Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:16
[MK1] Mk1 1,8d
Autor Wiadomość
krzysiel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2009, 13:04   [MK1] Mk1 1,8d

Witam! jestem nowy na forum.
Marzy mi się fiesta mk1 pomalowana na jakiś fajny kolorek. Pozostaje kwestia pojemności silnika. Nie potrzebuję potężnych mocy jakie są w RX :) (Budżet studencki mi na to nie pozwala). Sprawdzałem spalanie na "www.autocentrum.pl" i okazało się, że silnik 1,1 54km potrafi spalić 10L benzyny... zaś silnik z mk3 1,8d 60km maksymalnie spali 6,8L ropy która jest tańsza o około złotówki od PB... Tak więc pomyślałem sobie o swapie 1,8d będzie sobie dobrze radziło z 700 kilową mk1. Co sądzicie o moim pomyśle? Czy uda się zmieścić silnik 1,8? czy jest to realne i opłacalne do wykonania?
Proszę odpowiedz :)
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 18 Mar 2009, 13:10   

po 1 najpierw musisz dostać dobry silnik 1,8D
po 2 u mnie w mk3 wystarcza na sprawne poruszanie się... nie ma może 5 sek do setki ale 170 już jechałem... (bez problemu do 140 dochodzi a później już powoli do 170)
po 3 mk1 ma mniej bajerów niż mk3 tak więc silniczek bez problemu wystarczy
po 4 z przekładką będzie kłopot, bo te silniki nie były montowane w mk1... praktycznie musisz całosć z mk3 wziąść i zmieścić w mk1 - tylko mówię - nie wiem czy wejdzie bo w mk3 prawie nie ma gdzie ręki włożyć pod maskę...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 18 Mar 2009, 13:33   

w tej kwestii najlepiej poradzić się klubowego kolegi Rkalitka, który włożył diesla do swojej MK1 :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 18 Mar 2009, 13:47   

Ja to bym proponował jakiegoś CVH najlepiej z mk2 (gaźnik), do tego podtlenek LPG i też będzie tanio :-P Co do diesla to tak jak kolega wyżej napisał, tyle że przy dieselku dużo rzeźby jest z tego co widać w temacie Rkalitka.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 18 Mar 2009, 13:49   

Tu się zgodzę z przedmówcą, 1.6 z MK2 XR2 daje rade, a na podtlenku LPG będzie tania jazda :ok:
 
 
krzysiel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2009, 14:37   

Dzięki! No chyba macie rację, benzynka lepiej mruczy niż dizelek i z zamieszaniem kołami ma mniejszy problem :) Jedną wadą jest tylko to że połowę i tak małego bagażnika zajmie butla z gazem... :-/ Wie ktoś może ile gazu spali taki silniczek??
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 18 Mar 2009, 14:58   

zależnie od wielu czynników - wagi stopy, regulacji gaźnika, stanu reszty samochodu :-P jest wiele czynników, ale ze spalaniem w granicach 10l gazu na 100km pasuje się liczyć. Wystarczy butla w zapas.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Mar 2009, 15:54   

Mk1 była na 12 calowych kołach, chyba żadna butla nie mieści się w miejsce zapasu, z drugiej strony bagażnik ma 2 podłogi, więc nie warto dokładać za butlę w kole skoro można ładnie zwykłą wstawić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Mar 2009, 17:20   

JoeMix napisał/a:
Mk1 była na 12 calowych kołach, chyba żadna butla nie mieści się w miejsce zapasu, z drugiej strony bagażnik ma 2 podłogi, więc nie warto dokładać za butlę w kole skoro można ładnie zwykłą wstawić.

ja miałem butle w miejsce koła zapasowego :) i średnio paliła 10/100 :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Mar 2009, 17:32   

1.8TD osadz :D bedzie ogien w MK1 :) jesli masz bazowo diesla to super bo masz w zasadzie wszystko oprucz silnika, ale jak bezyne to odpusc temat bo wiecej jest formalnosci ze zmiana w papierach niz to warte.
_________________

 
 
 
krzysiel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2009, 19:25   

Apropo przepisów to chciałem tak zrobić by kupić mk1 900 (najsłabszą wersję) zrobić przegląd, później zrobić swap i nikomu się o tym nie chwalić <oki> OC się zapłaci jak za 900. :D Nawet jeśli panowie w mundurach mnie zatrzymają na kontrolę to i tak nie patrzą pod maskę gy i do kolejnego przeglądu mam spokój.
Mam jeszcze pytanie co do silników poprzerabianych na gaz (z instalacją manualną), przykładowa sytuacja: gdy stoję na światłach a obok mnie zajedzie jakiś kozak w calibrze :) czy mogę przełączyć się na benzynę i czy autko dostanie wtedy mocniejszego kopa żeby mu pokazać gdzie raki zimują? :1xf:

