Przesunięty przez: szynszyl 25 Gru 2011, 20:42 |
[MK3] FAQ - czyszczenie przełącznika zespolonego |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
emma911
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89 Dołączyła: 19 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Paź 2011, 18:09
|
|
|
Witam serdecznie
Ja mam troszkę inny problem otóz kilka dni temu coś się pokrzaczyło.
Auto pali normalnie bez świateł i na pozycyjnych w momencie kiedy włączam światła do jazdy silnik gaśnie. Proszę o podpowiedz.
Pająka właśnie mam na stole i czyszczę ale nie wiem jeszcze czy to coś da.
Dodam, że klakson nie działa, wycieraczki ledwo się poruszają przy czym jak włączam lewy kierunkowskaz coś tam skrzeczy czy iskrzy, oczywiście wymieniłam przekaźnik czy jak to zwał i jest to samo.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Paź 2011, 18:16
|
|
|
czyść czyść koleżanko, powinno pomóc. a jak nie, to sprawa będzie poważniejsza... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 10:50
|
|
|
Jak włączasz światła i silnik gaśnie to nie zespolony bo on nie ma możliwości takiego zwarcia, raczej gdzieś indziej się instalacja posypała,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
emma911
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89 Dołączyła: 19 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 15:14
|
|
|
Tak dokładnie, dziś zamontowałam wszystko i dalej jest to samo.
Nie wiem czy mogę tutaj ciągnąć dalej temat ale do tego dziś okazało się że pali na trzy cylindry a w momencie kiedy próbowałam zdjąć jeden z przewodów na świece kopnął mnie lekko prąd.
Wychodzi na jakieś zwarcie gdzieś.
Ale i tak dziękuję za tego posta-przydał się:) |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 15:56
|
|
|
Generalnie jak zdejmujesz kable ze świec, to nie dotykaj auta, tylko izolację kabla. Zdejmuj kable po kolei (ale nie na raz) i na tym cylindrze na którym nie będzie zmiany jest coś nie tak. No chyba że kopnęło Cie zanim w ogóle zdjęłaś przewód, to wtedy masz przebicie = kable do wymiany. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
emma911
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
Imię: emma
Wiek: 89 Dołączyła: 19 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 16:01
|
|
|
Kable nówki świece nówki, no cóż pozostaje szukać dalej. Aż tak dobrze się nie znam na elektryce w aucie. Do tego jeszcze ogrzewanie szwankuję, raz się włącza raz wyłącza, no i wskaźnik od temp. silnika wariuje. Jak mam znaleźć to zwarcie nie mam pojęcia
Dodam iż bezpiecznik od kierunkowskazów mi się zjarał. Oczywiste- zwarcie ale czy to mi coś mówi gdzie szukać? |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 16:59
|
|
|
Zdejmij osłony kolumny kierowniczej i oblookaj czy nie ma jakichś nadpalonych przewodów, albo uszkodzonych izolacji itd. Zacznij od tej wiązki od kierunków, po prostu prześledź jak idą przewody i patrz na izolację, czy nie przetarła się i nie styka z innym kablem, lub trze o karoserię. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 19:01
|
|
|
a na dzień dobry jeszcze do obejrzenia wszystkie bezpieczniki... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
maxx304
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 09:25 [MK3] [MK3]
|
|
|
Witam,
Moja Fiesta MK3 1.1 straciła prawe kierunki - przerywacz tyka 2x szybciej niż zwykle, kierunek nie działa. Czasami jest tak, że tyka szybko jakiś czas i za chwilę załapie i tyka normalnie, a kierunek działa, częściej jednak nie łapie. Awaryjne działają bez zarzutu, lewy kierunek też. Nie chcę jeździć bez prawego kierunku, więc chciałbym to naprawić, przeraża mnie jednak nieco rozkręcanie całego przełącznika zespolonego, bo jak coś zepsuję, to auto unieruchomione, a to mój jedyny środek transportu Stąd moje pytanie, czy wystarczy wymiana przekaźnika w przełączniku zespolonym (kolega Dobbs miał identyczny problem, też prawe kierunki i pomogła wymiana przekaźnika) , a jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać. |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Mar 2015, 15:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 10:37
