Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:24
Elektrowentylator włącza się zbyt wcześnie?
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Sty 2009, 12:24   Elektrowentylator włącza się zbyt wcześnie?

Kiedy wskaźnik jest w równej połowie skali temperatur, już zostaje włączony elektrowentylator. Płyn chłodzący na pewno nie ma wymaganej temperatury.
Sprawdzam to dotykowo na wężach i zbiorniczku wyrównawczym.
Po odłączeniu kostki na wyłączniku(czyli bez pracy elektrowentylatora), silnik ma również zimową porą problem z dogrzaniem, nawet z przysłoniętą w 3/4 powierzchni chłodnicą wskaźnik nie przekroczy normy pełnego nagrzania.
Coś takiego zauważyłem poprzedniej zimy. Według mnie mam dwa elementy do wymiany.
Termostat(chyba stale jest w otwarciu) i wyłącznik na termostacie(za szybko reaguje)
Zacznę od wyłącznika
Czekam na Wasze wnioski do takiej diagnozy. wraz z zapytaniem:
Przy jakim odczycie na wskaźniku temperatur/+-/powinien włączyć się elektrowentylator?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2009, 14:13   

Tuuż przed wejściem w czerwoną skalę - zdejmij przewód z włącznika na zimę, a najlepiej wymień termostat na najwyższa temperaturę jaką będą mieli w sklepie (pewnie będzie 92 stopnie) a termowłacznik dmuchawy weź z poloneza.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Sty 2009, 16:05   

JoeMix napisał/a:
Tuuż przed wejściem w czerwoną skalę - zdejmij przewód z włącznika na zimę, a najlepiej wymień termostat na najwyższa temperaturę jaką będą mieli w sklepie (pewnie będzie 92 stopnie) a termowłacznik dmuchawy weź z poloneza.


Dzięki za namiar/termowłacznik dmuchawy weź z poloneza/
Wymiana jest konieczna, bo w momencie włączenia wentylatora płyn w zbiorniczku ma temp.65 stopni. Ale nawet jak zdejmę kostkę z przewodem, to temperatura nie wzrośnie więcej jak do polowy skali w czasie jazdy. Jedynie w dużych korkach pracuje wentylator.
a więc i termostat do wymiany, bo jak widać nie całkiem domyka. A niedogrzany jest na pewno, bo rura jest mokra. Latem jest /prawie/ :) OK.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2009, 18:46   

termo wyłącznik z polda jest lipny bo za wcześnie się włącza. A co do termostatu to jest kilka opcji 89 91 92 i 98 stopni . ja miałem i 89 i 92 zdaje sie i praktycznie różnicy nie widać . Zobacz czy 2-3 min po odpaleniu robi się ciepła rura górna od chłodnicy . jeśli tak to powiesił się właśnie termostat .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2009, 19:00   

Ja mam u siebie termostaty 98 i włączniki z poldka i na kłopoty z temperaturą i wiatrakiem nie narzekam, może teraz zimą, ale problem jest w błędnym wskazaniu - wskaźniki działają w oparciu o ciepło, pojechałem na stację bo mi rezerwę paliwo wskazywało, okazało się że weszło 13 litrów i wskazanie jest lekko ponad połowę baku więc wskazaniem temperatury na początku skali zamiast w połowie też się zbytnio nie przejmuję.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sty 2009, 10:42   

diodalodz napisał/a:
termo wyłącznik z polda jest lipny bo za wcześnie się włącza. A co do termostatu to jest kilka opcji 89 91 92 i 98 stopni . ja miałem i 89 i 92 zdaje sie i praktycznie różnicy nie widać . Zobacz czy 2-3 min po odpaleniu robi się ciepła rura górna od chłodnicy . jeśli tak to powiesił się właśnie termostat .


Zgadza się, napewno jest zawieszony! Czy termostat pasuje tylko z konkretnego typu fiesty?. I na jaką forsę mam być przygotowany przyjmując, ze dostanę oryginał?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sty 2009, 10:49   

Termostat kosztuje może z 25 zeta - nie jest drogi, w komplecie jest sporo uszczelek, w tym że tylko jedna pasuje do Fiesty. Jak masz silnik 1,1 to bierz maksymalną dostępną w sklepie temperaturę otwarcia zamiast tego co tam w katalogu piszą.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dziul
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2009, 11:20   

Podepnę się pod temat mam jakby odwrotny problem u mnie wiatrak nie włącza się wcale wymieniłem już termostat i ten czujnik przy termostacie oraz nagrzewnicę. Wentylator jest ok bo wyciągałem go i podłączałem do prostownika kręcił się. Co może być nie tak? Czy wentylator ma jakiś bezpiecznik??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sty 2009, 12:03   

Ma, jeśli już wentylator sprawdziłeś to OK, zewrzyj jeszcze 2 przewody co są na czujniku na włączonym zapłonie - jak nie ruszy to coś z elektryką.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2009, 20:35   Doswiadczeń ciag dalszy!

