Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
4 Maj 2012, 21:34
[MK5] Mój wierny osiołek
Autor Wiadomość
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2956
Skąd: Mystków
Wysłany: 5 Maj 2018, 09:53   

Strasznie wysokie nogi to ma... :/ a jakby nieco naciąć deske w tym miejscu, żeby się daszek zmieścił, pod kątem i wtedy te 3 zegarki do niego?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2018, 10:02   

Ale on się zmieści, tylko będzie odstawał bokami, bo decha ma kształt odwróconego banana, a daszek jest płaski. Poza tym jak to wtedy będzie wyglądać? Daszek pod kątem 15-20 stopni do poziomu... jakby spłynął po desce :D Jak sobie takie coś wyobrażałem (bo ten wariant brałem pod uwagę) to tak szybko, jak zacząłem o nim myśleć, trafił do kosza.
Był nawet taki, żeby nieco "przeformować" deskę opalarką, ale to też umarło, bo różnica poziomów jest bardzo duża i plastik od środkowych nawiewów znowu by nie wlazł (a wtedy równie dobrze mógłbym je zaślepić i wcisnąć zegarki w miejsce środkowych kratek (co znowu wymagałoby zrobienia elementu z żywicy). Ch**nia panie, ch**nia. :)

Są niższe kubki, ale nie mają regulacji prawo/lewo albo góra/dół (albo wcale), więc wtedy musiałyby być zamontowane idealnie. Ale nawet gdyby pominąć ten detal, to nie są od ręki nigdzie dostępne - albo drogo, albo trzeba czekać (albo jedno i drugie :D ).


Więc jeśli masz (lub ktokolwiek ma) inny pomysł i może podsunąć jakieś rozwiązanie, to z chęcią wysłucham i zobaczę :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2956
Skąd: Mystków
Wysłany: 5 Maj 2018, 16:48   

Troche cięcia i by było :P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Maj 2018, 22:19   

Znowu trochę do przodu. Silnik w budzie, kwestia mocowania zegarów na desce niemalże rozwiązana (jednak będzie wiercenie dziur otwornicą, celem obniżenia kubków). To jak motor był wkładany to magia po prostu. Po chwili dumania silnik poszedł na podłogę, a auto zostało podniesione za pas przedni, motor wsunięty do komory po ziemi, a całość opuszczona :rotfl: Dziś jestem wypieprzony, więc jakieś zdjęcia czy coś to jutro może.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 784
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Maj 2018, 09:37   

Czas było spiąć poślady, i poskładać to żelastwo.
Dół silnika jakiś czas temu został poskładany, i czekał na swoją kolej:


Na sam początek mała rewizja gratów, spostrzegawczy widzowie zapewne zwrócą uwagę na wiodącą markę producenta uszczelnień które zostaną użyte:


Na sam początek poszedł montaż kasety w której pracuje pompa olejowa z łańcuchem napędząjacym pompę wtryskową:


Potem półblok (który stanowi przegrodę dla oleju między smokiem a resztą skrzyni korbowej):



Wszystko było myte z wszelakiego syfu, ale i tak nie udało mi się doczyścić wszystkiego tak jak bym chciał. Kombinacja 20 letniego brudu, i nieustannych wycieków które dręczyły ten silnik dały taki efekt.

Następny punkt programu - złożenie kasety z łańcuchem i pompą.
Pierwsza sprawa: ustawienie 1&4 tłoka w GMP:


Potem ustawienie łańcucha tak, by wycięcie do ustawienia pompy wtryskowej znajdowało się na "godzinie 12":



Jako dodatkowy wskaźnik można użyć wycięć w kole zębatym łańcucha - przez te dziury musi być widać łby śrub za pomocą których przykręca się pompę wtryskową do kołnierza:


I poskładane:


Jedyne co mnie trochę martwi, to wedle złowrogiego napisu na obudowie kasety łańcucha napisane jest, by używać "specjalnego narzędzia centrującego" - niestety ma to sens, bo ustawienie kasety względem bloku ma zasadnicze znaczenie dla zimeringów i ich jakości uszczelnienia. Zimerigi są umieszczone w kasecie, a uszczelniają elementy które osadzone są w bloku... Mimo wszystko mam nadzieję że będzie ok.

Następny punkt: UPG. Oczywiście tu już odpowiednie narzędzia były używane. ;) Całość złożona z użyciem Loctite 3020.



Tu wstępnie poskładane razem z górą:


Była też przymiarka do wałka z 1.6D - niestety po złożeniu pełen obrót silnikiem napotykał na niewielki opór. Najprawdopodobniej kwestia ustawienia luzu zaworowego na nowych szklankach - ale że nie mam płytek to stwierdziłem że na razie odpuszczam, i najpierw przećwiczę temat u siebie na swoim silniku.