|
|
|
najprawdopodobniej wystarczy wyciągnąć przekaźnik, przeczyścić styki i dokładnie wsadzić na miejsce. a wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczął trybić po samym tylko wyciągnięciu i porządnym wsadzeniu na miejsce (już 2 tak "naprawiłem" ) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
maxx304
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 14:01
|
|
|
bidżej napisał/a: | najprawdopodobniej wystarczy wyciągnąć przekaźnik, przeczyścić styki i dokładnie wsadzić na miejsce. a wcale bym się nie zdziwił, gdyby zaczął trybić po samym tylko wyciągnięciu i porządnym wsadzeniu na miejsce (już 2 tak "naprawiłem" ) |
Pocieszyłeś mnie Spróbuję tak zrobić, pytanie tylko, czy muszę ściągać przełącznik, żeby się dostać do przekaźnika, czy wystarczy samo zdjęcie osłon kolumny kierowniczej? Z tego co widzę, to jest on umieszczony z boku, więc teoretycznie jest szansa zmolestować go bez zdejmowania przełącznika.
PS. Tak czy siak, byłbym wdzięczny, gdybyś Ty lub ktoś z forumowiczów podał oznaczenia tego przekaźnika, na wypadek gdyby był uwalony na amen. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 14:03
|
|
|
wystarczy zdjąć obudowę kolumny, będzie wpięty w przełącznik zespolony po lewej stronie, od dołu. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 19:47
|
|
|
maxx304 napisał/a: | jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać. |
Pasuje każdy od kierunków. Ja jeżdżę na tym od malucha bo stary od fiesty mi wysiadł, a nowy został po maluchu |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
maxx304
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 08:41
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | maxx304 napisał/a: | jeśli tak, to jakiego przekaźnika szukać? Model, oznaczenie? Na fotkach od Bidżeja tego nie widać. |
Pasuje każdy od kierunków. Ja jeżdżę na tym od malucha bo stary od fiesty mi wysiadł, a nowy został po maluchu |
A to ciekawostka Ja tu się szykowałem na dedykowany Forda, ale widzę że mogę od ciotki z malucha "pożyczyć" :> Dzięki serdeczne za info. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 09:51
|
|
|
jak zdjąc przycisk spryskiwacza? : < srubokret tam juz wchodzi prawie ze do polowy, odpycha przycisk ale on nie schodzi tylko sie gnie : < |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 23:19
|
|
|
tak samo jak klakson, ścisnąć z umiarem i pociągnąć mocno, ale nie za mocno |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
maxx304
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 21:03
|
|
|
Witam, dziś udało mi się wyczyścić przełącznik zespolony. Wielkie dzięki dla wszystkich za porady , a dla Bidżeja w szczególności za dopracowany FAQ, dzięki któremu rozmontowanie kolumny kierowniczej i samego przełącznika było dziecinnie proste. Potraktowałem płytkę acetonem, wyczyściłem nalot drobnoziarnistym papierem ściernym, nasmarowałem elementy ślizgowe syntetycznym smarem (chyba od mercedesa - w każdym razie takie logo było na tubce), szwagier dodatkowo podoginał mi lekko kołyskę od kierunków (przypominam - prawy nie działał) i wyczyścił z nalotu styki pod nią. Efekt? Wszystko śmiga, manetki przełączają się nieco lżej, ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne. Wymiana przekaźnika nie była konieczna. Polecam czyszczenie, sporo kasy można zaoszczędzić. |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Mar 2015, 15:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
adashi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Adam
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Konin
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 16:05
|
|
|
Szkoda że znalazłem ten opis po kupieniu nowego przełącznika.... Swoją drogą oczywiście wyczyściłem stary wg. opisu i wszystko działa. Teraz mam zapasowy |
_________________ Każda minuta to szansa na to by coś zmienić...
Pozdrawiam -Adam- |
|
|
|
|
|