| [MK3] Uruchamianie zimnego silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | 3miel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  22:51   [MK3] Uruchamianie zimnego silnika | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 mam takie pytanie czy u was też tak jest ( ja mam fiestke rok '92 silnik 1.3i chyba z gaznikiem) że jak odpalam zimny silnik, oczywiście na ssaniu, to pozniej chodzi troche nierówno, dopiero jak troche pogazuje i tak po ok 10-20 sekundach wchodzi na normalne obroty i juz jest dobrze.
 
 Czy to normalne? Autko mam od niedawna nie wiem jak było wcześniej, wiem że silnik ma powymieniane wszystkie filtry, płyny, przeszedł kapitalke.
 
 Czy można z tym coś zrobić?
 
 PS. Jest w nim komputerek czy nie? bo rózne ploty obiły mi się o uszy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2009,  22:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | czesc, w hyde parku popros zeby rozszyfrowali ci vin, bedziesz wiedzial co to za zasilanie. ale skoro masz ssanie, to jest to gaznik. moze tak ma miec ze nierówno chodzi jak jest zimny, skoro jak jest cieply wszystko jest ok, to ja bym sie nie przejmowal.
 sprawdz moze czy swiece masz nowe.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Alley   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Lut 2009
 Posty: 10
 Skąd: Żuromin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2009,  00:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mi fiesta od razu po uruchomieniu silnika wskakuje na 2,5k obrotów potem szybko spada na 1200 i tak chodzi przez jakies 5-6 minut. Spada na 800 a w korku jak stoje 2-3 minuty spada na 500. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 3miel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2009,  22:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ok jutro dam do sprawdzenie nr vin. 
 Hm ze swiecami to jest taka historia, ze były wymienione niedawno przez poprzedniego wlasciciela. Pozenij jendak zalal je i wkrecil te co mial poprzednio. Kupić nowe? I czy te przewody WN naprawdę mogą powodować w moim przypadku takie kłopoty? Można jakoś sprawdzić w jakim sa stanie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2009,  22:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | 3miel, sprawa gaźnik (1.3)/monowtrysk CFI (1.3i) wygląda tak: - silnik na wtrysku ma sondę lambda (na rurze wydechowej, na dole przed silnikiem, mniej więcej w okolicach rozrusznika)
 - na środku ściany grodziowej lekko z prawej strony (stojąc przodem do silnika) jest czarne pudełko wielkości mniej więcej paczki fajek, połączone z kolektorem wydechowym gumowym wężykiem.
 - nie ma ssania ręcznego
 
 najpierw powiedz co masz, później można bardziej dumać...
 
 a kable można od biedy sprawdzić w ciemnym garażu, zwilżając je lekko wodą ze spryskiwacza (np. do kwiatków), później odpalając silnik i obserwując czy nigdzie nie skaczą iskry.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 3miel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2009,  23:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam ssanie reczne. Czyli gaznik tak? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2009,  23:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | gaźnik   
 możliwe że kable są zużyte i nie dają rady doprowadzić napięcia żeby spalić wzbogaconą mieszankę.
 albo walnięte coś w gaźniku
  regulacja powinna w razie czego pomóc. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.