Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:55 |
[MK3] McLfan Calypso |
Autor |
Wiadomość |
Allmag
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 16:15
|
|
|
Nie no ja chciałem taka lotke
Jak wymienisz deske daj znać moja też czeka na wymiane ale ja jakos nie mam nadchnienia zeby to robic |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 20:07
|
|
|
Wrzucone białe kierunki. Ale zastanawiam się, czy ich nie wywalić z powrotem. Cały przód auta jest idealnie spasowany, bo tu nie była bita nigdy, a jeśli była, to świetnie naprawione. A białe kierunki, to zamienniki i szpara miedzy reflektorami a nimi się zwęża w dół... Nie najlepiej to wygląda.
Doradźcie, co z tym zrobić. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
jarek_m
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: WrocLove
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 21:38
|
|
|
Szpara szparą, ale ładnie się komponują te kierunki |
_________________ Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply. |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 21 Cze 2009, 11:46
|
|
|
Przyszedł czas na polerkę. W ruch poszła Tempo. W końcu zrobiło się czerwono. A w tygodniu zrobię poprawkę z pastą od znajomego z myjni samochodowej, z woskiem. Żeby utrwalić efekt.
Przed:
Po:
Teraz tylko felunek i jest zabawa. Możliwe, że za miesiąc wpadną 14'. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 17:24
|
|
|
Cóż, dokonałem rozbiórki wnętrza. Z niektórych rzeczy jestem zadowolony, z innych mniej... Ogólnie podłoga jest od środka prawie że nieruszona złą ręką rudej francy.
- Ogólny widoczek podłogi, zanim o problemach...
No i tu zaczyna się problem. Na zdjęciu niżej widać popękaną podłogę. Przyczyną jest umiejscowienie lewarka tam przy podnoszeniu samochodu. Ślady wyglądają na świeże, więc podejrzewam, że stało się to ostatnio przy okazji wymiany sprężyn.
I tu pytanie do LOYa, lub innej osoby znającej się trochę na blaszkach. Wyczyścić to, zabezpieczyć preparatem antykorozyjnym i zamalować. Ale czy to wystarczy? Czy konieczne będzie połapanie tego spawarką? Poniżej zdjęcie miejsca kilkanaście cm obok, gdzie już wdała się ruda.
I to miejsce od spodu samochodu, dla ułatwienia zadania.
No i teraz progi. Po obu stronach takie roki przy tylnej części drzwi:
Razem z nadkolami i wlewem będzie co robić przed zimą.
Co do nadkoli- jedno już rude od środka...
A drugie było w pełni profesjonalnie w stodole naprawiane. Przynajmniej tak to mi się wydaje, ze niezbyt fachura to robił...
Także kończąc, bardzo proszę o odpowiedź w sprawie tej popękanej podłogi. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 21:33
|
|
|
Te pekniecia to nie wina podnoszenia lewarkiem tylko wskutek zgnicia podlogi i naprezen powstalych podczas jazdy, wiekszosc fiest to ma |
_________________
|
|
|
|
|
marcus_87
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 15:21
|
|
|
kolego sprawdź drożność kanalików odpływowych tego dachu. otwórz go i z butelki lej wodę do rynienek. są 4 odpływy i woda powinna natychmiast wylatywać progiem pod drzwiami i za tylnym kołem |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 19:45
|
|
|
Marek napisał/a: | Te pekniecia to nie wina podnoszenia lewarkiem tylko wskutek zgnicia podlogi i naprezen powstalych podczas jazdy, wiekszosc fiest to ma |
no i zaje*istego zgrzewania blach przez forda to co masz na zdjęciu zarówno z góry i z dołu to nic innego jak miejsce zgrzewania blach. U mnie w tym samym miejscu wyleciała dziura.najgorsze jest to że temu nie idzie zaradzić bo wilgoć zawsze miedzy dwie blachy się dostanie i robi piękne pruchno. Ogólnie radze każde miejsce chociaż lekko "chwycone" przeczyścić drucianką na wiertarke. pościągaj też te czarne niby wygłuszenie czy co to jest z progów wewnętrznych, bo tam też może kryć się rdza. Ogólnie jestem na podobnym etapie. Po 1 grzebaniu okazało się że mam jedną małą dziurę. Potem jak zacząłem używać więcej siły okazało się że jest nieco gorzej niż przypuszczałem. Najlepiej to chyba zupełnie zedrzeć całe to fabryczne gumopodobne wygłuszenie, tyle że ciężko schodzi. a przynajmniej w miejscach podejrzanych - podniesionych, popękanych itp. |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 20:31
|
|
|
Peedro, właśnie faktycznie. Tam, gdzie było rudo, gdy dociskałem wiertarką z drutami nagle zobaczyłem trawę... Malutka dziurka, bo malutka (może 2mm x 10mm), ale jednak. Przeczyściłem to jako tako, wydmuchałem resztki rdzy, przeczyściłem benzynką ekstrakcyjną i zapsikałem bitexem. To są moje pierwsze kroki. Tak się dzisiaj zacząłem wgłębiać w to w dziale blacharskim i kiszka. To nie ten preparat, co miałem kupić. Brunox z Bitexem mi się pomylił. ;] Ale i tak dzisiaj to zalałem po raz kolejny. Taką grubszą warstwą. Dziury już nie widać. Więc mokro się robić nie będzie. A kilka miesięcy będzie na uzbieranie większej kasy na spawanie itd. Przed zimą muszę zrobić nadkola i wlew. To i przy okazji to się zrobi. po zimie progi już się pewnie całkiem zdematerializują, więc potem się za nie wezmę.
