Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: amortyzatory, faq, mk3, wymiana amortyzatorow

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 19:06
[MK3] FAQ - Wymiana amortyzatorów tylnych
Autor Wiadomość
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 19 Gru 2009, 18:49   

Odkręć koło i zobacz.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Boniek02
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2009, 17:49   

Witam wszystkich forumowiczów!
Mam pytanko jakie amortyzatory założyć do Fiesty XR2i?? A dokładniej czy są one takie same jak w pozostałych wersjach??
 
 
Dobrzyn
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2009, 08:20   

Odkręciłem koło i nic nie zobaczyłem. Wszystko wygląda w miarę normalnie
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Gru 2009, 12:30   

musiałbyś podnieść samochód...
 
 
 
Dobrzyn
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2009, 12:26   

Powiem więcej. Wykręciłem nawet górne mocowanie kolumny amortyzującej. Dalej nic nie widzę. Jest jeszcze opcja, że sprężyna pękła i ułamana część wyskoczyła, a całość siadła. Znajomy tak miał w Escorcie. Po świętach to ruszę
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2009, 14:11   

Opis dobry pod względem teorii ale jeszcze parę słów jak to wygląda w praktyce :)

Po pierwsze nie radzę wymontowywać obu amortyzatorów jednocześnie. Jak tak zrobimy belka nam opadnie i zawiśnie na przewodach hamulcowych i jest możliwość ich zerwania bądź uszkodzenia tak jak ktoś wyżej napisał. Tak wiec najpierw jeden potem drugi :)
Po drugie po zamontowaniu amortyzatorów dolną śrubę mocującą dokręcamy na fest dopiero wtedy jak auto stanie na kołach (najlepiej to robić z kanału)
Już mówię dlaczego. Po opuszczeniu auta na koła dolna tuleja amortyzatora przekręci się trochę względem belki ale tylko w przypadku jak śruba będzie NIE dokręcona.
A jeśli dokręcimy śrubę jak auto jest podniesione to po opuszczeniu spowodujemy tylko naciągnięcie tulei a co za tym idzie szybsze jej zużycie.
I jeszcze jedna sprawa (chyba ważniejsza) jak tuleja będzie "prężyć" na amortyzator to w efekcie tłoczysko amora będzie wycierało się tylko z jednej strony.

Jest to bardzo ważne w przypadku rozpatrywania ewentualnych reklamacji.
80% nieuznanych reklamacji jest właśnie przez błąd montażu.

Jeszcze jedna sprawa dotycząca samych sprężyn. Jeśli macie ściągacze to nie ma problemu ale jeśli nie macie to też nie ma :) Akurat jeśli idzie o tylne sprężyny w MK3 to człowiek o powiedzmy 60 kg wagi spokojnie ugnie te 2-3cm sprężynę żeby można było włożyć śrubę mocującą.
Oczywiście dotyczy to tylko TYLNYCH sprężyn. Z przednimi trzeba uważać i tam bez ściągaczy na pewno sie nie obejdzie !!!

W MK3 mówiąc o wymianie tylnych amorów nie można nie wspomnieć o przypadkach kiedy nie da się odkręcić dolnych śrub mocujących. A bardzo często się zdarza że mimo cudownych odrdzewiaczy walenia młotkiem i innych czarów śruby ni h...a nie ruszysz.
Śruby nie zapiekają się w gwincie belki tylko w tulejach amortyzatorów.
W takim przypadku odradzam kręcenia na siłę bo najgorsze co można zrobić to urwać śrubę!!!
Wtedy zostaje tylko wiercenie i masa cierpliwości albo wymiana belki.

Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest palnik :devil: Grzejemy dolne mocowanie amora niemal do czerwoności przez otwór w belce i nie ma bata wtedy musi puścić :)
Oczywiście trzeba uważać z tym ogniem bo w niedalekim sąsiedztwie tylnej belki jest zbiornik paliwa!!!
Najlepiej wziąć arkusz blachy i osłonić nagrzewane miejsce i wtedy nie ma problemu.

