Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
Autor Wiadomość
snowboardwp 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: dalewostok
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:06   [MK3] Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika

witam

mam problem ze wskaźnikiem temperatury , a mianowicie znajduje się maxymalnie na połowie białego kwadraciku przed litera M ;/ wogole nie wchodzi na napis NORM jakbyc powinno. wymienilem czujnik temperatury cieczy chlodzącej, dalej to samo, nie wiem za co sie zabrac dalej. termostat czy cos innego ? prosze o pomoc bo nie mam zileonego pojecia i z goy dziekuje. pozdro :pop:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:17   

skoro czujnik wymieniony, to najprawdopodobniej zdechł termostat.
sprawdź czy po odpaleniu silnika grzeją się od razu wszystkie rury dochodzące do obudowy termostatu - jeśli tak to jest zacięty i do wymiany. jak będziesz kupował (koszty podejrzewam rzędu 30pln) to weź od razu uszczelkę (parę pln).

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 15:19 ]
poszukałem z ciekawości, znalazłem coś takiego http://ford.sklep.pl/pl,p...178,diesel.html - koszt trochę większy niż myślałem
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
snowboardwp 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: dalewostok
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:34   

okey, sprawdze dokladnie co i jak z tym termostatem, dzieki bardzo za porade.
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:01   

Wątpię, żeby była to wina termostatu, gdyż u siebie też jakiś czas temu wymieniałem termostat (włożyłem oryginalny) i wskazówka dalej ledwo dochodzi do literki M, a samochód nawet w zimie szybko się nagrzewa w środku. Ponadto uszkodzony termostat (cały czas otwarty) powoduje, że silnik wolniej się nagrzewa, ale po dłuższej jeździe osiąga w końcu temperaturę bliską właściwej temperatury pracy i wtedy wskazówka na pewno podniosłaby się wyżej. Podobno większość fiest 1.1 tak ma. Oczywiście zerknąć na termostat nie zaszkodzi, a wymieniałbym gdyby faktycznie się okazało, że jest uszkodzony np. stale otwarty, nawet jak jest zimny - przy czym wystarczy żeby była nawet niewielka szczelinka i termostat do wymiany.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:08   

Tomto napisał/a:
uszkodzony termostat (cały czas otwarty) powoduje, że silnik wolniej się nagrzewa, ale po dłuższej jeździe osiąga w końcu temperaturę bliską właściwej temperatury pracy i wtedy wskazówka na pewno podniosłaby się wyżej. Podobno większość fiest 1.1 tak ma.


no muszę Cię zmartwić, stary silnik raczej się nie zagrzeje, a fiesta 1.1 o której piszesz na 100% nie da rady - a to dlatego, że tak na prawdę jej chłodzenie w większości pochodzi z powietrza i tylko zamknięty termostat umożliwia jej osiągnięcie optymalnej temperatury. wiem bo sam to przerabiałem :)

powtarzam, jeśli czujnik jest ok i po sprawdzeniu wszystkie węże będą się grzać, to termostat do śmieci.

BTW, zapraszam do działu Frakcji Małopolskiej i na najbliższego spota :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:25   

bidżej napisał/a:
że tak na prawdę jej chłodzenie w większości pochodzi z powietrza i tylko zamknięty termostat umożliwia jej osiągnięcie optymalnej temperatury. wiem bo sam to przerabiałem

A niedogrzany silnik-majonez pod wlewem i suchoty w zbiorniku (przedwczesne) :hahaha:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
snowboardwp 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: dalewostok
Wysłany: 26 Lut 2009, 17:52   

rurka idąca do chlodnicy cieplutka robi sie po pewnym czasie. wiec termostat otwiera sie, badz jest stale otwarty. moze w weekend rozbiore i wymienie jak tak.
 
 
Lary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lut 2009, 20:25   

eee moja fiona również wskazówką wchodzi jedynie na literkę M a ciepłe powietrze przy obecnej temperaturze bucha po około 3/4 minutach jazdy :)
_________________
Będziesz Miał Wydatek ^^
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Lut 2009, 21:12   

Lary, czujnik?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Lary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lut 2009, 22:24   

Nie wiem co... nie wnikam bo mam poważniejsze wydatki.... ważne że grzeje... to co licznik pokazuje jest mało ważne ;)
_________________
Będziesz Miał Wydatek ^^
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 27 Lut 2009, 21:08   

Lary napisał/a:
ważne że grzeje... to co licznik pokazuje jest mało ważne ;)

oj nie jeden by Ci powiedział, że ważne co pokazuje ;]
a wracając do tematu, ja mam podobny problem.
po kilku ruchach testowych obstawiam przewody.
tylko zabieram się za to jak pies za jeża.

