Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: Żółwik Tuptuś
27 Cze 2009, 12:52
Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem
Autor Wiadomość
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 03:12   Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem

mam niejako problem z boostem, bo powyżej 5500obr/min spada mi z zadanych 0,7 bara na 0,4 bara... generalnie po przekroczeniu 5500 nie trzyma doładowania czy to może byc wina zabardzo odprężonego silnika ?

mam silnik odprezony kanapką ( dwie klasyczne uszczelki goetze )
i w środek przekładka z nierdzewki grubość 1mm

troche mnie zastanawia czy nie za bardzo ?
kompresja wychodzi w okolicach 9,5

czy nie było by wskazane dopreżyć go, znaczy zrobić tosamo tylko przekładke naprzykład 0,5 mm ??

turbina T3 garrett na kolektorze z RST
silnik ZETEC 1.8 RQB
stojnone ecumasterem
Ostatnio zmieniony przez Grand 8 Lip 2009, 00:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Cze 2009, 14:53   

T3 z bezyniaka czy z diesla??
WG czym masz wysterowany, przez MBC czy tradycyjnie??
Na jakim poziomie masz AFR miedzy 3 a 6k rpm??
_________________

 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 17:10   

stroił kisiel z ProjectXS, AFRu nie pamiętam,
doładowanie przy dużym obciążeniu wyskakuje na 0,65 i trzyma do przekroczenia 5400 potem powoli siada na 0,4 bara.
jadąc ostro czuć że z turbiny jest tylko taki dmuch... wykres mam centralnie jak w dieslu ( za chwile zamieszcze zdjęcie bo mam na warsztacie )

mam wysterowane WG przez MBC,
naciągnięcie spręzyny oczywiście powoduje że pokazuje się większe doładowanie początkowe ale przy 0,8 bara już może być różnie zresztą itak po przekroczeniu 5500 spada poniżej wartości szczytowej.

strojony był na fabrycznym wydechu, teraz ma pełen przelot 2.25 cala ale nic to nie zmieniło nadal nie trzyma doładowania.

problemem jest jeszcze Intercooler z racji faktu, że jest od RST i został zamontowany ZA chłodnicą :ups: i działa jak interheater

plan jest taki, że zrobić dolot wylot i remap- przelot zrobiony jestem na etapie budowania nowego dolotu tylko poprostu zastanawiam sięczy przed remapem nie zmniejszyć stopnia odprężenia auta, czyli dopręzyć przez zastosowanie cienszej przekładki.?

turbina T3 z bęzyny WG taki jak był w pakiecie nie ruszane, strojone ecumasterem z mapsensorem
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:04   

Na wszystkich biegach jest tak samo ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:37   

tak, na każdym biegu niezaleznie od obciążenia, na wyższych biegach łatwiej to zaobserwować albo jadąć pod górkę dodając gazu i trzymając tak do czerwonego pola obrotomierza widać, że wskazówka się wychyla na 0,6 do 0,7 a następnie pod koniec biegu kończy na 0,4 bara


Ostatnio zmieniony przez Grand 18 Cze 2009, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:40   

ja bym stawiał na za słaba spreżyne w WG - w momencie gdy dostaje wyższe obroty ( teoretycznie większe doładowanie ) to powietrze sterujące WG otwiera go pomimo MBC .

Napisz jeszcze skąd masz brane powietrze do sterowania WG i jak mocno jest naciągnięty pręt od WG na klapce od bypasa.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:47   

pręt jak mocno, kurde niewiem jak to opisać no słaby anemiczny niejest cza troche siły żeby go otworzyć ale oczywiście wyprostowaną reką jest to wykonalne.

jak naciągne WG bardziej to jadąc widze że wskazówka boosta (wskaźniczek VDO wmiare dokładny ) wychyla się do 0,8 no to odpuszczam gaz żeby się motor nie rozleciał.

mam kabel i program ale kurde niemam sprawnego portu COM bo bym wkleił LOG z mapsensora obroty/boost to widać że to auto by naprawde śmigało gdyby nie spadek doładowania...


a może być naprzykład złe zestojenie ? zły zapłon ?
za mała średnica IC lub za mała średnica przepływomierza i działa jak wąskie gardło ?

odprężenie można uznać za dobre ? czy doprężać maszyne?


powietrze do MBC ( properfetk ) mam brane bezpośrednio z krućca na turbinie
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:54   

Za wielkość doładowania odpowiada turbosprężarka . Wielkość doładowania jest ograniczana przez upuszczanie spalin bypasem , którym steruje WG , dla którego czynnikiem sterującym jest powietrze ( nadciśnienie ) znajdujące się w odcinku pomiędzy turbosprężarką a zaworami ( zależy gdzie jest podpiety WG ) .

