Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: jackrzec
30 Cze 2011, 22:00
[MK4] Spadek mocy + duże drgania silnika
Autor Wiadomość
Emte
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2009, 08:13   [MK4] Spadek mocy + duże drgania silnika

Witam

Od jakiegoś czasu w mojej fieścinie zaobserwowałem niepokojące objawy.

Podczas jeżdżenia po mieście i staniu w korkach, silnik zaczął się niepokojąco mocno trząść, wibrować. Cała kabina w środku teraz się trzęsie podczas postoju, jak i jazdy. Właściwie nie przejąłbym się tym tak bardzo, gdyby nie wyraźny spadek mocy od tego czasu w moim samochodzie. Samochód bardzo wolno przyśpiesza, nie można nim dynamicznie ruszyć (mimo że staram się mocniej wcisnąć pedał gazu niż zwykle), co w niektórych przypadkach może być niebezpieczne. Niezależnie jak mocno wciskam pedał gazu, samochód nie przyśpiesza szybciej, jakby nie reagował na to, że ja wciskam pedał gazu mocniej czy słabiej. Wcześniej był to bardzo dynamiczny samochodzik, jak na moje wymagania, jednak teraz by rozpędzić do 66 km/h muszę ciągle go trzymać na trójce - wcześniej na pewno tak nie było.

Znajomi, którzy ze mną jeżdżą też zauważyli zmianę w postaci wibracji w moim samochodzie, więc niestety nie jestem osamotniony w tych odczuciach.

Szukałem na forum podobnego przypadku, lecz jak dotąd nie znalazłem...
 
 
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2009, 09:12   

Byc moze nie pali ktorys gar. Sprawdzales swiece/kable czy na kazdym cylindrze masz iskre ? Ja tak mialem jak padla swieca.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Maj 2009, 09:42   

Tez mialem podobny problem, wibracje i brak mocy. Sprawdz swiece, problem moze lezec po stronie swiec, kabli, cewka. W moim przypadku cewka popekala. Pozdrawiam:].
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Maj 2009, 12:17   

to ja dodam od siebie, ze mialem dokladnie identyczne objawy gdy jeden z wtryskiwaczy mi padl no, ale ja na gazie jezdze. Pozdro;)
 
 
 
Emte
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2009, 10:54   

hejka :)

dzisiaj przejechałem się moją fieściną po raz pierwszy od półtora tygodnia, i o dziwo opisane przeze mnie wcześniej występowania znikły :|

Czy to możliwe, aby samochód sam się naprawił? Czy to może jakieś chwilowe?

To co opisałem wcześniej miałem od 1,5-2 miesięcy non-stop, dzisiaj po raz pierwszy samochód nie drgał i normalnie przyspieszał.

Co teraz robić? :-)
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 28 Maj 2009, 07:17   

Ja bym zbadał ciśnienie na cylindrach...
Gdyby nawet jeden gar nie chodził to nie byłby aż tak zamulony.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Maj 2009, 23:09   

Kadzax napisał/a:
Gdyby nawet jeden gar nie chodził to nie byłby aż tak zamulony

brak iskry na jednym garze to właściwie tak jakby tam nie było kompresji wcale :fox:

Emte, jeśli ustąpiło, to możliwe że gdzieś na drodze cewka-kabel-świeca stanęła woda, teraz wyschło i wszystko hula. mimo to obejrzyj kable, świece i cewkę. możesz psiknąć nieco WD40 do fajek kabli żeby nie lubiły się tak bardzo z wilgocią.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:22   

A co powiecie na takie zdarzenie panowie:

Oddałem Fiestke do warsztatu na wymianę pasków klinowych i rozrządu. Wszystko zostało wymienione plus oczywiście napinacze, rolki, śruba mocująca koło pasowe i takie tam. Samochód był robiony od wtorku do piątku (dzisiaj). Odbieram autko i okazuje się, że silnik bardzo się trzęsie (drży), rura wydechowa lata...dosłownie na biegu jałowym czuć te drgania na drążku zmiany biegów. W czasie przyspieszania (jazdy) silnik dobrze reaguje, tak jak przed wymianą wyżej wymienionych części, lecz jest słyszalna jakaś jego inna praca. Problem drgań występuje najwyraźniej na biegu jałowym. Wcześniej silnik chodził dobrze. Co popsuli? Świeca padła, wtrysk, błędy komputera po odłączeniu akumulatora i dlatego dziwnie pracuje, czy co? Chętnie poczytam Wasze opinie.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:28   

moze oddaj auto do innego mechanika niech sprawdzi?
moze być rozrząd zle złozony (w 1.3 jest łancóch którego sie raczej nie wymienia)
nie dokręcona łapa silnika itp
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:47   

Nie mam łańcucha. Tam jest pasek. Zetec-S 16V 1.25 pojemności 1996 wersja Fun. Zasadniczo taki jest plan żeby oddać w inne dobre ręce, ale wstępnie jeszcze powiedzieli że pogrzebią przy nim...dam im szansę wykazania się, ale...do diaska...zmartwili mnie, a jutro muszę jechać w trasę tym autem i nie wiem czy przeżyje te 70km.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:48   

więc masz fiestę MK4 1.25 75KM a nie MK3 1.3 66KM :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:04   

Dwuteownik, a może pojeździj troche najpierw... komp po odłączeniu od aku traci ustawienia i musi sie zawsze zaadoptować. Moja po odłączeniu aku na 1 dzień nie chce zapalić, potem też świrują obroty itp ale po zrobieniu kilku km wszystko wraca do normy.

