Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, przelacznik zespolony

Przesunięty przez: szynszyl
25 Gru 2011, 20:42
[MK3] FAQ - czyszczenie przełącznika zespolonego
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Paź 2011, 19:15   

Ja poradziłem sobie bez podkładania książek. Wystarczyło podgiąć styki od przekaźnika kierunkowskazów, ponieważ nie zawsze mi się włączały mimo że manetką je włączałem. :fajka:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
emma911 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89
Dołączyła: 19 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Paź 2011, 17:09   

Witam serdecznie
Ja mam troszkę inny problem otóz kilka dni temu coś się pokrzaczyło.
Auto pali normalnie bez świateł i na pozycyjnych w momencie kiedy włączam światła do jazdy silnik gaśnie. Proszę o podpowiedz.
Pająka właśnie mam na stole i czyszczę ale nie wiem jeszcze czy to coś da.
Dodam, że klakson nie działa, wycieraczki ledwo się poruszają przy czym jak włączam lewy kierunkowskaz coś tam skrzeczy czy iskrzy, oczywiście wymieniłam przekaźnik czy jak to zwał i jest to samo.

Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Paź 2011, 17:16   

czyść czyść koleżanko, powinno pomóc. a jak nie, to sprawa będzie poważniejsza...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Paź 2011, 09:50   

Jak włączasz światła i silnik gaśnie to nie zespolony bo on nie ma możliwości takiego zwarcia, raczej gdzieś indziej się instalacja posypała,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
emma911 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89
Dołączyła: 19 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Paź 2011, 14:14   

Tak dokładnie, dziś zamontowałam wszystko i dalej jest to samo.
Nie wiem czy mogę tutaj ciągnąć dalej temat ale do tego dziś okazało się że pali na trzy cylindry a w momencie kiedy próbowałam zdjąć jeden z przewodów na świece kopnął mnie lekko prąd.
Wychodzi na jakieś zwarcie gdzieś.
Ale i tak dziękuję za tego posta-przydał się:)
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Paź 2011, 14:56   

Generalnie jak zdejmujesz kable ze świec, to nie dotykaj auta, tylko izolację kabla. Zdejmuj kable po kolei (ale nie na raz) i na tym cylindrze na którym nie będzie zmiany jest coś nie tak. No chyba że kopnęło Cie zanim w ogóle zdjęłaś przewód, to wtedy masz przebicie = kable do wymiany.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
emma911 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89
Dołączyła: 19 Lip 2011
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Paź 2011, 15:01   

Kable nówki świece nówki, no cóż pozostaje szukać dalej. Aż tak dobrze się nie znam na elektryce w aucie. Do tego jeszcze ogrzewanie szwankuję, raz się włącza raz wyłącza, no i wskaźnik od temp. silnika wariuje. Jak mam znaleźć to zwarcie nie mam pojęcia :)
Dodam iż bezpiecznik od kierunkowskazów mi się zjarał. Oczywiste- zwarcie ale czy to mi coś mówi gdzie szukać? ;)
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Paź 2011, 15:59   

Zdejmij osłony kolumny kierowniczej i oblookaj czy nie ma jakichś nadpalonych przewodów, albo uszkodzonych izolacji itd. Zacznij od tej wiązki od kierunków, po prostu prześledź jak idą przewody i patrz na izolację, czy nie przetarła się i nie styka z innym kablem, lub trze o karoserię.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2011, 18:01   

a na dzień dobry jeszcze do obejrzenia wszystkie bezpieczniki...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Gru 2011, 09:25   [MK3] [MK3]

Witam,

Moja Fiesta MK3 1.1 straciła prawe kierunki - przerywacz tyka 2x szybciej niż zwykle, kierunek nie działa. Czasami jest tak, że tyka szybko jakiś czas i za chwilę załapie i tyka normalnie, a kierunek działa, częściej jednak nie łapie. Awaryjne działają bez zarzutu, lewy kierunek też. Nie chcę jeździć bez prawego kierunku, więc chciałbym to naprawić, przeraża mnie jednak nieco rozkręcanie całego przełącznika zespolonego, bo jak coś zepsuję, to auto unieruchomione, a to mój jedyny środek transportu :) Stąd moje pytanie, czy wystarczy wymiana przekaźnika w przełączniku zespolonym (kolega Dobbs miał identyczny problem, też prawe kierunki i pomogła wymiana przekaźnika) , a jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać.
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Mar 2015, 15:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Gru 2011, 10:37   

