Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, przelacznik zespolony

Przesunięty przez: szynszyl
25 Gru 2011, 20:42
[MK3] FAQ - czyszczenie przełącznika zespolonego
Autor Wiadomość
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Lis 2009, 17:42   

Możliwe że masa, ale sprawdź też żarówki, mi światła wariowały jak spaliło się jedno włókno w żarówce mijania/stop.

Może też być wina jakiejś kostki, ale musisz sam sprawdzić. Rozbierz zespolony, jakieś 10 min roboty a jedną rzecz już będziesz mógł wykluczyć.
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 9 Lis 2009, 17:55   

Dzisiaj już nic nie zobacze, ale jutro wymienie wszystkie żarówki w kierunkach, potem będę zaglądał dalej do zespolonego jak nic to nie da ;-( Ostatnio spaliło mi żarówkę wartą 25 pln tzw nightbraker, masakra :ups:

[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 18:13 ]
P.S sprawdziłem, żarówki są ok :|
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Lis 2009, 20:59   

Jacek4200 napisał/a:
Hello :cojest:

W mojej dzisiaj wysiadł lewy kierunek, mianowicie lekko sie pali na stałe przód i tył, co ciekawe kiedy odłącze lewy halogen wraz z tylnym kierunkiem mruga lewe pozycyjne :rotfl: o awaryjnych mogę też pomarzyć, jak myślicie to wina jakiejś kostki, czy trzeba rozebrać zespolony? Dzięki z góry za pomoc :)


co sie dzieje po odpaleniu awaryjnych?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 10 Lis 2009, 18:09   

Pawełos666, nic sie nie działo, nie świeciły awaryjne.

Spadł jeden przewód z minusowej klemy :hihihi:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 22 Lut 2010, 13:44   

Odnośnie poradnika, widzę że od góry inaczej wygląda miejsce w którym siedzi włącznik awaryjnych, u mnie jest po prostu okrągły otwór, a nie takie duże wycięcie. Rozłożenie obudowy zaowocowało wypadnięciem sprężyny i pręcika, dlatego zalecam ściągnięcie tej czerwonej osłonki z włącznika awaryjnych, wtedy jest o wiele łatwiej go wkładać, wyjmować.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
AdIII90
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2010, 17:14   

Za ten poradnik to padam do stop. Dzieki za niego, skorzystalem i wszystko jest okej. Pozdrawiam
 
 
SUB 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 40
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 11
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 27 Lip 2010, 21:05   Poklony bidżej-owi:D

Chicialem podziekowac Bidzejowi za pieknie opracowany/przygotowany tutorial w sprawie "remontu" przelacznika zespolonego. Mialem problem(raczej moja Mama): nie dzialal jej lewy kierunek (szybkie cykanie przekaznika/wszystkie 3 zarowki lewe DEAD), a prawy i awaryjne(wszytkie 6 zarowek) dzialaly bez zarzutow. Dzieki tej super-instrukcji-lopatologicznej naprawilem problem (czyszczenie plytki oraz "kolysanki" od migaczy) aikierunkowskazy dzialaja teraz jak marzenie (prawy, lewy i awaryjne), takze wielkie gratki od mojej MATKI :) ale urwal
 
 
vasteq 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 6 Sie 2010, 20:10   

jesli chodzi o przelacznik w MK5 to sprawa wyglada nieco inaczej - rozebralem swoj wg instrukcji i zabralem sie za składanie i tu jest trudniej. Musze go składać odwrotną stroną i jest problem z przełącznikiem swiateł bo ciezko go poprawnie zamontować - jest problem z przełączaniem migaczy, a jak juz przelacza to pojawia sie problem z nakryciem obudowy i trzeba dogiąc przelacznik ktory wtedy wyskakuje z rowka. Moze cos sie mi wykrzywiło ale wątpie bo bylem ostrozny. Nadal się z nim męczę.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Sie 2010, 21:29   

vasteq, w MK3 jest to samo. trzeba wcisnąć rolkę jeżdżącą po prowadnicy i wstawić ją w miejsce pozycji neutralnej. sprawdź też, czy przypadkiem nie włączyłeś "długich" - wtedy jest trudniej poskładać.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
vasteq 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 6 Sie 2010, 23:11   

no juz sobie poradzilem. Rolka wyskoczyla gdzies i dlatego bylo ciezko. Tak w ogole to migacz czesto nie odbijał mi do pozycji neutralnej w czasie jazdy po wyprostowaniu kierownicy, nie wiem czy teraz bedzie lepiej, bo nie sprawdziłem tego jeszcze. Ale mozliwe przez to że sprezyna sciskająca tą rolke jest dosc mocna. Moze jakbym ja skrócił to było by lepiej. Ma ktos jakis pomysl czemu nie odbija?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Sie 2010, 09:24   

sprawdź, czy nie blokuje się taki plastikowy ząbek, który wystaje z zespolonego i o który zaczepia dzyndzelek na kierownicy (biały element na zdjęciu ze śrubkami do okręcenia). ja u siebie to przesmarowałem delikatnie i jest ok.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
vasteq 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CLX
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 7 Sie 2010, 12:59   

no wlasnie nie blokowal sie, mozna bylo normalnie go reka wsunac i dosc delikatnie chodzil. A podczas krecenia kierownicą słychać jak on pstryka (lub coś tam pstryka) ale nie zawsze migacz odskakuje. No ale zespolony juz skręcony i zalozony, nie chce mi się na chwile obecną znowu go rozkręcac

[ Dodano: Sob Sie 07, 2010 14:00 ]
no wlasnie nie blokowal sie, mozna bylo normalnie go reka wsunac i dosc delikatnie chodzil. A podczas krecenia kierownicą słychać jak on pstryka (lub coś tam pstryka) ale nie zawsze migacz odskakuje. No ale zespolony juz skręcony i zalozony, nie chce mi się na chwile obecną znowu go rozkręcac.

