Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: trzeci
18 Maj 2009, 09:36
Światła do jazdy dziennej - prośba
Autor Wiadomość
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30 Kwi 2009, 11:49   Światła do jazdy dziennej - prośba

Nie wiem czy to w ogóle ma sens.
Czy ktoś mógłby zamieścić jak zrobić światełka do jazdy dziennej pod MK3? Pod inne mk też by było miło :)

A jeśli taki temat już był to przepraszam...
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 1 Maj 2009, 13:16   

a z halogenów p/ mgielnych lub długich w Xr2i można to przerobić do świateł do jazdy dziennej? może ktoś się wypowiedzieć? albo np jakie powinny być założenia takiej instalacji? moc żarówek, wysokość, kolor czy wtedy powinny się świecić te z tyłu? (prócz hamulca oczywiście uprzedzam proszę nie żartować gy )

Ps widziałem ostatnio auto, które ma na dole halogeny w zderzaku tak jak Xr2i tylko troche niżej. Jak skręcał koleś w lewo to migał normalnie kierunek w lewo a jak auto zaczeło skręcać fizycznie to zapalała się lewa lampa( ta w zderzaku na dole) Co to za nowy wymysł?
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Maj 2009, 13:51   

Tak, w Polsce zanim włączysz jakiekolwiek dodatkowe oświetlenie muszą być włączone światła pozycyjne czy postojowe (nigdy nie zakapowałem różnicy), światła do jazdy dziennej, 2 x białe z przodu o mocy 21W jeden., więc jeśli ktoś planuje coś żeby nie jeździć na mijania - mija się z celem. Dobre żarówki + dobry automat i problem rozwiązany.

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 14:54 ]
kazi, ten wymysł to doświetlanie drogi, auto doświetla Ci nocą drogę po stronie w którą skręcasz, jechałem taki autem, naprawdę jest wygodniej - choć efekt widać tylko na nieoświetlonej drodze, gdzie jest czarno i tylko snop światła do przodu., dawno temu jakiś wynalazek miał obracane reflektory, potem wpadli żeby reflektorów nie kręcić, tylko je ustawić i odpowiednio włączać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 1 Maj 2009, 20:45   

oo to by bylo lepsze niż te długie w xr2i tzn ustawić je w odpowiedni kąt, dorobic układ na skręcanie i by był niezły dodatek.

Ps swoją drogą po cos daja te światła długie w zderzaku xr2i? widać więcej, dalej? bo z tego wychodzi ze mam podwójne długie na górze i na dole.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Maj 2009, 21:20   

Stań sobie w nocy na pustej ciemnej drodze, zapodaj drogowe i odłącz/podłącz te w zderzaku to się przekonasz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 3 Maj 2009, 20:05   

polecam strone: http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne Zapraszam do lektury.


Pytam jeszcze raz. CZy jest ktoś w stanie podać dla laika jak takie reflektory zamocować i podłączyć pod mk3?
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 10 Maj 2009, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Maj 2009, 20:28   

Samodzielne dorobienie świateł a samodzielne zamontowanie gotowych świateł to różnica

Na podanej przez Ciebie stronie ani jedne światła nie są prawidłowymi w/g polskiego prawa światłami do jazdy dziennej, z drugiej strony jak mam zapalić światło mijania 55W a światło dodatkowe na halogen 50W to zabawa mija się z celem.

W świetle do jazdy dziennej nie widać żarówki, a wszelkiego rodzaju halogeny mogą zostać (i często sa) potraktowane przez policje jako włączenie świateł przeciwmgłowych.

Świata do jazdy dziennej to 21W w lampie z matowym kloszem - jak Marcinowaty zauważył takie jak wsteczne od kaszelka, razy dwa oczywiście, czyli energetycznie połowa świateł mijania. Przykład: http://allegro.pl/item625...alne_bytom.html

Na stronie jest wyrysowany obszar gdzie takę światła powinny być, ale w sumie mogą być gdziekolwiek z przodu.

Nie wierz w europejski przepis że do świateł dziennych nie potrzeba pozycyjnych/postojowych - trafisz policjanta i Ci wytłumaczy że w Polsce potrzeba jednak.

