Przesunięty przez: LOY 11 Lut 2009, 20:34 |
[MK4] Escort RS Turbo EFI |
Autor |
Wiadomość |
PitusK
Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 187 Skąd: krakow
|
Wysłany: 29 Sty 2009, 07:37
|
|
|
ten wzór który pokazał stafcio by miażdzył bo autro kanciaste dośc fela także.Zresztą to są chyba fele z cosiego ale puźniejszych wersji.
Autko wypas gratulacje zakupu.
I powodzenia w doprowadzaniu go do super stanu |
_________________ FRAKCJA MAŁOPOLSKA
Moja Fiesta |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 30 Sty 2009, 14:39
|
|
|
lewa półośka złożona i założona na auto, wymieniłem łożyska i manszetę.
został mi do wymiany wahacz, sworzeń jest wybity i pewnie to było przyczyną drżenia kiery podczas hamowania.
męczyłem się z wyjęciem turbiny, ale poległem. nie miałem za wiele czasu więc nie zrobiłem tego. mam plan wyjąć ją w niedzielę i rozebrać i sprawdzić co z nią jest nie tak.
według moich obserwacji wydehc jest czymś zapchany. bo niby dlaczego po odpaleniu silnika gasnie po około 3 sekundach? i dopiero jak złapie troszeczkę temperatury to trzyma obroty? hm...
pytanie do znawców garretta t3, czy oznaczenie T3 TB03 T04 jest oznaczeniem tylko turbiny tej wa fordzie?
jak tak to firma scroll products ma w ofercie zestaw naprawczy za 230pln.
znalazlem rysunek zlozeniowy turbiny
niestey kolega Intel nie raczy się odezwać w sprawie zderzaka |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 01:12
|
|
|
Do Intela najlepiej dzwonić bądź smsem:P
A co do projektu trzymam kciuki, bo Escorcik też fajne wozidło:) |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 10:47
|
|
|
Nie wymieniaj tak uszczelnien- pewnie masz przytarty wirnik dodatkowo, wiec bez tego tez sie nie obejdzie. wszystko musisz bardzo dokladnie wywazyc. Oddaj to lepiej do regenu. Milo ze z nim walczysz Panie;) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 16:13
|
|
|
parę fotek zrobionych dzisiaj
w zapasie bylo oryginalne kółko, opon chyba z 99 roku
podloga w bagazniku jest w miare ok, przy parawym kielichu jest korozja ze palec wpada.
spoiler spuchł, zaślepka progu na wkręta
to co fajne, okolice wlewu są w super stanie, to co pamiętam to nawet lakier jest ori.
jedyne prawe tylne nadkole jest spruchniałe,
drzwi prawe są chyba wygięte, jakoś nie pasują
we wnętrzu element wieś tuningu, pomalowane uchwyty,
dzwignia do maski jest urwana, linka jest uszkodzona
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2009, 17:46
|
|
|
Szary Escort RS Turbo Series2 1.6 132hp
nie szary Escort tylko srebrny szerszeń
Może już być youngtimerem? Powodzenia w restaurowaniu super fury! |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 23:28
|
|
|
kolejne małe update. po kilkugodzinnej walce, wyjęciu chłodnicy i wielu innych elementów po drodze wyjąłem turbawke. stan średni, wirnik pokryty białawym nalotem, pewnie od złego oleju.
w każdym bądź razie nie jest z nim dobrze.
spotkałem się z Berkutem, ma turbo takie samo. dorzuca intercooler do tego, musze pomyśleć. zastanawia mnie fakt, co sprawia że silnik nie miał łaodwania. może actuator jest uszkodzony? przy użyciu siły da radę ruszyć go i trochę wyciągnąć, nie wiem czy tak ma być...?
być może jutro wezme od niego tą turbinę, to założę i sprawdzę czy to aby tylko turbawa miała na to wpływ.
kolejne foty to takie pokazowe co i jak w trawie piszczy w escorcie. przez rok i kilka miesięcy poprzedni właściciel przejechał ok 10 000 km. niewiele, niestety człowiek ten nie miał zielonego pojęcia o autach i zadżebiście zaniedbał go. |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 09:41
|
|
|
Berkut... Ten stary maniak PC Tuningu i podkręcania?
To pozdrów go od SpiderMAN-a
HEHEHE |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 21:12
|
|
|
dzieje się troszkę,
wydawanie kasy na części samochodowe zawsze mi się podobało. jest to bardzo fajne pod warunkiem, że ma się jej trochę na koncie i nie trzeba decydować czy wydać na bułkę czy na uszczelkę
kupiłem dzisiaj tubinę, intercooler i jakieś pierdoły od Berkuta.
intercooler to Forge
oryginalny IC jest zgnieciony i pewnie w jakimś miejscu dziurawy.
