Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nowy zakup.
Autor Wiadomość
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 20:27   [MK3] Nowy zakup.

Jestem młodym (20l) kierowcą, zakupiłem własnie forda fiestę z '92 roku
Sprowadzana 2 lata temu z niemczech, w polsce właścicielem był starszy pan, który bardzo o nią dbal - przebieg "niby" 77tyś (rotfl)

http://img140.imageshack....6646957234d.jpg

Co waszym zdaniem zmienić ? na dzień dobry widze że filtr powietrza i może paliwa, przewody wyglądają ok, ale świece są stare także tak czy siak będe je zmieniać razem z przewodami.
to jest wersja z monowtryskiem ? jutro w razie czego podam VIN.

Silnik chodzi ok, choc dla mnie wszystko chodzi ok po przesiadce z malucha :)
Malutki minus taki, że na niskich obrotach brakuje mu przyśpieszenia, dopiero około 3tyś obrotów czuć jakby większą "moc".


Dodatkowo - przeszukiwałem dość długo forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.

- jak zmienić oryginalne radio i jakiej wielkości są oryginalne głośniki ? niestety nie mam tego jak teraz sprawdzić bo auto stoi z dala ode mnie chwilowo :)

- jakie oznaczenia mają świece i przewody WN ? pracuje w sklepie motoryzacyjnym, gdzie jest problem z dostaniem części marki motorcraft, za to są świece bosch, ngk oraz przewody GATES.

- jestem na etapie zakupowania kluczy, jakie klucze przydadzą mi się najbardziej przy fieście ? (pytam jakie, bo na cały zestaw mnie nie stać :) a kupować będe TOPTUL-a bądź SATĘ bo do tych marek mam zaufanie)
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:52   

albo źle widzę, albo masz dwa kable jednej firm, a dwa innej :/

1. zmienić radio... niedawno był temat jak wyciąga się oryginalne radio, a głośniki są 13cm

2. świeczki AGFS 22CM1, przewody EWR10

3. chyba wszystkie typowe: 10, 13, 15, 16, 17, 19 - jeśli chodzi o większe to nie wiem

co do tego czy wtrysk czy gaźnik to masz link
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35120

tu chłopaki opisali co sprawdzić...

a jeśli nie chce Ci się zaglądać pod maskę to możesz zerknąć pod schowek, koło nóg pasażera powinien być komputr, jak nie ma to gaźnik
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Cze 2009, 21:03   

Monowtrysk.
Przyda się jeszcze klucz 11 do ustawiania zaworów.
A z eksploatacji to powinieneś wymienić wszystko zanim zaczniesz sam użytkować.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:00   

Zacznij od wymien olej, filtry, swiece Profilaktycznie mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni, przez korek wlewu.
Ostatnio zmieniony przez pablon 14 Cze 2009, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 22:06   

Autko widać zadbane, dbaj i Ty a dalej śmigać będzie,ale w te 77 tyś to raczej nie wierz po 17 latach :yyy:
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:09   

Chyba 277 tys.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Cze 2009, 23:35   

No i tu mogę was zaskoczyć :-P Sprzedawałem autko mojej teściowej Cinquecento rp.1994 z przebiegiem-69tyś.km :) Ręcze głową za ten przebieg-sam odbierałem z teściówką w polmozbycie to autko.Cuda się zdarzają :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 15 Cze 2009, 01:28   

Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi.

Zakupie na pewno filtr powietrza, oleju i paliwa, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne :)

co do tych przewodów - faktycznie są 2 różne komplety, przewody już dobrane i jutro będą zamówione :)

Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.


Samochodzik jest zadbany, karoseria świetnie zakonserwowana - jedyne co mnie bardzo wnerwiło to fakt, że właściciel w niemczech to jakiś elektronik-hardcoreowiec bo mam pozmieniane podświetlenie dosłownie wszystkiego, a w suficie około 30 diód led (nie wiem po co - nie działają :P ) i centralny zamek z pilota, który nie zawsze otwiera jak powinien.
Oj będzie przy niej pracy, no ale - "tanio kupiłeś - odbębnisz za naprawy" :)

Też zdawało mi się zę to monowtrysk, właściciel zaznaczał, że auto jest z października 1992, kiedy to już robili na monowtrysku.

Jaki lać olej silnikowy?
(znaczy jaki polecacie, poprzedni właściciel używał 15W40 bodajże motul-a).

Ogólnie zaspany jestem, więc przepraszam jeżeli nie trzyma sie to wszystko kupy, zaraz w kimę i do pracy pozamawiać części :)

Dzięki wam za odpowiedzi.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Cze 2009, 06:18   

tswcrew napisał/a:
używał 15W40 bodajże motul-a
no i dobry olej, tylko, że u nas mało sklepów go sprzedaje, a jak już to ciutkę drogi

dobrym kompromisem jest fordowski olej albo mobil, chociaż ja osobiście leję castrola ;)
w każdym razie: ktokolwiek by Ci nie polecał Lotosa - omijaj z daleka
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Cze 2009, 07:45   

tswcrew, na każde Twoje pytanie jest już odpowiedz na tym forum
Cytat:

filtr powietrza, oleju, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne

nawet mnie nie strasz :9:
choć to mało prawdopodobne aby od 92r nikt filtra powietrza ani oleju i filtra nie wymieniał :rotfl:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 15 Cze 2009, 08:50   

no w sumie racja :D ale na nowe to już nie wyglądają - szczególnie paliwowy cały zaśniedziały i z odpadającą farbą :)

no nic, o 17 jedzie fieścina na porządny przeglądzik (wszak kończy się pod koniec miesiąca) i wszystko będzie wiadomo.
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 15 Cze 2009, 19:40   

tswcrew napisał/a:

Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
.

przewody wymieniaj pojedynczo aby ich nie pozamieniać - spokojnie w domowych warunkach wymienisz :fox:
_________________
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Cze 2009, 22:12   

AAAARGH! po co ja robiłem ten FAQ co w podwieszonych tematach dynda? :krzesłemgo:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 16 Cze 2009, 20:40   

wiem, wiem :D

filt powietrza w kwietniu niby wymieniany, paliwowy i oleju na jesień jakoś.

Póki co nie powiem - wszystko trzyma sie kupy, jedno co mnie troszkę denerwuje to to, że zaraz po właczeniu świateł silnik słabnie i wchodzi na wyższe obroty i dopiero po jakieś minucie sie stabilizuje, ale może to wina zbyt mocnych żarówek albo coś ?

no i jak wcisnałem zapalniczkę to mnie strzeliła iskra :D

poza tym miodzik, nie ma sie do czego przyczepić.
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Cze 2009, 23:06   

Silnik krokowy
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Cze 2009, 23:25   

Piter napisał/a:
Silnik krokowy

też bym w niego celował. instrukcję czyszczenia znajdziesz na forum :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 18 Cze 2009, 09:43   

dobra, wczoraj zrobiłem 100km i wyszło pare niedociągnięć.

- czym zamontowany jest wlew paliwa ? ja wciskając mocniej korek oderwałem go od obłotnika, planuje podkleić go od wewnątrz poxipolem, ale może są lepsze sposoby ?

- lekki wyciek oleju spod uszczelki, jeżeli jest jakiś faq o wymianie uszczelki to zgłaszam się z wielką prośbą o podsunięcie, bo nie moge znaleźć :/

no i do wymiany mam prawdopodobnie olej bo na bagnecie już prawie minimum (sprzedający poinformował, nawet dorzucił litr oleju 15w-40, resztę sobie dokupie.
rozumiem że olejek trzeba najpierw spuścić jakoś, a dopiero potem zalewać :)
najlepiej od razu wymienić filt oleju czy jeżeli był wymieniany ok.8msc temu to zostawic jak jest ?

edit - znalazłem temat : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39954 :) FKP rządzi :D
Teraz tak - koniecznie brać olej 15W40 czy 10W30 może być ? w pracy mam tanie valvoline :)

EDIT : jest jakiś sposób na przeczyszczenie prawego spryskiwacza ? nie tryska, a dostęp do jego wężyka to jakaś egipska łamigłówka.

sorry za banalne pytania - moje pierwsze własne autko :) a chce wszystko zrobić przed przeglądem 26-go.
Ostatnio zmieniony przez tswcrew 18 Cze 2009, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Cze 2009, 09:55   

wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło :-P

wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów (ta sraczkowato-szara pokrywa na silniku) to najpierw zobacz czy nie poluzowały się śrubki, ewentualnie możesz tą uszczelkę wymienić (parę złotych). sprawa banalna: ściągasz obudowę filtra powietrza, odpinasz kable ze spinki na pokrywie, wyjmujesz korek oleju, odkręcasz śrubki (klucz 10, najlepiej mały nasadowy), i pokrywa zdjęta. dalej wyciągasz starą uszczelkę, możesz delikatnie dogładzić powierzchnię do której przylega na pokrywie (z resztek starej uszczelki i zapieczonego oleju), zakładasz nową uszczelkę (ostrożnie i dokładnie wkładasz języczki w nacięcia pokrywy), składasz wszystko i śmigasz.

olej - wymiany co rok albo 10kkm

filtr oleju - wymiana razem z olejem (ok 20-30pln i śpisz spokojnie)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tswcrew
[Usunięty]

Wysłany: 18 Cze 2009, 10:26   

bidżej napisał/a:
wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło

zero rdzy, no.. może nie zero, ale po prostu ktoś nieumiejętnie wymienił wlew i raczej słabo się to tak samo z siebie trzyma :) rdza raczej nie była tutaj winowajczynią.
bidżej napisał/a:
wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów

tak, zaraz ta pierwsza uszczelka, którą widać gołym okiem.
Dzięki za opis, mam zamiar wszystko porobić w sobotę żeby we wtorek na przeglądzik podjechać już podszykowaną :)

olej lać ten sam czy możę być valvoline 10w-30 ? co do filtra to albo denckermann albo FIAAM założe, bo ostatnio filtron straszny szajs nam przywozi (serio).
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Cze 2009, 10:28   

skoro jest zalana 15W40 to zmień na taki sam
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zanim założysz TUTAJ nowy wątek przeczytaj to koniecznie !!
I ZASTOSUJ SIĘ !!!! REGULAMIN
trzeci Nasze auta 0 8 Cze 2008, 12:12
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.