Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:03
Pedal sprzegla (albo sprzeglo) nie dziala - co mnie czeka?
Autor Wiadomość
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2009, 02:46   Pedal sprzegla (albo sprzeglo) nie dziala - co mnie czeka?

Witam,
dzisiaj pedal sprzegla (albo sprzeglo) strzelil focha i przestal dzialac. Zaczelo sie dwa dni temu od przeskoczenia pedalu przy gwaltownym nacisnieciu. Potem pedal dzialal z lekkim trzaskiem. Dzisiaj wcisniecie pedalu nie powoduje rozlaczenia sprzegla, przy wciskaniu slychac zgrzyt - tak jakby jakies zapadki sie wyrobily i przeskakiwaly. Dzwiek dobiega jakby z mocowania pedalu.
Pytanie - moze sa to jakies standardowe objawy i wiecie co bede musial wymienic/naprawic?
Fiesta jeszcze czeka kilometr od domu na sciagniecie, nie mialem nawet czasu do ksiazki zajrzec.
pozdr
Piotr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2009, 07:42   

Tak, na pedale sprzęgła jest taka plastikowa zębatka - szlag ją trafił i dlatego strzela, możesz albo wymienić, albo ustawić ręcznie naciąg linki i przewiercić śrubą i skręcić na stałe - będzie bez samoregulacji naciągu linki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2009, 12:46   

Dzieki.
Czy do tego wiercenia musze demontowac pedal/cos innego czy wystarczy ze sie zegne w palak i wcisne pod pedaly?
Zaraz jade sciagac Fiestke i moze jeszcze dzis ja bede naprawial.

pozdr
Piotr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2009, 12:56   

Umościsz pedał do góry, przesuwasz zębatkę tak by nie było luzu linki,,,, ale czy do wiercenia trzeba demontować,,, to nie pamiętam. Robiłem to raz tylko i dawno temu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2009, 01:06   

Dzieki, gdyby nie Twoje info o mozliwosci przewiercenia pedalu pewnie bym sie poddal i oddal fieste do warsztatu. A tak juz jezdzi, chociaz schrzanilem sprawe z dlugoscia linki i trzeba wciskac pedal na maxa. Sprzeglo rozlacza sie gdy pedal jest prawie w podlodze, wymaga to poteznej sily w nodze, jazdza jest meczaca. Chyba jeszcze powalcze - poszukam nowych krzywek albo przewierce stara w innym miejscu.

Zabawa trwala 2 godziny (lacznie z czytaniem ksiazki i szukaniem narzedzi i srub). Jest to robota dla krasnoludka albo wychudlego speleologa - mialem chyba ze 3 napady klaustrofobii. Pracowalem lezac na plecach wcisniety pod konsole, mozna tez kleczec z boku samochodu wygiety w palak. Ja polozylem oba oparcia siedzen, warto by wymontowac siedzenie kierowcy i moze pasazera? Jak ktos ma zdemontowana konsole to miodzio.

Zabawe zaczynamy od odpiecia linki sprzegla w komorze silnika.

Teraz pedaly. Wszystkie trzy pedaly chodza na wspolnej osi. Od strony gazu oś ma pogrubienie koncowe (chyba), od strony sprzegla mamy zapinke wchodzaca w naciecie w osi, potem gruba podkladka, cienka (sprezynujaca) podkladka i pedal. Wyciagamy zapinke i podkladki i pedal sprzegla ladnie nam sie zsuwa z osi.

Pedal ma profil litery U. W bocznych sciankach dwa duze otwory na oś pedalow. Wewnatrz profila pedalu znajduja sie dwie plastikowe krzywki z zebami - duza i mala. Duza porusza sie na na tej samej osi co pedal, mala (gorna) ma za zadanie blokowac duza. Pomiedzy krzywkami przebiega cieglo i jest zaczepione na koncu duzej krzywki.

Duza krzywka znajduje sie wewnatrz profila U pedalu i obraca sie na tej samej osi co pedaly. Jest przytrzymana w stosunku do pedalu plastikowymi czerwonymi kolnierzami dystansowymi. Jezeli poluzujemy pedal (wyjmujac zapinke z konca osi) kolnierze wyleca i duza krzywka bedzie miala sporo luzu w pedale. Jest to wazne przy montazu.

Wyjelismy pedal. Wszystko sie rozsypalo ;) Przewiercilismy pedal (litera U) z krzywka w srodku. Skrecilismy sruba. Sruba blokuje ruch krzywki w pedale. Pozycje krzywki w pedale wybralismi na oko i to byl nasz blad powodujacy zle dzialanie pedalu po zmontowaniu (nisko biorace sprzeglo).