Co do tego ma Stopień sprężania ? AFR ? IC ? RTS ? i HubaBuba ?

Podmień WG na inny ( ale nei od diesela , bo nie każdy będzei odpowiedni ) i zobaczymy jak będzie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:59   

Grand napisał/a:
pręt jak mocno, kurde niewiem jak to opisać no słaby anemiczny niejest cza troche siły żeby go otworzyć ale oczywiście wyprostowaną reką jest to wykonalne.


odpowiadaj na pytania .

Czy jak pręt z WG dochodzi do klapki to musisz go naciągać żeby założyć ?


Grand napisał/a:

powietrze do MBC ( properfetk ) mam brane bezpośrednio z krućca na turbinie

MBC w tym przypadku to zwykły dławik nastawny zwany także zaworem ( w umywalce masz podobne ) bierzesz powietrze tak jak ja ( choć to podobno trudniej wysterować i trudniej odnieść do rzeczywistych wartości doładowania )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 19:00   

nie znam się na samochodach elektronice życiu, Ty jesteś zadżebisty a ja nie. dlatego pytam czy może wiesz czego przyczyną może byc taki stan rzeczy, jeśli Cię denerwuje moja niewiedza to nie odpisuj prosze zamknij przeglądarke, komputer idź do świata i zrozum że takich ludzi jak TY jest tylko garstka i jedynie Ty możesz zmienic ten świat.
ja jestem tylko dzieckiem nieznam się na samochodach niemam pojecia o mechanice a co dopiero o turbinach.
ja tylko sam w garazu poskładałem zetecka turbo ale mam z nim problem bo mi nie trzyma stabilnie doładowania, ot taka bolączka nieche chodzic metodą prób - i błędów do tego bo może się to okazać kosztowne i pracochłonne.

tak to było właśnie z odprężaniem dobrałem grubosc uszczelki na oko i zastanawiam się czy ta pruba to błąd czy może trafiony strzał, dlatego pytam o do odprężanie kogoś kto ma większe doświadczenie .


sterowanie WG w moim przypadku odbywa się poprzez MBC któe zaś zasilane jest z krućca na turubinie ( zgodnie ze schematem który znalazłem gdzieś na stronie o montażu profeprekta )
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 19:02   

musze naciągnąć żeby założyć,

w umywalce mam zawór kulowy w moim przypadku wiec kwestja otwarcia go ile Fi średnicy się ustawi tyle właśnie wody poleci,
MBC ten który ja mam to sprężynka z kulką, proste jak drut.


żeby załozyć prent z WG na krucieć klapki baypasu musze go naciągnąć jakieś 3-4mm
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2009, 19:13   

Podmień WG .

ps: poćwicz jeżeli chcesz mi dopiec bo jesteś cienki jak woda w tym . lepszych od ciebie było tu miliony więc nie idź w tą stronę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2009, 19:45   

Ty, ciekawy eksperyment, ustawiając konkretne doładowanie na MBC pod góre przy dużym obciążeniu osiągam 0,7 na chwile poczym oczywiście spada do swoich 0,4.

nie ruszajac nastawienia naciągu sprężyny połączyłem klasycznie krucieć na turbinie z krućcem na aktuatorze WG i efekt
0,1 bara przy pełnym obciązeniu...



(teksty typu pozdro&poćwicz to ja przerabiałem za czasów gry w CSS pare ładnych lat temu)


TAKI MAM OBECNIE I CHYBA TAKI SAM ZAKUPIE TYLKO NOWY - ZAWÓR WG
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Cze 2009, 21:39   

Powiem tak ze jak u siebie ustawialem wiekszy boost to dosc mocno naciagalem ramie aktuatora, do tego MBC i mialem 1.2 bara, pozniej 1.5 bara, na chwile obecna przy 1.7bara ramie jest prawie na max zaciagniete a sprezyna na MBC zostala zamieniona na mocniejsza.
AFR ma o tyle do boostu ze cos musi napedzac ta turbawke... jakie tam masz wtryski??
Bo jesli wszystko jest zgodnie z przykazaniami to nie ma mozliwosci innej niz puszczanie boostu bokiem przez WG, lub za slabo podlane jest od 5500rpm bo ten wykres wyglada jak u pijanego mistrza...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Cze 2009, 22:15   

Grand, Wyhamuj bo się nieciekawie zrobi,,, piszesz że się nie znasz więc Żółw Ci jak dla lewego pisze, i albo będziesz robił to co On chce i razem coś dzięki temu osiągniecie, albo dupa z tego będzie,,,

