[MK3] Nowy zakup. |
Autor |
Wiadomość |
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:27 [MK3] Nowy zakup.
|
|
|
Jestem młodym (20l) kierowcą, zakupiłem własnie forda fiestę z '92 roku
Sprowadzana 2 lata temu z niemczech, w polsce właścicielem był starszy pan, który bardzo o nią dbal - przebieg "niby" 77tyś (rotfl)
http://img140.imageshack....6646957234d.jpg
Co waszym zdaniem zmienić ? na dzień dobry widze że filtr powietrza i może paliwa, przewody wyglądają ok, ale świece są stare także tak czy siak będe je zmieniać razem z przewodami.
to jest wersja z monowtryskiem ? jutro w razie czego podam VIN.
Silnik chodzi ok, choc dla mnie wszystko chodzi ok po przesiadce z malucha
Malutki minus taki, że na niskich obrotach brakuje mu przyśpieszenia, dopiero około 3tyś obrotów czuć jakby większą "moc".
Dodatkowo - przeszukiwałem dość długo forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.
- jak zmienić oryginalne radio i jakiej wielkości są oryginalne głośniki ? niestety nie mam tego jak teraz sprawdzić bo auto stoi z dala ode mnie chwilowo
- jakie oznaczenia mają świece i przewody WN ? pracuje w sklepie motoryzacyjnym, gdzie jest problem z dostaniem części marki motorcraft, za to są świece bosch, ngk oraz przewody GATES.
- jestem na etapie zakupowania kluczy, jakie klucze przydadzą mi się najbardziej przy fieście ? (pytam jakie, bo na cały zestaw mnie nie stać a kupować będe TOPTUL-a bądź SATĘ bo do tych marek mam zaufanie) |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:52
|
|
|
albo źle widzę, albo masz dwa kable jednej firm, a dwa innej :/
1. zmienić radio... niedawno był temat jak wyciąga się oryginalne radio, a głośniki są 13cm
2. świeczki AGFS 22CM1, przewody EWR10
3. chyba wszystkie typowe: 10, 13, 15, 16, 17, 19 - jeśli chodzi o większe to nie wiem
co do tego czy wtrysk czy gaźnik to masz link
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35120
tu chłopaki opisali co sprawdzić...
a jeśli nie chce Ci się zaglądać pod maskę to możesz zerknąć pod schowek, koło nóg pasażera powinien być komputr, jak nie ma to gaźnik |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 21:03
|
|
|
Monowtrysk.
Przyda się jeszcze klucz 11 do ustawiania zaworów.
A z eksploatacji to powinieneś wymienić wszystko zanim zaczniesz sam użytkować. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:00
|
|
|
Zacznij od wymien olej, filtry, swiece Profilaktycznie mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni, przez korek wlewu. |
Ostatnio zmieniony przez pablon 14 Cze 2009, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:06
|
|
|
Autko widać zadbane, dbaj i Ty a dalej śmigać będzie,ale w te 77 tyś to raczej nie wierz po 17 latach :yyy: |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:09
|
|
|
Chyba 277 tys. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 23:35
|
|
|
No i tu mogę was zaskoczyć Sprzedawałem autko mojej teściowej Cinquecento rp.1994 z przebiegiem-69tyś.km Ręcze głową za ten przebieg-sam odbierałem z teściówką w polmozbycie to autko.Cuda się zdarzają |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 01:28
|
|
|
Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi.
Zakupie na pewno filtr powietrza, oleju i paliwa, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne
co do tych przewodów - faktycznie są 2 różne komplety, przewody już dobrane i jutro będą zamówione
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
Samochodzik jest zadbany, karoseria świetnie zakonserwowana - jedyne co mnie bardzo wnerwiło to fakt, że właściciel w niemczech to jakiś elektronik-hardcoreowiec bo mam pozmieniane podświetlenie dosłownie wszystkiego, a w suficie około 30 diód led (nie wiem po co - nie działają ) i centralny zamek z pilota, który nie zawsze otwiera jak powinien.
Oj będzie przy niej pracy, no ale - "tanio kupiłeś - odbębnisz za naprawy"
Też zdawało mi się zę to monowtrysk, właściciel zaznaczał, że auto jest z października 1992, kiedy to już robili na monowtrysku.
Jaki lać olej silnikowy?
(znaczy jaki polecacie, poprzedni właściciel używał 15W40 bodajże motul-a).
