Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: LOY
11 Lut 2009, 20:34
[MK4] Escort RS Turbo EFI
Autor Wiadomość
PitusK 

Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 187
Skąd: krakow
Wysłany: 29 Sty 2009, 07:37   

ten wzór który pokazał stafcio by miażdzył bo autro kanciaste dośc fela także.Zresztą to są chyba fele z cosiego ale puźniejszych wersji.

Autko wypas gratulacje zakupu.
I powodzenia w doprowadzaniu go do super stanu :zwyciężca:
_________________
FRAKCJA MAŁOPOLSKA

Moja Fiesta
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 30 Sty 2009, 14:39   

lewa półośka złożona i założona na auto, wymieniłem łożyska i manszetę.

został mi do wymiany wahacz, sworzeń jest wybity i pewnie to było przyczyną drżenia kiery podczas hamowania.

męczyłem się z wyjęciem turbiny, ale poległem. nie miałem za wiele czasu więc nie zrobiłem tego. mam plan wyjąć ją w niedzielę i rozebrać i sprawdzić co z nią jest nie tak.

według moich obserwacji wydehc jest czymś zapchany. bo niby dlaczego po odpaleniu silnika gasnie po około 3 sekundach? i dopiero jak złapie troszeczkę temperatury to trzyma obroty? hm...


pytanie do znawców garretta t3, czy oznaczenie T3 TB03 T04 jest oznaczeniem tylko turbiny tej wa fordzie?
jak tak to firma scroll products ma w ofercie zestaw naprawczy za 230pln.


znalazlem rysunek zlozeniowy turbiny


niestey kolega Intel nie raczy się odezwać w sprawie zderzaka ;-(
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 31 Sty 2009, 01:12   

Do Intela najlepiej dzwonić bądź smsem:P

A co do projektu trzymam kciuki, bo Escorcik też fajne wozidło:)
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 31 Sty 2009, 10:47   

Nie wymieniaj tak uszczelnien- pewnie masz przytarty wirnik dodatkowo, wiec bez tego tez sie nie obejdzie. wszystko musisz bardzo dokladnie wywazyc. Oddaj to lepiej do regenu. Milo ze z nim walczysz Panie;)
_________________
HyHy:)
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 31 Sty 2009, 16:13   

parę fotek zrobionych dzisiaj
w zapasie bylo oryginalne kółko, opon chyba z 99 roku :hihihi:
podloga w bagazniku jest w miare ok, przy parawym kielichu jest korozja ze palec wpada.
spoiler spuchł, zaślepka progu na wkręta :D
to co fajne, okolice wlewu są w super stanie, to co pamiętam to nawet lakier jest ori.
jedyne prawe tylne nadkole jest spruchniałe,
drzwi prawe są chyba wygięte, jakoś nie pasują
we wnętrzu element wieś tuningu, pomalowane uchwyty,
dzwignia do maski jest urwana, linka jest uszkodzona






_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2009, 17:46   

Szary Escort RS Turbo Series2 1.6 132hp

nie szary Escort tylko srebrny szerszeń :P

Może już być youngtimerem? Powodzenia w restaurowaniu super fury!
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 1 Lut 2009, 23:28   




kolejne małe update. po kilkugodzinnej walce, wyjęciu chłodnicy i wielu innych elementów po drodze wyjąłem turbawke. stan średni, wirnik pokryty białawym nalotem, pewnie od złego oleju.
w każdym bądź razie nie jest z nim dobrze.
spotkałem się z Berkutem, ma turbo takie samo. dorzuca intercooler do tego, musze pomyśleć. zastanawia mnie fakt, co sprawia że silnik nie miał łaodwania. może actuator jest uszkodzony? przy użyciu siły da radę ruszyć go i trochę wyciągnąć, nie wiem czy tak ma być...?
być może jutro wezme od niego tą turbinę, to założę i sprawdzę czy to aby tylko turbawa miała na to wpływ.

kolejne foty to takie pokazowe co i jak w trawie piszczy w escorcie. przez rok i kilka miesięcy poprzedni właściciel przejechał ok 10 000 km. niewiele, niestety człowiek ten nie miał zielonego pojęcia o autach i zadżebiście zaniedbał go.
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lut 2009, 09:41   

Berkut... Ten stary maniak PC Tuningu i podkręcania?
To pozdrów go od SpiderMAN-a ;)
HEHEHE
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 2 Lut 2009, 21:12   

dzieje się troszkę,
wydawanie kasy na części samochodowe zawsze mi się podobało. jest to bardzo fajne pod warunkiem, że ma się jej trochę na koncie i nie trzeba decydować czy wydać na bułkę czy na uszczelkę :hihihi:

kupiłem dzisiaj tubinę, intercooler i jakieś pierdoły od Berkuta.
intercooler to Forge :2xf:

oryginalny IC jest zgnieciony i pewnie w jakimś miejscu dziurawy.




chciałem odkręcić dwie śrubki łączące downpipe z turbo i dupens, jedna się urwała. ale to chyba norma bo kupiłem tak samo urwane :D


najbliższy wydatek to przewody WN, końcówki drążka kierowniczego i wahacze. ehh..
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:16   

no to sie zaczeło ;) gratuluje zabawki ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:21   

stafcio napisał/a:
przewody WN
82zl NGK kosztuja :) bynajmniej u mnie :)
Taaa no to sie zaczyna przygoda, plus jest taki ze masz czym jezdzic na co dzien i sie nie przejmujesz tym czy dojedzie to czy tez nie :)
Czekam na ciag dalszy.
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:23   