[ Dodano: Sro Mar 18, 2009 20:58 ]
aha i zapomniałem spytać jaki rozstaw otworów na śruby są w felgach do mk1?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Mar 2009, 21:05   

krzysiel napisał/a:
jaki rozstaw otworów na śruby są w felgach do mk1?
Ford ma rozstaw 4x108 a otwór centrujący 63,4mm :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Mar 2009, 21:06   

Rozstaw śrub jest standardowy fordowski,,, a co się stanie jak jednak panowie zajrzą pod maskę - nie chcesz wiedzieć, bo się do końca życia nie wypłacisz.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
krzysiel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2009, 21:30   

Przecież w policji pracują same debile... mam nadzieję że żaden policjant nie wchodzi na te forum :cojest:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Mar 2009, 21:46   

krzysiel napisał/a:
(Budżet studencki mi na to nie pozwala)

jeśli tak mówisz to sprzedaj to auto puki czas . Trzeba mieć na luźno ok 3-4 tyś zł aby tym się bezpiecznie poruszać . tym bardziej że z tego co piszesz nie masz wiedzy o autach .
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Mar 2009, 21:47   

ehhh chyba nie wiesz co piszesz u mnie ostatnio mają małą taką akcję :) że jak jedzie auto z zewn odbiegające od normy to zaglądają pod maskę i sprawdzają dobrze wszystki nr :) a poza tym jak nie wiesz jaki ford ma rozstaw śrub to lepiej przeglądnij całą opcję szukaj... :|
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Mar 2009, 23:20   

krzysiel napisał/a:
Przecież w policji pracują same debile... mam nadzieję że żaden policjant nie wchodzi na te forum :cojest:


marna prowokacja .

Sprawdźcie skąd on pisze bo to będzie chyba jeden z naszych klubowych ulubieńcuf
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
krzysiel
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2009, 00:18   

Dzięki chłopaki trochę sprowadziliście mnie na ziemię. Ale z fiesty i tak nie zrezygnuję :) Jeszcze zobaczycie moją brykę i będziecie zazdrościć... :P
Ps. Żółwik Tuptuś nie masz racji szybko mnie na tym forum nie zobaczysz
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Mar 2009, 01:47   

stary na swapa to trzeba wiedzy . to są nagrubsze przeróbki . Sam wkładam teraz 1,4 16V do 125p i mimo że robiłem w życiu kilkanaście najdziwniejszych przekładek w życiu nie do końca mam pomysł na wszystkie sprawy .
Jak doprowadzisz swoje auto do dobrego stanu bedziesz wiedział jak i co działa i będziesz miał 4 tyś zł luzem to zacznij się bawić . z czego w twoim wypadku potrzebujesz jeszcze całe mk2 1.6D na części i silnik z mk3/4 żeby to miała jakiś sens . To prawda która przychodzi z czasem że na swapa trzeba mieć całe takie samo auto rozbite (z dobrym silnikiem i osprzętem ) .
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 19 Mar 2009, 11:09   

co do swapa diesla w mk1 mam chyba najlepsze doświadczenie :hahaha:

powiem tylko jedno:

jeśli ktoś ma mk1 i chce wsadzić diesla czy to 1.6 d czy 1,8 d czy nie wiadomo jakiego to wystarczy:
- silnik za około 800-1000zl chyba, że brat ma w garażu zbędny :twisted:
- 600 - 700 zł na paski oleje węże chłodnice skrzynie 5 biegową ...chyba 700zł to mało :sad:
- mechanika np brata albo innego ale to zapewne kolejne kilka stówek wyleci z portfela bo bez cięcia spawania i doginania się nie obędzie!!!

co to oznacza?? jakieś 1000 do 3000 tyś za przekładkę przy której najbardziej pobożny katolik nauczy się przeklinać rzucać narzędziami wyżywać się na dziewczynie... :yes:

mnie się to udało zmieścić w cenie ok 1000zł ale miałem silnik zawieszenie i układ kierowniczy od escorta/oriona i brata mechanika który nie wziął ani złotówki za pracę czy to warte zachodu i jazdy za zł mniej którą oszczędzimy na ropie??
Dla mnie tak bo już mam wszystko pod maską i się zwróciła kasa ale NIGDY NIE ZROBIłBYM TEGO DRUGI RAZ!!!!!!!! Duże litery oznaczają krzyk rozpaczy :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.