Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 20:13
[MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 28 Lut 2009, 00:07   [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika

Witam. Nie mam pojęcia co mi się stało z samochodem. Odkąd przyszło ocieplenie Fiesta zaczyna stroić fochy, konkretniej to - szybko rośnie temperatura i dochodzi do N a nawet tuż przed czerwonym polem, a następnie wacha się między N a O. Wentylator się nie załącza choć jest sprawny, sprawdzalem. Wymieniłem termostat i czujnik włączania wentylatora, nic nie pomogło. Po osiągnięciu litery O termostat puszcza wodę na chłodnicę, wskaźnik zatrzymuje się tuż przed czerwonym polem i lekko opada na O bez udziału wentylatora. Silnik jest słaby przez tak wysokie temperatury, nie wcina ani oleju, ani płynu chłodniczego. Wczoraj podjeżdzałem pod górkę, stracił moc i ledwo na dwójce wdrapałem się do pracy 30km/h. Dzisiał zupełnie na odwrót, ta sama górka i 80 km/h na 4 biegu bez problemu. Jak po 22 wracałem z pracy, kawałek pojechał, przydusił się, poszarpał, wyjechałem na główną trasę spokojnie 100 km/h, ze wskaźnikiem temp. między N a O. Kable i świece wymieniałem calkiem niedawno, myślę też że silnik mówi papa ;-( ale jeżeli by tak było nnie miał by "lepszych chwil" :ups:
Macie może jakąś radę?

Kod:
Proszę tagować tematy i w tytule postu konkretniej opisywać problem.
Inaczej takie topicy będą zamykane.
- trzeci
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2009, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 28 Lut 2009, 02:04   

Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody. Odkręcasz na klucz 13 ale przed tym odkręcasz fajkę z przewodem do czujnika. Może szarpie dlatego że przegrałeś go..
PS. nie masz kartonu przed chłodnicą? (pytam tam na wszelki wypadek bo róznie sobie ludzie radzą z mrozem)
_________________

 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:35   

Nie mam kartonu przy chłodnicy. Wogóle sprawdzalem - jak odłączyłem wentylator to wskaźnik nie wchodzi na czerwone pole, jak jest podłączony to zaraz się grzeje i już przekracza normę. Nic, jade po ten czujnik temperatury i zobacze co to będzie ;-|

[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 16:15 ]
No tak, pojechałem do mechanika, termostat za wysoko otwiera, bodajże przy 98 stopniach, do wymiany na 92 stopnie. Jak zaczął nim gazować to nawet wentylator się załączył :) Dzięki za pomoc :fox:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
MARO 124
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2009, 20:40   

czesc jestem nowy mam podobny problem aczkolwiek troche inny ostatnio w czasie jazdy zagotowal mi sie plyn a le nie w chlodnicy co dziwne tylko chyba w silniku bo zniknal przez zbiorniczek wyrownawczy prosze o pomoc co to moze byc
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 2 Mar 2009, 16:48   

MARO 124 Termostat prawdopodobnie padł bo nie otwiera się i nie puszcza wody m.in na chłodnice. Szkoda że nie sprawdziłeś czy wąż do chłodnicy podczas "zagotowania" był zimny.

Niech się wypowiedzą inni :)
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Mar 2009, 16:35   

Kondziu napisał/a:
Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody


Nic bardziej mylnego, czujni temp podłączony do wskażnika jest w okolicach termostatu, i powinien byc zielony. Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 4 Mar 2009, 16:42   

Marcinowaty,
Marcinowaty napisał/a:
Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania..
Ten czujnik jest umieszczony pod spodem kolektora ssącego.
http://www.fotosik.pl/pok...4cc9869043.html
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Kwi 2009, 15:00   

Temat coś podupadł a ja właśnie mam taki sam problem co zakładający ten temat. Temperatura była stale wysoka, okolice N,dziś wymieniłem termostat i czujnik temperatury wody (ten w obudowie termostatu - zielony), wyjechałem do miasta, po przejechaniu ok 6 km i po odstaniu swojego na dwóch światłach temperaura wskazuje górną granicę poziomu norm, czyli ostatnie stadium przed czerwonym polem, sprawdziłem przewód chłodniczy - prowadzący od termostatu do chłodnicy - letni, chłodnica zimna, reszta - parzy. Załatwiłem swoje - jade dalej ok 3 km temperatura cały czas wysoka, stałem na krzyżówce dobre 3min, temperatura praktycznie bez zmian ani w górę ani w dół. Na naastępnym postoju sprawdziłem przewody - wszystkie ciepłe, łącznie z chłodnicą. Dalsza jazda po mieście i w niewielkich korkach wyglądała tak, że temperatura była wysoka, ale nie wchodziła na czerwone pole, co jakiś czas spadając w okolice O lub R. Co dziwne nie zauważalne są różnice pomiędzy teperaturami w trakcie stania w korku a na przykład jadąc z prędkością 80 km/h. Po powrocie termostat, który uznałem, że był walnięty, wsadziłem do kotła i zagotowałem z woda - dochodząc do wrzenia, termostat zaczyna się rozwierać, czyli chyba był ok. Bedę wdzięczny za pomysły i podpowiedzi.
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Kwi 2009, 16:03   

