Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Regulacja hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
rufus295 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:40   [MK4] Regulacja hamulca ręcznego

Witam świątecznie. Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta), nigdy tego nie robiłem a do MK4 nie mogę znaleźć żadnego opisu), jak ktoś wie to proszę o łopatologiczną poradę. Wesołych Świąt! :)
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:07   

rufus295 napisał/a:
Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta)


można :yes:
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
rufus295 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwi 2009, 08:00   

No to super :ok: A tak z grubsza to jak???
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2009, 08:53   

Regelacją,,, :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 13 Kwi 2009, 09:45   

rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak :V: :-P
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:28   

arecki napisał/a:
rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak :V: :-P
:yes:
Zobaczysz śrubę z nakrętką i jedziesz :devil:
_________________


 
 
 
rufus295 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:47   

No to będę działał, najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę :-P
 
 
 
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:50   

rufus295 napisał/a:
najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę :-P

W MK 4 to chyba nie możliwe gy

Pzdr. :!:
_________________


 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:00   

J@req napisał/a:
W MK 4 to chyba nie możliwe gy

jak najbardziej mozliwe :-) po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku :yes:
_________________
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:13   

grzes87 napisał/a:
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku

Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:20   

MARIUSZ.B napisał/a:
Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

tylko naciągnięcie linki :rotfl:
_________________


 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:26   

MARIUSZ.B napisał/a:
Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

mylisz sie, ma bo jak byl uszkodzony to nie lapalo w ogole, a linka jest tak samo naciagnieta jak przed wymiana.
_________________
 
 
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:28   

grzes87, Mariuszowi chodziło o to że siłę ręcznego reguluje się naciągając linkę od niego <8>
_________________


 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:41   

spoko moko :) ale uszkodzony cylinderek (co niestety czesto sie zdarza) i naciaganie linki i tak nic nie da :P
_________________
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:56   

MARIUSZ.B napisał/a:
grzes87 napisał/a:
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku

Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

jak nożnym nie rozeprze samo-regulatora to i ręcznego nie będzie, więc ma to jakieś znaczenie, za pare dni u siebie będę kolejny raz walczył z tymi dziadowskimi hamulcami... ;-|
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 14 Kwi 2009, 09:48   

ooo mam ten sam problem
podciągam linkę i nic - ręcznego brak
klocki w stanie dobrym (tylny bardziej zużyty), linka wygląda na ok, walczymy z ojcem drugi dzień i stoimy w miejscu
o co chodzi ? o ten zasrany cylinderek ?

ale z drugiej strony skoro cylinderek nie pracuje to ręczny powinien zablokować bęben, a u mnie po zaciągnięciu, tylna szczęka przesuwa się o kilka milimetrów - położenie samoregulatora nie wpływa za bardzo na wydajność
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Kwi 2009, 10:12   

przed naciąganiem linki od recznego po złożeniu całości trzeba rozeprzeć samoregulator, czyli nacisnąć kilka razy na hamulec tak żeby było słychać jak przeskakują ząbki, ja te ząbki na samoregulatorze będą zjechane i nie będzie on trzymał rozparcia to ręcznego nie będzie
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
rufus295 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwi 2009, 13:20   

To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy:
 
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 14 Kwi 2009, 17:53   

problem w tym, że jak samoregulator jest w pozycji minimum to naciskanie hamulca nie sprawia, że ząbki przeskakują - pozostają w pozycji, w której zostały ustawione
w sobotę rozbieram na nowo - dam znać o rezultatach
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 14 Kwi 2009, 18:28   

rufus295 napisał/a:
To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy:

Tak :yes:
_________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.