Więc podłączenie - trzeba pamiętać aby je włączyć dopiero z pozycyjnymi, i o ich zgaszeniu po włączeniu świateł mijania. W wersji bardzo podstawowej trzeba przez bezpiecznik 5A i przetacznik to podłączyć, w wersji trochę zaawansowanej można zrobić wszystko automatycznie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 10 Maj 2009, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 4 Maj 2009, 19:48   

Pisałam, że chce wersje dla idiotów. Podejrzewam, że gdybym się uparła to znalazłabym ten bezpiecznik 5A i przetacznik. Ale wole jak mi się to pokaże. Jestem wzrokowcem.
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2009, 20:47   

Ok, więc trzeba:

Światła,,,
http://allegro.pl/item625...alne_bytom.html

Włącznik,,,
http://allegro.pl/item616...iebie12vdc.html

Przewód,,,
http://allegro.pl/item626...yp_h07rn_f.html


Światła montujemy gdzie być powinny, z każdego będą wychodzić 2 kabelki, przedłużamy je przewodem (takim na 220V w podwójnej izolacji - ten co podałem to sa 3 żyły, nam wystarczy 2 żyły w osłonie), podłączając przewody przy lampie, najlepiej ją rozebrać, i podłączyć je bezpośrednio w środku by po drodze nie było łączeń, brązowy kabel podłączamy do boku żarówki a niebieski do tego oczka na dole (do stopki) - pisze brązowy/niebieski bo takie zazwyczaj są kolory. Przewody powinny być długie, aby starczyły do wnętrza pojazdu.

Pierwszy test: dotykamy niebieskim przewodem lampy do klemy dodatniej (czerwonej) a brązowym do ujemnej (czarnej) - powinno świecić.

Bierzemy niebieski przewód z lewego reflektora i dołączamy do bezpiecznika nr 9, a niebieski z prawego do bezpiecznika 8, brązowe przewody łączymy razem. Światła do jazdy dziennej będa na bezpiecznikach od świateł pozycyjnych, połączone na krzyż, jak padnie lewa pozycja to zgaśnie prawa dzienna, i odwrotnie - duży pech musiał by być by zgasły oba.

Drugi test, włączamy światłą pozycyjne i dotykamy brązowymi przewodami do masy (karoserii) pojazdu lub do ujemnej klemy akumulatora - powinny świecić, po zgaszeniu świateł postojowych powinny zgasnąć.

Ale żeby włączyć światła mijania trzeba zgasić światła do jazdy dziennej, można to zrobić przełącznikiem, brązowe 2 przewody złączone razem, dołączamy do środkowego złącza przełącznika, a masę pojazdu do jednego z zewnętrznych (obojętnie którego). przełącznik można lekko ukryć, gdyż nie będzie często używany, chyba że dużo będziemy gasić światła do jazdy dziennej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 9 Maj 2009, 21:51   

maxi napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Sorry ale nie kapuje,,, zdecydowanie polecam udanie się do sklepu i zakup gotowych reflektorów, niż robienie tego samodzielnie,,, po drugie samoróbka nie będzie miała homologacji,,,



Samoróbka, znaczy własnoręczne zrobienie żarówki?



To zdanie Twoja wypowiedź znaczy ze robisz sobie olewkę i obrażasz osobę na forum, którą jest Joe Mix.

Jeśli nie zrozumiałaś informuję iż chodziło o to, że nie wolno samemu tworzyć składaczka co się zwie reflektor ( klosz do lampy oraz obudowa) Powszechnie wiadomo, że wykonanie żarówki w warunkach domowych jest niewykonalne.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2009, 07:21   

maxi napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Na podanej przez Ciebie stronie ani jedne światła nie są prawidłowymi w/g polskiego prawa światłami do jazdy dziennej
Czyżby? A które to nie są prawidłowe?
Wszystkie na żarówkę inną niż 21W czyli taką pospolitą do kierunkowskazu,,, czyli z tamtej strony chyba wszystkie na foto pokazane. Tylko światło 21W może być w Polsce światłem do jazdy w dzień, wszystkie inne to światła dodatkowe na deszcz, mgłę, dalekosiężne itp.

