Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
4 Maj 2012, 21:34
[MK5] Mój wierny osiołek
Autor Wiadomość
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 13 Paź 2016, 20:44   [MK5] Mój wierny osiołek

Mogę Ci zmienić temat na 'Mój pamiętniczek'? :}

Puff napisał/a:
Żadne przeróbki za 5zł nie wchodziły w grę (wypieprzanie sprężyn pomocniczych, wlewanie hipola zamiast oleju do amorów, itd.). Zostały wymienione zawory,

widzisz, jednak dobrze polecałem zakład :V:
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Qlimaxss 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 31
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 153
Skąd: Aleksandrów Łó
Wysłany: 13 Paź 2016, 22:59   [MK5] Mój wierny osiołek

Puffgdzie dorwałeś ozor Apeka do Fiestuni?/
_________________
Była Mk3 94 r "Chianti "
Jest Mk5 01 "Elance "
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Paź 2016, 06:09   [MK5] Mój wierny osiołek

DemptD napisał/a:
Mogę Ci zmienić temat na 'Mój pamiętniczek'? :}

Wylyź :P

DemptD napisał/a:
widzisz, jednak dobrze polecałem zakład :V:

True, my nigga, true. Facet fachura.

Qlimaxss napisał/a:
Puffgdzie dorwałeś ozor Apeka do Fiestuni?/

Niestety Fiesta to nie Golf, więc nie na "jebaju" ani "alledrogo", tylko w lokalnym tuningsklepie (przyleciało bezpośrednio od producenta).



// EDIT 27.10.2016

W międzyczasie, zanim co innego będę psuł, mały mod elektryki z rodzaju "pierdoła, ale cieszy".
Regulowana czasówka tylnej wycieraczki. Poradnik jak to zrobić u siebie, dostępny na forum:
viewtopic.php?f=142&t=76359



// EDIT 05.11.2016

Przy okazji zabaw z bagażnikiem postanowiłem przeprowadzić trochę zmian w dodatkowej elektryce, którą sam kładłem, bo nie do końca wszystko działało tak, jak powinno. Wpadł dodatkowy przekaźnik, wiadro kabli, a całość po to, żeby wszystko włączało się wtedy, kiedy powinno.
Wleciało podświetlane gniazdo zapalniczki (pierdoła, ale czasem bywa przydatna), mocniejsze podświetlenie panelu ogrzewania i lepsza kamera.

Panel po zmroku wygląda obecnie plus/minus tak (guziki klimy/obiegu się nie świecą, tak to po prostu wygląda przy dużym ISO na komórce):




// EDIT 19.11.2016

Żarówki H4 Osram Cool Blue Hyper wymienione na żarówki LED-owe H4 Luxeon ZES.
Póki co wrzucam porównanie żarówka / led (światła krótkie / długie):



Po tych fotach niewiele widać, poza tym że kolor żarówek "á la xenon", mimo że wygląda na biały, ma niewiele wspólnego z prawdziwą barwą białą (wg producenta 6000K). Na słowo uwierzcie, że różnica to niebo a ziemia. Nigdy się jakoś bardzo nie męczyłem jazdą w nocy, ale teraz, mając porównanie, mógłbym powiedzieć, że wcześniej to była katorga, a teraz byłaby to czysta przyjemność.

Zdjęcia jak to się prezentuje gdy auto stanie naprzeciw ściany, wrzucę niebawem, najpierw muszę się upewnić czy wiązka jest dobrze ustawiona na najbliższej SKP.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 19 Lis 2016, 19:11   [MK5] Mój wierny osiołek

zaczynaj wpisy od "Mój drogi pamiętniczku, dzisiaj zrobiłem przy aucie..." :rotfl:

z ledami niby spoko, ale zależy teraz jak to to będzie świecić i się spisywać w ruchu - nie mówię o jazdy w nocy przez las, ale w ruchu gdzie coś z przeciwka jedzie, bo jak wypala kierowcom oczy to wiesz.. nunu
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Lis 2016, 19:14   [MK5] Mój wierny osiołek

