Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] ciśnienie oleju - kontrolka
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Sty 2009, 22:43   [MK3] ciśnienie oleju - kontrolka

wczoraj bylem autem we wrocku na sylwestra, na odcinku ok 40 km autostrady postanowilem sprawdzic sobie ile pojedzie ta padaka. lecialem przez chwile licznikowe 170 ale przez wiekszosc czasu 140-150.

zjechalem z autostrady, zatrzymalem sie na stopie i widze ze zapalila sie kontrolka oleju, a wlasciwie zaczela mrugac. ale tylko przy obrotach ok 900-1000, minimalnie wyzsze i kontrolka gasła.

zatrzymalem sie, sprawdzielem poziom oleju, bylo prawie max ale troche jeszcze dolalem. ruszylem, i od tego czasu zapalila sie moze ze 2 razy na chwilke i od tamtej pory do teraz juz ani razu.

dzisiaj wrocilem i wszystko bylo ok. silnik chodzi idealnie, nie ma tez zadnych niepokojacych odglosow (chociaz klekot i tak wszystko zaglusza :P )

pytanie - czy moglo sie cos zdupczyc, czy to moze czujnik nawala ? tak czy inaczej mam juz nowy wiec niedlugo go zmienie.

aha - olej to castrol gtx 15w40
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sty 2009, 22:56   

mogłeś dojechać panewki a równie dobrze mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie .
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Sty 2009, 23:00   

moze faktycznie to wina oleju, w sumie te objawy byly tylko przez 10 minut po zjechaniu z autostrady, potem spokoj.

myslalem jeszcze o pasku alternatora, ze moze ma slaby naciag ale wtedy takie objawy byly by chyba czestsze... poza tym wydaje sie ze jest ok.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sty 2009, 02:26   

madek napisał/a:
myslalem jeszcze o pasku alternatora

nie widzę związku . wtedy paliła by się kontrolka od ładowania a nie od oleju . pewno fruwasz na mineralnym oleju a on po przekroczeniu pewnych barier temperatury robi się bardzo płynny .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Sty 2009, 13:26   

Kiedy wymieniałeś olej?
Moja przy 140 miała dość, to ładnie jej dałeś..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:07   

diodalodz napisał/a:
mogłeś dojechać panewki a równie dobrze mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie .
Pognał auto po autostradzie i jesli mu nie wywiało oleju to raczej to drugie, więc bez większego stresu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:52   

dlatego te kosiarki nie nadają się do takiego fruwania ;]
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Sty 2009, 17:56   

A ja mam podobnie ale po ruszeniu czasami przez ok 5m jazdy pali sie kontrolka oleju. Co to może być?. notw notw
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2009, 18:37   

pablon, Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, jeśli czujnik jest dobry to niestety masz juz pewnie silnik do remontu :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:18   

dzisiaj troche pojedzilem i wszystko jest w porzadku, kontrolka sie nie zapala

diodalodz napisał/a:
nie widzę związku . wtedy paliła by się kontrolka od ładowania a nie od oleju

ale pompa jest na jednym pasku, wiec mialem podejrzenia. ale pasek sie nie slizga i naciag tez jest ok.
diodalodz napisał/a:
pewno fruwasz na mineralnym oleju

jak juz pisalem, castrol gtx 15w40 wiec to pewnie to

Marcinowaty napisał/a:
Kiedy wymieniałeś olej?

na poczatku 2008, ale przebiegów duzych nie robie. no i dolewka byla bo troche przez uszczelniacze spierdziela :)
Cytat:
Moja przy 140 miała dość, to ładnie jej dałeś..

moze i by wiecej sie udalo, ale szkoda mi sie tego silnika zrobilo :) a tak to jest w dobrym stanie, no i odetkany, bo wydech praktycznie przelotowy.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:44   

madek, pompa na pasku? chyba wody, alternator a 3 kółko to wał korbowy, pompa oleju jest napędzana od wału ale zębatką wewnątrz silnika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Sty 2009, 21:36   

sorry, popierdzieliło mi sie :hahaha:

tak czy inaczej temat uwazam za zamkniety, rozwiazanie jest na 99% tutaj:

diodalodz napisał/a:
mógł się tak rozgrzać olej że lekko zużyta pompa straciła ciśnienie .


dzieki za pomoc! :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2009, 03:34   

precyzując to pompa napędzana jest z wałka rozrządu a wałek rozrządu po przez łańcuch rozrządu z wału korbowego . Hm a nie widziałeś zalecenia zeby zmieniać olej co 10 tyś lub 12 miesięcy ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.