Powrót do starego wałka i ustawienie górnej części rozrządu i napędu osprzętu, co jest w zasadzie już formalnością:



Potem składanie reszty osprzętu:


Takie tam, po złożeniu skrzyni, sprzęgieł itp:


Gotowe:


Wkładanie do budy było dosyć interesujące. ;) Jako że górą nam się nie chciało cudować, to Pufcio wpadł na pomysł żeby podnieść fieste żurawiem i wepchnąć silnik pod nią:


Oczywiście zachowanie wszelakich zasad bezpieczeństwa i poszanowanie podstawowych praw fizyki miało miejsce:


Ostatecznie silnik w budzie wylądował. Na odpalenie nie starczyło już niestety czasu i sił. ;)


Reasumując - do zrobienia jeszcze trochę zostało - umieścić turbo na swoje miejsce, poskładać zawiechę, zbudować dolot, dokończyć elektrykę, dotrzeć... Czasu mało ale jesteśmy dobrej myśli.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3090
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2018, 11:35   

bez filmu się nie liczy :!: :rotfl:
_________________
BrzydkieCzarne
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 784
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Maj 2018, 06:59   

kuba87, polecam torenty albo wyjść od czasu do czasu do jakiegoś kina :cojest:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2018, 07:26   

kuba87 napisał/a:
bez filmu się nie liczy :!: :rotfl:

Jak skleisz wszystkie jpg-i w gif-a, to uzyskasz wrażenie ruchu. Lub dostaniesz epilepsji. Ale spróbować warto :rotfl:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2018, 23:41   

No to kolejny dzień, kolejny szajs do przodu. Ciut elektryki ogarnięte, tj. większość przedniej wiązki (czujniki w bloku, sterowanie pompy, rozrusznik, klima, alternator). Zostało poprowadzić główne zasilanie, dopasować wtyczkę od zbiorniczka płynu hamulcowego, dorobić wtyczki do przewodów doprowadzonych do wnętrza... generalnie bardziej kosmetyka niż gruba robota. Przynajmniej pod maską :)

We wnętrzu główne przewody dodatkowej wiązki elektrycznej są podpięte, czekają tylko na bezpieczniki. Później zostanie dociągnięcie paru przewodów do sterowania jasnością podświetlenia zegarów i zegarków, robocze zamontowanie zegarów "po nowemu" (chamskie dziurawienie deski otwornicą rządzi :devil: ), spięcie całości z tymi magicznymi czujnikami wsadzonymi pod maskę i temat (wstępnie) będzie zamknięty.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Maj 2018, 22:41   

No to mały update z serii "grzebię w elektryce, postępy są, ale niezbyt to spektakularne":

Jest położona (prawie) cała przednia wiązka "jak bozia przykazała", wszystko poizolowane, poukładane, puszczone tak, żeby jak najmniej zasłaniać, kolidować, ale sięgać tam, gdzie powinno. Zzieleniała miedź oczyszczona, zabezpieczona smarem i koszulkami termokurczliwymi.
Nowe klemy, w tym plusowa na bezpiecznikach MTA, pozwoliły poprowadzić część instalacji "po mojemu" i dołączyć bez problemu nowe kable, które od razu na klemie są za bezpiecznikiem. Od razu pozbyłem się w ten sposób zewnętrznego bezpiecznika pompy wspomagania, który obecnie jest realizowany przez 1 wkładkę MTA 60A, a całość spięta jest na kablu 16mm^2. Odma wyleciała, w jej miejscu jest przekaźnik pompy.



Po drodze udało się rozebrać "centralkę nawiewów" (kij z nazwą, na zdjęciu widać o co chodzi) :P
Kiedyś wpadła tam żarówka i doprowadzała mnie do szału jak latała na zakrętach, wydając dziwne dźwięki. Jeszcze auto nie jeździ, ale już czuję ulgę :D

Na drugim obrazku widać, od lewej, nową linkę maski, zrobioną od zera (70 zł! w serwisie chcieli 250! :D ), zasilanie turbo w olej (brakuje jeszcze przelotki M12x1,5<->NPT 1/8-27) i resztki linki, gdzie widać jakie poprzednie końcówki na niej były.