No to by było chyba na tyle :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Gru 2009, 15:30   

anjko napisał/a:
W MK3 mówiąc o wymianie tylnych amorów nie można nie wspomnieć o przypadkach kiedy nie da się odkręcić dolnych śrub mocujących. A bardzo często się zdarza że mimo cudownych odrdzewiaczy walenia młotkiem i innych czarów śruby ni h...a nie ruszysz.
Śruby nie zapiekają się w gwincie belki tylko w tulejach amortyzatorów.
W takim przypadku odradzam kręcenia na siłę bo najgorsze co można zrobić to urwać śrubę!!!
Wtedy zostaje tylko wiercenie i masa cierpliwości albo wymiana belki.
oj był u mnie cyrk z kątowką, młotem i przecinakiem przy tych dolnych mocowaniach :| (zresztą gdzieś wcześniej chyba o tym pisałem)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Gru 2009, 19:01   

A ja jak nie chce się odkręcić jakaś śruba to podgrzewam opalarką, a następnie psikam specjalnym sprajem do zapieczonych śrub który zamraża (temp substancji jest -60*C)
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 26 Gru 2009, 19:08   

ja jak zmieniałem z tyly amory to żadnych sciaskających wynalazków nie używałem okręciłem wszystko normalnie gdy fiesta stała na kołach podniosłem wyjąłem amortyzator ze sprężyna włożyłem nowy amor założyłem sprężynę i wskoczyło bez niczego
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Sty 2010, 20:01   

Co by nie zakładać tematu, mam pytanie. Na wiosnę będę zakładał prawdopodobnie nowe amorki, Co konkretnie trzeba przy tej operacji wymienić. Amorki(of kors), odboje(przód i tył?), osłony(przód i tył?), jakieś inne rzeczy( łozyska czy cuś,jakie??). Chce po prostu mieć całokształt tej imprezy i podliczyć ile konkretnie to wyniesie, a nie jestem niektórych części. Dzięki za pomoc z góry
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 7 Sty 2010, 20:30   

Z tyłu nie trzeba nic innego wymieniać. Z przodu wypadało by wymienić łożysko.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Sty 2010, 20:43   

czyli podsumowując:
TYŁ
-amortyzatory
-osłony
-odboje
Przód
-amortyzatory
-osłony
-odboje
-łożysko górnego mocowania amortyzatora
-poduszka gumowa górnego mocowania amortyzatora
jeśli coś nie tak to proszę o uzupełnienie, jak robić to porządnie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Sty 2010, 18:26   

Jak kupisz tylne amory to one są juz z osłonami i odbojami tak więc kupujesz tylko amory.

Co do przodu to wiadomo że najlepiej wymienić wszystko, ale idąc tym tropem to najlepiej wymienić od razu całe auto i najlepiej na nowe.
Poprostu wychodzę z założenia że wymieniamy elementy zużyte. Te które tego wymagają.
No chyba że ktoś ma za dużo kasy i taki kaprys to ok.
Bo w końcu kto bogatemu zabroni??? :)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Sty 2010, 21:42   

a jeszcze taka myśl, jeśli mam już kupione na przód amortyzatory olejowe to na tył mogę założyć olejowo gazowe, czy jest to dobre połączenie czy raczej tak nie powinno się robić??
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 10 Sty 2010, 21:55   

luk-90 napisał/a:
a jeszcze taka myśl, jeśli mam już kupione na przód amortyzatory olejowe to na tył mogę założyć olejowo gazowe, czy jest to dobre połączenie czy raczej tak nie powinno się robić??


śmiało tak mozesz zrobic, ja mialem na przodzie czerwone gazowe sachsy a na tyle olej i sie dobrze jezdzilo, lepiej mieć taką konfigurację niz jezdzic na zuzytych amorkach...

pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwi 2010, 23:06   

Ostatnio zmieniałem spreżyny na eibachy niebieskie z tyłu i z przodu i miałem ostro zapieczoną śrubę w tuleji amortyzatora, wpadłem na taki sposób jej wyjecia.
jak juz wykręcicie śrubę z nakrętki i jest zapieczona w tuleji to mozna zrobić tak, wkładacie klucz ponizej numeru 19( ja miałem gruby klucz 14) na trzpień śruby, na drugi koniec klucza nakładacie rurkę i pod klucz wkładacie np tronek młotka, i jest najnormalniejsza dzwignia, teraz z kilak razy z umiarem próbujecie wypchać śrubę z tuleji, potem z wyczuciem uderzacie młotkiem w łeb śruby, aby znowu się wbiła( tak aby wbiła się, ale nie rozwaliła nakrętki po drugiej stronie) i tak powtarzacie operacje do skutku. Ja męczyłem się 2 h ze śrubą, a kiedy wpadłem na takie rozwiązanie wylazła w 5 minut.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Jagla 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Koszyce-Kraków
Wysłany: 28 Gru 2012, 00:15   

Od której strony jest przyspawana nakrętka do belki? Bo się nie przyglądałem jeszcze w swoim żęchu


edit: Już odkręciłem ;)
_________________
Złomy => http://www.fiestaklubpols...3c78cc12#687900 "Wywrotka" 1,8 D, http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65708 "Rasta Fiesta" 1,8 D
Kolejna 1.8 D => Zdj będą wkrótce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.