[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 21:09 ]
jest szybki sposób na sprawdzenie czy usterka jest między czujnikiem, a zegarami.
coś się do czegoś przytyka a potem inne coś do masy. wskazówka powinna się mocno wychylić.
ale o szczegółach nie pamiętam ;]
ktoś mądry niech się wypowie :P
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
fordzik502
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lut 2009, 10:31   

U mnie w mk4 sprawa wygląda następująco, silnik rozgrzewa się dosyć szybko, po rozgrzaniu strzałka dochodzi do literki "O"(około 70 stopni)..dalej nie chce iść. W czym może być problem? Może układ nie jest odpowietrzony? Wymieniony termostat(wadliwy kupiłem? może się zaciąć w połowie? tzn tak że trochę puszcza?) Na moje oko to tak właśnie wygląda;/
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Lut 2009, 10:34   

fordzik502, jak jest chłodno i masz wcześnie otwierający się termostat (chodzi o temperaturę), to normalne i chwilowo nic nie poradzisz...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
fordzik502
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lut 2009, 11:24   

Termostaty dzielą się na wcześnie i późno otwierające? Kupując w sklepie nie zwróciłem na to uwagi, sugerowałem się tylko modelem samochodu. A jeśli chodzi o zapowietrzenie? Może mieć wpływ? prawdopodobnie mam zapowietrzoną nagrzewnicę bo w środku leci zimne powietrze, chociaż pokazuje temp około 70 stopni.
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:32   

moze masz zasyfiałą nagrzewnice i nic przez nia nie płynie?? a może elektrozawór?
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:36   

fordzik502, po prostu są różne nawet do tych samych silników. a co do zimnego nawiewu to raczej właśnie elektrozawór albo płytka sterująca - typowa przypadłość mk4/mk5. szczegóły w wątkach podwieszonych w elektryce.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
fordzik502
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lut 2009, 21:33   

Proszę o wyrozumiałość, bo jest to mój pierwszy samochód:) Po dzisiejszych bojach z fiestą zwracam się z pytaniami..Nie miałem ogrzewania w samochodzie po wymianie termostatu, mechanik powiedział że może to być wadliwa nagrzewnica,podczas jazdy i włączeniu ogrzewania było lekkie ciepło przez 2 sekundy i dalej wiało zimnem. Termostat miałem wymieniony, ale chyba nie powinno tak być, że po odpaleniu wąż dolny od chłodnicy robi się ciepły (wentylator jeszcze nie chodzi, a temp na zegarach jest przy literce 'O' około 70 stopni) Powinno być tak że jak silnik zagrzeje do 90 stopni wtedy termostat się otwiera i płyn leci do chłodnicy? Wąż powinien być zimny do tego momentu? Muszę dosyć długo gazować w miejscu, żeby wskaźnik stał pionowo, a co za tym idzie włączył się wentylator. Niepasującą dla mnie kwestią jest jeszcze to, gdyby termostat był ciągle otwarty to podczas jazdy temperatura nie trzymała by się na 70 stopni. Dlaczego tak się dzieje? Może termostat jest odwrotnie założony? Jeśli jest to w ogóle możliwe? Zapomniałem dodać, że czekając na włączenie wentylatora odkręciłem zaworek z niebieską zakrętką na silniku. Może przez to "naprawiło" się ogrzewanie? Do czego on służy? I druga sprawa jak w środku przestawię temp na zimno to leci gorące powietrze. (tak jak powinno być) Jak na ciepłe to robi się po paru sekundach chłodne. Obstawiałem, zapowietrzeniu układu, ale po tym wszystkim już nie wiem..proszę o poradę:)
 
 
MARO 124
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2009, 21:37   

czesc moze mi ktos pomoze mam problemik z rosnaca temperatura az do czerwonej kreski a nawet za nia wentylator sie nie zalancza a chlodnica jest zimna co naciekawsze na postoju probowalem zauwazyc co sie dzieje, wiec go prtzegrzalem az do czerwonej kreski wentylator znowu sie nie wlaczyl a ku mojemu zdziwieniu plyn w zbiorniczku zaczal sie podnosic .gdy wskazowka byla na czerwonej kresce plyn zaczal sie wydostawac przez mocno dokrecony korek wlewu plynu nie wiem co to moze byc czy;termostat,czujnik temperatury , jakis zator czy jakies inne cholerstwo prosze o pomoc bo jestem bezradny
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:56   

Na początek wymień termostat zacieła się chyba ch....a :twisted:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:58   

ale że nie włącza się wentylator to trochu dziwne... sprawdź sobie termowłącznik (zmostkuj kawałkiem przewodu)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.