DemptD napisał/a:
bo jak wypala kierowcom oczy to wiesz.. nunu

Nie, nie, nic z tych rzeczy. To nie żadne "hińskie" hid-y po 100zł. Sam nie trawię jak mi po oczach walą takim szajsem, więc nie wyobrażam sobie takiego coś u siebie montować. Jak się upewnię, że lampy są dobrze ustawione, machnę foty przy ścianie. Wg recenzji zrobionych na innych stronach, wiązka jest praktycznie taka, jak w H4 i nie trzeba obawiać się gniewu innych, albo że się spowoduje takim czymś wypadek.


// EDIT 20.11.2016

Światła jeszcze nie są ustawione, ale była okazja, to zrobiłem porównanie - klasyczna żarówka o barwie "ksenonowej" (wg producenta 5000K) kontra LED 6000K.


Kolejno: 2x LED, LED + H4 oraz LED + H4 krótko naświetlane (porównanie jasności i barwy)


Światła mijania / "krótkie" (H4 + LED / LED + LED)


Światła drogowe / "długie" (H4 + LED / LED + LED)


Zrzutka z kamery. Starałem się dopasować kadry i miejsce, żeby było w miarę z tego samego punktu, ale choć nie jest idealnie, to widać że różnica między oświetleniem H4 a LED* to przepaść.

*zaznaczam, że mowa o porządnym oświetleniu LED, szajs nawet za 200zł z Alledrogo (dostępny za 150zł u Chińczyka) jest marnej jakości; to najczęściej zestawy na diodach CREE z radiatorami wyposażonymi w wentylatory, które padają szybciej niż Calais pod naporem nielegalnych imigrantów, do tego takie tanie zamienniki zamiast świecić jak żarówka H4 (wiązka w kształcie "łyżwy", czy jak to tam zwą) dają plamę (tak dosłownie, jak w przenośni), więc oślepianie ludzi jadących z naprzeciwka to pewnik
na dzień dzisiejszy to wydatek 380zł + KW, ale naprawdę warto
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lis 2016, 22:50   [MK5] Mój wierny osiołek

wow. Ostatnio zestaw za 500zł miał nieustawialną linie światłocienia :) Chociaż tu tez deko poświata jest
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Lis 2016, 22:53   [MK5] Mój wierny osiołek

Ten kit ma obracalny korpus, więc gdyby się okazało, że "łyżwa" ma zły kąt, da się go dopasować (acz podobno w większości przypadków ma się stosować zasadę "jak działa, to nie ruszaj").
Całość bazuje na Philipsie, który jest pod swoją marką sprzedawany za ok. 800-850zł, tutaj brak znaczka = pół ceny.



// EDIT 2016.11.21

Można powiedzieć, że auto przeszło przegląd świateł na SKP śpiewająco. Zero zastrzeżeń, nic. Kształt wiązki jak w H4, wysokość nie wymagała korekty.
Wychodziłoby, że można śmiało to zakładać do lamp H4 (są i inne warianty, ale wypowiadam się o tym, co sam widziałem i sprawdziłem) i nikt się do tego nie przyczepi. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lis 2016, 19:38   [MK5] Mój wierny osiołek

Puff, https://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-h ... xenon-dcr/ , tylko by musieli zrobić do ledów ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sty 2017, 01:12   

Przyszła nowa zabawka :devil:


_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 20 Sty 2017, 14:27   

Tak teraz się przyjrzałem, i widzę że przy stronie gorącej będzie potrzebna spora rzeźba. Albo kompletnie customowy kolektor wydechowy.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sty 2017, 14:48   

Więc będzie
Jaszczur napisał/a:
kompletnie customowy kolektor wydechowy.