Edit:
Czy chodzi o to ze jak migacz mam włączony i wcisne ten ząbek to migacz powinien sam odskoczyc?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sie 2010, 13:38   

vasteq napisał/a:
Ale mozliwe przez to że sprezyna sciskająca tą rolke jest dosc mocna. Moze jakbym ja skrócił to było by lepiej. Ma ktos jakis pomysl czemu nie odbija?

Miałem ten sam problem, wymieniłem sobie tą sprężynę na taką zwykłą od długopisu. Teraz wajcha od kierunkowskazów chodzi leciutko że aż miło i kierunkowskazy odbijają bez problemu. Sprężynka od długopisu jest minimalnie za delikatna mogła by być mocniejsza ale już tak to zostawiłem.
vasteq napisał/a:
Czy chodzi o to ze jak migacz mam włączony i wcisne ten ząbek to migacz powinien sam odskoczyc?

Teoretycznie tak, ale jak to działa to tego nie rozkminiłem. Wynalazek Forda :-)

PS. maskara ten Twój tekst bez polskich znaków
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Lis 2010, 16:15   

vasteq, kierunek wyskakuje nie jak wciskasz ząbek, ale jak go obracasz do góry albo do dołu. na kierownicy masz pierścień z dyndzelkiem, który właśnie to robi.

BTW: pierwszy post uzupełniony.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
stagor
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2010, 20:58   

witam
mam pytanie nie mialem lewych kierunkow w mk 3
wyjelem przelocznik i podczas rozbierania wypadla kolyska ta malutka od kierunkow
a moje pytanie jest nastepujace czy ona tam jest na stale i sie odlamala ?
bo tak wlasnie mysle czy moze tak sie zaklada

prosze o odpowiedz jesli to mozliwe
pzdr
s.sz
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Gru 2010, 21:19   

nie, ona jest tam tylko włożona. kiedy zespolony jest złożony, dociska ją sprężyna ślizgu w manetce kierunkowskazów.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
stagor
[Usunięty]

Wysłany: 14 Gru 2010, 21:47   

a mozna troche zgiec te blaszki zeby sie trzymal i bylo latwiej zlozyc?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Gru 2010, 22:39   

jak to pozaginasz nieodpowiednio, to będziesz miał cyrki z kierunkowskazami. zostaw jak jest.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
mintgreen 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2011, 13:50   

Dzięki za bardzo dobry opis. Pomogło. (Problem miałem taki, że nie działał mi prawy kierunkowskaz - lampki w ogóle nie mrugały i nie świeciły - ale "pstrykał" z podwójną częstotliwością. Lewy kierunkowskaz działał poprawnie, światła awaryjne także).

pozdrawiam.
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 3 Paź 2011, 18:33   

to i ja dorzucę trochę spamu i zdjęć od siebie :P przyczyną rozebrania był brak lewego kierunkowskazu.. przekaźnik tykał, ale ani kontrolka, ani żarówki na zewnątrz się nie świeciły, no to pacjent na stół i jedziem z nim.. wyjęcie i rozebranie wg opisu blołdżoba
po otwarciu widać nieziemski syf i kurz itd


spód wajchy od kierunkowskazów


styki gdzie się przesuwają sanki od kierunków - od razu widać czemu był jego brak


styki od awaryjek


styki od kierunków po wstępnym czyszczeniu


spód wajchy od wycieraczek


styki itd od wycieraczek


a tak wygląda cypel od klaksonu po demontażu


włącznik świateł po wyjęciu


kulki włączające światła



zdjęcia są to można trochę opisać, smaru ani wd40 nie używałem, czyściłem patyczkami do ucholi i ręcznikami papierowymi, później wszystko ładnie psikałem NC-123 :P wspomagałem się jedynie wazeliną techniczną coby sanki i kulki szło przytrzymać w miejscu podczas składania wszystkiego do kupy, ogólnie dla tych co się boją to zrobić (sam miałem obawy, że albo po złożeniu auto stanie w płomieniach albo wybuchnie - ale się udało :V: ) przy składaniu włącznika świateł należy uważać na ten srebrny bolec widoczny na ostatnim zdjęciu, można go łatwo popsuć, a jak wypadnie to mogą być kredki przy składaniu bo w środku jest sprężynka.. przy montażu polecam kapkę wazeliny technicznej na białe punkty widoczne na przedostatnim zdjęciu, położyć kulki i wszystko poskładać delikatnie do kupy - wbrew pozorom to wskakuje łatwo, jeżeli są jakieś opory to lepiej wyjąć i ułożyć kulki raz jeszcze.. w sumie tyle, efekt są wyczuwalne od razu, wszystko jakoś tak inaczej.. działa :V:
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.