Na razie si biorę za takie pierdółki na nadwoziu, na pasie tylnym itd. Czyszczę to wiertarką, bitex potem idzie w ruch. Następnego dnia podkład i farba. Ale za jasny kolor dobrałem. Więc potem będzie poprawka drugą, po kupieniu. Niestety, zabrałem się za to tak trochę na wariackich papierach. najpierw rozebrałem auto, a potem się wziąłem za robotę, bez przygotowania... Do zimy musi wytrzymać. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 19:47
|
|
|
No więc tak- dzisiaj wymienione zostały wahacze- od razu lepiej. W połączeniu z XRkowymi springami i brakiem luzów jest naprawdę fajnie.
Kupione zostały również alumki od Mareczka. Tak to to wyglądało przed grzebaniem w zawieszeniu.
|
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:06
|
|
|
Potwierdzam, zero stuków i puków
Raczej kupiłeś opony a alu dostałeś prawie gratis |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:49
|
|
|
teraz jaki kolorek na fele zapodaj
biale albo czarne:) |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:53
|
|
|
Teraz, to dłuższy czas zostaje tak, jak jest. Brak funduszy. W ciągu 3 miesięcy prawie 2k w auto włożyłem. A w sierpniu praktyki studenckie, czyli 160h pracy za darmo. Bida z nędzą znaczy się szykuje...
Co do propozycji, to prędzej białe. Ale to po remoncie blach i odmalowaniu. Potem może jaki swapik na 1,6. Razem z hamulcami.
Ale z drugiej strony- podoba mi się spalanie 1,3- niecałe 6 litrów w cyklu mieszanym. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:57
|
|
|
McLfan, fele polakierujesz sobie sam
papiur rozpuszczalnik i motip i efekt gwarantowany |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 21:20
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | teraz jaki kolorek na fele zapodaj
biale albo czarne:) |
Białe bo czarne będą optycznie zmniejszać felgi |
_________________
|
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 18:12
|
|
|
Tak więc stało się. Fiesta dostała nowe serducho. 1,3i od sowci.
Najpierw wyleciał ten trup z pękniętą już uszczelką pod głowicą...
Postał sobie na pożegnanie koło klapy z RST.
Tak tu jest pusto.
A tu już gotowe, prawie, z rakietą w porównaniu do starego...
W czwarteczek jeszcze zostaną przerzucone z mojego starego CPP i krokowy, oraz termostat, ponieważ w czasie jazdy próbnej działał, a w czasie powrotu z Gliwic jakoś mu się zawiesiło. Marek, dałeś radę.
Dzięki sowa, trzeci i Marek z bratem. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 18:46
|
|
|
Ale tego chlewo-magazynu mogłeś nie pokazywać Gdyby nie niespodziewajki i brak rugcuga czy jakiegoś żurawia poszło by szybciej Niech służy |
_________________
|
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 22:46
|
|
|
Czas pożegnać się z tą Fiestą i czekać na kolejną. Zdarzył się dość nieprzyjemny wypadeczek, z mojej winy dodatkowo. Nie do odratowania. Cóż, silnik sowy z powrotem wyjdzie i wróci stary, skrzynia biegów też jakiś złom się wrzuci, fotele, boczki itd też sobie zatrzymam, zawieszenie i auto pójdzie na żyletki. Znajdzie się dobrą budę i powrzuca to, co dobre z mej przestawionej Kochanej.
Niestety, zdarzają się takie rzeczy. Jakieś kolejne doświadczenia życiowe. Mam nadzieję, że z kolejną Fiestą nie skończy się w ten sposób, zdecydowanie o wieeele przedwcześnie.
http://img338.imageshack.us/i/dsc00557o.jpg/
http://img338.imageshack.us/i/dsc00558v.jpg/ |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 22:49
|
|
|
dobrze że tobie nic nie jest... a auto - rzecz nabyta... szkoda jej co prawda ale zdrowie najważniejsze... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
|