:V:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 20 Sty 2017, 18:52   

Tylko wiesz - ja już zaczynam kminić jak to by wyglądało od strony montażu, i zastanawiam się czy tam będzie wystarczająco dużo miejsca od strony grodzi w MK5 żeby wyprodukować taki zawijas, który chwyci wlot spalin strony gorącej... ;) A nie bardzo jest jak obrócić stronę gorącą turbiny, bo jest to zintegrowane z gruszką i cięgnem wastegate. No, ale jakby co, to głowica stoi, można brać do przymiarek. ;) No i jak pomacam to od razu będę w stanie powiedzieć więcej.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Sty 2017, 20:47   

Damy radę. Spawacz wespnie się na wyżyny swoich migo/tigomatowych zdolności i będzie :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sty 2017, 18:32   

A zapytam z ciekawosci, pomiar egt tez sie uwzglednia/ przydaje w dieslu?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Sty 2017, 18:46   

luk-90 napisał/a:
A zapytam z ciekawosci, pomiar egt tez sie uwzglednia/ przydaje w dieslu?


Oczywiście. Przypominam że diesel jest również silnikiem spalinowym. <8>
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Sty 2017, 19:06   

Uwzględnia... jak dopalasz srogo, to fajnie jest mieć odczyt.
Czy jest absolutnie konieczny... nie. Na pewno nie tak bardzo jak wskaźnik doładowania z turbo.

Wysokie EGT to generalnie lepszy spool, ale zbyt wysokie mogą uszkodzić silnik, turbo, kolektor, wydech, katalizator, itd., itp. (no i szybują ku niebu wartości mierzone sondą do spalin, ale myślę, że akurat tym ludzie się najmniej przejmują...).

Po EGT poznasz też +/- jaką masz mieszankę. Zbyt bogata będzie generowała wysokie/kosmiczne wartości. Paradoksalnie... zwiększając ciśnienie na turbo, jesteś w stanie zmniejszyć EGT. Oczywiście przy założeniu, że nie jesteś w złej części wykresu mapy kompresji, i z obliczeń nie wychodzi, że podniesienie ciśnienia = spadek ilości powietrza wtłaczanego w silnik (bo i tak bywa).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sty 2017, 19:59   

Ciekawe, w benzynie wysokie egt często oznacza zbyt ubogą mieszankę, a kiedy temp silnika przekracza załóżmy 100C to zwiększenie AFR pomaga obniżyć temp silnika, a przy za wysokim egt to tłoki lubią spływać :-P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2017, 00:36   

Coś mi tu delikatnie nie pasuje... Mówisz, że wysokie EGT to uboga mieszanka... ale jak? Powietrze ma ten wydech nagrzewać? Nadmiar paliwa chyba...
Tym bardziej, że mówisz, że jak silnik się grzeje, to zwiększasz AFR, czyli obniżasz ilość paliwa / zwiększasz ilość powietrza (lub obydwie rzeczy naraz).

Co do tłoków - Jaszczur w sumie jest tu ekspertem, to mógłby dorzucić swoje fachowe 3 grosze, natomiast ja osobiście uważam, że musiałbyś mieć EGT rzędu 950-1000 (i więcej) przez dłuższy czas, żeby się poważnie obawiać...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sty 2017, 06:30   

tfu, chodziło o podlanie paliwem, heh ciężki dzień w pracy :-P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 25 Sty 2017, 06:31   

luk-90, ma rację, zbyt uboga mieszanka to duże egt. I nie mowa tutaj o tak ubogiej mieszance źr jest samo powietrze. Czasami dla zbycia EGT niektórzy specjalnie leja dużo paliwa względem powietrza...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Mój Niezawodniak
Gość Nasze auta 18 26 Paź 2009, 16:08
piotrek1289
Brak nowych postów Mój sprzęcik w mk3
wolek1100 Car Audio i CB 6 26 Wrz 2007, 22:11
wolek1100
Brak nowych postów [MK3] Mój Medżik
czyli Fiesta w wersji Magic :D
Romeo Nasze auta 22 30 Cze 2013, 21:42
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.