Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6
Autor Wiadomość
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 01:37   [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6

Witam. Mam możliwość zdobycia powypadkowego Escorta MK6 (po uderzeniu prawą stroną w latarnię, wyrwane jedynie koło). Czy przy przekładce silnika 1.6 16v do mojej Fiesty 1.0 na gaźniku będzie dużo przerabiania ? Chodzi mi głównie o to czy mocowania silnika są takie same, ewentualnie wycinanie/dospawanie blachy żeby silnik się zmieścił. Escort jest kompletny, więc nadaje się na dawcę wielu rzeczy. Które elementy trzeba jeszcze wraz z silnikiem wymienić ? Półośki będą pasowały z Escorta ? I jeszcze które elementy zawieszenia by się nadały, amortyzatory ewentualnie same sprężyny ?

Trochę dużo tych pytań, ale byłby to mój pierwszy swap i chcę się na wstępie dowiedzieć czy warto podejmować się tego zadania :)


Pozdro :)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Mar 2009, 07:11   

Szukaj o swapach, ale nie licz, że z Escorta cokolwiek pasuje bez przeróbek i to grubych...
Z zawieszenia na 99% nic nie pasuje...
Sam silnik owszem, ale łapy, na pewną nie są w tych samych miejscach...
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 13:13   

No o swapach czytam :-P I wiem że w trakcie wyjdzie wiele problemów i przeróbek, ale chciałbym się dowiedzieć czy niedoświadczony w swapach człowiek jest w stanie to zrobić i czy warto się tego podejmować ?


Pozdro :)
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Mar 2009, 13:44   

nie pasuje
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
pozdr
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 14:00   

Te części które opisałeś to musiałbym dokupić oddzielnie ? Z Escorta nie będą pasowały ? Chodzi mi o chłodzenie i skrzynie, bo bak i łapy to wiem :P
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Mar 2009, 14:09   

od eśka nie podejdzie
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 14:15   

Aha, czyli dobrze zrozumiałem :) To w takim razie daruję sobie jednak tego Escorta :) Dzięki za pomoc :-) Temat do usunięcia :-P


Pozdro :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Mar 2009, 16:00   

skrzynia podejdzie, a ukąłd chłodzenia też da sie za adoptowac.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:58   

Przy takim swapie sporo zależy ile zrobisz sam oraz jak mocno będziesz w tym zaparty . Escort ma większą komorę silnika , więc na pewno nie będzie to P&P , ale z drugiej strony przy odrobinie pracy chłodnicę da sie dopasować , węże skrócić itd . jeżlei chodzi o przeniesienie napędu - skrzynia podejdzie ( musisz ją jedynie na fiestowskich łapach posadzić , zobacz - moze Twoje będą pasowały ) poza tym półosie będą dłuższe , ale już same przeguby będą pasowały ( powinny podejśćna Twoje półosie , jeżlei nie to szukasz półosi do mk3 1.4 - 1.6 ) Zaciski hamulcowe podejdą , a tarcze ( po drobnej przeróbce ) także , ewentualnie możesz je zastąpic tymi od ikserki .

Zasadniczo pomysł na swapa fajny i jeżlei escort był w dobrym stanie to dobry - tym bardziej że bierzesz auto całe czyli nie położy Cię brak wtyczki , podpórki czy innej dupereli . Ale jeżeli myślisz o przekładce w jeden dzień to wybij to sobie z głowy . Będzie nieco chodzenia i kombinowania . Pomysł dobry na początek zabawy z przeróbkami aut :yes:

Jeżeli chodzi o koszta - jak wykonasz wszystko sam to pożądnei wykonany swap zamknie się w sumie 1000 zł .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Mar 2009, 20:52   

eCo^ napisał/a:
nie pasuje
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
pozdr

Szukam wlasnie odpowiedniej budy 1.1 1.3 dla kumpla i bede przekladal to co napisales ze nie pasuje :) a essi 1.6, 1.8 sa na IB5 wiec zadnego problemu nie ma z osadzeniem tego w MK3, malo tego jest multum mozliwosci adaptacji sprzegiel, zaczynajac od tego ze zetec 2.0 z mondeo lata na sprzegle z 1.8D MK3 ... skrzynia jest z 1.6 16V,polosie z MK6 essiego ale same przeguby juz z 1.8D fiesty MK3.
Zrobie przekladne z eska na MK3 to pokaze pare fotek...
Pozdro
_________________

