Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: LOY
11 Lut 2009, 20:34
[MK4] Escort RS Turbo EFI
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:27   

Rozrusznik najprawdopodobniej przegrzewasz.

Co do miski - gdzie przepuszcza i czy ma niepoprzeciągany rant?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:34   

Caly wydech jest owiniety bandażem a nadal sie gotuje rozrusznik. Musze go podmienic na inny, ale ta wysoka temp nie pomaga. To jest standardowa usterka w erst. Przydalaby sie metalowa oslona rozrusznika ale nie mam takowej na chwile obecną.
Miska nie jest skrzywiona i nic nie wskazuje zeby cos bylo z nia nie tak. Prawdopodobnie uszczelka lewa, ale byla nowa jak ja zakladalem. Sprobuje z silikonem.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:35   

gdzie przecieka?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:41   

W okolicy splywu z turbo. Powiedzmy na polowie dlugosci silnika od strony chlodnicy.
Nie chce za mocno dokrecic srub bo rozerwą uszczelke
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:44   

Silikon nic nie da. Silikon by pomógł na łączeniu z półksiężycami.
Zobacz, czy nie cieknie ze spływu i sie nie rozlewa po uszczelce miski.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 30 Mar 2013, 01:03   

splyw ciekł ale już wymieniłem przewód i opaski i jest ok. problemem jest chyba uszczelka.
nie mam klucza dynamometrycznego o małym zakresie zeby odpowiednio dokrecic uszczelke. jak za mocno ją dokrece, to zacznie pękać.
teraz jak dokręcę wszystkie sruby zaczynajac od strony chlodnicy, to po dokreceniu ostatniej po przeciwnej stronie (przy rozrzadzie) sruba ktora byla przykrecana jako pierwsza jest powiedzmy niedokręcona...
nie wiem na ile mocno mogę je skręcić :/
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Mar 2013, 01:14   

Przykrecaj na krzyż od środka na 2 etapy, klucza dynamometrycznego do tego nie trzeba :)
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Mar 2013, 08:47   

Tak jak pisze Marek, kolejność przykręcania śrub jak przy uszczelce pod głowicą. Zaczynasz od środka i lecisz.

Siła docisku - nasadka na śrubokręcie bez żadnej dźwigni i dokręcasz to średniego oporu.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Kwi 2013, 12:22   

znalazlem instrukcję dokręcenia. najpierw nalezy dokrecic ręką sruby przy półkolach. potem reszte srub momentem 8-10Nm.

a w nagrodę za dobre sprawowanie kupiłem sobie takie cudo :D

_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 3 Kwi 2013, 13:12   

A ten Twój drugi (pierwszy) to jaki miał zakres :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Kwi 2013, 13:13   

25 do ok 180...

[edit] 110 a nie 180
_________________
stafciogarage@gmail.com
Ostatnio zmieniony przez stafcio 15 Kwi 2013, 08:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Kwi 2013, 08:09   

olej jak ciekł tak cieknie. uszczelniłem miske samym silikonem, ale nie daje rady. prawdopodobnie mam krzywą miskę. zamontuję jeszcze raz nową uszczelkę, jak znowu bedzie cieklo to poszukam miski.

podczas oględzin stwierdzilem to:

poobserwuje, bo wyglada na to ze dmucha przez uszczelnienie...

wewnetrzne swiece są w bdb stanie. mieszanka jest dobra. zewnętrzne są zalane, ale nie wiem czy olejem czy benzyną. zmienilem troche sklad mieszanki, uszczlenie dekiel zaworów i moze będzie dobrze.


udalo mi sie rozwiazac problem z nieodpalającym silnikiem gdy jest nagrzany. zrobilem oslone rozrusznika, ktora dosyc dobrze chroni go przed gorącem z wydechu.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 15 Kwi 2013, 10:55   

Jakoś nie podoba mi się ta pierwsza fota...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Kwi 2013, 11:10   

no nie jest to optymistyczny widok :(
zastanawia mnie tylko barwa tego oleju. jezdze na nowym ktory jest przezroczysty...
moze jakis syf z ukladu...

no nic, nie bede rwał włosów z głowy, pojezdze troche i zobacze czy bedzie pompowało olej.
po regeneracji turbo stalo jakies dwa lata nie śmigane, moze to jest przyczyna...
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwi 2013, 22:51   

ah tee turbo :/
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 19 Kwi 2013, 07:33   

Mafios napisał/a:
ah tee turbo :/


tak, turbo sie zapewne wysrało...
musz sprawdzic czy mam jeszcze gwarancje na nią.

znalazłem przyczynę wycieku z miski olejowej. mianowicie tulejka, która jest wciśnięta w blok do odprowadzania oleju z turbo była naruszona. przy złapaniu jej palcami poruszała się, dodatkowo jedna krawędź przy bloku była zagięta. parę uderzeń młotkiem, trochę perswazji i nie rusza się. zmieniłem rurę odprowadzającą olej, uszczelniłem trochę silikonem i jest ok.
dałem nową uszczelkę miski, wszystko skręcone na 8Nm i oby nie przeciekało... :fox:

_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 19 Kwi 2013, 09:03   

stafcio napisał/a:
dałem nową uszczelkę miski, wszystko skręcone na 8Nm i oby nie przeciekało... :fox:

Samą uszczelkę, czy z silikonem :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 19 Kwi 2013, 09:07   

Samą uszczele.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 08:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.