Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, przelacznik zespolony

Przesunięty przez: szynszyl
25 Gru 2011, 20:42
[MK3] FAQ - czyszczenie przełącznika zespolonego
Autor Wiadomość
aron155 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: Głogów
Wysłany: 27 Sie 2012, 10:39   

Witam serdecznie.
Zabrałem się za czyszczenie przełącznika, gdyż nie działa mi kierunkowskaz (powtarzający się problem w tym temacie). Problem w tym, że mam przełącznik w rękach, lecz nie ma żadnych śrub, żeby go otworzyć. Zamiast tego jest kilka jakby nitów z otworem na wylot. Wie ktoś jak to otworzyć? Z góry dziękuję za pomoc.



 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 27 Sie 2012, 17:06   

Ja miałem problem z kierunkowskazami i wystarczyło podgiąć blaszki w zespolonym w miejscu gdzie wchodzi przekaźnik kierunkowskazów
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Kanar1410 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Dziadowice
Wysłany: 29 Sie 2012, 14:57   

Witam. Mam taki sam problem jak kolega aron155.
Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sie 2012, 15:17   

Taki przełącznik można na szrocie kupić za 10PLN z przekaźnikiem (ja swego czasu darmo dostałem jeszcze z kawałkami wiązek), więc w mojej opinii szkoda zabawy w czyszczenie,,,

Jak masz nity, to nie ma bata, trzeba rozwiercać i potem kombinować jak złożyć aby się trzymało, czy nowe nity czy śrubki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kanar1410 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Dziadowice
Wysłany: 29 Sie 2012, 16:23   

Ok dzięki za info.
 
 
 
Magelot 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Gru 2012, 23:49   

Dla tych, co im przy wyrzucaniu kierunków przygasają światła - małe usprawnienie: jak to zrobić bez demontażu przełącznika zespolonego

Bidżej przygotował świetny tutorial (na pierwszej stronie) - wielkie dzięki :)
Dołożę do tego małe usprawnienie, jak to zrobiłem bez demontażu przełącznika zespolonego. Da się :)

Przepraszam, jeżeli ktoś poczuł się urażony formą, że tak bardzo łopatologicznie wszystko tłumaczyłem. Robiłem to z myślą o tych, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym i zmysłu do majsterkowania, a mają problem i chcą lub muszą go sami rozwiązać.

UWAGA! Potrzebna samoprzylepna taśma izolacyjna i nożyczki. Nie używać biurowej taśmy klejącej, pakowej, ani innej mocno klejącej taśmy - dlaczego? Bo te za mocno się przyklejają i nie dadzą się wyciągnąć, a taśma biurowa taśma klejąca i pakowa za łatwo się rwą.

1. Zdejmujemy przycisk klaksonu (jest na zatrzask) - tak jak opisał to Bidżej, w środku jest sprężyna. Aby nie szukać później sprężyny, najlepiej objąć prawą dłonią lewą manetkę tak, aby kciukiem i palcem wskazującym złapać przycisk klaksonu, lekko go odginać na boki i odpychać - wyjdzie i nie ucieknie ze sprężyną.

2. Ustawiamy wyłącznik świateł w pozycji wyłączone. Po wyjęciu przycisku klaksonu ze sprężyną, lewym kciukiem docisnąć zakończenie manetki w miejscu, gdzie wchodził bolec od przycisku klaksonu (tak jakbyśmy chcieli kciukiem wcisnąć przycisk klaksonu, którego już nie ma). Prawą dłonią objąć lewą manetką, a prawym kciukiem i palcem wskazującym wypchnąć na zewnątrz (zsunąć) plastikowy pierścień (jest na małym zatrzasku), który służy do włączania świateł. Ponieważ lewym kciukiem dociskamy zakończenie manetki, dlatego pierścień wyhaczy się z zatrzasku, ale nie zsunie się, dzięki czemu nie zgubimy dwóch metalowych kuleczek. Teraz podkładamy pod pierścień lewą dłoń, a prawą zsuwamy ostrożnie pierścień. Kulki pozostaną w manetce lub spadną nam na dłoń.