Trochę nowego stuffu, w tym świeżutki zbiorniczek na 2 króćce (taki jak do benzyniaków zdaje się, klekoty mają normalnie 3), bo prowadzę węże wodne po swojemu i się jednego (niejako) pozbywam. Kabel 25mm^2 do przedłużenia zasilania i inny badziew.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 784
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Cze 2018, 22:00   

Mały update z mojej strony.
Wleciała nowa zawiecha:




I pozdrowienia dla inżyniera który umieścił gumy stabilizatora w tak posranym miejscu, nie obyło się bez opuszczania sanek żeby to wymienić:


I nowa poducha skrzyni:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Cze 2018, 23:10   

Nadmienić należy, że łączniki staba są z BEMEWU!!!111oneoneone
Czy to uprawnia mnie już do jeżdżenia jak pirat? Się okaże :rotfl:

W międzyczasie... Osiołek dostał nowe serducho, które dziś zaczęło działać :D
Chyba na początku do mnie nie dotarło "co się odyebauo", bo Jaszczur stwierdził, że jakoś niepocieszony jestem, ale ogólnie ryj mi się cieszy, że jest ten kamień milowy i teraz została, ekhm, kosmetyka :)

Film ze "zmartwychwstania" pogromcy benzyn*: (klikać na miniaturkę, żeby obejrzeć film; dla niecierpliwych 1:18)



*póki co w teorii, zobaczymy co wyjdzie na papierze po wjeździe na rolki :-P

Opis na dokładkę: udało się, dzięki pomysłodawcy, Mr. Lizarda, przerobić kabel zasilający rozrusznik na zupełną "funkel nówkę nie śmiganą gniotsa nie łamiotsa" (stary wyglądał jakby na złomie przeleżał co najmniej ćwierćwiecze - i niestety nie mam na myśli stanu izolacji).
Silnik, po pierwszym odpaleniu po odpowietrzeniu, pali na widok kluczyka (lub jak kto woli, na 1/8 obrotu rozrusznika). Generalnie nawet ze i lubię chleb ze smalcem na max głowicą i blokiem, palił przy blisko -20 na dotyk (!!!), więc przy obecnym motorze, który jest zrobiony na tip-top, to pewnie po zalaniu letniej ropy w Polsce by odpalił na Syberii w środku zimowej nawałnicy. Ogólnie nie mogę się doczekać aż całość będzie poskładana i będzie można się przejechać (po emerycku, bo po emerycku, jak to na dotarciu, ale jednak!).

Morał na dziś: Heil Echse! Terrarium über Alles!
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Cze 2018, 18:31   

(nie)stety trzeba było zakuć nowy wąż zasilania turbo w olej, plus jest taki, że pasuje jak złoto i ze złączkami do niego w razie "w" będzie jak z częściami do szrotwagenów - dostępne niemalże w spożywczaku na rogu.

Widać też od razu jakiej wielkości w stosunku do reszty jest burbo :devil:

Do tego redukcja na wąż paliwowy z 3 części :rotfl:


_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Cze 2018, 11:43   

Etapy modzenia deski i urzeźbienia w taki sposób, żeby zegary były niżej:


Generalnie nie ma zrzutek z procesu "produkcji", wszystko opiera się na mocowaniu na 4 śrubach profilu stalowego, na którym są osadzone podstawy kubków, ta sierotka z lewej tak samo. Najwięcej zabawy było z kablami, przeciąganiem ich w tę i we w tę przez plecionkę, żeby to jakoś wyglądało.


Stan obecny pod maską:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2956
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Cze 2018, 18:07   

:rotfl: pliiiiissss walnij jeszcze 3 pomiędzy bo dziura straszna :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Cze 2018, 18:28   

:2xf: :2xf: :2xf:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Cze 2018, 20:33   

Święta przyszły wcześniej w tym roku :)

_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 217
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15 Cze 2018, 00:28   

Spory catch tank, ale w saabie mam większy z wymiennym filtrem :ok:
Ile takie cudo, jest powrót do miski?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 -
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Cze 2018, 00:41   

Powrotu nie ma z tej puszki, bo jest inaczej dekiel rozwiązany (2 króćce zamiast 3, odma wbudowana), oryginalna odma z 3 kroćcami zniknęła, a to wchodzi pomiędzy drugie wyjście z dekla a dolot.
Filtr to taka siatka metalowa, trzywarstwowa. Za tę wersję krzyczą 200 złociszy bez kilkudziesięciu groszy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qlimaxss 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 25
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 153
Skąd: Aleksandrów Łó
Wysłany: 20 Cze 2018, 21:12   

Kibicuje bo też składam silnik po wypaleniu gniazda zaworowego :|
_________________
Była Mk3 94 r "Chianti "
Jest Mk5 01 "Elance "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Mój Medżik
czyli Fiesta w wersji Magic :D
Romeo Nasze auta 22 30 Cze 2013, 21:42
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Mój Niezawodniak
Gość Nasze auta 18 26 Paź 2009, 16:08
piotrek1289
Brak nowych postów Mój sprzęcik w mk3
wolek1100 Car Audio i CB 6 26 Wrz 2007, 22:11
wolek1100


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.