chciałem odkręcić dwie śrubki łączące downpipe z turbo i dupens, jedna się urwała. ale to chyba norma bo kupiłem tak samo urwane
najbliższy wydatek to przewody WN, końcówki drążka kierowniczego i wahacze. ehh.. |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:16
|
|
|
no to sie zaczeło gratuluje zabawki |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:21
|
|
|
stafcio napisał/a: | przewody WN | 82zl NGK kosztuja bynajmniej u mnie
Taaa no to sie zaczyna przygoda, plus jest taki ze masz czym jezdzic na co dzien i sie nie przejmujesz tym czy dojedzie to czy tez nie
Czekam na ciag dalszy. |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:23
|
|
|
Daras84 napisał/a: | no to sie zaczeło |
a tam u każdego z nas to trwa i się rozwija |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:33
|
|
|
Laskosz napisał/a: | Daras84 napisał/a: | no to sie zaczeło |
a tam u każdego z nas to trwa i się rozwija |
No właśnie życzyć tylko żby się zakończyło....ukończonym w 98% projektem - te dwa procent zawsze jest niedosytu |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 09:54
|
|
|
Stafcio odemnie brawa za odwage, bo nie kazdy podjalby sie zadania odrestaurowania takiego klasyka. fajne wozidlo. oby nie sprawial ci zadnych przykrych niespodzianek, a czesci tanie byly. tego ci zycze. powdzenia. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 10:04
|
|
|
Fordon napisał/a: | przewody WN 82zl NGK kosztuja bynajmniej u mnie
|
u mnie za ngk chcą chamy 159pln :(
mareno napisał/a: | Stafcio odemnie brawa za odwage, bo nie kazdy podjalby sie zadania odrestaurowania takiego klasyka. fajne wozidlo. oby nie sprawial ci zadnych przykrych niespodzianek, a czesci tanie byly. tego ci zycze. powdzenia. |
prawda jest taka, że nie wiem gdzie jest granica pomiędzy odwagą a głupotą. nie wiem czy słusznie robię zaczynając to auto. fakt że bardzo mi się podoba i chciałbym nim pojeździć przez jakiś czas, ale szczerze to jeszcze nie wiem na co się porywam. dlatego na razie doprowadzam go do stanu jeżdżenia na codzień.
jak odkryje jego plusy i minusy to zadecyduję czy warto wejść głębiej i zrobić go fajnie.
trochę poczytałem, trochę pogadałem z ludźmi co znają te auta i podczas robienia nadwozia (piaskowania, spawania, malowania) przydałoby się wspawać lekką klatkę. to ze względu na "miękką" budę. jak podniosłem lewy przód to miałem problem z zamknięciem lewych drzwi.
zobaczymy co czas pokaże, na razie jestem skupiony na uruchomieniu go do jazdy codziennej. teraz już powinno być z górki i do końca tygodnia powinienem nim wyjechać.
wydaje mi się, że części do fordów z przełomu 80/90 lat są stosunkowo tanie. więc tu tragedii nie widzę. |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 10:12
|
|
|
Dasz radę Jeśli będziesz potrzebował klatki to daj znać- w ireco mogę Ci załatwić kit do samodzielnego wspawania, więc przy okazji prac blacharskich usztywniłbyś sobie budę dużo tańszym kosztem (płacisz w zasadzie tylko za rury).
Co do codziennej jazdy - ja wiem jak to jest i zapewniam Cię, że nawet kiedy wyjedziesz i wszystko będzie ok, to chcąc nie chcąc już będziesz planował co by tu poprawić. To jest choroba mój przyjacielu i podobnie jak wielu z nas Ty też na nią zapadłeś Leczyć się tego nie da, można tylko ograniczać dolegliwości, a to tanie nie jest bo dobre części są w cenie.
Powodzenia w dalszych pracach i czekamy na relacje z kolejnych etapów prac
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 13:54
|
|
|
stafcio napisał/a: |
trochę poczytałem, trochę pogadałem z ludźmi co znają te auta i podczas robienia nadwozia (piaskowania, spawania, malowania) przydałoby się wspawać lekką klatkę. to ze względu na "miękką" budę. jak podniosłem lewy przód to miałem problem z zamknięciem lewych drzwi.
|
Nie wiem z kim rozmawiales o "miekkosci" bud w takim escorcie, ale moj po porzadnej blacharce nie jest miekki i nie gnie sie przy podnoszeniu lewarkiem, a klatki nie mam. Moim zdaniem jak chcesz zrobic porzadnego odrestaurowanego klasyka to klatke sobie daruj, a tylko zrob porzadnie blacharke. |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 21:53
|
|
|
ciekawa sprawa, nawet w centrali intercars nie mają kabli wn do tego :( pojechalem do filii a oni mnie z kwitkiem odprawili.
no trudno, musze szukac dalej.
spędziłem dzisiaj trochę czasu w garażu. wynikiem tego był montaż turbiny do silnika, montaż intercoolera i chłodnicy.
muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się ze montując tak duży IC będę tak klął
na początek trzy zdjęcia z przyprowadzania auta
turbo zamontowane i podłączone
dobrze mieć profesjonalnę instrucję
nowy IC
nie mogłem odpalić bo po pierwsze musze kupić te cholerne kable wn, poza tym muszę usunąć urwany kawałek śruby z obudowy turbiny. |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 22:00
|
|
|
przewody zapłonowe z tego co widzę na bank powinny CI podejsc z fiesty mk2 xr2 bądź którejkolwiek fiesty z gaxnikiem w cvh |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
|