Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czyszczenie przeplywomierza, faq, mk3, mk4, mk5, mk6, mk7, przeplywomierz

Przesunięty przez: trzeci
28 Lip 2010, 16:33
[Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:18   

11kuba11, u Ciebie przepływki nie ma
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:42   

dziwne..ale dzieki bo już myslałem ze to ze mną coś nie tak :)
ale benzynka sie nie zmarnowała-krokowiec wyczyszczony :hihihi:
pozdr i dzieki za szybką odpowiedx
_________________

 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Lis 2009, 14:07   

11kuba11 napisał/a:
czy to możliwe zeby jej tam nie było??

tak, kosiarki jej nie maja
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Vilmark 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:09   

W fiescie MK4 do 11 2008 była przepływka , chodzi oczywiście o 1,25 Zetec.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lis 2009, 15:39   

Vilmark napisał/a:
W fiescie MK4 do 11 2008 była przepływka

wg moich informacji do maja 98' :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Vilmark 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2009, 16:12   

To nie wiem , ja mam spuszczoną z fabryki 3 marca 1998 (według microcata) w dacie sprzedaży jest sierpień 1998. A przepływomierz leży przede mną na stole. :)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lis 2009, 17:28   

Vilmark napisał/a:
ja mam spuszczoną z fabryki 3 marca 1998 (według microcata) w dacie sprzedaży jest sierpień 1998. A przepływomierz leży przede mną na stole.

i co w tym dziwnego? marzec jest chyba przed majem :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Vilmark 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2009, 23:07   

Kurcze to naprawdę pomaga ! Autko jeździ jak głupie :) Dzięki za pomoc.
 
 
buzek5990
[Usunięty]

Wysłany: 5 Mar 2011, 23:20   

Vilmark napisał/a:
Kurcze to naprawdę pomaga ! Autko jeździ jak głupie :) Dzięki za pomoc.


Potwierdzam

Co do autora wątku człowieku masz u mnie piwo normalnie ja się męczyłem z mulistym samochodem tyle czasu... :| mi tak samo pomogło samochód nie do poznania odkąd go mam nigdy tak nie jeździł kręci się bardzo ładnie i rozpędza się wreszcie, przedtem jechał bo jechał byle koła do przodu... Teraz jest inna bajka wiadomo nie jest to nei wiadomo jaki silnik ale równam to do poprzedniego stanu, nie chciało mi się wierzyć że wyczyszczenie tego da coś na plus ale jestem zajarany dziś się za to zabrałem, gdy natrafiłem na ten poradnik!!

Auto wreszcie odzyskało moc, wyczyściłem te druciki u mnie wyglądały tragicznie zasyfione plus całą resztę, no po prostu wszystko.


Dziękuje Tobie kolego bardzo ale to bardzo mi pomogłeś już myślałem i tak o przepływce ale że czeka mnie kilka stów na używaną lub sporo kasy na nową... Uratowałeś mi samochód jak i mnie!!


pozdrawiam Was ziomki :V:
 
 
aro1125 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Arek
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Jasło
Wysłany: 27 Kwi 2011, 19:02   

Koledzy, moja mama ma Fiestę Mk3 1.1 z 95 roku.
Czy w tym samochodzie jest taki przepływomierz ??

Może to głupie pytanie, bo to dość stare auto, no ale naprawdę nie wiem :)

Pozdrawiam
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Kwi 2011, 19:40   

jak sie nie wie o co lotto, to się zdjęcie robi :yes:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
aro1125 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Arek
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Jasło
Wysłany: 27 Kwi 2011, 19:51   

zdjęcie czego mam zrobić niby ??

Ja chce tylko wiedzieć, czy w tym aucie o którym mówie jest to takie coś, czy tego nie ma :)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Kwi 2011, 19:55   

kosiary MK3 nie maja przepływki a kosiara 1.1 była mulasta jeszcze jak na papierze pierwsze rysunki powstawały :D
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Kwi 2011, 20:13   

Cytat:
zdjęcie czego mam zrobić niby ??
pewnie dolotu...
poza tym tyle było o przepływomierzach, że nie mam siły o nich pisać
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DonPadre 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sie 2011, 16:09   Re: [Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik

west napisał/a:
Witajcie!

