Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
27 Mar 2014, 19:47
[MK6] Otwieranie tylnej klapy.
Autor Wiadomość
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Lip 2010, 04:45   

pawel182 napisał/a:

Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.


No ok. Napięcie jakieś małe na kablach przełącznika mam. Do kostki dochodzi 9 przewodów, wychodzi do klapy 7, są dwa wolne miejsca w złączce z klapy. Instalacje od kostki do klapy pociągnąłem. Ale, podłączenie do tych dwóch wolnych miejsc w kostce nic nie daje. Czy z załączoną stacyjką czy bez, siłownik nie reaguje.

Więc pytam jak podłączyłeś kable z klapy (od siłownika) do kostki za tylnym światłem.

Bo ja już mam ochotę po prostu do +12 z zapalniczki podpiąć przełącznik :(

PS. GEM a gdzie on dokładnie jest w fieście?
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lip 2010, 19:01   

wojpok napisał/a:
pawel182 napisał/a:

Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.


No ok. Napięcie jakieś małe na kablach przełącznika mam. Do kostki dochodzi 9 przewodów, wychodzi do klapy 7, są dwa wolne miejsca w złączce z klapy. Instalacje od kostki do klapy pociągnąłem. Ale, podłączenie do tych dwóch wolnych miejsc w kostce nic nie daje. Czy z załączoną stacyjką czy bez, siłownik nie reaguje.

Więc pytam jak podłączyłeś kable z klapy (od siłownika) do kostki za tylnym światłem.

Bo ja już mam ochotę po prostu do +12 z zapalniczki podpiąć przełącznik :(

PS. GEM a gdzie on dokładnie jest w fieście?


Coś pomieszałeś :) siłowniczek ma dwa piny. Na jeden podajesz mase "-" - możesz ja wziąśc z klapy (ja podłączyłem sie pod mase od oświetlenia tablicy rejestracyjnej) a drugi pin siłownika czyli "+" ciągniesz do kosteczki.

GEM znajduje sie po stronie kierowcy za tym malutkim schowkiem (to taka czarna puszka z 5 wtyczkami z mnóstwem kabelków ;)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lip 2010, 14:25   

Nic nie pomieszałem, tylko pytam o konkretną odpowiedz na pytanie.

Który PIN w "kosteczce" za światłem to owy "+", jak go nazwałeś.

Bo na żadnym z pinów nie pojawia mi się napięcie zależne od akcji przełącznika podłączonego do GEM

GEM już znalazłem, tylko muszę dostać się do jego oznaczenia, i potem gdzieś poszukać czy w ogóle moja wersja obsługuje otwieranie klapy. Moja fiesta to VAN bez centralnego zamka, elektrycznych szyb itd. Jedyny luksus to klimatyzacja.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2010, 19:04   

wojpok napisał/a:
Nic nie pomieszałem, tylko pytam o konkretną odpowiedz na pytanie.

Który PIN w "kosteczce" za światłem to owy "+", jak go nazwałeś.

Bo na żadnym z pinów nie pojawia mi się napięcie zależne od akcji przełącznika podłączonego do GEM

GEM już znalazłem, tylko muszę dostać się do jego oznaczenia, i potem gdzieś poszukać czy w ogóle moja wersja obsługuje otwieranie klapy. Moja fiesta to VAN bez centralnego zamka, elektrycznych szyb itd. Jedyny luksus to klimatyzacja.


Skoro nie masz centralnego zamka to na 99% musisz wymienic moduł GEM - ja u siebie wymieniałem.
Co do nr kabelka....nie pamietam. Jeśli jeden z tych dwóch wolnych które masz jest grubszy to powinien to byc ten od siłownika. Cieńszy będzie od kontrolki zamkniecia tylnej klapy.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lip 2010, 21:16   

Mówisz wymieniałeś GEM. A gdzie taki można dostać i jakiego rzędu to są koszty ?
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lip 2010, 09:05   

wojpok napisał/a:
Mówisz wymieniałeś GEM. A gdzie taki można dostać i jakiego rzędu to są koszty ?


