Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:09
[MK1] Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:21   [MK1] Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa

Witam, liczę na pomoc osobników montujących dziwne części do swoich fiestek,,,

1) Potrzebuję chłodnice oleju - oryginalnie było to chłodnica olej-woda combo z chłodnicą od silnika,,, rozmyślam nad osobną typu olej-powietrze, z wymuszonym nawiewem,,, tylko od czego? Ciecz do chłodzenia to olej skrzyni biegów, 90 do 100 stopni wypada zbić do 60-70, obawiam się że ciśnienie jest większe od oleju w silniku, ale pewności nie mam.

2) Pompkę paliwa eklektyczną potrzebuję do zamontowania w komorze silnika - czyli musi zassać paliwo jak taka mechaniczna od gaźnika, a drugie to musi mieć możność pracy pod ciśnieniem (czyli też jak mechaniczna) - duże ciśnienie pracy nie jest wymagane, dobrze jak by nie musiało być powrotu, więc potrzebna taka co sie nie chłodzi pompowanym paliwem, bo przepływ nie będzie duży,,, za to czas pracy około 5 minut. Może puszczać paliwo wstecz - w sumie spłynięcie niewykorzystanego paliwa nie będzie miało znaczenia, o ile będzie sobie tio potem zasysać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:29   Re: Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa

JoeMix napisał/a:
Witam, liczę na pomoc osobników montujących dziwne części do swoich fiestek,,,

1) Potrzebuję chłodnice oleju - oryginalnie było to chłodnica olej-woda combo z chłodnicą od silnika,,, rozmyślam nad osobną typu olej-powietrze, z wymuszonym nawiewem,,, tylko od czego? Ciecz do chłodzenia to olej skrzyni biegów, 90 do 100 stopni wypada zbić do 60-70, obawiam się że ciśnienie jest większe od oleju w silniku, ale pewności nie mam.


Jak ciśnienie wyższe niż w silniku to poskłądanie tego na wymienniku od klimy by dało radę . Do tego termostat i gitara .

JoeMix napisał/a:
2) Pompkę paliwa eklektyczną potrzebuję do zamontowania w komorze silnika - czyli musi zassać paliwo jak taka mechaniczna od gaźnika, a drugie to musi mieć możność pracy pod ciśnieniem (czyli też jak mechaniczna) - duże ciśnienie pracy nie jest wymagane, dobrze jak by nie musiało być powrotu, więc potrzebna taka co sie nie chłodzi pompowanym paliwem, bo przepływ nie będzie duży,,, za to czas pracy około 5 minut. Może puszczać paliwo wstecz - w sumie spłynięcie niewykorzystanego paliwa nie będzie miało znaczenia, o ile będzie sobie tio potem zasysać.


pompa od monowtrysku i trójnik z powrotem . Wirnikowa dedykowana do gaźnika nie zassie paliwa na wysokość 30-40 cm . Więc jedynie trójnik z powrotem Cię ratuje .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:58   

Co do pompy paliwa to radzę pomyśleć nad pompą paliwa z motocykla np. hondy vfr 750. Sam posiadam taką pompę, pompa membranowa na elektromagnesie, nie ma powrotu ale ma całkiem dobrą wydajność, sam czasem z niej korzystałem jak mi benzyna spłynęła z układu do zbiornika. Pompę wpinałem do układu, podłączałem kablami pod akumulator i pompa nabiła mi paliwa do gaźnika.
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:59   

JoeMix, chcesz po prostu chłodnicy oleju pod automata??
jak by zaadaptować cos takiego http://allegro.pl/item629...i_2_4_benz.html albo http://allegro.pl/item629...omatycznej.html
Spróbuj zagadać do djSthonki myślę ze mógł by ci pomóc
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Maj 2009, 14:04   

JoeMix, ciekaw jestem, co ty kombinujesz z tą skrzynią.
Znam podobnego napaleńca, to syn mojego kolegi. Ostatnio zrobił z malucha rajdowca.
Stukałem sie po głowie jak zaczynał, zwątpiłem jak skończył. Pełny profesjonalizm.
Ma w tym wehikule zamontowaną chłodnicę oleju, ale do silnika, jak również elektryczną pompę paliwa(bez powrotu)
Ciekawi mnie jednak gdzie do skrzyni biegów włączysz węże olejowe, oraz z czego dobierzesz pompę olejową.
Jeżeli ci ten pomysł jeszcze nie przeszedł, to mogę go spytać o chłodnice i pompę :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2009, 18:35   

jurek, skrzynia automat :yes: Ma oryginalnie wyprowadzone węże. A pompka zamiast mechanicznej, bo mechaniczna nie pompuje jak silnik nie kręci, a ciśnienie potrzebne do uruchomienia silnika, elektryczna pompka rozwiąże problem, a że nie chce dłubać i kombinować przy tym zbytnio (bo może pomysł zupełnie chybiony i nie rozwiąże) to chcę założyć pompkę w miejsce oryginalnej.

Dostałem cynk że były pompki elektryczne pracujące tak jak mechaniczne - czyli z przeponą ale wprawianą w ruch elektromagnesem, posiadają wszystkie zalety i wady pompek mechanicznych, z tą różnicą że potrzebują prądu do działania. czy ktoś się orientuje jakie wynalazki miały takie wynalazki?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Maj 2009, 22:18   

Honda vfr 750 i pewnie jeszcze pare innych modeli motocykli.
W przypadku używanych pompek przed kupnem radzę sprawdzić czy membrana nie popękała od leżenia bez paliwa (czasem tak bywa jak długo leży nienapełniona).
Nie wiem tylko jakiego ciśnienia oczekujesz, do wtrysku może być za słaba, ale do napełniania gaźników itp daje radę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.