Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:37 |
[MK3] Czarna szmata by Epinephrine |
Autor |
Wiadomość |
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Mar 2009, 23:51 [MK3] Czarna szmata by Epinephrine
|
|
|
1. Krawiec
2. Kuba
3. Ford Fiesta mk3
4. RST
5. 96
6. 1.6 T
7. Czarna, niska, matowa
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: -
b. mechaniczne: -
c. audio: -
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: pakiet xr2i , pomalowanie na czarny mat ,
b. mechaniczne: poskładanie motoru + po 3000km dołożenie turbiny t25
c. audio: blow off + tłumik przelotowy
Na wstępie chciałem podziękować mojemu przyjacielowi Mlekowi za wszelką pomoc i użeranie się z tym złomem. Dziękuję także Pumie i Darasowi za wszelką pomoc merytoryczną ( sorry ze wam tak truje dupe) jak i za części
Projekt zakłada poskładanie autka służącego wyłącznie do zabawy i jazdy częściej w nocy niż w dzień. Motor to 1.6 cvh do którego po dotarciu zostanie założona turbina t25. Całość prawdopodobnie zostanie wysterowana na świni ECUmaster2 choć myślałem też o standalone Megasquirt2 ( cena :/ ) Jeżeli chodzi o moc w jaka mierzę to ok 200+ ale jak znam życie coś wybuchnie albo się zatrze
Jak dotąd zajęliśmy się budą ( zejście z masy , usunięcie ognisk rdzy , obspawanie , wspawanie tylnej górnej rozpórki , pomalowanie ). Praca była bardzo monotonna ale na dzien dzisiejszy buda czeka na przeszczep podwozia a później silnika.
Fotki z postępu prac:
Moja śliczna
Kielichy i reszta czekająca na obspawanie
Dawca (xr2i). Niestety jej buda była zbyt uszkodzona i zjedzona aby coś na niej działać.
|
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
Ostatnio zmieniony przez Krawiec 24 Lip 2011, 17:09, w całości zmieniany 15 razy |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 00:24
|
|
|
niech wiec sie rozwija w projekt
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 06:18
|
|
|
LOY napisał/a: | niech wiec sie rozwija w projekt
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin |
oj nie tym bardziej że wiem z czego bedzie poskładane to autko i od dłuższego czasu czekam na zwrot aucji. Pewnie by było szybciej gdyby czerwona sie do czegokolwiek nadawała.
Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 08:50
|
|
|
niezła robota panie, czy przypadkiem nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? jakoś mi się tak kojarzy |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:05
|
|
|
PumaRST napisał/a: | Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu |
chciałbym ale nie sądze :/ a jeżeli nawet to na zlocie bedzie pewnie jeszcze N/A
stafcio napisał/a: | nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? jakoś mi się tak kojarzy |
korby i tłoki
Za pare dni wrzucę fotki części motoru które zostały odelżone i wyważone |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:18
|
|
|
no wkoncu sie zdecydowales !!
trzymam grubo kciuki za ten silnik i cąły projekt.... bo jest on lustrzanym odbiciem wszystkich gratow ktore mialem w mojej RST i w sumie bede mogl zobaczyc ile by wyplula na finalnym storjeniu.... oby wsyztsko chulało jak nalezy
ps: pochwal sie reszta gratow bo jest zacny projekt i gruba konkurencja dla A1 top gera |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 19:45
|
|
|
No fajnie idziecie pany nie powiem bardzo dobre podejscie, mechanika a za razem blacha
Ale z tego co wiem to 3/4 ludzi jezdzi na BOV'ach od Propera a zalatwiane przez moja osobe... hehe....
Czekam na foty zabawek jaki juz masz nagromadzone |
_________________
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 22:08
|
|
|
Krawiec kciuki trzymam za ten projekt, jak coś będziesz potrzebował wal do mnie Jak poskładam mojego polowagena to chętnie pośmigam z tobą w nocy po Kraku |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 22:56
|
|
|
W związku z przeniesieniem tematu i zapytanie Loy-a i ja coś powinienem z siebie wydalić .
A więc : Projekt ma tylu Ojców ( co widać po poprzednich wypowiedziach ) , że ja się nie będę dołączał .
Rób swoje i pamiętaj że jak dasz dupy to żaden z tych facetów się nie przyzna że Ci pomagał.
