Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zagazowanie Fiesty MK5 1,3E
Autor Wiadomość
glom
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2009, 12:42   Zagazowanie Fiesty MK5 1,3E

Witam.
W związku z rosnącymi cenami w końcu dojrzałem do decyzji o instalacji LPG. Przejrzałem forum, sporo opinii... ale chcę poprosić o kila rad i opini osób które już jakiś czas jeżdżą z LPG...

1. Jaką butle i jak ją montowaliście (zakładam że tylko bagażnik wchodzi w grę - w miejsce koła raczej bym się nie odważył)
2. Jak się wam sprawuje instalacja - jakie instalacje macie
3. Dobiegły mnie opinie od niektórych gazowników że w 1,3 E często przytrafia się wydmuchiwanie uszczelki spod głowicy ... Prada to ?
4. Zaproponowano mi instalację na bazie sterownika SEC + listwa OMVL reszta zavoli w cenie 2300 zł. Warto... ? Tutaj kieruję się opinią, że tak naprawdę każda instalacja się spisze o ile zostanie dobrze zainstalowana przez człowieka z doświadczeniem. Taką propozycję dostałem w Transwagu w Lublinie - z tego co zebrałem w necie to zakład zbiera bardzo dobre opinie.


Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję. Pozdrawiam Forumowiczów
 
 
gigus27
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2009, 20:36   

ja ci powiem tak ze ja mam fieste 1.1 i mam butle 50L ! mi się dobrze sprawuje gaz i narazie nie mam problemów z gazem. ja mam butle zamontowaną w bagażniku nie w kole . wielkośc butli zależy od tego jaką chcesz i jak dużo jeździsz .. ja mam 50 L i wystarcza le czasami jak dużo jeżdze to wolał bym mieć 80L
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Cze 2009, 07:38   Re: Zagazowanie Fiesty MK5 1,3E

1.
glom napisał/a:
1. Jaką butle i jak ją montowaliście (zakładam że tylko bagażnik wchodzi w grę - w miejsce koła raczej bym się nie odważył)

Dlaczego??? Ja mam w kole i jest spoko luz. Fakt, ze na pelnej butli moge przejechac okolo 330 km (wchodzi 80%- 26,4l) no, ale cos za cos. Przynajmniej troche miejsca jest w i tak malym bagazniku.
2. OK, STAG
 
 
 
tomi_1 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: wrocław
Wysłany: 14 Cze 2009, 08:32   

Mam MKIV od miesiąca w gazie . Zrobione już 2 tyś. Pali 9 litrów mieszanie na autostradzie 8 przy 120km/h . Należy sie liczyć z tym, że instalacja gazowa niszczy silnik i do aut z przebiegiem około 200 tyś nie opłaca sie już montować lepiej(taniej) zmienić silnik na diesla.
Jeżeli silnik bierze ci olej na benzynie nie montuj.
A i jeszcze jedno. Sekwencyjny gaz działa tak :
pali na benzynie i dopiero jak sie silnik zagrzeje przełącza sie na gaz. Jeżeli jeździsz po dystansach 5km np do pracy to zimną nie zdąży ci sie przełączyć na gaz.
Teraz jak samochod moj stoi pod akademikiem to rano jak jade przełacza sie po okolo 2km.
pozdro
_________________
tomi
 
 
alkaprim
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 09:47   

tomi_1,
tomi_1 napisał/a:
pali na benzynie i dopiero jak sie silnik zagrzeje przełącza sie na gaz. Jeżeli jeździsz po dystansach 5km np do pracy to zimną nie zdąży ci sie przełączyć na gaz.
Jest w ustawieniach parametrów instalacji "takie coś", jak temperatura przełączenia - zatem, jak masz wpisane 40st.C, to długo nie przełącza... :)
 
 
tomi_1 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: wrocław
Wysłany: 14 Cze 2009, 13:04   

tylko, że po toto jest zrobione ze się przełącza powyżej jakiejś temp zeby nie niszczyć silnika.
_________________
tomi
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 14 Cze 2009, 14:45   

Z tym niszczeniem silnika tez nie mozna przesadzac, bo o ile mi wiadomo glowna rzecza, ktora nie przemawia za LPG, jest wypalania gniazd zaworowych.
Co do temp, to chyba dioda wiele razy podkreslal, ze temp ok 20 stopni dla silnika jest wystarczajaca, by moc bezpiecznie smigac na gazie.
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
tomi_1 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: wrocław
Wysłany: 14 Cze 2009, 15:11   

na zimnym silniku chodzącym na gazie samochód bierze olej . :)
_________________
tomi
 
 
alkaprim
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 15:26   

tomi_1, Mam w II-giej generacji "od zawsze" ustawione przy mnie na 21 stopni, przełącza mi się gdy zimno po około 1 kilometrze; teraz po około 300 metrach i nie stwierdzam brania oleju i "jakichś tam..." Świece po 15 tysiącach wraz z kablami - Motorcraft. Zmiana z benzyny na gaz przy obrotach malejących. :yes:
 
 
alkaprim
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 15:29   

tomi_1,
tomi_1 napisał/a:
tylko, że po toto jest zrobione ze się przełącza powyżej jakiejś temp zeby nie niszczyć silnika.
Mam rozumieć, że na niższej temperaturze silnika jest gorsze smarowanie, bo olej nie dotrze w porę do gładzi cylindrów i pierścieni? :cojest:
 
 
kubas 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 128
Skąd: Mosina
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:19   

tomi_1,
tomi_1 napisał/a:
Należy sie liczyć z tym, że instalacja gazowa niszczy silnik i do aut z przebiegiem około 200 tyś nie opłaca sie już montować lepiej(taniej) zmienić silnik na diesla.

