| 
		[MK3] ładowanie alternator | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 PAWELwrx  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Mazury 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  15:34   [MK3] ładowanie alternator
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam taki problem z napięciem ładowania, jest za niskie. Mam alternator bosh. wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami. Po pomiarach mam takie wyniki - nie obciążony 13,8 - obciążony 12,7. Akumulator ma 12,5.
 
(Pomiary świeżo po wymianie regulatora napięcia ze szczotkami.) Na starym regulatorze miałem - nie obciążony 14, obciążony 13.
 
Przyczyna leży w tym że szczotki jeszcze nie dotarte???
 
Przy wymianie starałem również wyczyścić wszystkie zaśniedziałe styki. Nie ukrywam że mój akumulator najlepszej kondycji już nie ma, po wyjęciu z prostownika ma maxymalnie 13,6. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  19:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | O napięci akumulatora i napiecu lądowania było nie raz, zwłaszcza ostatnio,,, jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PAWELwrx  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Mazury 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2009,  23:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z wypowiedzi innych po zmianie regulatora przeważnie było widać znaczną poprawę, a u mnie na odwrót. Dlatego mnie to zaniepokoiło.
 
Podejrzewam że kabel plusowy idący do rozrusznika a potem do akumulatora już nie najlepiej przewodzi prąd (albo gdzieś masa). Dlatego chodzi mi po głowie aby sprawdzić napięcie przy samej prądnicy, jeżeli będzie wyższe to mam pytanie do elektryków:
 
Jak pociągne dodatkowo 2 kabelki z alternatora prosto do akumulatora, plus do plusa minus do minusa to nic złego się nie stanie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2009,  11:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie, ale nie ma czegoś takiego jak przewód źle przewodzi, wyczyść jego końcówki dobrze, wyczyść oczka, wyczyść pola na które je przykręcasz, dobrze skręć, zabezpiecz przed utlenianiem np. wazeliną.
 
 
Wyczyści dokładnie złącze na alternatorze i we wtyczce. (jak taka masz)
 
 
Wyczyść dobrze zawias alternatora (tamtędy płynie prąd) wyczyść dobrze pole w które wkręcasz regulator. na jeden ze śrubek regulatora jest kontakt do dobudowy alternatora, możesz tam założyć przewód z oczkiem i dać bezpośrednio do masy pojazdu lub ujemnej klemy akumulatora. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PAWELwrx  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Mazury 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2009,  16:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zrobiłem tak jak mówisz na początku ale problem już rozwiązałem. Okazało się, że naprawde przewód źle przewodził    Plusowy idący z alternatora do rozrusznika był załamany w jednym miejscu (gientki) . Puściłem drugi kabel prosto z prądnicy do akumulatora i napięcia mam takie: nieobciążony 14,0 obciążony 13,6    a akumulator 12,3
 
Dzięki za podpowiedźi. Temat można zamknąć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2009,  18:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PAWELwrx napisał/a: | 	 		  | . Okazało się, że naprawde przewód źle przewodzi | 	  
 
Już Ci JoeMix napisał że nie ma przewodu źle przewodzącego,przewód był uszkodzony-została przerwana ciągłość tego przewodu i w całości była tylko izolacja    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2009,  19:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie. | 	  
 
A niby co miało by się tam dotrzeć. Co niby szczotki. Nie ma to większego znaczenia czy są płaski czy wklęsły. Przy płaskim już ma wystarczający styk by przewodzić owy prąd(natężenie). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.