Jednym słowem : Powodzenia |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 6 Mar 2009, 18:02
|
|
|
Widzisz, Ciebie motywuje, w przypadku mojego projektu było i jest odwrotnie - nikt nie dowierza, że dopne swego
Tak nie offtopując, ciekawy masz projekcik
3mam kciuki, pozdro |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 19:36
|
|
|
Dziś została obspawana buda.
|
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
Ostatnio zmieniony przez Krawiec 3 Gru 2009, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:09
|
|
|
Krawiec napisał/a: | Dziś została obspawana buda devil
] |
sorry ..ale to nie jest "obspawana " buda ..co najwyzej obsmarkana albo pocheftana ...mozna to było zrobic duzo lepiej |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 21:58
|
|
|
Sam to robiłeś czy ktoś na zlecenie. To jest zrobione po "niemiecku" czyli na odpieprz.
Jak już robisz jakiś projekt to blacharkę traktuj jako nr1 bo resztę możesz robić w każdym momencie bez dodatkowych nakładów. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:03
|
|
|
Krawiec, - widze że masz taki sam problem z reduktorem jak ja - przepuszcza i szronieje ( trzeba go zakręcać zaraz po spawaniu bo gaz wylatuje )
Co do obspawywania - ze mnie czukiereczek-nie spawak jest ale ten co to smarkał jest gorszy ode mnie ( albo mu się mniej chciało )
Przyjżyj się tym spawom i sam zobaczysz że nei dośćże są orzygane ( to akurat drugorzędna cecha ) to jeszcze połowa z nich jest odgazowana czyli powierzchnie spawane nie były dobrze oczyszczone , a co za tym idzie spawy nie będą trzymały .
Spawanei blach po rantach ( tak jak to zrobiłęś ) ma parę wad , któe dyskwalifikują je jako dobre i trwałe :
1. nigdy nie oczyścisz styku dwóch blach tak aby nie było zaropiałych spawów ( a te nie trzymają )
2. spawane po rantach blachy sie upalają i trudno je prawidłowo rozgrzać ( prędzej drut przejdzie na drugą stronę blach , albo wypali dziurę w nakładanej niż dobrze to ze sobą połączy )
3. Każdy spaw powinien mieć wokół siebie wypaloną koronkę o średnicy około 1 cm wtedy blacha jest dobrze rozgrzana a spaw wtopiony w nią .
To co zrobiłęś usztywni nieco budę , ale bardziej posłuży jako generator korozji niż usztywnienie .
Moja rada ( są tu bardziej doświadczeni , ale powiem jak ja to robię - może się przyda )
Kupujesz wiertła płetwowe 5 - 6 mm ( zależy jak masz gruby drut w magu i jak silnego maga ) i nawiercasz styki blach około 1 cm od rantu ( najlepiej po wcześniejszym napunktowaniu ) ale tak aby przewiercić tylko jedną z blach !!!! ( po drugiej setce otworów dojdziesz do wprawy ) później czyścisz blachy 3 cm wokół miejsca spawania i spawasz . Spawów w miarę możliwości nie szlifuj - to osłabia .
Później na wszystko POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) .
Jak będziesz się sprężał to obspawasz mk3 w tydzień .
ps: nie obspawałeś najważniejszych punktów auta - dlaczego ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 01:54
|
|
|
po pierwsze nie ja robiłem spawy - ja si ena tym kompletnie nie znam :/
po drugie- Żółwik zastosuje sie do Twoich rad
po trzecie co rozumiesz za najważniejsze punkty ?? ( nie wrzuciłem fot wszystkich spawów)
po czwarte wiem ze spawy nie wyglądają na najpiękniejsze ale nie o to chodzi w tym projekcie. Skwarek ma zrobione identycznie i dało mu to bardzo dużo na sztywności.
Powtarzam - chodzi mi jedynie o wytrzymałość. Jeżeli zastosujje sie wg. zaleceń Żółwia czyli POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) to uważacie że ruda i tak zacznie brać ?? |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Grand
Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 02:56
|
|
|
cześć krawiec
po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...
ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie.. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 13:34
|
|
|
Krawiec, - spoko - umiejętności spawania można nabyć tylko w jeden sposób - spawając ( i to jak najwięcej ) po pewnym czasie sam wyczujesz maga jakim spawasz , co zależy od grubości drutu , prądu , wysuwu itd . ZObaczysz jakie grubości blach jak spawać i jak ocenic ogólny stan blachy spawanej po tym jak się spawa ( zroumiesz że nei wszystko co metalowe i całę to w pełni wartościowa blacha )
NApisałem że nei obspawałęś ( nie pokazałeś ? ) najważniejszych punktów . Z tego co pokazałęś chcesz przeciwdziałać wpadniecu któejś z kolumn zawiesenia do środka auta - oki - ale to tylko jedno z zagrożeń i do tego średnio wopływające na całkowitą sztywność budy . Aby cała buda była sztywna ja bymzrobił tak :
1. Komora silnika : obie podłużnice do fartuchów , podłużnice do belki przednie , belka przednia do pasa , fartuchy i podłużnice do przegrody czołowej , mocowania błotników do fartuchó , , przegroda czołowa dolna i górna część, mocowania kolumn ( to akurat zrobiłeś ) , wzomcnienie przegrody czołowej , punkty mocowań wahaczy i stabilizatora ,
2. Przegroda czołowa : przejścia podłużnic z komory silnika na podłogę , mocowanie błotników , , mocowanie pukli , zejście z podłogą , mocowanie słupków A
3. Podłoga : mocowanei podłużnic , mocowanie belki poprzecznej ( tej co idzie w środku auta , mocowanie progów ( górne zrobiłęś , zostaje dolne oraz pocheftanie zejścia podłogi do progu - w ten sposób robisz z progu profil trzymający podłogę i przeciwdziałąjący skręcaniu wzmacniany w 3 miejscach a nie w jednym jak to jest teraz ) Mocowanei słupków B , mocowanie podłogi pod tylnym siedziskiem do pukli podłoga w bagażniku naokrągło z uwzględnieniem mocowań belki i drążków , a do tego kolumn ( tylko to zrobiłęś)
4 góra budy : obspawanei wszystkich otworów drzwiowych i klapowych - w ten sposób usztywniasz największe dziury w aucie i tworzysz z nich w miarę sztywne wzmocnienia
Na 1000% o czymś nie napisałem . Wejdź w mój temat i zobacz - tam sąfoty z obspawywania mk1 - buda nieco inna , ale idea ta sama .
Jeżeli chodzi o to co zrobiłeś - to nie jest tak że nic to nie da . po prostu poważnie zrobione da dużo więcej , a przy tym będzie trwałe ( to że auto ma nie być ładne - oki - sam tak uważam , spawy nie musza byc ładne , ale muszą być mocne ) .
Kolejna sprawa - aby dobrze wyspawać budę musisz ją dobrze poznać -, moja rada - masz drugą budę od mk3 . Przyjżyj jej się gdzie najbardziej gnije konstrukcyjnie i gdzie straciła sztywność , przeanalizuj dlaczego i jak temu zapobiec w Twojej nowej budzie , podaj rozwiązania i sposób realizacji ( może gdzieś się przyda dodatkowe wzmocnienie albo choćby grubsza blacha ? )
Co do rudej - przy tak zrobionych spawach jak masz ruda zacznie brać prędzej niż później ( bo zawsze bierze ) . Wzmocniłęś tylko część auta i to niedokładnie . wzmocnione elementy spowodują że inne będą musiały przenieśćwiększe siły i naprężenia co spowoduje że szybciej zacznągnić . Budę sie obspawuje całą i dobrze , albo wogóle . To co zrobiłęś jest dobre do pokazywania w internecie na forum a nie do tworzenia sztywnej i trwałej budy . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 14:33
|
|
|
Ok Żółwiu ale ja nie potrzebuje mieć aż ekstremalnego obspawania. Skoro nieobspawane budy dają rade ja wzorując się na projekcie Skwarka też postanowiłem delikatnie zwiększyć sztywność obspawując głównie mocowania kolumn i tylko parę innych miejsc. Jestem zadowolony z roboty. Fakt spawy nie są profesjonalne ale takie mi wystarczą. Nie odbierz tego tak, że robie jakąś fuszere. Nie cierpie robić półśrodków. Po prostu tak miałem zaplanowane i tego sie trzymam. Spawy zostaną takie jak są ,a teraz koncentruje sie na porządnym zabezpieczeniu tego podkładem reaktywnym (polrust) i zabezpieczeniem całej karoserii. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 18:44
|
|
|
Grand napisał/a: | cześć krawiec
po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...
ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie.. |
Z tego co wiem budy nie wzmacnia się jednym spawem ciągłym, tylko właśnie robisz centymetr spawu dwa centymetry odstępu |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
|