Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Regulacja hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
rufus295 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwi 2009, 18:49   

Ok, zrobine, łapie teraz wcześniej, ale kół i tak nie da rady zablokować ;-(
 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Kwi 2009, 19:03   

to znaczy ze bebny sa juz wysluzone, cylinderki jak juz mowilem moze to byc przyczyna
_________________
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:12   

rufus295,
Wymień linkę i okładziny gwarantuję Ci, że ręczny będzie brzytwa.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 19 Kwi 2009, 21:36   

no nareszcie jest ręczny
u mnie było tak: kiedy zakładałem bęben samoregulator ustawiałem na minimum, aby jego długość była najkrótsza, pozwalało mi na bardzo łatwe założenie bębna - ale był to błąd
wtedy zaciągnięcie dźwigni ręcznego wprawiało w ruch szczękę nr 1, ruch ten był zbyt mały, aby powodował zablokowanie bębna - samoregulator stał w miejscu
natomiast kiedy świadomie rozciągałem samoregulator do momentu kiedy ledwo mogłem założyć bęben, hamulec jest rewelacyjny

po tej naprawie wnioskuję, że mam uszkodzony samoregulator, gdyż w żaden sposób nie mogłem wymusić jego samoregulacji - pomagał tylko śrubokręt, i świadome przeskakiwanie ząbków

nic nie wymieniłem na nowe - tylko dokładnie obserwowałem co się dzieje i w 15 minut ze sprawności 1 % otrzymałem 99 % - przegląd mi nie straszny
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Kwi 2009, 23:28   

kristofer napisał/a:
u mnie było tak: kiedy zakładałem bęben samoregulator ustawiałem na minimum, aby jego długość była najkrótsza, pozwalało mi na bardzo łatwe założenie bębna - ale był to błąd
wtedy zaciągnięcie dźwigni ręcznego wprawiało w ruch szczękę nr 1, ruch ten był zbyt mały, aby powodował zablokowanie bębna - samoregulator stał w miejscu
natomiast kiedy świadomie rozciągałem samoregulator do momentu kiedy ledwo mogłem założyć bęben, hamulec jest rewelacyjny

wszystko ładnie pięknie, ale rozpierania samoregulatora nie powoduje zaciąganie hamulca ręcznego, a wciśnięcie hamulca nożnego. to przez rozparcie szczęk przez tłoczki powoduje działanie samoregulatora. Po tym co napisałeś to hamulca nożnego z tyłu nie masz.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2009, 10:53   

dokładnie, samoregulator działa tylko na cylinderek - zapobiega odsuwania się szczęk od bębna,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Paź 2012, 14:58   

a jak wymienia się linkę ręcznego, od początku do końca? ma ktoś jakas instrukcje? czy po drodze czyhaja jakies niemile niespodzianki?
jakiej firmy warto lunke kupic?
 
 
drajcyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Zarzecze
Wysłany: 31 Paź 2012, 09:03   

mógłby ktoś konkretniej podać położenie tej śruby do regulacji ręcznego?
_________________
POWER OF DIESEL!
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Paź 2012, 09:40   

drajcyss napisał/a:
mógłby ktoś konkretniej podać położenie tej śruby do regulacji ręcznego?

Ściągnij mieszek przy ręcznym.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 31 Paź 2012, 19:48   

tam jest nakrętka pod klucz 10 i jazda :-P
Profil Facebook
 
 
 
Vegaa 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Lis 2012, 12:14   

Podczepię się pod ten temat. Da rade jakoś wymienić tą regulację ręcznego pod mieszkiem ? Bo u mnie w którą stronę bym nie kręcił tą śrubą to nic się nie dzieje, śruba kręci się w miejscu :|
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lis 2012, 13:57   



Wszystko widać na obrazku.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 1 Lis 2012, 19:47   

Pufcio Daj obrazek drogi jaka idzie linka od "trójnika" do bębnów jak możesz ??
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lis 2012, 19:50   

No mogę, ale to ciut później. A tak z ciekawości - po co Ci to? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12 Gru 2012, 14:30   

witam, wymieniona linka ręcznego ale hamulec jest do dupy za przeproszeniem. regulacja sruba wewnatrz neiwiele mi daje, pod samochodem wyglada to w ten sposób
luźno:

zaciągnięte:


dlaczego ten łącznik jest zawsze pod skosem? Lewe koło trzyma dobrze, a prawe nie trzyma wcale, mogę sobie ręką je obrócić. Samoregulatory mają hmm ponad rok. Wyraźnie na zdjęciach widać że lewe koło ma większy zaciąg liny niż prawe, stąd robi się ten skos łącznika. Gdzie i co jest spieprzone?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2012, 18:21   

Podczas zabawy z bębnami ręczny mógł nie być popuszczony do ustawienia fabrycznego. To raz. Dwa, że linka po prostu mogła się po latach rozciągnąć - wtedy żadne zabiegi nie pomogą.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:08   

u mnie też bierze na ostatnim ząbku ? czyli mam ściągnąc mieszek od ręcznego i tam nakrętkę dokręcic i będzię ok ? tak?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:45   

Zakładając, że to:
jacula napisał/a:
u mnie też bierze na ostatnim ząbku ?

jest pytanie, to odpowiedź do postu brzmi: tak, dokręć, na jakiś czas to pomoże.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:49   

dlaczego tylko na jakiś czas pomoże ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:58   

Bo jak łapie na ostatni ząbek, to albo szczęki dokonują żywota i trzeba je będzie wymienić.
Albo linka jest naciągnięta i to ją jeszcze bardziej naciągnie, aż dojdzie do sytuacji, że ręczny w ogóle nie będzie łapał.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.