Cytat:
Cytat:
, z drugiej strony jak mam zapalić światło mijania 55W a światło dodatkowe na halogen 50W to zabawa mija się z celem.
A jeśli dzięki temu ktoś uniknie śmierci, a ktoś inny więzienia, to też mija się z celem?
Jeśli oryginalne światło ma 55W a dołożone nie oryginalne 50W czyli minimalnie mniej to oszczędności w poborze prądu a co za tym ciągną oszczędności w paliwie są minimalne lub wcale, a czy włączysz dodatkowy halogen czy oryginalne mijania to bezpieczeństwa nie zmienisz, stawiam że nawet je pogorszysz, światła oryginalne sa (powinny) być ustawione, z montażem tych dodatkowych bywa rożnie, jeśli nie wiesz jak się do tego zaprać i potrzebujesz opisu dokładnego krok po kroku to niestety śmiem twierdzić że bezpieczeństwo zostanie obniżone przez nieodpowiedni montaż i/lub nieodpowiednie ustawienie,,, potem jedzie taki imbecyl zadowolony że choinkę z przodu zapalił, ale że innym po oczach wali to już nie pomyśli,,,

Cytat:
Cytat:
W świetle do jazdy dziennej nie widać żarówki, a wszelkiego rodzaju halogeny mogą zostać (i często sa) potraktowane przez policje jako włączenie świateł przeciwmgłowych.
Jeżel mają homologację, to mogą się pocałować...
W Polsce światła do jazdy dziennej muszą mieć 21W żarówkę jedno - więc homologację na halogen można sobie wsadzić, często jest ona na Europę a nie Polskę lub na światła dodatkowe, a nie do jazdy w dzień,,, tylko 21W - reszta odpada. A i na włączenie homologowanych świateł dodatkowych potrzebne sa dodatkowe wymagania w postaci np. deszczu czy mgły,,, sama homologacja nie wystarczy by se je włączyć.

Cytat:
Cytat:
Na stronie jest wyrysowany obszar gdzie takę światła powinny być, ale w sumie mogą być gdziekolwiek z przodu.
Nad przednią szybą też?
Przy takim myśleniu bezpieczeństwo innych na drodze będzie zdecydowanie zagrożone,,,

Cytat:
Cytat:
Nie wierz w europejski przepis że do świateł dziennych nie potrzeba pozycyjnych/postojowych - trafisz policjanta i Ci wytłumaczy że w Polsce potrzeba jednak.
A co on mi może wytłumaczyć, jeżeli nie ma racji?
Jak sie będzie rzucał, to na spotkaniu w sądzie zostanie skompromitowany.
Faktem jest, że w tym przypadku prawo unijne ma pierwszeństwo.
Chyba jednak nasze prawo ma pierwszeństwo mi się wydaje,,,

Podstawowym podziałem prawa wspólnotowego jest podział na prawo pierwotne – stanowione przez państwa członkowskie jako część prawa międzynarodowego, oraz prawo wtórne – stanowione przez organy wspólnotowe. W razie konfliktu norm prawnych z zakresu prawa pierwotnego i prawa wtórnego, pierwszeństwo przysługuje zawsze prawu pierwotnemu.

Cytat:
JoeMix napisał/a:
Sorry ale nie kapuje,,, zdecydowanie polecam udanie się do sklepu i zakup gotowych reflektorów, niż robienie tego samodzielnie,,, po drugie samoróbka nie będzie miała homologacji,,,
Samoróbka, znaczy własnoręczne zrobienie żarówki?
Proszę nie rób wariata z siebie i innych, pytanie brzmiało:
Cytat:
Nie wiem czy to w ogóle ma sens. Czy ktoś mógłby zamieścić jak zrobić światełka do jazdy dziennej pod MK3? Pod inne mk też by było miło :) A jeśli taki temat już był to przepraszam...
Więc po 1) nie ma to sensu i o tym gadamy, po 2) pytanie było jak zrobić a nie jak zamontować i dość złośliwie ale dosadnie odpowiedziałem, po 3) po cholerę komuś opis na wszystkie modele skoro nie ma o tym zielonego pojęcia (o montażu) po 4) było to opisywane na forum na 100% nie raz i nie dwa,,, o światłach dodatkowych w aucie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxi 

Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączyła: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 10 Maj 2009, 10:43   

Rozumiem, że światła dzienne diodowe (LED) też są w Polsce nielegalne?
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 10 Maj 2009, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Maj 2009, 18:50   

