Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:54 |
[MK6] Fiesta ST |
Autor |
Wiadomość |
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 23:47
|
|
|
dzisiaj miałem przyjemność spotkać się z kolegą Cartoonem, sympatyczny gość, fiesta tez super! na mnie największe wrażenie zrobił negatyw prawdopodobnie wymuszony przez niski zawias.. myślę ze z 1st na kole na pewno jest! a to w zakręcie duuuużo!
dwie poglądowe fotki (sorki za 0.1mgpx)
|
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Cartoon
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Cartoon
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 16:52
|
|
|
to tylko ja nie widze tych fotek ? (chyba dwie ) czy po prostu zle wgrane ? |
_________________ |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 20:50
|
|
|
grzes87 napisał/a: | to tylko ja nie widze tych fotek ? |
nie tylko |
_________________
|
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 23:57
|
|
|
nie widzimy........ |
|
|
|
|
Cartoon
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 08:15
|
|
|
Sympatycznie. Twoja gleba mnie urzekla Da sie na tak zglebionym ST normalnie i w miare komfortowo jezdzc po polskich drogach? Bo trudno mi w to uwierzyc. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 09:54
|
|
|
mareno napisał/a: | Da sie na tak zglebionym ST normalnie i w miare komfortowo jezdzc po polskich drogach? |
oj watpie... nie dosc ze gleba to jeszcze 17 na nalesnikach.. wiec komfort zapewne minimalny... no chyba ze po warszafce masz same nowe rowne drogi bez zadnych dziur poprzecznych nierownosci itp itd |
_________________ |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:06
|
|
|
gleba jest konkretna.. sam widziałem ;p
czy jeździć się da? tak samo w wawie jest dziurawo, nierwono itd itp.. ja po swoim wiem, ze komfortowo nie jest, ale jakbym chciał komfortowy samochód, to bym zmienił forum |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:18
|
|
|
pP napisał/a: | jakbym chciał komfortowy samochód, to bym zmienił forum |
racja racja. ale czasem mnie denerwuje juz gleba jak jade sobie spokojnie bez szalenstw zmecozny po uczelni itp i co chwile moje wnetrznosci podskakuja i przemieszczaja sie na pitolonych lubelskich drogach. |
_________________ |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:36
|
|
|
już bez przesady... od gleby nie zależy tak twardość zawiasu, dobre gwinty oferują ustawienia bardzo komfortowego nastawu (porownywalne np z moim seryjnym) przy maksymalnym zglebieniu..
a co o lubelskich dróg to faktycznie |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:49
|
|
|
pP napisał/a: | już bez przesady... od gleby nie zależy tak twardość zawiasu, |
no nie ale dodaj do tego to ze nie mam gwinta tylko twarde sprezyny i amorki bez regulacji i jezdze na nalesnikach ale nie narzkam az tak, gdyby bylo traagicznie to wywalilbym zawais juz dawno |
_________________ |
|
|
|
|
Cartoon
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:51
|
|
|
Szczerze mówiąc nie szukałem komfortowego samochodu... a kupując tego dostałem w "gratisie" gwint i głośny wydech
Ogólnie nie narzekam tylko na trasie przy poprzecznych nierównościach jest trochę kiepsko- człowiek dziwnie się czuje jak przy 140 samochód traci kontakt z podłożem, a Ty kontakt z siedzeniami |
_________________ Jest C-max 1,6 ecoboost
Była MK7 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59246
Była MK6 ST
http://www.fiestaklubpols...t=39654&start=0 |
|
|
|
|
Pan_Żabka
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: Inny
Imię: Bartosz
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Bognor Regis
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 11:37
|
|
|
To kiepściutko ustawiony ten gwint, skoro takie cyrki się dzieją, że tracisz kontakt z nawierzchnią, jak masz regulacje dobicia/odbicia, to powinieneś nad tym posiedzieć... ja bym się bał zap***ć na takim zawiasie. Dlatego dla mnie taka gleba trochę bez sensu, dobra na tor, a nie na ulicę, gdzie najlepiej nadają się specyfikacje bardziej rajdowe niż wyścigowe.
Jeśli masz porządny gwint, to spróbuj zmniejszyć tłumienie na dobiciu i zwiększyć na odbiciu. Pamiętaj również, że tył jest lżejszy, więc wartości mniejsze o min. 1/3. |
_________________ "If You in doubt - floor it!" |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 11:44
|
|
|
Cartoon napisał/a: | tylko na trasie przy poprzecznych nierównościach jest trochę kiepsko- człowiek dziwnie się czuje jak przy 140 samochód traci kontakt z podłożem, a Ty kontakt z siedzeniami |
to rzeczywiście jest coś nie tak, albo masz na maksa dokręcony gwint.. popraw to lepiej! |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Pan_Żabka
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: Inny
Imię: Bartosz
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Bognor Regis
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 11:45
|
|
|
pP napisał/a: | dobre gwinty oferują ustawienia bardzo komfortowego nastawu (porownywalne np z moim seryjnym) przy maksymalnym zglebieniu |
Pepe, zdajesz sobie sprawę, ze to nieprawda? lub conajmniej "względna prawda", zależna od subiektywnego poglądu na temat komfortu...
Gleba w gwintowanych zawiasach jest uzyskiwana przez skręcanie zwojów, inaczej przez regulację napięcia wstępnego, aby ciągle utrzymać komfort w przypadku skręconej sprężyny musiała by ona nie mieć progresywnej charakterystyki, a to znaczy, że dobijała by za każdym razem... prawda jest jedna - im większa gleba - tym większa decha |
_________________ "If You in doubt - floor it!" |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 11:49
|
|
|
no dobrze dobrze.. ja mówie po doświadczeniach z gwintem weiteca w pewnym Clio.
kolega ma możliwość regulacji twardości na kielichach od góry..w ciągu minuty zmienia właśnie z dechy na znacznie "komfortowy" ustawienie!
ale fakt to jest moje subiektywne odczucie..
swoją drogą logiczne, jest, że to nawet najbardziej komfortowe ustawienie na dużej glebie nie może dawać pracować amorkowi w dużym zakresie bo przy każdym dole by dobijało dlatego pewnie jakby ktoś wsiadł z normalnego samochodu to i tak by mówił, że plomby mu wypadają! |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Cartoon
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Pan_Żabka
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: Inny
Imię: Bartosz
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Bognor Regis
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 12:06
|
|
|
Dokładnie
Inna sprawa, że w przypadku gwintu cała sztuka polega na dobrym ustawieniu. Są dwie szkoły ustawiania gwintu:
1. ustawianie własności trakcyjnych jako priorytet, wtedy gleba nie jest najważniejsza - wynika z ustawień.
2. ustawianie gleby, nie zwracając uwagi na parametry trakcyjne - efekt taki, że auto ciągnie bebechem po asfalcie, ale nie da się szybciej niż 80 km/h pojechać, bo wybija na dosłownie wszystkim (łącznie z martwymi kotami )
Jako ciekwaostka - kolega kupił TypeR z gwintem KW, leżała jak diabli, ale trakcja żadna, dopiero po spędzeniu godzin nad tym spapranym zawiasem jest miodnie, ale gleba zmalała ewidentnie do około -30.
Ok, ale dość już o gwincie.... ;-)
Końcowa konkluzja :
CARTOON, ZNIEŃ NASTAWY, BO SOBIE KRZYWDĘ ZROBISZ. |
_________________ "If You in doubt - floor it!" |
|
|
|
|
|