Daras84 napisał/a:
no to sie zaczeło ;)

a tam u każdego z nas to trwa i się rozwija :D
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:33   

Laskosz napisał/a:
Daras84 napisał/a:
no to sie zaczeło ;)

a tam u każdego z nas to trwa i się rozwija :D


No właśnie życzyć tylko żby się zakończyło....ukończonym w 98% projektem - te dwa procent zawsze jest niedosytu :cojest:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 3 Lut 2009, 09:54   

Stafcio odemnie brawa za odwage, bo nie kazdy podjalby sie zadania odrestaurowania takiego klasyka. fajne wozidlo. oby nie sprawial ci zadnych przykrych niespodzianek, a czesci tanie byly. tego ci zycze. powdzenia.
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Lut 2009, 10:04   

Fordon napisał/a:
przewody WN 82zl NGK kosztuja :) bynajmniej u mnie :)


u mnie za ngk chcą chamy 159pln :(

mareno napisał/a:
Stafcio odemnie brawa za odwage, bo nie kazdy podjalby sie zadania odrestaurowania takiego klasyka. fajne wozidlo. oby nie sprawial ci zadnych przykrych niespodzianek, a czesci tanie byly. tego ci zycze. powdzenia.


prawda jest taka, że nie wiem gdzie jest granica pomiędzy odwagą a głupotą. nie wiem czy słusznie robię zaczynając to auto. fakt że bardzo mi się podoba i chciałbym nim pojeździć przez jakiś czas, ale szczerze to jeszcze nie wiem na co się porywam. dlatego na razie doprowadzam go do stanu jeżdżenia na codzień.
jak odkryje jego plusy i minusy to zadecyduję czy warto wejść głębiej i zrobić go fajnie.

trochę poczytałem, trochę pogadałem z ludźmi co znają te auta i podczas robienia nadwozia (piaskowania, spawania, malowania) przydałoby się wspawać lekką klatkę. to ze względu na "miękką" budę. jak podniosłem lewy przód to miałem problem z zamknięciem lewych drzwi.
zobaczymy co czas pokaże, na razie jestem skupiony na uruchomieniu go do jazdy codziennej. teraz już powinno być z górki i do końca tygodnia powinienem nim wyjechać.

wydaje mi się, że części do fordów z przełomu 80/90 lat są stosunkowo tanie. więc tu tragedii nie widzę.
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 3 Lut 2009, 10:12   

Dasz radę :) Jeśli będziesz potrzebował klatki to daj znać- w ireco mogę Ci załatwić kit do samodzielnego wspawania, więc przy okazji prac blacharskich usztywniłbyś sobie budę dużo tańszym kosztem (płacisz w zasadzie tylko za rury).

Co do codziennej jazdy - ja wiem jak to jest i zapewniam Cię, że nawet kiedy wyjedziesz i wszystko będzie ok, to chcąc nie chcąc już będziesz planował co by tu poprawić. To jest choroba mój przyjacielu i podobnie jak wielu z nas Ty też na nią zapadłeś :) Leczyć się tego nie da, można tylko ograniczać dolegliwości, a to tanie nie jest bo dobre części są w cenie.

Powodzenia w dalszych pracach i czekamy na relacje z kolejnych etapów prac :yes:

Pozdro
_________________
Profil Facebook
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lut 2009, 13:54   

stafcio napisał/a:

trochę poczytałem, trochę pogadałem z ludźmi co znają te auta i podczas robienia nadwozia (piaskowania, spawania, malowania) przydałoby się wspawać lekką klatkę. to ze względu na "miękką" budę. jak podniosłem lewy przód to miałem problem z zamknięciem lewych drzwi.

Nie wiem z kim rozmawiales o "miekkosci" bud w takim escorcie, ale moj po porzadnej blacharce nie jest miekki i nie gnie sie przy podnoszeniu lewarkiem, a klatki nie mam. Moim zdaniem jak chcesz zrobic porzadnego odrestaurowanego klasyka to klatke sobie daruj, a tylko zrob porzadnie blacharke.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Lut 2009, 21:53   

ciekawa sprawa, nawet w centrali intercars nie mają kabli wn do tego :( pojechalem do filii a oni mnie z kwitkiem odprawili.
no trudno, musze szukac dalej.

spędziłem dzisiaj trochę czasu w garażu. wynikiem tego był montaż turbiny do silnika, montaż intercoolera i chłodnicy.
muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się ze montując tak duży IC będę tak klął :hihihi:

na początek trzy zdjęcia z przyprowadzania auta




turbo zamontowane i podłączone


dobrze mieć profesjonalnę instrucję :ok:




nowy IC



nie mogłem odpalić bo po pierwsze musze kupić te cholerne kable wn, poza tym muszę usunąć urwany kawałek śruby z obudowy turbiny.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Lut 2009, 22:00   

przewody zapłonowe z tego co widzę na bank powinny CI podejsc z fiesty mk2 xr2 bądź którejkolwiek fiesty z gaxnikiem w cvh :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Lut 2009, 22:14   

kurde piękny jest :he:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.