Ja jak komuś pomagam to też oczekuje dokładnych opisów i zdjęć, bo po pierwsze muszę postawić diagnozę na odległość nie widząc "pacjenta" dwa muszę to zrobić na podstawie słabego zazwyczaj opisu kogoś kto nie bardzo wie z czym się to je i wie jedynie że mu "nie działa",,, a wysnuta na odległość teorie trzeba jakoś sprawdzić, więc się pyta delikwenta w miarę precyzyjnie i wystarczy odpowiedzieć na pytanie i nie kombinować jak koń pod górkę by przejść krok dalej do rozwiązania problemu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Cze 2009, 23:21   

- sprawdź czy ten boost nie ulatuje gdzieś z węży ;) też się zdarza
- MBC jak mocno jest wkręcone? bo od pewnego nacisku na sprężyne traci ona swoje właściwości - zaczyna się gibać na boki i upuszczać, więc jeśli masz wkręcone blisko maksa czeka cię zmiana sprężyny w nim

Panowie, rozwiejcie moje wątpliwości...

Jeżeli MBC jest sprawne, ma odpowiednią sprężynę, i nie upuszcza w ogóle, to WG ma prawo być ustawiony na jakąkolwiek wartość (równą lub niższą niż MBC) bo to i tak nie ma znaczenia?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Cze 2009, 00:24   

Fordon, - kolo pisze że AFR był oki , a poza spadkiem doładowania nie ma innych efektów - dlatego wykluczyłem kwestie paliwowe .

kamil wolski, - boost ulatujący z węży jest na ogół w formie 0 - 1 czyli albo ulatuje , albo nie , więc założyłem że kolo sprawdził cybanty ( wogóle podniósł maskę ) zanim wszedł na forum . z drugiej strony - gdy ma zawór upustowy ( Grand znajdź w google co to jest i zobacz czy masz pod maską ) to może upuszczać przez niego .

z drugiej strony pisze że jak wypiął MBC to było 0.1 bara czyli czukiereczek a MBC podnosi je do 0.6 w piku i 0.4 dalej , więc to raczej nie MBC

Grand, - nie rozczulaj się nad sobą , auta rasuje się w garażu a nie w internecie .

Sprawdź to o czym mówimy i napisz jakie miało efekty .

A ogłoszenia z Allegro czytaj ze zrozumieniem ( umiesz czytać ? ) faceci piszą że to jest zawór do diesela - dadza gwarancję że nie założą za mocnej sprężyny ?
Ogłoszenie pisze o zaworach do renault ( masz renault ? umiesz czytać ? )

ps: jak dotrzesz do mitu że turbospręzarki dzielą się na te do diesela i do benzyny to daj znak .

ps2: jak dotrzesz do mitu że WG są takie same dla diesela i dla benzyny to też daj znak .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2009, 00:57   

blow nie puszcza proper typ 1
kulka w mbc też należycie działa, spręzynka jest OK działa zgodnie z zasadą.

ramie mam naciągnięte jakieś 4 mm względem zamkniętego WG.

samochody tuninguje się w warsztacie a nie w internecie - wiem jak budowałem to auto to właśnie tam siedziałem, a że teraz mam problem z doładowaniem to pytam na forum, jak widze teksty od takiego człowieka jak ty " umiesz czytać " to naprawde szczerze żałuje że założyłem ten temat.
bo jak zawsze nic się nie dowiesz tylko skończy się na kłutni.


sprawdzałem układ ssący przez podpięcie kompresora do przepływomierza z Kiślem w projectXS i do 1 bara wmiare szczelne wszystko troszke syczy przy krokowcu ale to symboliczne wartości ( pomijając to co ucieka przez silnik )


no nic, nakupiłem sobie rurek złączek nierdzewek itd i musze zrobić lepszy intercooler potem będzie remap i może się uda opanować tego boosta.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Cze 2009, 10:18   

zanim podepniesz EBC musisz mieć ustawione na WG 0,4-0,5 bara stałego inaczej samo EBC nie utrzyma zaworu i bedziesz miał taki efekt jaki masz że przy wyższych obrotach klapka przepuszcza spaliny i nie trzyma boostu.

Przekłądka 1mm daje kompresje w okolicy 8,2:1 i jest to dobre odprężenie które przyjmuje 1-1,2 bara bez żadnych problemów. Nie ruszaj tego bo zabijesz silnik
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 19 Cze 2009, 11:21   

zdejmij wogole wąż z aktuatora wg- jak przy dodaniu gazu skoczy Ci ccisnienie do np 1,2 bara (jak sie bedzie zblizac do 1bar to zbastuj) to znaczy ze to nie wg... w innym przypadku- wg...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.