomił silnika.

Pyra20 napisał/a:
Jak go rozloze to tam jest takie 'cos' co robi pol obrotu

przydałoby się zdjęcie, ale ja sobie nie przypominam żeby tam była jakakolwiek regulacja

Pyra20 napisał/a:
Ponadto macie moze zdjecie gdzie jest czujnik temp, bo musze go wymienic i nie wiem zabardzo jak to zrobic

czujnik temp. płynu chłodzącego czy temp. zasysanego powietrza?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2009, 12:21   

Rozkrece jutro tego krokowca i porobie fotki. Da sie w ogole jakos sprawdzic czy on jest dobry ? bo np. kupil bym na szrocie, zawsze to taniej niz w sklepie ale zebym znow nie kupil jakiegos padnietego


Chyba czujnik temp. bo jak stoje w korku i sie nagrzeje na max'a to nie wlacza sie wentylator
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lip 2009, 13:19   

od tak go nie sprawdzisz czy jest dobry, bo on musi pracować płynnie bez zacinania swojego położenia

czyli czujnik temp. płynu... ale są dwa, jeden do wskaźnika w desce drugi do załączania wentylatora, a gdzie on jest to nie wiem, bo jeszcze nie miałem potrzeby jego sprawdzać.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2009, 17:59   

Marcin mozesz mi napisac na co szczegolnie zwrocic uwage jak rozkrece krokowca, i na co popatrzyc, czy jest ok, przy przepustnicy (bo ona jest w tym miejscu co dochodzi do niej dolot tak ? )
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lip 2009, 20:42   

Pyra20 napisał/a:
na co szczegolnie zwrocic uwage jak rozkrece krokowca

czy jest czysty w środku i czy trzpień porusza się bez większych problemów (tam i tak jest dość duży opór w jego poruszaniu

Pyra20 napisał/a:
przy przepustnicy (bo ona jest w tym miejscu co dochodzi do niej dolot tak ? )
)
nie wiem o co Ci chodzi... on bierze powietrze z przed przepustnicy
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2009, 20:48   

a jak odkrece krokowca, podlacze do niego kostke i odpale zaplon to ma tam sie cos dziac ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lip 2009, 21:10   

z tego co pamiętam to powinien ruszyć się trzpień w środku, tzn. otworzyć przepływ powietrza, ale nie pamiętam czy zostaje otwarty czy się od razu zamyka, ważne żeby była reakcja.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Lip 2009, 17:21   

Dobra dzis cos tam pomajstrowałem no i tak:

to steruje otwieraniem i zamykaniem przepustnicy tak ?




Sama przepustnica sie otwiera bez problemow, w tym czujniku to niebieskie robi pol obrotu tez bez problemu wiec z tym jest wszystko w porzadku...

Nastepnie:
wymyslilem ze to musi byc krokowiec, ale nie mozna sie nijak do niego dostac bo calosc jest tak jakby w sobie zatopiona, wiec jedyne co dal osie z tym zrobic to to, ze przedmuchalem sprezarka te dwie dziury, psyknolem WD-40 i tyle









Jezeli to odkrece, podlacze kostke i odpale zaplon to jest taki delikatny pisak, i w srodku jest jakas sruba z sprezynka kotra przesowa ten trzpien to jakis 1 mm i tyle, wiec cos tam sie dzieje...


To to nie wiem nawet co to jest:

http://www.fotosik.pl/pok...1a1ef66959.html





Efket mojej pracy jest taki, ze silnik zamiast trzymac 1000 obrotow trzyma 500, a po wcisnieciu gazu obroty zaczynaja falowac od 600 do 200 po czym po chwili gasnie :|
Szczeze to juz nie wiem co robic....


A gdzie tu jest CPP ?

 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Lip 2009, 18:56   

Pyra20 napisał/a:
to steruje otwieraniem i zamykaniem przepustnicy tak ?

to nie steruje przepustnicą (sterowana jest linką + nogą :-P ), a jest czujnikiem jej położenia, czyli w skrócie CPP. sprawdź czy nie ma przerw w ciągłości rezystancji, podłącz się miernikiem pod dwa piny i przekręcając powoli sprawdzaj czy cały czas będzie się po troche zmieniła rezystancja.

Pyra20 napisał/a:
wymyslilem ze to musi byc krokowiec, ale nie mozna sie nijak do niego dostac bo calosc jest tak jakby w sobie zatopiona

to w zasadzie jest bocznik powietrza, troche niesłusznie nazywany krokowcem, ale mniejsza o to, żeby go dobrze wyczyścic to trzeba go zalać ekstrakcyjną/wd40 i przepłukać, poczyścić pędzelkiem itd. wytrzeć i założyć.