a ja mam tak:

popędzę moją brykę na trzecim biegu, prędkość 70~120km/h
otwieram maskę, a tam straszny żar ;] na wskaźnikach cały czas temperatura między O/R, wentylator ani razu mi się nie włączył :( a sprawny

dziwi mnie, że cały czas taka sama temperatura, czy go deptam, czy spokojnie jadę

muszę jeszcze sprawdzić jak wąż od chłodnicy, bo zapomniałem to sprawdzić ;]
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Maj 2009, 00:01   

Znudziło mi się pisanie że wskazanie zegara można sobie wsadzić bez kontroli faktycznej temperatury silnika... czyli nazwijmy to kalibracją, termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu kosztuje obecnie 32 złote. Nadmienię tylko że u mnie między dolnym polem normalnej temperatury a górnym jest kilka (słownie KILKA) stopni różnicy, bodajże 6, ale dokładnie nie pamiętam.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2009, 09:28   

JoeMix napisał/a:
termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu
możesz zapodać jakiś przykład ? i jak to się montuje ? ;]
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Maj 2009, 09:58   

szogoon termometr panelowy LCD lub jakiś inny, czujnik przykłada się do węza za termostatem, w miarę blisko silnika, i zawija ciasna taśmą izolacyjną, termometr w pojeździe, jak nagle z 40 wskoczy na 85 przykładowo to znaczy zie otworzył się termostat.

Ja użyłem podobnego http://allegro.pl/item615...da_3_metry.html ale -50 do +150, czujnik wyjąłem z obudowy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2009, 10:48   

http://allegro.pl/item615...c_150_st_c.html - a coś takiego ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Maj 2009, 12:58   

Dokładnie coś takiego, mocujesz tak by mierzyło temperaturę płynu wychodzącego z silnika,,, albo za obudową termostatu, wtedy będzie pomiar z uwzględniwszy włączenia się dużego obiegu, lub na wężu wejściowym do nagrzewnicy, wtedy będzie temperatura silnika najbardziej zbliżona.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 2 Maj 2009, 22:14   

Moje problemy z temperaturą mam nadzieję że się skończyły bo wymieniłem termostat na taki co otwiera się przy 87 czy 88 stopniach. i już nie ma problemu z chłodzeniem :ok:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Maj 2009, 09:12   

Jacek skąd załatwiłeś ten termostat, on jest przeznaczony do fiesty czy jakiegoś innego auta, bo jak w sklepie mówisz, że do fiesty to mają tylko jeden model. No i jaki koszt.
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 4 Maj 2009, 14:53   

Fornal, od mechanika, termostat Vernet. Z tego co mi mówił Fiesty 1.1i miały do któregoś miesiąca 1991 roku termostat otwieracący się przy ok. 87 stopniach, a następnie przy 92. Najważniejsze że pasował i wszystko jest już ok.
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2009, 20:14   

Fornal, zły sklep - w dobrym jak podasz model auta to termostatów alternatywnych chyba jest ze 4, dla 1,1 i wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Maj 2009, 20:37   

JoeMix napisał/a:
wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej.
mnie się zawsze wydawało, że układ chłodzenia ma pracować tak żeby temp była optymalna, a nie niska ani wysoka...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Maj 2009, 20:55   

To silniki z rodziny 1,1 najlepiej się czuja jak termostat jest na 92 lub 95 stopni,,, seryjnie jest na 89 czy 86, problem jest taki ze oryginalnie jak silnik się grzeje to termostat zaczyna się otwierać, silnik 1,1 ma potężną chłodnice, więc płyn wraca mocno schłodzony, termostat się przymyka, ale przepuszcza płyn, dlatego silnik ma często nisko temperaturae a wentylator włącza się wcale.

Jak damy wysoką temperaturę dla termostatu, to dłużej jest ona zamknięty, silnik szybciej się grzeje, kiedy termostat się otwiera, następuje wymiana cium cium, a z racji wysokiej temperatury otwarcia termostat sie przymyka, co owocuje znowu wzrostem temperatury, efekt jest taki że podczas jazdy temperatura jest lekko powyżej połowy skali, a na postoju oscyluje od połowy po czerwone pole, gdzie włącza się wentylator zazwyczaj.

Ja już tak 3 fiestki swoje przerobiłem i chwale to sobie zwłaszcza zimą... latem negatyw jest taki że częściej się wiatrak włącza.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.