Ogólnie zaspany jestem, więc przepraszam jeżeli nie trzyma sie to wszystko kupy, zaraz w kimę i do pracy pozamawiać części
Dzięki wam za odpowiedzi. |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 06:18
|
|
|
tswcrew napisał/a: | używał 15W40 bodajże motul-a | no i dobry olej, tylko, że u nas mało sklepów go sprzedaje, a jak już to ciutkę drogi
dobrym kompromisem jest fordowski olej albo mobil, chociaż ja osobiście leję castrola
w każdym razie: ktokolwiek by Ci nie polecał Lotosa - omijaj z daleka |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 07:45
|
|
|
tswcrew, na każde Twoje pytanie jest już odpowiedz na tym forum
Cytat: |
filtr powietrza, oleju, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne |
nawet mnie nie strasz
choć to mało prawdopodobne aby od 92r nikt filtra powietrza ani oleju i filtra nie wymieniał |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 08:50
|
|
|
no w sumie racja ale na nowe to już nie wyglądają - szczególnie paliwowy cały zaśniedziały i z odpadającą farbą
no nic, o 17 jedzie fieścina na porządny przeglądzik (wszak kończy się pod koniec miesiąca) i wszystko będzie wiadomo. |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 19:40
|
|
|
tswcrew napisał/a: |
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
. |
przewody wymieniaj pojedynczo aby ich nie pozamieniać - spokojnie w domowych warunkach wymienisz |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 22:12
|
|
|
AAAARGH! po co ja robiłem ten FAQ co w podwieszonych tematach dynda? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2009, 20:40
|
|
|
wiem, wiem
filt powietrza w kwietniu niby wymieniany, paliwowy i oleju na jesień jakoś.
Póki co nie powiem - wszystko trzyma sie kupy, jedno co mnie troszkę denerwuje to to, że zaraz po właczeniu świateł silnik słabnie i wchodzi na wyższe obroty i dopiero po jakieś minucie sie stabilizuje, ale może to wina zbyt mocnych żarówek albo coś ?
no i jak wcisnałem zapalniczkę to mnie strzeliła iskra
poza tym miodzik, nie ma sie do czego przyczepić. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Cze 2009, 23:06
|
|
|
Silnik krokowy |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Cze 2009, 23:25
|
|
|
Piter napisał/a: | Silnik krokowy |
też bym w niego celował. instrukcję czyszczenia znajdziesz na forum |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 09:43
|
|
|
dobra, wczoraj zrobiłem 100km i wyszło pare niedociągnięć.
- czym zamontowany jest wlew paliwa ? ja wciskając mocniej korek oderwałem go od obłotnika, planuje podkleić go od wewnątrz poxipolem, ale może są lepsze sposoby ?
- lekki wyciek oleju spod uszczelki, jeżeli jest jakiś faq o wymianie uszczelki to zgłaszam się z wielką prośbą o podsunięcie, bo nie moge znaleźć :/
no i do wymiany mam prawdopodobnie olej bo na bagnecie już prawie minimum (sprzedający poinformował, nawet dorzucił litr oleju 15w-40, resztę sobie dokupie.
rozumiem że olejek trzeba najpierw spuścić jakoś, a dopiero potem zalewać
najlepiej od razu wymienić filt oleju czy jeżeli był wymieniany ok.8msc temu to zostawic jak jest ?
edit - znalazłem temat : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39954 FKP rządzi
Teraz tak - koniecznie brać olej 15W40 czy 10W30 może być ? w pracy mam tanie valvoline
EDIT : jest jakiś sposób na przeczyszczenie prawego spryskiwacza ? nie tryska, a dostęp do jego wężyka to jakaś egipska łamigłówka.
sorry za banalne pytania - moje pierwsze własne autko a chce wszystko zrobić przed przeglądem 26-go. |
Ostatnio zmieniony przez tswcrew 18 Cze 2009, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 09:55
|
|
|
wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło
wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów (ta sraczkowato-szara pokrywa na silniku) to najpierw zobacz czy nie poluzowały się śrubki, ewentualnie możesz tą uszczelkę wymienić (parę złotych). sprawa banalna: ściągasz obudowę filtra powietrza, odpinasz kable ze spinki na pokrywie, wyjmujesz korek oleju, odkręcasz śrubki (klucz 10, najlepiej mały nasadowy), i pokrywa zdjęta. dalej wyciągasz starą uszczelkę, możesz delikatnie dogładzić powierzchnię do której przylega na pokrywie (z resztek starej uszczelki i zapieczonego oleju), zakładasz nową uszczelkę (ostrożnie i dokładnie wkładasz języczki w nacięcia pokrywy), składasz wszystko i śmigasz.
olej - wymiany co rok albo 10kkm
filtr oleju - wymiana razem z olejem (ok 20-30pln i śpisz spokojnie) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
tswcrew [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 10:26
|
|
|
bidżej napisał/a: | wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło |
zero rdzy, no.. może nie zero, ale po prostu ktoś nieumiejętnie wymienił wlew i raczej słabo się to tak samo z siebie trzyma rdza raczej nie była tutaj winowajczynią. bidżej napisał/a: | wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów |
tak, zaraz ta pierwsza uszczelka, którą widać gołym okiem.
Dzięki za opis, mam zamiar wszystko porobić w sobotę żeby we wtorek na przeglądzik podjechać już podszykowaną
olej lać ten sam czy możę być valvoline 10w-30 ? co do filtra to albo denckermann albo FIAAM założe, bo ostatnio filtron straszny szajs nam przywozi (serio). |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
|