3. Dalej czyścimy kulki i styki, jak to opisał Bidżej.

4. W manetce (nie na tulejce plastikowej na której był osadzony pierścień - te blaszki są od klaksonu), na górze są dwie dłuższe półokrągłe baszki, które odpowiadają za światła pozycyjne, możemy blaszkę znajdującą się bliżej środka manetki dogiąć odrobinę bliżej tej zewnętrznej (ale żeby nie zewrzeć). Tutaj raczej wszystko jest w porządku, bo blaszki są dłuższe i ze względu na kształt raczej trudno im się odgiąć. Jeżeli robimy to bez odłączenia klem od akumulatora - to zwarcie obu blaszek czymś metalowym (np. śrubokrętem) będzie skutkowało włączaniem się świateł pozycyjnych.

5. Na dole widzimy dwie blaszki - ta bardziej na zewnątrz (podobna do tej na górze) raczej jest prawidłowo ułożona, ale nad nią widzimy taką bardzo krótką - około 2 mm (odpowiadają one za światła mijania). Ze względu na taki kształt łatwo się odkształca i tutaj z pewnością leży sedno problemu (przygaszanie świateł przy włączaniu/wyłączaniu kierunkowskazu): ta blaszka jest znacznie dalej od tej dolnej, niż to miało miejsce na górze (patrz punkt 4-ty). Musimy tą blaszkę dogiąć w kierunku tej dolnej, zewnętrznej - ale tak, aby nie zewrzeć (doginamy na podobną odległość jak górne blaszki - patrz punkt 4-ty).

6. Teraz potrzebujemy cierpliwość, cierpliwość i taśmę izolacyjną. Oglądamy pierścień od strony wewnętrznej względem środka kierownicy. Widzimy po przeciwnych stronach pierścienia dwa rowki. Natomiast rozebrana manetka zakończona jest cienką plastikową tulejką na której osadzony był pierścień włączania świateł. Z tej tulejki, po przeciwległych stronach wystają sprężynujące bolce zakończone na okrągło (przypominają metalowe kulki). Ustawiamy je tak (odpychają się od siebie bo jest pomiędzy nimi sprężynka), aby wystawały z obu stron na taką samą odległość. Bolce te wchodzą w rowki w pierścieniu. Wewnątrz pierścienia, oprócz rowków widzimy dwa dające się wciskać do środka elementy dociskowe o rozmiarach około 3x4 mm - prawdopodobnie białe z ciemną kropką po środku - są to wgłębienia wytarte przez metalowe kulki, które dociskają do blaszek. I teraz musimy pobawić się w MacGyver'a. Jak w tej pozycji sprawić, żeby kulki trzymały się, nie uciekły i dało się złożyć całość? Otóż w miejscach, gdzie znajdują się elementy dociskowe, po zewnętrznej (normalnie widocznej) stronie pierścienia doklejamy kawałek taśmy izolacyjnej tak, aby wystawał 7-8 mm poza pierścień od strony elementów dociskowych. Oczyszczoną kulkę kładziemy na elemencie dociskowym, przytrzymujemy ją, zaginamy taśmę izolacyjną, przyklejamy ją do kulki i chwilę dociskamy. Ponieważ taśma izolacyjna nie klei się tak dobrze do kulki, dlatego musimy przez taśmę izolacyjną wcisnąć kulkę do środka i przytrzymać chwilę tak, aby się przykleiła. Ważne, aby w miejscu styku z kilką nie dotykać wcześniej palcami taśmy izolacyjnej, bo kulka nie będzie się trzymać. Postępujemy tak z obu stron, aż upewnimy się, że kulki się trzymają. Teraz potrzebujemy dodatkowej cierpliwości, bo kulki czasami się odklejają - asekurujemy pierścień od dołu ręką, aby nie zgubić kulek. Teraz ostrożnie wsuwamy pierścień na manetkę - jeżeli równo ustawiliśmy bolce, to da radę wcisnąć do końca pierścień na swoje miejsce (musi się zatrzasnąć). Jeżeli się nie uda wsunąć, albo wsunęliśmy, ale światła nie działają albo usłyszeliśmy, że kulka spadła, to powtarzamy czynności - ponownie od kroku 2-go. Po wsunięcie pierścienia do końca i zatrzaśnięciu się, poruszamy delikatnie na boki taśmą izolacyjną i powoli wysuwamy (wyciągamy) ją. Jeżeli się rozdarła i fragment został w środku, to powtarzamy czynności ponownie od kroku 2-go. Jeżeli się udało, to sprawdzamy czy światła działają (pozycyjne, mijania). Nie należy się denerwować, mnie udało się to zrobić dobrze za trzecim razem ;)