Pomijam już fakt że w książce serwisowej jest opisane co robić przy pierwszym odpaleniu po odłączeniu aku.. na forum tez..
_________________
była sobie RS`ka...
Ostatnio zmieniony przez madek 27 Maj 2011, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:05   

Zgadza się. Doczepiłem się pod temat znaleziony z "szukajki". Doczytałem, że [MK4] w tym temacie figuruje, że drgania silnika podobne jak u mnie no i napisałem posta :)


Dzięki za sugestie - tak jutro się przejadę czy chcę, czy nie, ale po prostu martwi mnie ten stan silnika, bo jak się coś rozpadnie ;( Tak propo obrotów - są w normie.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:24   

Jeśli obroty jałowe są w normie (czyli ok. 900) a mimo to wszystko się trzęsie to może faktycznie jest to kwestia jakiejś niedokręconej poduchy (łapy) czy coś. Ale to by się też objawiało tym że silnik by szarpał np. przy schodzeniu z obrotów w czasie jazdy. Pojeździj troche i zobaczysz czy sie uspokoi...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:28   

przy adaptacji na pewno nie jest tak, że trzepie całym silnikiem, co najwyżej będą falowały obroty, ja bym pojechał z powrotem na tamten warsztat i niech poprawiają.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2011, 19:50   

Pojeździłem dzisiaj autkiem. Wrażenia z jazdy są następujące: żywo zbiera się do startu i pruje tak jak powinien, na wyższych biegach też jest dobrze tak jak być powinno, natomiast tak jak wspominałem na luzie silnik zaczyna dygotać. Wystarczy jednak dodać mu trochę pedałem gazu, obrotów, tak około 1100-1300, a "dygotki" zanikają (silnik pracuje stabilnie) :cojest: Dodatkowo zauważyłem iż silnik inaczej pachnie. Nie znam się za dobrze od strony praktycznej dłubaniny na silnikach, ale ten zapach to taki jakby ciepły olej z oparami benzyny...wyraźnie czuć go od strony pasków napędowych...fakt, że jest w okolicy korek wlewu oleju ;)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Maj 2011, 20:27   

moze pojedz do tego warsztatu i niech naprawiają?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Maj 2011, 22:59   

Zobacz czy podłączyli wszystkie wężyki do silnika, bo może np odmy nie podłączyli...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Cze 2011, 09:41   

Na moje niefachowe oko, pozbawione jakiegokolwiek doświadczenia praktycznego, silnik ma podpięte wszystko co mieć powinien. Samochodzik został oddany 30.maja do warsztatu na poprawę. Postaram się dać Wam znać, jak wygląda sytuacja po naprawie, być może była to awaria jakiegoś podzespołu, który zostanie wymieniony. Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszelkie porady.


Wyjaśniło się...drugi cylinder - brak kompresji, ogólnie rzecz biorąc zabawa z głowicą silnika.


Ekhm :hammer: a tak przy okazji bo nadal trwa walka z silnikiem - czy za planowanie głowicy, docieranie zaworów cena za taką "działalność" powinna wynosić 1200zł?
 
 
Dwuteownik 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Cze 2011, 20:22   

Otóż co zostało ostatecznie zrobione: planowanie głowicy, frezowanie gniazd, wymiana prowadnic, rozpięcie, regulacja płytek sprawdzenie szczelności, 8 zaworów wylotowych, 16 uszczelniaczy. To kosztowało 1200zł. Kolejne części: komplet świec, paski, napinacze, rolki, szczeliwa do śrub, śruba mocująca koło pasowe do silnika, uszczelnienia kolektora dolotwego/wylotowego, uszczelnienie pokrywy zaworów, nowa uszczelka pod głowicę, komplet śrub do głowicy, uszczelnienie wału, parę innych pierdółek oraz nowy płyn do chłodnicy plus płukanie. Uff koszt ostateczny 3000zł. Niezła inwestycja, a auto działa. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Spadek mocy, drgania i glośna praca
DewREW Mechanika 4 7 Maj 2011, 11:02
MARIUSZ.B
Brak nowych postów [MK3] Nagły spadek mocy silnika
z dnia na dzień fiesta stracila moc
szuwar Mechanika 25 28 Kwi 2011, 11:44
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.