Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
27 Mar 2014, 19:47
[MK6] Otwieranie tylnej klapy.
Autor Wiadomość
arturd7
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2009, 14:32   [MK6] Otwieranie tylnej klapy.

witam.
Czy można bez większych przeróbek otwierać tylną klapę. Moja fiesta jest bez centralnego i bez otwierania tylnej klapy. Po wyciągnięciu zaślepki przy kierownicy - tam gdzie powinno być oryginalnie otwieranie( okrągła po prawej stronie) zauważyłem przewodziki. Tylko podpiąć :) . Gorsza sprawa w klapie - nie widzę żądnych wolnych przewodów do podpięcia siłownika. Czy da się to jakoś tak zrobić??? Czy ktoś z forumowiczów już to próbował.
Pozdrawiam!!
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 15 Kwi 2009, 14:42   

ja to nie wiem, ale zapytaj Parzycha
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Kwi 2009, 17:40   

polecam sprawdzić miernikiem przejście miedzy przewodami te przy kierownicy do tylni klapy do jakiejś kostki nie wiem jakiej ale sadze ze nie będzie problemu ze znalezieniem zndziesz na pewno. sadze ze przycisk dział zwarciowe.
 
 
arturd7
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2009, 20:08   

przy kierownicy jest dziwne 3v a po włączeniu zapłonu 12v - normalnie - w kostce w bagażniku niby są 2 niewykorzystane przewody, ale po testowaniu miernikiem nic mi nie wychodzi - jak by były nie od tego - może być tak że idzie przez przekaźnik. Zwierałem te kable przy kierownicy ale nadal nic nie wychodziło - może te otwieranie klapy jest sterowane z oryginalnego centralnego zamku ????
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Kwi 2009, 21:12   

no nie wiem to raczej centralny steruje tym przyciskiem:) możne to jest zrobione na jakimś przekaźniku z tego co pamiętam są dwa stany do 5V i od12(możne trochę mniej) chodzi oto ze ma stale napięcie dopiero po dostarczeniu wyższego napięcia przekazuje sygnał. możne się mylę jestem wychowany na prostej elektryce a tu możne być sterowane wyższa techniką
a ile jest kabli do podłączenia przycisku 2? czy wiecej
 
 
arturd7
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2009, 22:22   

Są 2 kabelki. Na pierwszym jest 3,5v drugi to masa. Po przekręceniu kluczyka w pozycję na zapłon - pierwszy ma już 12v, drugi nadal mas. Po ich zwarciu ( symulując przycisk) - brak napięcia :(. Troszkę to dla mnie dziwne. :fox:
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Kwi 2009, 23:57   

wiem na pewno w mojej fiestamk6 przycisk działa nawet przy wyłączonym zapłonie to napięcie jakieś to powinno być zawsze moze własnie wystarczy napięcie sterujące by zaoszczędzić ewentualnie zabezpieczyć przed "zwarciem"w razie awarii przycisku ja bym sie bawił wlasnie przy wyłączonym zapłonie. chyba znalazlem schemat instalacji :) ale po wlosku:)

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 00:30 ]
a sprawdź czy masz wpiety bezpiecznik bo możne dlatego nie ma przejęcia tak wychodzi z układu(jak dobrze zinterpretowalem z wloskiego)
 
 
arturd7
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2009, 08:12   

Bezpiecznik jest - 20A (ten określający centralny zamek). Tak jak pisałem nie mam kostki w klapie do podłączenia siłownika. Patrzyłem na kostkę przy lewym nadkolu ( gdzie podłączona jest wiązka z klapy) i są tam 2 niewykorzystywane przewody i jedna pusta dziurka. Ciekawe który przewód powinien sterować tym siłownikiem?
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 16 Kwi 2009, 12:07   

nie ma bata trzeba rozebrać w drugim samochodzie i zobaczyć gdzie jest to podłączone nie obiecuje możne ja sprawdzę i wnioski wypisze ale dopiero w sobotę jak będę miał miernik
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Kwi 2009, 12:21   

pP napisał/a:
zapytaj Parzycha
Kurna, wiem tyle co Ty... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 16 Kwi 2009, 14:17   

dostałem sie do przycisku wiem tyle ze wychodzą z niego dwa piny i w kostce wchodzą w "3" i"6" do tylu się nie dostałem ale znalazłem to tam widać skąd kable powinny iść
[URL=]klapa[/URL]
 
 
arturd7
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2009, 15:27   

Wielkie dzięki panowie za wszelką pomoc!!