Ja swój kupowałem na allegro. Koszt 100zł
Generalnie ja swój moduł wybierałem troche intuicyjnie bo nie wiem co oznacza całe jego oznaczenie. Wiem tylko że końcóka oznaczenia odpowiada za funkcje jakie posiada owy moduł. Spisz jaki masz moduł i coś się wtedy zobaczy.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lip 2010, 01:02   

Nie miałem ostatnio czasu zajrzeć na GEM, ale znalazłem takie coś.



Mam najuboższy model.
A, że we wtorek wyjeżdżam na urlop to muszę w końcu poskładać bagażnik. Co za tym idzie podłącze +12 zapalniczki, przez przełącznik, do siłownika, i ten już jest podłączony do masy lampki rejestracji.

O zmianie GEMu pomyślimy może później, jak/jeżeli zbiorą się fundusze na centralny zamek lub el. szyby :)

Postaram się porobić zdjęcia, może komuś pomogą następnym razem.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lip 2010, 08:14   

wojpok napisał/a:
Nie miałem ostatnio czasu zajrzeć na GEM, ale znalazłem takie coś.

Obrazek

Mam najuboższy model.
A, że we wtorek wyjeżdżam na urlop to muszę w końcu poskładać bagażnik. Co za tym idzie podłącze +12 zapalniczki, przez przełącznik, do siłownika, i ten już jest podłączony do masy lampki rejestracji.

O zmianie GEMu pomyślimy może później, jak/jeżeli zbiorą się fundusze na centralny zamek lub el. szyby :)

Postaram się porobić zdjęcia, może komuś pomogą następnym razem.


Rozumię, że tymczasowo użyjesz jakiegoś innego przełącznika? Bo ten oryginalny według mnie to raczej nie jest przystosowany do bezpośredniego sterowania siłownikiem. Myślę, że nie uciągnie dużego obciążenia prądowego.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lip 2010, 13:31   

No przyznam się że się nad tym zastanawiałem. Bo faktycznie maleńki jest... myślałem nad przekaźnikiem za nim.

ALE!
Znalazłem na allegro GEM w moim mieście o oznaczeniu 4S6T- 15K600-CA za 80zł.
To chyba dobra okazja do zmiany GEM?

W TIS piszą żeby po zmianie GEM uruchomić go z WDS. Jak zmieniałeś u siebie GEM?

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 18:39 ]
Sprawdziłem mój GEM to

6S6T-15K600-AL (w fieście mk6 po FL 2008r)

Czy będzie pasował 4S6T ??
Ktoś wie jak ma się oznaczenie 4S6T do 6S6T ?
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lip 2010, 20:49   

wojpok napisał/a:
No przyznam się że się nad tym zastanawiałem. Bo faktycznie maleńki jest... myślałem nad przekaźnikiem za nim.

ALE!
Znalazłem na allegro GEM w moim mieście o oznaczeniu 4S6T- 15K600-CA za 80zł.
To chyba dobra okazja do zmiany GEM?

W TIS piszą żeby po zmianie GEM uruchomić go z WDS. Jak zmieniałeś u siebie GEM?

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 18:39 ]
Sprawdziłem mój GEM to

6S6T-15K600-AL (w fieście mk6 po FL 2008r)

Czy będzie pasował 4S6T ??
Ktoś wie jak ma się oznaczenie 4S6T do 6S6T ?


Właśnie o tym mówiłem, że nie wiem co oznacza cały kod modułu GEM i że go dobierałem intuicyjnie tzn. oryginalny mój GEM miał oznaczenie:
4S6T-15K600-AB i w jego miejsce dokupiłem po poszukiwaniach taki sam tylko z końcówką CA czyli
4S6T-15K600-CA.
Nie mam zielonego pojęcia co oznacza początek i czy 4S6T można zastąpic takim 6S6T...?
GEM wymieniałem normalnie i wszystko zadziałało.

