Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:57
Różnice pomiędzy xr2 a "zwykłą fiestą"
Autor Wiadomość
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 15 Cze 2009, 21:02   Różnice pomiędzy xr2 a "zwykłą fiestą"

Otóż jednak okazało się, ze fiesta zostaje u mnie (czeka na przykręcenie świeżych blach) i tu mam pytanie, bo w niektórych fiestach znajduje się "spojler" na tylnej klapie, z tego co mi wiadomo, to moja fiesta też miała taki spojler, czy spojlery montowane były do wszystkich fiest, czy tylko do xr2?
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Cze 2009, 21:40   

Spojlerek można było sobie dokupić, nie jest on wyznacznikiem Xr2, generalnie Xr2 maila mocny silnik reszta bez większych zmian, ciekawiej wyglądała wersja Sport (z silnikiem 1,1 lub 1,3 na życzenie) która bardziej się konstrukcyjnie różniła od serii chyba,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Cze 2009, 00:03   

xr2 a zwykła to dość mocna jednak rozbieżność dość dużo rzeczy było "innych" lub dodatkowych w mk2 te różnice nabrały na tyle mocy że prawie wszystko jest inne od chociaż by w niektórych miejscach grubość blachy :9:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 16 Cze 2009, 01:39   

Z tego co mi wiadomo apropos różnic w MK2 i co nasuwa mi się na szybko to wygląda to tak:
Wnętrze:
- pogłębione fotele
- deska rozdzielcza tkj. w wersji Ghia i Diesel czyli z miejscem na radio i wlotami powietrza po środku i co za tym idzie ciut inna nagrzewnica. Oczywiście na desce obrotomierz i prędkościomierz do 220km/h.
- grubsza i wygodniejsza kierownica (mam jedną na sprzedaż ;-) )
- szyberdach (to akurat minus)
- zegarek nad lusterkiem, z opcją stopera (dokładność 1s) :-)
- pomiędzy fotelami znajdowała się dodatkowa konsola na różne drobiazgi, w której umieszczony był przycisk do otwierania klapy za pomocą elektromagnesu.
- czasem, choć w mojej tego nie było, dostępna była regulacja lusterek od środka, ale to można było spotkać też w innych wersjach.
- dzielona kanapa i pasy z tyłu też nie zawsze były standardem we wszystkich Fiestach MKII, więc ten fakt też może zasługuje na odnotowanie.
Mechanika:
- Oczywiście inny silnik i wszystko co z nim związane ale to oczywiste...
- Inna skrzynia, sprzęgło...
- Większa chłodnica i większy wiatrak.
- Inny układ wydechowy
- wygłuszenie pod maską
- Inne hamulce czyli większe i wentylowane tarcze z przodu oraz chyba szersze okładziny z tyłu wraz z większymi tłoczkami. Oczywiście nieco większa pompa hamulcowa, która tym wszystkim porusza (średnica tłoczyska większa coś około 2mm)
- Inne półosie, choć odnośnie tej lewej mam wątpliwości czy jest inna. Prawa na 100% jest inna.
- Co do przegubów głowy nie dam, że są inne (choć na logikę pewnie są), ale można się upewnić w katalogach.
- Inne amortyzatory i ciut niższe oraz sztywniejsze sprężyny.
- inne mocowanie prawego drążka reakcyjnego oraz inny prawy drążek reakcyjny (spotykane również w wersji Diesel), zmieniony w celu zlikwidowania kolizji z alternatorem.
Nadwozie:
- Na oko nadwozie wygląda tak samo... poza szyberdachem o którym już wspomniałem.
- dodany pakiet ospojlerowania oraz plastkiowe zderzaki.
- dodatkowe lampy halogenowe nad przednim zderzakiem
- dwie lampy przeciwmgielne z tyłu.
- Czarne malowanie wokół szyb bocznych
Inne bonusy:
- felgi aluminiowe przypominające durszlak
- felgi stalowe inne niż w pozostałych wersjach

Kilka fotków:
- Deska rozdzielcza
- Pod maską
- Układ napędowy

Jeśli coś pominąłem (a na pewno coś mi umknęło) to proszę o uzupełnienie listy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.