Kable wiem że powinny być tam - ale ja ich nie mam. Ciekaw jestem skąd przychodzą? Cała wiązka z klapy trafia do kostki w bagażniku - tuż obok tylnego lewego światła. U mnie jest tak: Do tej w/w kostki przychodzi 9 przewodów a wychodzi do klapy 7. Próbowałem bawić się miernikiem lecz nic mi nie wychodziło.
 
 
stasiaq 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Konstancin
Wysłany: 23 Lis 2009, 19:59   

też myslalem nad tym zeby zrobić klape na przycisk mam tylko mozliwość z kluczyka otwierać .Tylko boje się żę bedzie za duzo zabawy z tymi kablami.. może ktoś sie od kiwetnia tym bawił i wie jak to wyglada z tymi kablami?? są pod zaślepka połączone z klapa czy nie??
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2009, 22:07   

stasiaq napisał/a:
też myslalem nad tym zeby zrobić klape na przycisk mam tylko mozliwość z kluczyka otwierać .Tylko boje się żę bedzie za duzo zabawy z tymi kablami.. może ktoś sie od kiwetnia tym bawił i wie jak to wyglada z tymi kablami?? są pod zaślepka połączone z klapa czy nie??



Klika dni temu właśnie podłączyłem siłownik do tylnej klapy.
Ogólnie sprawa nie jest trudna. Musiałem pociągnąć kabelki od GEM do włącznika bo ich nie miałem. I dwa kabelki od kostki przy tylnym świetle do tylnej klapy. Mase w tylnej klapie wziąłem z masy oświetlenia tablicy rejestracyjnej
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
kondri87 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Gru 2009, 11:59   

Cześć, też mam zamiar zrobić taki przycisk w mojej strzale, bo otwieranie kluczykiem jest uciążliwe. Zajmę się tym jakoś w okolicach lutego jak będę miał więcej czasu, na razie chciałbym wybadać sytuację i stąd moje dwa pytania:
1. Jaki zastosowaliście siłownik oraz gdzie można go zdobyć?
2. Czy po zainstalowaniu siłownika istnieje nadal możliwość otwierania klapy z kluczyka, czy wtedy już tylko przycisk?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2009, 12:28   

1. Albo oryginalny albo uniwersalny+kombinacja, do zdobycia w sklepie,,,
2. Jak jest dobrze założone to jedno nie wyklucza drugiego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Gru 2009, 13:43   

kondri87 napisał/a:
Cześć, też mam zamiar zrobić taki przycisk w mojej strzale, bo otwieranie kluczykiem jest uciążliwe. Zajmę się tym jakoś w okolicach lutego jak będę miał więcej czasu, na razie chciałbym wybadać sytuację i stąd moje dwa pytania:
1. Jaki zastosowaliście siłownik oraz gdzie można go zdobyć?
2. Czy po zainstalowaniu siłownika istnieje nadal możliwość otwierania klapy z kluczyka, czy wtedy już tylko przycisk?


1) Siłownik brałem oryginalny z rozbitka. No i brałem razem z nim cały zamek. Bo ten zwykły ma jedna linke a ten z siłownikiem ma dwie linki. Jedna linka własnie do siłownika a druga do otwierania z kluczyka.
2) Otwierać klape można dowolnie jak kto woli: z przycisku wewnątrz, z kluczyka lub z pilota
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
wojpok 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lip 2010, 21:32   

Witam

Zamontowałem siłownik, zamek i przełącznik. (Wszystko sprawdziłem i działa)
Za zaślepka miałem dwa przewody idące gdzieś pod kokpit.
Teraz Panowie pytanie.

Jak podłączyliście się pod tą kostkę za światłem tylnym lewym?
Zabawy z miernikiem nic mi nie dały...

pomocy.
_________________
Ludzie z dolnego śląska. Unikajcie ASO GERMAZ to złodzieje i partacze.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2010, 19:35   

Centralnym zamkiem jak i otwieraniem tylnej klapy steruje moduł GEM.
Przerabiałem ten temat jakis czas temu montując oryginalny centralny zamek z pilotem w oryginalnym kluczyku.
Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Lip 2010, 23:11   

pawel182 napisał/a:
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.
W końcu w Fordzie zmądrzeli...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.