dla mnie to są opinie powielane przez kolejne osoby które nie miały z niszczeniem silnika przez LPG wogóle do czynienia
_________________
kubas....
-fiat 126p
-opel kadett 1.6 x 2szt
-ford fiesta MK3
-ford mondeo MK2
-ford windstar
-ford fiesta MK4
ja chyba lubię autka :)
 
 
 
tomi_1 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: wrocław
Wysłany: 14 Cze 2009, 21:07   

miałem fieste mkIII 1.3 . sprowadziłem ja z Niemiec miała 200 tys. założyłem gaz teraz ma 300 tys i już silnik nadaje sie do remontu. Każde dziecko wie ze gaz niszczy silnik. wystarczy spojrzeć na olej podczas wymiany.
_________________
tomi
 
 
kubas 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 128
Skąd: Mosina
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:39   

a nie wziąłeś pod uwagę że zagazowałeś fiestkę z zajeżdżonym silnikiem i teraz zwalasz na lpg ?
_________________
kubas....
-fiat 126p
-opel kadett 1.6 x 2szt
-ford fiesta MK3
-ford mondeo MK2
-ford windstar
-ford fiesta MK4
ja chyba lubię autka :)
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Cze 2009, 23:29   

Co do 300 tys i remontu z winy gazu to się nie zgodzę. Moje byłe 1.1 na gaźniku od 93 do 2008 roku w rodzinie, nigdy nie skażone gazem, nie katowane, dbane i takie tam, po niecałych 300tys też się nadawało tylko do remontu, więc takie pitolenie, że to wina gazu jest o kant dupy potłuc. Silnik po prostu się zużywa czy ma gaz czy go nie ma.
_________________
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Cze 2009, 00:58   

Marek napisał/a:
Silnik po prostu się zużywa czy ma gaz czy go nie ma.

Z gazem nieco szybciej. Jakieś dwa razy :V:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
jarek_m 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: WrocLove
Wysłany: 15 Cze 2009, 04:49   

MARIUSZ.B napisał/a:
Marek napisał/a:
Silnik po prostu się zużywa czy ma gaz czy go nie ma.

Z gazem nieco szybciej. Jakieś dwa razy :V:


I dlatego nie mam zamiaru póki co montować gazu. Przy moim przerobie km nie ma to sensu.
_________________
Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 15 Cze 2009, 08:36   

tomi_1 napisał/a:
miałem fieste mkIII 1.3 . sprowadziłem ja z Niemiec miała 200 tys. założyłem gaz teraz ma 300 tys i już silnik nadaje sie do remontu. Każde dziecko wie ze gaz niszczy silnik. wystarczy spojrzeć na olej podczas wymiany.

tak jak napisal Marek - remont przy takim przebiegu to nie wina gazu, tylko zwyklego "zmeczenie materialu".
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
kubas 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 128
Skąd: Mosina
Wysłany: 15 Cze 2009, 10:58   

MARIUSZ.B, dla mnie to są bajki opowiadane przez mechaników ot co....prawidłowo eksloatowana instalacja nie ma prawa nic popsuć
_________________
kubas....
-fiat 126p
-opel kadett 1.6 x 2szt
-ford fiesta MK3
-ford mondeo MK2
-ford windstar
-ford fiesta MK4
ja chyba lubię autka :)
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Cze 2009, 20:31   

kubas, Ilu kierowców tyle opinii więc chyba dyskusja na ten temat nie ma większego sensu. Gaz ma swoich zwolenników i przeciwników. Nigdy w żadnym aucie nie miałem gazu i nie będę miał.
Ale gdyby kryzys mnie dotknął wtedy dokonam zakupu "dupowozu" z gazem i nim będę się poruszał na co dzień natomiast samochodem będę jeździł w niedzielę na BENZYNIE
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Cze 2009, 20:52   

Mam MK5 1,3 od prawie 3 lat i zaraz po jej kupnie montowałem sekwencje STAG 200 do auta. Butla w miejscu koła zapasowego i na nic innego bym tego rozwiązania nie zmienił, fakt przydała by się większa pojemność (80%=28-29L). Na gazie przejechałem ok 45.000km. Problemy jakie z nim miałem to szarpanie i brak przyspieszania - wizyta w warsztacie i konieczna wymiana kabli WN i świec. Innym razie z powodu "brudnego gazu" przytarły się tłoczki w listwie wtryskowej, koszt 50zł w warsztaciea że moja instalacja była jeszcze na gwarancji - gratis. Faktem jest że jakieś 5000km temu robiłem głowicę z powodu ubytków płynu chłodniczego na zewnątrz silnika. Zawory mimo przejechania 40000km na gazie i 100000km na etylinie nie wykazywały specjalnie oznak zużycia. Dlaczego poleciała u mnie uszczelka pod głowicą - Ile razy to auto się zagotowało niemam pojęcia ale było tego troche jeszcze za czasów gdy nie było pod moją władzą, w zeszłym roku latem wystarczyło przejechać ok 20km i wyłączyć silnik a można było sobie posłuchać jak płyn sobie bulgocze ale oleju silnikowego nie przybywało, płyn powoli wyciekał na zewnątrz ...Ale mimo wszystko z gazu jestem bardzo zadowolony, szczególnie że obecnie rożnica między ceną benzyny i gazu jest okazała.
_________________
lesiokro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 10:52
Parzych
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Pompa wspomagania do fiesty Mk5
Poszukiwanie cześci używanej
grucha44 Przed zakupem 5 23 Sty 2014, 21:29
Puff
Brak nowych postów [MK4] Swap 1.25 na 1.25 z fiesty MK5
PioCars Mechanika 6 17 Cze 2012, 10:21
PioCars


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.