Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:16
[MK2] 1.6 D co to za typ silnika?
Autor Wiadomość
WojtekBear
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2009, 23:43   [MK2] 1.6 D co to za typ silnika?

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem Fiesty MK2 1.6D. Ale ktoś mi powiedział, że te silniki są jakiejś starej generacji z dodatkową komorą spalania (pośredniego?) i że jak się zepsuje to wpędze się w takie koszty, że głowa boli. Chciałem się dlatego Was zapytać jaki tak naprawdę to silnik Diesla, jaka jest jego specyfikacja, jakieś dokładniejsze dane może ktoś zna? Z tego co wiem to jest na pasek, ale co z tego.

Auto jest z 1986 i w sumie tak ze 2,3 lata chciałbym pojeździć, ale ten silnik trochę mnie zniechęcił, ale nie wiem czy to prawda

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc i pozdrawiam :)
Hej
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2009, 05:43   

Silnik jest chyba zwykły, w mk3 był taki sam tylko że 1,8 pojemności i przekombinowany,,, w 1,6 elektronika kończy się na przekaźniku świec żarowych,,, a jest jeszcze elektryczny zaworek pompy wtryskowej
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2009, 07:35   

buowa silnika 1.6D jest prosta jak budowa cepa, prawie żadnej elektroniki i bardzo wytrzymałe silniki a do tego spalanie na poziomie 4 litrów w trasie przy dobrej kondycji silnika. Trudno dziś trafić silnik który ma przejechane mniej niż 300tyś. ale te silniki spokojnie dożywają kilkukrotnego takiego przebiegu. Jeśli nie jesteś demonem szybkości to z pewnością docenisz ten silnik za bezawaryjność i malutkie spalanie :) :yes:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
WojtekBear
[Usunięty]

Wysłany: 28 Maj 2009, 08:30   

Mam wątpliwość taką, bo pamiętam jak mojemu Wujkowi, który miał Sierrę 2.3D poszło koło pasowe i za cholere nie mógł znaleźć. Nowe kosztowało 1600 zł :) Więc się zastanawiam jakie niespodzianki taka Fiesta może mi zgotować hehe.

A tak swoją drogą mieliście takie sytuacje, że Wam Fiesta stanęła gdzieś w trasie daleko od domu i musieliście brać lawete? Tego się obawiam po 23 letnim aucie :) Chociaż facet dbał o mechanike.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2009, 08:34   

generalnie o ile silnik ma kompresję to jest coś warty . Inaczej to faktycznie drogi i trudny problem .Ja się modrowałem jakiś czas temu z 1.6D i osobiście w życiu już bym go nie kupił , tylko bene + LPG . Silnik jest głośny i nie ma kultury pracy .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Maj 2009, 09:17   

diodalodz, ale to już bardziej przekonania osobiste, ogólnie to powiem tak, ładny diesel rozgrzany lepiej chodzi niż silniki konstrukcji ohv typu 1.1 czy 1.3...taka jest prawda, a i jeśli chodzi o użytek to też są dużo przyjemniejsze - przebiegi większe kręcą, mniej spalają...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 28 Maj 2009, 09:18   

Ja mam 1.6D. I żaden inny.
Problem w Fordach w dieslu jest uruchomienie zimą. Jeżeli będzie mała kompresja to mogą być problemu. Poza tym bezawaryjny oprócz małych wycieków oleju. Jeżeli coś się popsuje w silniku to części do tych roczników raczej nie kupisz chyba że cały silnik.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2009, 10:22   

części kupisz wszystkie od panewek po pierścieni i tłoki . Fakt że tanie nie są ale są dostępne w polsce od ręki . Tak samo jak i zawory które robi polska firma AMP Paradowscy . Co nie zmienia mojej opinii o tym silniku . Ciężka stara konstrukcja .
 