Pyra20 napisał/a:
To to nie wiem nawet co to jest:

to jest MAP, czujnik dwa w jednym, mierzy podciśnienie i temperature w dolocie i ma duży wpływ na prace silnika, po dopięciu/uszkodzeniu silnik będzie się dławił, robił kangurki itp. i dodatkowo palił jak smok (w moim przypadku ok 10/100).

zrób to co wyżej i daj znać, możesz jeszcze zrobić reset kompa, aczkolwiek myśle, że to wiele nie zmieni.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 3 Lip 2009, 20:47   

No to mam tam wlac bezyne ekstrakcyjna i troche to tak 'wybeltac' zeby cos to przeczyscic, bo nie da sie tego rozebrac, no a skoro to nie bedzie to to gdzie dalej szukac przyczyny ?

Reset kompa jak zrobic ? akumulator odpiac na jakis czas ?

a co z tymi obrotami ? czemu sa na 500 a nie na 1000 ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Lip 2009, 21:44   

Pyra20 napisał/a:
No to mam tam wlac bezyne ekstrakcyjna i troche to tak 'wybeltac' zeby cos to przeczyscic,

tak

Pyra20 napisał/a:
Reset kompa jak zrobic ? akumulator odpiac na jakis czas ?

tak, wystarczy jakies 15 minut

Pyra20 napisał/a:
a co z tymi obrotami ? czemu sa na 500 a nie na 1000 ?

zrób tak jak wcześniej pisałem i będziemy myśleć dalej jak będzie źle
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Lip 2009, 09:43   

Zalałem wczoraj krokowca wd-40, lezal tak z 4h, potem to wszystko wylalem, zamontowalem i tak:
-obroty trzymaja sie na 1000 - wiec jest poprawa
-przejechalem sie tylko z 5km i nic tam za wiele nie pierdzialo wiec moze pomoglo ? musze przejechac jakis wiekszy kawalek to bedzie wiadomo...
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Lip 2009, 15:17   

po dluzszej trasie musze stwierdzic ze to jednak nic nie pomoglo...
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Lip 2009, 16:28   

nie napisałeś czy sprawdziłeś ciągłość rezystancji w cpp... zobacz czy czasem gdzieś jakiś wężyk od podciśnienia nie jest pęknięty albo niepodpięty.

Ja bym się jeszcze przyjrzał dokładniej MAP'owi, bo objawy są podobne do tych co ja kiedyś miałem. Podjedź gdzieś gdzie diagnozują forda i podepnij go pod kompa, nawet jak nie wykaże błędów to sprawdź dane temp. powietrza w dolocie i podciśnienia.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Lip 2009, 17:47   

rezystanicji nie sprawdzilem bo szukam kogos kto ma taki miernik

Samochod byl pod kompem u 2 mechanikow i w serwisie forda, wszedzie wyszlo ze wszystko jest ok
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Lip 2009, 21:18   

Z tym diagnozowaniem to różnie bywa, bo ostatnio u kumpla specjalnie odłączałem różne czujniki, żeby wywołać błąd i nic nie pokazywało, a sygnałów z czujników ewidentnie nie było, bo je specjalnie wybrałem w podglądzie.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Lip 2009, 12:58   

Pyra20 napisał/a:
szukam kogos kto ma taki miernik

multimetr kupisz sobie za 20pln bez mała w każdym markecie :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 9 Sty 2013, 22:13   

Witam,
odgrzebię trochę stary temat ponieważ jestem bardzo ciekaw czy i jak autor poradził sobie z problemem. U mnie objawy podobne, lub nawet bardziej nasilone. Po odpaleniu chodzi w miarę ok. Jak zaczyna schodzić z ssania i łapać temperaturę to obroty zaczynają falować w zakresie kilkuset obrotów. Jeśli się odpali i jedzie to np przy dojechaniu do skrzyżowania i odpuszczeniu gazu potrafi tak zabujać obrotami że auto gaśnie. Przy ruszaniu to trzeba dodać więcej gazu, no i delikatnie bo inaczej go dusi. Nadmienię że objawy nasilają się w niskich temperaturach o po przełączeniu na LPG.
Czyszczenie newralgicznych elementów czyli zaworu, przepływomierza i pewnie przepustnicy mam przed sobą, ale może przynajmniej podpowiecie co to są za elementy na zdjęciu. Mam nadzieję że oznaczenia połączeń przewodów są jasne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] problem z silnikiem
problem z braniem oleju
Gość Mechanika 1 18 Cze 2010, 14:43
ramses123
Brak nowych postów [MK4] Problem (chyba) z silnikiem krokowym i obrotami
Gość Mechanika 6 16 Lip 2009, 10:58
bidżej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.