7. Jeżeli wszystko działa prawidłowo, to wsuwamy przycisk klaksonu ze sprężynką i dociskamy do końca, aż się zatrzaśnie i usłyszymy dźwięk klaksonu.

No i już, naprawiliśmy :) Zasłużyliśmy na piwo albo cokolwiek innego - wg własnego uznania ;)
 
 
 
SebaM1415 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Chełm
Wysłany: 7 Paź 2013, 18:59   

Witam dokleję się mam problem z tym przełącznikiem auto to Fiesta Mk3 1.1 z 1990 mianowicie chodzi o wycieraczki klakson światła i kierunki działają normalnie. Do rzeczy tylna wycieraczka działa gdy jest w pozycji wyłączona a wyłącza sie gdy jest włączona spryskiwacz tylnej szyby się nie włącza mimo tego że silniczek podłączony na krótko działa a przy przednich nie działa czasówka a na dwóch pozostałych prędkościach działa jak należy tylna się zacina i czasami się zatrzymuje ale na dołach zaczyna znowu pracować po dokładniejszych oględzinach muszę wyczyścić styki w bagażniku i myślę że będzie dobrze przy chwili wolnego to zrobię ale z tym przełącznikiem to nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać usterki a nie chcę bez potrzeby tego wszystkiego rozbierać z góry dzięki za pomoc
_________________
Asia Rocsta - sprzedana
Daewoo Matiz - na szczęście sprzedany
3x VW Passat b3 2.0 - sprzedane
VW Passat b4 2.0 - sprzedany
VW Passat b4 2.0 Synchro - jest
Ford Fiesta - jest
 
 
Zaczi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Przyłęki
Wysłany: 14 Sie 2014, 09:41   Re: FAQ - czyszczenie przełącznika zespolonego

Obrazek

Witam. Pytanko, czy idzie gdzieś dostać takowe wtyczki do przełącznika zespolonego? Jakiś czas temu w moim fordziku padły światła tylne i podświetlenie zegarów. Mechanik jak i internet poradzili kup inny. Kupiłem zamontowałem i światła nadal nie działały. postanowiłem pogrzebać i znalazłem, że wtyczka od tylnych świateł w pary miejscach jest przepalona (stopiony plastik) przez co mim zdaniem światła nie świeciły, metodą prób i błędów udało mi się to tak poskładać (docisnąć) aby światła działały, ale to i tak nie jest dobre. Więc pytanie czy jestem w stanie gdzieś je kupić, w komplecie, lub osobno? Wybaczcie, że tutaj ale jestem nowy na forum a czas mnie goni ;)
Pozdrawiam.
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 14 Sie 2014, 16:37   

szrot ewentualnie sklep elektryczny, choć wątpię by mieli
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
FAREN 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 5 Wrz 2014, 07:56   

A czy wyjęcie tego przełącznika z auta z poduszką powietrzną odbywa się tak samo czy są jakieś inne kroki? Fiesta 1995 MK III
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 6 Wrz 2014, 15:22   

FAREN, jakbyś zerknął na fotki w 1 poście to byś zobaczył, że to jest opisane na MK3,5 z jaśkiem
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.