 
 
WojtekBear
[Usunięty]

Wysłany: 28 Maj 2009, 14:32   

Zatem kupując go chyba powinienem założyć że nic się w nim nie popsuje inaczej to kupując tą Fieste za 800 zł musze sie liczyc z tym, że nagle mi padnie i czeka mnie wymiana silnika albo droga naprawa tak?
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Maj 2009, 15:08   

WojtekBear napisał/a:
kupując tą Fieste za 800 zł

to czego ty jeszcze chcesz? :) kupujesz auto w cenie dobrych spodni koszulkui polo i jakichś butów :ok:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 28 Maj 2009, 15:34   

jeździłem na tym silniku, przez wielu jest uważany dużo lepszy niż później montowany 1.8D. Ogólnie silnik 1.6D nigdy mnie nie zawiódł na trasie i nie robiłem nic poza zmianami płynów i filtrów. problemy miałem tylko zimą ponieważ nie była dostateczna kompresja silnika co jest dość częstą przypadłością tych silników, wtedy lepiej kupić dobry akumulator, stawiać w cium cium auto jeśli to możliwe, założyć grzałkę w silniku i "przejeździć" zimę. Chyba, że ma być jak ta lala to na początek nowe pierścinie przegląd głowicy - 800zł może starczy u bardzo zaprzyjaźnionego mechanika. (efekt nie zawsze jest i trzeba dalej zrobić szlif, nowe tłoki itp..)
Ogólnie ja byłem zadowolony z silnika i rzczywiści malo pali - średnie 4.5 - 5l na 100km jak najbardziej spodziewane :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
WojtekBear
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2009, 10:36   

To jakie dajecie szanse, że po zakupie tego auta za jakiś czas wszystko się zepsuje i będę musiał bulić wielkie pieniądze? Sam Rkalita napisał, że przegląd głowicy i takie tam to 800 zł.

Auto wygląda na zadbane pod względem mechaniki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2009, 18:04   

Jak nie ma podpuchy i auto nie robiło problemów to długo pojeździsz (no chyba że będziesz miał pecha - ale tego nigdy nie przewidzisz) jak auto było podszykowane pod sprzedaż to problemu się szybko zaczną. Ja się dziś zorientowałem że ktoś wsypał do układu chłodzenia "uszczelniacz"... i teraz pytanie czy było to tydzień przed sprzedażą i mnie zaraz zacznie cieknąć, czy też 3 lata temu i są szanse że będzie trzymać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 30 Maj 2009, 21:41   

WojtekBear, kompresje sprawdź - ona o silniku prawdę powie!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
WojtekBear
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2009, 22:23   

Czy kompresje sprawdzają na przeglądzie?

Z tego co wiem podobno w zimie gościowi auto paliło bez problemów. Apropo podszykowania pod sprzedaż to właśnie auto w ogóle nie jest pod tym względem zadbane.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 31 Maj 2009, 14:21   

jedź do byle jakiego mechanika, za dyszkę czy dwie Ci sprawdzi ;)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
august64
[Usunięty]

Wysłany: 31 Maj 2009, 17:26   

Miałem taką fiestkę i bardzo polecam, spalanie tak jak piszą koledzy ogólnie auto nie do zajechania a wierz mi nie oszczędzałem jej.
 
 
cHoLao
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 17:31   

lejesz i jedziesz :D filtry olej paski na czas i tylko radosc w oczach ile na pelnym baku jedziesz :D jezdze duzo po swiecie fiescina i nie oddalabym 1.6 100km/h i spalanie na transie ma mniejsze odemnie :-P
szalu nie robi no ale mi sie podoba :-P
xr2:D/iesel/
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Cze 2009, 22:50   

Zwolenników jak i przeciwników będzie masa. Tak samo jak przy innych silnikach. Prawad jest taka że w tak starym aucie NIGDY nie wiesz co się może wydarzyć. Osobiście uważam że po ponad 20 letnim aucie masz prawo spodziewać się wszystkiego - od bezawaryjnej pracy przez lata po spływ tłoków po 15min. Nikt nie jest wstanie ci powiedzieć czy zapewnić czy będzie ok czy nie...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.