PS.z tego co pamiętam mówłeś że masz wersje VAN Fiesty czyli 3drzwiową się domyślam więc jeśli dobierzesz GEM z auta 5drzwiowego będziesz musiał troszke przerobić instalacje inaczej będzie Ci się świeciła cały czas kontrolka otwartych drzwi.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lip 2010, 23:50   

No to lipa.

Widziałem na allegro 6S6T-15K600-CL, ale aukcja była z maja. Na razie nic z 6S6T z końcówka C nie ma, wiec za jakimś przekaźnikiem muszę się rozejrzeć :(

Dzięki wielkie.

[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 19:15 ]
No to odkopuje temat :)

Kupiłem przed chwilą na allegro moduł 6S6T 15K600-CL (wymontowany z S-ki)


Teraz czekamy aż przyjdzie i będziemy kombinować. Skoro jest fabryczna wiązka od przełącznika do GEM, to na kostce za tylnym lewym światłem na jednym z wolnych pinów powinien pojawić się jakiś sygnał :)

pawel182 ty gdzieś na innym temacie wspomniałeś że dorabiałeś do swojej fiesty kluczyk z pilotem. Opisałeś to gdzieś, na jakimś temacie dokładniej? Jeżeli nie to czy był byś tak miły i napisał (w nowym temacie, czy tutaj) jak wymieniałeś GEM, i dorabiałeś pilot do niego? Przeglądałem allegro i jak kilka modeli kluczy z pilotem, i nie wiem jak to dobrać.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2010, 15:04   

wojpok napisał/a:
....

pawel182 ty gdzieś na innym temacie wspomniałeś że dorabiałeś do swojej fiesty kluczyk z pilotem. Opisałeś to gdzieś, na jakimś temacie dokładniej? Jeżeli nie to czy był byś tak miły i napisał (w nowym temacie, czy tutaj) jak wymieniałeś GEM, i dorabiałeś pilot do niego? Przeglądałem allegro i jak kilka modeli kluczy z pilotem, i nie wiem jak to dobrać.



Witam
Ja kupiłem oryginalny kluczyk z pilotem do Fiesty na Allegro

Kodowanie kluczyka zarówno piolota jak i immobilasera jest opisane w instrukcji obsługi Fiesty. Jedyna uwaga do tego, że można to wykonac chyba tlko mając dwa oryginalen kluczyki fabryczne (ja takie posiadałem)
Dorobienie grota to już raczej odsyłam do jakiegos zakładu. Sama surową końcówke z grotem mozna kupic nową w cenie ok 25-30zł. Ja akurat miałem tego farta że po kupieniu używanego kluczyka z pilotem wystarczyło spiłowac dwie malutkie ścianki i kluczyk pasował do mojego zamka. Ręczne otwieranie drzwi i stacyjka działa w nim bezproblemowo jedynie troche ręczne otwieranie klapy bagaznika idzie gorzej ale i tak odkad mam pilota nie robie tego ręcznie :)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Wrz 2010, 00:24   

Moduł przyszedł. Może uda się jutro go zamontować :)

Jak klapa zacznie działać zaczniemy szukać kluczyka :)
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2010, 17:40   

wojpok napisał/a:
Moduł przyszedł. Może uda się jutro go zamontować :)

Jak klapa zacznie działać zaczniemy szukać kluczyka :)



Ja do klapy musiałem pociągnąć wiązke bo u mnie jej nie było. Miałem kabelki tylko pociągniete do złączki która jest przy tylnej lampie.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
PooL 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:37   

Może ktoś dokładniej opisać lub wstawić zdjęcia gdzie znajduje dokładnie ta złączka za lewą tylną lampą? Kostka łącząca wiązkę wewnątrz pojazdu z wiązką klapy? Bo nie mogę zlokalizować W fieście mk6 po liftowej. Będę wdzięczny za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.