Hm jest niedziela a ja zostałem zmuszony do wydarcia złośliwości z tego topicu . Nie powiem zirytowało mnie to bardzo .
Co do świateł do jazdy dziennej to muszą mieć homologację unijną bądź polską a zasilane mogą być nawet z energii chemicznej . Mają dawać odpowiednią jasność i odpowiednie rozłożenie światła . Osobiście zużycie paliwa spada o 0,2l na 100 km a i żarówka H4 kosztuje ok 4,70 zł (Magneti Mareli) . Czyli z prostej matematyki lampy do jazdy dziennej kosztujące 100 zł z montażem i cała resztą bajerów zwrócą się po 10 latach zakładając , zużyjemy 2 żarówki rocznie co w większości aut raczej się nie zdarza o ile mają sprawne reflektory główne (nie urwane mocowania) . Ponadto teoretyczna oszczędność na paliwie w ciągu 1 roku i przebiegu 15 000 km to zaledwie 120 zł przy całej sumie na paliwo 6000 zł i założeniu że auto spala ok 10 l paliwa oczędność globalna wynosi aż 2 procent sumy głównej . Także moim zdaniem lepiej założyć nowe opony i mnieć mniejsze opory tarcia .
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2009, 01:22   

jasmina napisał/a:
Buźka na końcu znaczy, że nic nie mam do tej osoby

To wspaniale ale myślę ,że na przyszłość należy to podkreślać. Wybacz ale ja osobiście prywatnie cię nie znam (może poznam na zlocie) i ciężko mi cokolwiek interpretować .
Nasze posty czasowo tu zostaną aby było wiadomo co jest co dla osób zainteresowanych . Później usuniemy dygresję .
W wolnej chwili poszukam i podrzucę rozporządzenie o oświetleniu w samochodzie gdzie będzie napisane co poszczególne symbole na lampie oznaczają i jak należy montować takie oświetlenie .
tymczasem podrzucam inna dość dobrą lekturę :)
http://wesem.pl/pytania/
dodam że takie światła jak w temacie muszą mieć literkę
E plus cyferki oraz symbol RL
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Maj 2009, 09:17   

JoeMix napisał/a:
pozycyjne czy postojowe

Pozycyjne ma każde auto. Postojówki już nie. Można je włączyć tylko na stronę (naciskamy/podnosimy wajchę od migaczy kiedy zapłon jest wyłączony) i wtedy mamy postojowe - "pozycyjne" z lewa lub z prawa.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 13 Maj 2009, 13:52   

@diodalodz. Na stronie ktorą podałam też jest odnośnik do odpowiedniego Rozporządzenia i jest dokladnie opisane jakie wymagania muszą spełniać światła do jazdy dziennej.

Po prostu uważam, że skoro co niektorzy są w stanie wydać 100 czy 200 zł na dołożenie obrotomierza czy inny "ulepszeń" w swoich starych ale jarych fiestkach to chyba warto też poświęcić temat na światełka do jazdy dziennej. Bądź co bądź też paliwa mniej zużyje :) Dla kogoś kto dużo jeździ chyba to opłacalne?

Osobiście rozważam zamontowanie takiego cuda, poprzeliczam i potem stwierdzę czy mi się opłaci. Tym bardziej, że mojej Torpedy nie zamierzam na razie sprzedawać :)
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Maj 2009, 17:01   

maxi, światła diodowe póki co nie mają prawa być legalne bo UE nie wydaje na nie homologacji. w drodze indywidualnego postępowania dostają je niektórzy producenci samochodów, jak np. audi.

jasmina, o oszczędności paliwa napisał diodalodz. jeśli chcesz zakładać te światła dla bajeru to ok, jeśli dla oszczędzania pieniędzy to szkoda zachodu.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13 Maj 2009, 19:00   

widze że tu ostro było i nie chcę dolewać oliwy do ognia ale ja właśnie akurat dzisiaj czytałem w MOTORZE o SWIATŁACH DO JAZDY DZIENNEJ i tam pisało że mają się świecić z pozycyjnymi ale gasnąć przy włączeniu mijania.Co do LED to według autora/ów tego tekstu są z chomologacją(taki znaczek z nr)i nawet podali przykłady tyle że ich ceny były w okolicach 200-300 zeta a ich moc to np x7 W to mija się z celem
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Maj 2009, 19:10   

Nie liczy się moc, jaką oświetlenie pobiera, ale ilość światła, którą z siebie wydaje. Żarówka zbudowana na diodach LED o szerokim kącie świecenia (tzw. fluxy) będzie pobierać 5W, a mimo to da kilka razy więcej światła aniżeli klasyczna żarówka żarnikowa o mocy nominalnej 21W.
Zanim ludzie do tego dojdą, minie trochę czasu. A zanim nowelizują prawo i wprowadzą przepisy dla oświetlenia oparte o luksy, a nie waty, to połowa aut w tym kraju będzie jeździć na światłach do jazdy dziennej (i pewnie postojówkach i stopach, itd.) opartych na diodach...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Maj 2009, 22:03   