Termostat wymieniłem na identiko(czyli oryginał(, bo był tylko w jednym sklepie za 45 zł i bez uszczelki.
W sklepach internetowych są po 25, ale czekanie +poczta= to samo.
Po rozebraniu starego stwierdziłem, że raczej z termostatem jest wszystko w porządku
(był zamknięty).Zamontowałem nowy.Po kilku minutach stwierdziłem, że rura za termostatem jak grzała tak grzeje. Termostat na pewno trzyma. Wymontowałem nowy i zabrałem się za stary. Jest tam taki grzybek plastikowy niby pływak( niby) bo wsadziłem termostat do wody to nie pływa i nie zamyka otworka o średnicy około fi 5mm. Raczej zamyka go ciśnienie, może już z pompy. Otwór jest widać potrzebny do odpowietrzenia przy wlewaniu wody,oraz jeżeli zbiorniczek ma za duże ciśnienie związane z temperaturą to następuje przez niego wyrównanie. Nie ma temperatury to nie ma ciśnienia, więc zablokowałem dzięcioła śrubką M3 i skontrowałem nakrętkami, robiąc luz aby jakieś ciśnienie spieprzało.
Odpiąłem wentylator i grzeje(silnik oczywiście). Rura średnio ciepła po 10 min.
Na centralne< już gorąca. Temperatura między połową a czerwonym polem.
Dalej nie rośnie a ze zbiornika zaczyna dymić. Szmata i odkręcam delikatnie< ciśnienie jest z pełną parą. Wniosek < do kitu czujnik temperatury. Lecz jest jedno ale< dlaczego grzeje się zaraz górna rura do chłodnicy? Jeżeli oba termostaty były dobre.
Temperatura mogła wyskoczyć także przez zablokowanie otworu :)

A teraz czekam na wnioski ekspertów od grzania :)
Dobry żart, jest tynfa wart.
Tak to leciało, chyba
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2009, 21:01   

Jak sądzisz po Co tam jest taka dziurka z korkiem od dołu - jak trafi się powietrze to korek opada - powietrze wychodzi, zaczyna płynąc płyn, ciągnie za sobą korek i ciach - zamknięte... teraz masz silnik odcięty od układu na głucho, jak np. zgasisz bardzo gorący silnik to w środku może się gromadzić powietrze, generalnie nie mam miłych wspomnień z zatykaniem tego otworka, a widziałem termostaty bez takiej dziurki fabrycznie które ktoś np. potraktował gwoździem czy wiertłem by dziurkę jednak zrobić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sty 2009, 10:05   Otwor z koralikiem w termostacie

Przekonałeś mnie, ale ja osobiście też się przekonałem tylko nie do końca!
Główny problem: Dlaczego grzeje się się dalej przewód gumowy do chłodnicy, jednak nie został rozwiązany.
Powiem tak: nie wiem czy nie popełniłem błędu, z braku klingerytu dałem gumową uszczelkę pod króciec termostatu. Jest grubości dętki z ciężarowego z wewnętrznym otworem nie dociskającym termostatu. Może? termostat cokolwiek się podnieść, jeżeli istnieje tam jakiś luzik i wówczas rura ma prawo się grzać.Osobiście jestem zdania, że guma się wycisnęła, a termostat dociska płaszczyzna króćca.
Jesteś dobry w te klocki i kilku klubowiczów też. Więc zadam pytanie na które nie odpowiedzieli mi w sklepie forda.
Czym? różnią się czujniki temperatury o kolorach: czarny, niebieski,zielony.
Wiem, ze wskazaniem zakresu temperatur. Tylko, który jest który i jakie to różnice.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sty 2009, 10:24   

Czujnik trzeba wkręcać taki sam jak był - jest to kalibrowane w fabryce z daną serią zegarów... więc nie koniecznie musi być tak że t takim i takim roku powinno być to i to, między połówki obudowy termostatu wchodzi papierowa uszczelka, więc nie jest za gruba, pod samym termostatem nie ma żadnej.

Wykręć czujnik włączanie wentylatora - da się wsadzić paluch i sprawdzić czy termostat się rusza, jak możesz to zrób foto silnika, foto termostatu,,, może coś łatwiej będzie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sty 2009, 10:44   

Człowiek do końca życia się uczy i głupi umiera!
Nie pomyślałem, ze jest taki prosty sposób na stwierdzenie luzu na termostacie.
Jakie konkretne elementy(foto)silnika?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sty 2009, 11:06   

Cyknij od strony termostatu może wypatrzymy coś dziwnego co dla Ciebie jest normalne....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sty 2009, 20:05   Fotki

Wymieniłem czujnik temperatury(wcześniej termostat). Jest lepiej wskaźnik po bardzo długim nagrzaniu silnika podniesie się do 3/4 zakresu temp.
luzu miedzy obudową termostaty nie było. Wentylator w tym czasie się nie włączył.
W poniedziałek stwierdzę czy rura się grzeje w krótkim czasie, raczej tak, bo nagrzewanie jest bardzo długie. powiedziałbym dłuższe niż ostatnio w czasie dużych mrozów.
WYDAJE SIĘ, ŻE TAK TO JUŻ MA :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów [MK3] Wentylator od chłodnicy zbyt często się włącza
Fiesta 1.1i
haker12329 Elektryka 5 8 Maj 2012, 00:44
haker12329
Brak nowych postów Wentylator chłodnicy nie włącza się
MiTElektronik Elektryka silnika 3 8 Cze 2016, 19:39
MiTElektronik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.