Montaz. Nasuwamy pedal z zablokowana duza krzywka na oś pedalow. Kolnierze dystansowe na miejscu i pierwsze zdziwienie - nie ma jak przeciagnac ciegla przez krzywki - za mala szczelina miedzy krzywkami. Rozwiazanie - wyjac na razie kolnierze dystansowe - wtedy duza krzywka daje sie przesunac i "wpusza" linke sprzegla. Po przewleczeniu ciegla i zapieciu go kolnierze wedruja na swoje miejsce.
Druga niespodzianka - wciecie na osi pedalow na spinke prawie zniklo, nie mozna jej zapiac. Powod - oś pedalow chodzi luzno i po prostu przesunela sie w strone pedalu gazu.

Po zmontowaniu wszystkiego w kabinie zapinamy linke sprzegla w komorze silnika. I tu druga niespodzianka - linka (o dziwo!!!) staje sie za krotka. 20 minut walki, zeby zapiac to cholerstwo. Popelniony blad - nie odsunelismy gumki od glowki zahaczajacej linki. Przydala sie tez dzwignia z rurki kanalizacyjnej zablokowana dolem o drazki kol a srodkiem naciagajaca dzwignie sprzegla.
I tu moja logika sie gubi. Z jednej strony pedal sprzegla bierze baaaardzo nisko przy samej podlodze, z drugiej strony nie bylem w stanie zapiac go na dzwignie sprzegla. To w koncu ta linka za krotka czy za dluga?

Powod calej awarii - wyrobily sie zeby na krzywkach i mala juz nie blokuje duzej. Z tego co pamietam z jazdu fiestka - dwa, trzy dni wczesniej zdarzylo misie agresywnie zaatakowac pedal sprzegla i poczulem pierwsze przeskoczenie. Potem pedal trzeszczal ale pracowal. Do czasu zerwania zebow krzywek. Mam tez podejrzenie - w zeszle wakacje zdarzylo mi sie wjechac fiesta w off-road i od tego momentu, od czasu do czasu przy ruszaniu czulem dziwne szarpniecie jakby na skrzyni lub sprzegle. Z rzadka, ale sie zdarzalo.

Blad popelniony w mojej pracy - polozenie krzywek wybralismy na oko. Chyba trzeba bylo zaznaczyc flamastrem polozenie krzywki wzgledem pedalu w pozycji spoczynku?
Teraz albo kupie nowe krzywki, albo przewierce jeszcze raz stara - chyba tak, zeby skrocic linke? A moze jest jakas regulacja na ciegle?

Moze moja pisanina komus sie przyda. Aha - nie znam sie na mechanice i fakt ze robie takie naprawy to spora hucpa ;) ;) Tak wiec prosze wziac pod uwage, ze w trakcie tego dzialania popelniono pare bledow.

pozdr
Piotr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:21   

Prosta sprawa - odpinasz linkę od skrzyni i sprawdza, jak chodzi lekko i bez problemów to poszło coś głębiej, jak ledwo będzie ja można ruszyć to linka.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bez 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 123
Skąd: Orzysz (NPI)
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:22   

ruszyć prawie niemożna
_________________
Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Maj 2012, 00:25   

Chcialbym prosic o rade czy wymiana tego elementu wystarczy czy jest cos tam jeszcze? mam te same objawy, strzal, sprzeglo wpada i nisko lapie i tak co jakis czas bo nie za kazdym razem.
http://img17.allegroimg.p...3/75/2305537514

Mam mozliwosc wyciagnac ze szrota caly pedal i wszystko za 30 zl, bedzie latwiej z montazem? czy lepiej juz nowy element kupic?
Ostatnio zmieniony przez van 2 Maj 2012, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2012, 06:26   

Pontoniento, Jasli przeskakuje samoregulator to wymiana pomoże, potrzebny śrubokręt, kombinerki i tona cierpliwości jak tego wcześniej nie robiłeś, lub trochę szczęścia :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Maj 2012, 21:49   

Tylko ja pytam czy ten link ze zdjeciem to to co trzeba kupic w przypadku 1.1i mk 3.5
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2012, 23:20   

Tak, to to, ale niedawno się dowiedziałem ze są rożne wymiary tych zębatek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Maj 2012, 23:21   

Nie wiem czy bede mial na tyle cierpliwosci, nie lubie jak cos sie latwiej rozklada niz sklada, ale moze sie uda. dzieki
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Maj 2012, 00:48   

Bo to jest tak że ta zębatka na pedale trzyma się na trzpieniu, ale jak demontujesz/montujesz to tylko na takich podkładkach, i jest sprężynka, wystarczy stuknąć i się rozpada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK5] problem z aku pomocy bo czeka mnie daleka trasa
Gość Elektryka 4 25 Wrz 2008, 23:09
diodalodz
Brak nowych postów [MK5] Pedal gazu raz dziala, raz nie.
Wojtasssss Mechanika ogólna 6 12 Cze 2013, 04:44
Wojtasssss


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.