najprawdopodobniej wystarczy wyciągnąć przekaźnik, przeczyścić styki i dokładnie wsadzić na miejsce. a wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczął trybić po samym tylko wyciągnięciu i porządnym wsadzeniu na miejsce (już 2 tak "naprawiłem" :hihihi: )
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Gru 2011, 14:01   

bidżej napisał/a:
najprawdopodobniej wystarczy wyciągnąć przekaźnik, przeczyścić styki i dokładnie wsadzić na miejsce. a wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczął trybić po samym tylko wyciągnięciu i porządnym wsadzeniu na miejsce (już 2 tak "naprawiłem" :hihihi: )


Pocieszyłeś mnie :) Spróbuję tak zrobić, pytanie tylko, czy muszę ściągać przełącznik, żeby się dostać do przekaźnika, czy wystarczy samo zdjęcie osłon kolumny kierowniczej? Z tego co widzę, to jest on umieszczony z boku, więc teoretycznie jest szansa zmolestować go bez zdejmowania przełącznika.

PS. Tak czy siak, byłbym wdzięczny, gdybyś Ty lub ktoś z forumowiczów podał oznaczenia tego przekaźnika, na wypadek gdyby był uwalony na amen.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Gru 2011, 14:03   

wystarczy zdjąć obudowę kolumny, będzie wpięty w przełącznik zespolony po lewej stronie, od dołu.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 20 Gru 2011, 19:47   

maxx304 napisał/a:
jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać.


Pasuje każdy od kierunków. Ja jeżdżę na tym od malucha bo stary od fiesty mi wysiadł, a nowy został po maluchu ;)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Gru 2011, 08:41   

Marcinowaty napisał/a:
maxx304 napisał/a:
jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać.


Pasuje każdy od kierunków. Ja jeżdżę na tym od malucha bo stary od fiesty mi wysiadł, a nowy został po maluchu ;)


A to ciekawostka :) Ja tu się szykowałem na dedykowany Forda, ale widzę że mogę od ciotki z malucha "pożyczyć" :> Dzięki serdeczne za info.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Gru 2011, 19:09   

Powinien pasować. W końcu zasada działania taka sama, żarówki też mają taką samą moc.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Gru 2011, 09:51   

jak zdjąc przycisk spryskiwacza? : < srubokret tam juz wchodzi prawie ze do polowy, odpycha przycisk ale on nie schodzi tylko sie gnie : <
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 25 Gru 2011, 23:19   

tak samo jak klakson, ścisnąć z umiarem i pociągnąć mocno, ale nie za mocno :P
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Gru 2011, 21:03   

Witam, dziś udało mi się wyczyścić przełącznik zespolony. Wielkie dzięki dla wszystkich za porady , a dla Bidżeja w szczególności za dopracowany FAQ, dzięki któremu rozmontowanie kolumny kierowniczej i samego przełącznika było dziecinnie proste. Potraktowałem płytkę acetonem, wyczyściłem nalot drobnoziarnistym papierem ściernym, nasmarowałem elementy ślizgowe syntetycznym smarem (chyba od mercedesa - w każdym razie takie logo było na tubce), szwagier dodatkowo podoginał mi lekko kołyskę od kierunków (przypominam - prawy nie działał) i wyczyścił z nalotu styki pod nią. Efekt? Wszystko śmiga, manetki przełączają się nieco lżej, ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne. Wymiana przekaźnika nie była konieczna. Polecam czyszczenie, sporo kasy można zaoszczędzić.
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Mar 2015, 15:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
adashi 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Adam
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Konin
Wysłany: 8 Sty 2012, 16:05   

Szkoda że znalazłem ten opis po kupieniu nowego przełącznika.... Swoją drogą oczywiście wyczyściłem stary wg. opisu i wszystko działa. Teraz mam zapasowy :)
_________________
Każda minuta to szansa na to by coś zmienić...

Pozdrawiam -Adam-
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.