 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Mar 2009, 00:47   

Hmmm, to jednak zmienię zdanie i podejmę się tego swapa :-) Nawet nie marzę o tym ze zrobię go w jeden dzień :-P Dobrze wiem że będzie dużo kombinowania, zawsze w trakcie wychodzą jakieś drobiazgi utrudniające pracę :)

Tak więc proszę jednak o nie zamykanie tematu, przyda się jak będę potrzebował Waszej pomocy :rotfl: Dzięki.


Pozdro :)
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Mar 2009, 01:29   

swap w jeden dzień wykonalny ja z kumplem w 2 osoby zrobiłem swap mazdy 323F w 6 godzin od zgaszenia po przyjeździe z pizzerii ( gdzie zaczynamy każdy większy mod ) do odpalenia nowego silnika 6 godzin. ale wszysto P&P komp wiązka skrzynia półosie zawieszenie. z mazdy 1.6 na 1.8 GT
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Mar 2009, 21:41   

Żebyście sobie nie myśleli że zrezygnowałem, to uaktualniam temat i dodaje parę zdjęć z postępu prac :-P :-)

Silnik z Fiesty wyjęty, muszę tylko wyczyścić komorę silnika :hihihi:



Oto dawca i nowy silniczek:




I transport silnika do garażu :-P



Silnik stoi już koło Fiesty i czeka na montaż :) Ze wstępnych oględzin mocowania z Escorta podpasują, ktoś pomyślał i mocowania są przykręcane a nie spawane. Niestety, po wyjęciu i dokładnych oględzinach okazało się, że w czasie wypadku wyrwana półośka uderzyła w miskę olejową i zrobiła dziurę ;/ ;/ Jeszcze nie zdecydowałem czy kupię nowa/używaną czy może skleję/zaspawam. Najpierw wstawię silnik a miskę się załatwi później ;-|


Pozdro :)
Ostatnio zmieniony przez Pele 5 Cze 2009, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2009, 23:57   

no no swapik zapowiada sie ciekawie, powodzenia w pracach
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Mar 2009, 23:32   

Czyszczenie komory jednak nie wypaliło ;/ Ale silnik już siedzi :-) Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę :-P Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia :)
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze :hihihi:

A i silnik jest delikatnie przekoszony ;/ Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??




Pozdro :)
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 23 Mar 2009, 09:15   

Pele napisał/a:
Czyszczenie komory jednak nie wypaliło ;/ Ale silnik już siedzi :-) Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę :-P Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia :)
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze :hihihi:

A i silnik jest delikatnie przekoszony ;/ Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??

[url=http://images44.foto...c2m.jpg]Obrazek[/URL]


Pozdro :)


moze miec wplyw ze np polos bedzie wypadac, pobaw sie z tymi poduchami i wypoziomuj silnik ze skrzynia w aucie, acha zmieniles sobie rozrzad przed wsadzeniem silnika ?Moim zdaniem zwolnij tempo prac na rzecz dokladnosci i szczegulów

pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Mar 2009, 17:43   

:yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto...
_________________

 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 23 Mar 2009, 18:16   

Fordon napisał/a:
:yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto...


no nie ma :)

mi sie zdaje ze zrobil to tak jak Daras jak zakladal rs2k

Konrad ostatnio widzialem osadzonego ziutka z escorta na łapie cvh... tragedia to byla no ale nie robmy OT :)

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Mar 2009, 20:07   

Pele napisał/a:
:)
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze :hihihi:



Podoba mi się Twoje podejście :yes:

Zespół napędowy wypoziomuj , pomijając możliwość wypinania się półosi to możesz miećproblemy z notorycznie obrywanymi poduszkami - będą działały na nie inaczej przyłożone siły .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Mar 2009, 22:32   

Dzięki, postaram się wypoziomować :) Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę :-P Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat :-P

Darekmk3, Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?

Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa :-)


Pozdro :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.