Od kilku tygodni zauważyłem w moim aucie straszny spadek mocy. Auto na poszczególnych biegach osiągało maksymalne prędkości:

1- 30km\h
2- 60km\h
3- 80km\h
4- 100km\h
5- 140km\h

Podczas przyśpieszania gdy obroty wchodziły powyżej 3tyś obrotów na minutę silnik się dławił i przestawał przyśpieszać. Po postach przeczytanych na forum wywnioskowałem, że popsuł się przepływomierz. Pojechałem więc do sklepu w celu zakupu nowego - oczywiście nie kupiłem bo nie dam za część z ASO 800zł czy chociażby 360zł za marnej jakości podróbkę, którą jak to sam Pan sprzedawca nazwał - najlepiej założyć i sprzedać auto póki auto działa.

Postanowiłem naprawić przepływomierz osobiście, chociaż nasłuchałem się od znajomych, że i tak nic nie wskóram.

Materiały potrzebne do naprawy:

benzyna ekstrakcyjna - 5zł
Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
Waciki do uszu - każdy ma :)
Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować ;)

Zaczynamy - krok po kroku:

- Podnosimy maskę
- Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
- Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
- Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
- Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
- Wyjmujemy całość
- Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
- Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
- Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
- Pomału i delikatnie oddzielamy przepłyomierz od rury
- Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
- Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
- Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
- Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
- Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
- Cieszymy się z dynamiki naszego auta :)

W moim przypadku auto dostało jakiegoś dzikiego szału, od momentu zakupu auto nie rwało się tak do przodu jak teraz. Silnik przestał kopcić a prędkość max to w tej chwili 160km\h - licznikowe oczywiście :) Nawet na drugim biegu potrafię zapiszczeć ;D

Mam nadzieję, że komuś się przyda - jeśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki.

Cytat:
pozwoliłem sobie zmienić tytuł co by był bardziej chwytliwy dla szukajki - bidżej

Chciałem zapytać czy benzyne ekstrakcyjną można by zastąpić tradycyjnym zmywaczem do paznokcii lub WD 40. Mamy niedziele godź 17-tą i ciężko bedzie dostać gdzieś benzyne
ekstrakcyjną. Moje drugie pytanie odnośnie przepływomierza ja z przyśpieszeniem mam tak że raz przyśpiesza jak "wariat" a raz nie czy to też może być "sprawka" zanieczyszczonego przepływomierza?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sie 2011, 16:32   

A czy benzynę można zastąpić olejem napędowym,,, generalnie tak, bo i to paliwo do silnika i to paliwo do silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DonPadre 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sie 2011, 17:10   

a co do mojej drugiej częsci pytania czy przepływomierz może być przyczyną takiej nierównej pracy tzn. raz przyśpiesza jak wariat a raz zamula? czy może jakieś inne mogą być tego powody?zauważyłem że czym mocniej dociskam pedał gazu tym wolniej się rozpędza, musze odpuścić troche i zacząć ponownie lecz znacznie wolniej wciskać pedał i wtedy jakby lepiej szła fieścina. Wyczyściłem przepływomierz, przepustnice i nic.Czy może to być spowodowane słabą iskrą? Może coś ze świecami lub kablami. Dodam że jak autko postoi powiedzmy ok doby to przy odpalaniu z wydechu wylatuje biały dym. znajomy mówi że to z powodu słabej iskry i paliwo się przepala dopiero w wydechu. Ile w tym prawdy. H E L P ! ! !
 
 
saided 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 42
Skąd: z internetu
Wysłany: 15 Paź 2011, 11:18   

moze glupio to zabrzmi, ale nie wincie mnie za to..
ale powiedzcie mi jak rozdzielic ten przeplywomierz aby te druciki mozna bylo wyczyscic?

bo wyciagnalem calosc,jednakze zadnych srubek nei widze
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2011, 13:57   

No bo u ciebie sie nie rozbiera przeplywki, to zupelnie inna konstrukcja niz w Mk4 i 5 :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
ketrab 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartłomiej
Wiek: 45
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: leźnica
Wysłany: 19 Gru 2012, 17:29   

Dzięki za podpowedz, silnik mi sie dusiłzaraz po odpaleniu- przeczysciłem te dwa druciki w air flow i wszystko gra jak trzeba

pozdrówka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Czyszczenie przepływomierza
jak to zrobić?
mk4_driver Mechanika 2 30 Maj 2010, 20:16
mk4_driver
Brak nowych postów [MK4] Czyszczenie przepływomierza i gaźnika. Nie odpala
MariuszCN Mechanika silnika 2 6 Maj 2013, 20:36
MariuszCN


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.