Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora
Autor Wiadomość
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 31 Maj 2009, 12:47   [MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora

Po ostatniej przygodzie z palącymi się kablami od strony akumulatora przy klemach zastanawiam się nad zamontowaniem na przewodach idących do skrzynki bezpiecznikowej ( 3 przewody plusowe) bezpieczników. Pytanie moje brzmi jaki tam prąd płynie w każdym z osobnych przewodów, gdyż mój miernik posiada tylko skalę do 10 A i boję się go przyłączyć szeregowo z pojedyńczymi przewodami, gdyż możę się upalić miernik. Ktoś z Was ma zamontowane bezpieczniki w mk3 po stronie akumulatora? Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe).
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2009, 16:24   

kazi napisał/a:
Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe).
Nie tylko nowe - nawet mk4 ma 60A w komorze silnika - oczywiście zalezy to od wyposażenia.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Maj 2009, 17:48   

kazi, można liczyć że każde 12W w samochodzie to 1A poboru prądu, w Mk1 między akumulatorem a instalacją samochodu wystarcza bezpiecznik 8A (oczywiście obwód rozrusznika niezabezpieczony - tam by był potrzebny taki ze 300A)

Pozostaw obwód rozrusznika i alternatora bez zabezpieczenia (tak jak jest firmowo, na pozostałe przewody zapodaj puszki, wsadź bezpieczniki 5A, a garstkę zapasowych o stopniowej większej mocy trzymaj w aucie, jak Ci wywali 5A to wstaw 7,5A jak i tego wywali to wstaw 10A - w końcu będzie taki że wytrzyma.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 31 Maj 2009, 18:51   

rozumiem iż bendix i rozrusznik włączają się ze stacyjki i to jest obwód niezabezpieczony a rozrusznik jest zasilany tym grubym kablem co idzie do plusa? a uruchomienie jego zachodzi po przekreceniu stacyjki ( tak sobie myśle pewnie w rozruszniku jest stycznik ) . Dziwi mnie tylko fakt ze taki cienki przewód ok 2,5 mm2 wytrzymuje prąd 30 A szyby tzn mniej pewnie jest pobierane ale ciekawe jak to sie ma do instalacji.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:17   

Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 31 Maj 2009, 23:25   

JoeMix napisał/a:
Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki.

Ahm dzięki tak też myślałem. Joe pamiętasz może jak się robi bocznik do mierzenia dużych prądów? bo mi wypadło z głowy jak to sie obliczało i czy to przystaje do cyfrowych mierników?
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2009, 05:36   

Dokładnośc może być znikoma, lepiej kupić multimetr dedykowany do samochodu, nie sa dużo droższe od zwykłych.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.