[MK2] kilka pytań odnośnie 1,6 cvh |
Autor |
Wiadomość |
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 18:37 [MK2] kilka pytań odnośnie 1,6 cvh
|
|
|
Droga społeczności mam do czynienia z następującym problem (szukałem ale nie znalazłem)
Istnieje silnik fordowski 1,6 cvh. Zasilany jest gaźnikiem i siedzi w mk2.
Po sprawdzeniu kompresji pokazało się ze ma: 16,15,13,16 i tu pojawia się pierwsze pytanie ile wynosi prawidłowa książkowa kompresja??
Kolejne pytanie bo ten silnik przed kupnem rzekomo po remoncie i był juz dotarty,
Czy facet który robił remont nie splanował za dużo głowicy co dopreżylo tak silnik??
Dalej planuje się do niego założyć pełny wtrysk EFI z mk3 i jak jest z głowicą czy inne sa kanały dolotowe?? I w ogóle czy są szanse na założenie kolektora z EFI bez zmiany głowicy na ori pod EFI.
Jak z kanalami olejowymi/wodnymi? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 19:27
|
|
|
W silniku gaźnikowym brakuje rzeczy potrzebnych do wtrysku, najważniejsza to czujnik położenia i prędkości obrotowej wału. Sprężanie jest 9,5:1 książkowo, nie wiem czy i jak się to przelicza. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 20:17
|
|
|
kolo jest już założone od efi i miejsce wymierzone i nawiercone,tak ze czujnik tylko trzeba tam umiejscowić w razie czego |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 21:47
|
|
|
głowica od gaźnikowca ma inne wloty od kolektora dolotowego, nie ma miejsca na wtryskiwacze |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 22:03
|
|
|
Dokładnie tak jak pvzon pisze, głowicy z gaźnika na dodatek nie przerobisz pod EFI, musisz głowice z EFI dokupić. Przerabiałem to ostatnio w escorcie mk4 MFi i skończyło się na przekładce całego silnika EFI. Jakbyś był zainteresowany głowicą pod EFI to pw. |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 22:23
|
|
|
spoko mam góre z EFI
A jak jest z kanałami olejowymi/wodnymi w połączeniu blok głowica, i drugie pytanie o wałek czy jest taki sam tj wzniosy krzywek?? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
dr_dave [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:18
|
|
|
uszczelki pod głowice są takie same ponad 10 lat się nie zmieniła .
Przekaźnika zasilający komputer jeszcze trzeba dorobić |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 18:24
|
|
|
a teraz was zaskocze żaden z was o tym nie wspomniał do 89r bodajże silniki cvh nie posiadają miejsca na czujnik obrotów wału |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 19:30
|
|
|
Laskosz, JoeMix napisał/a: | najważniejsza to czujnik położenia i prędkości obrotowej wału |
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 22:20
|
|
|
Laskosz, luki86 napisał/a: | kolo jest już założone od efi i miejsce wymierzone i nawiercone,tak ze czujnik tylko trzeba tam umiejscowić w razie czego |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 22:27
|
|
|
sory za zamieszanie ale moja przeglądarka coś mi postami tasuje |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|