Nie wiem o co chodzi w tym temacie nie było ostro... były jakies tam zarzuty na które odpowiedziałem,,, i trzymam się swojego:

1) nie warto bawić się w światła do jazdy dziennej - mija się to z celem, lepiej założyć dobry automat do świateł mijania i zapomnieć o tym problemie,,, drugi aspekt to taki że nowe auta mają miejsca na dodatkowe oświetlenie, w mk3 np nie ma a montując dodatkowe światła nad lub pod zderzakiem zrezygnujemy np dla przykładu z myjni automatycznej, z drugiej strony problem z montażem i ustawieniem takiego światła, często drga podczas jazdy czego ja osobiście nie lubię jak ktoś mi tak z naprzeciwka jedzie (ciężarówki tak lubią mieć) - dobre żarówki i dobrze ustawione światła mijania - starczają.

2) homologacja - się dowiedziałem że wszystkie lampy posiadające homologację tak zwaną europejską to odpadają, muszą mieć polską - dlatego że w Polsce obowiązuje prawo polskie, prawo europejskie stosuje się do auta z europy czyli dokładniej z zagranicy - jeśli auto nie polskie spełnia przynajmniej normy unijne to może się poruszać po naszych drogach, jak nie mieści się w normach prawa polskiego ani unijnego no to może być laweta... i choćby ktoś powoływał się na prawo europejskie to niestety nasze jest ważniejsze, więc zazwyczaj kończy się skierowaniem na ponowne badanie kontrolne (w przypadku oświetlenia) i zabraniem dowodu.

3) LED i zahaczymy o HID, lampy LED zazwyczaj mają homologację europejską, te droższe jak kolega pisał po 300 zeta i więcej mają więcej tych homologacji, problem znowu jest taki że w Polsce lampa musi mieć homologację na obudowę i żarówkę a te LEDowe zazwyczaj homologacji na diody nie mają a często sa rozbieralne - jeśli sa nierozbieralne to nie musi być homologacji na żarówki bo nie można ich wymienić (dlatego swego czasu firma Hella miała odebraną homologację na tylne lampy LED, bo można było wymieniać sobie diody), podobnie jest z zestawami HID posiadającymi zazwyczaj dopuszczenie do pracy na terenie uni europejskiej, a w Polsce problem jest taki że np. w kloszu homologowanym na żarówkę H4 siedzi palnik XX/YY-Z często bez wybitej na sobie homologacji, druga sprawa w Polsce reflektory Xenonowe muszą mieć system poziomowania i oczyszczania klosza, o ile większość aut ma regulację świateł od wewnątrz na co można to poziomowanie naciągnąć to spryskiwacze reflektorów już raczej nie.

5) jak to zauważono od wszystkiego są jakieś wyjątki które zazwyczaj potwierdzają regułę.

6) i na koniec takie coś - za brak świateł do jazdy dziennej w pojeździe nie grozi nic, wystarczy używać świateł mijania, za niesprawne, źle ustawione czy cokolwiek innego - czy to świata przeciwmgłowe czy inne dodatkowe - grozie w razie kontroli i doczepienia się - mandat, osobiście taki zapłaciłem, montując pod zderzakiem dodatkowe światła na mgłę, nie zdążyłem podłączyć, więc schowałem kable w zderzak i pojechałem a wieczorem policjant poprosił o włączenie - niesprawne, mandat.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2460 2 Gru 2023, 18:01
Magmk6
Brak nowych postów światła do jazdy dziennej
kala Elektryka ogólna 12 24 Sie 2020, 13:44
roberts64
Brak nowych postów [MK6] Światła do jazdy dziennej.
KOJAK2 Elektryka ogólna 0 22 Maj 2015, 18:18
KOJAK2
Brak nowych postów [MK6] Światła do jazdy dziennej
grooby Elektryka 37 13 Maj 2012, 20:30
JoeMix
Brak nowych postów Światła jazdy dziennej podłączenie
mr.banach Elektryka ogólna 3 20 Cze 2014, 10:45
pawel_mk3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.