kilka problemow z nowo zakupionym Mk4 18Di POMOCY :( |
Autor |
Wiadomość |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 00:24 kilka problemow z nowo zakupionym Mk4 18Di POMOCY :(
|
|
|
Witam, jestem tutaj dosyc nowy mam od niedawna MK4 w 18Di i pare klopotow sie pojawilo, bardzo was prosze o porady a klopoty ponizej:
1) Na poczatek nie dziala regulacja nawiewu cieplo/zimno (sterowane elektrycznie), jesli chodzi o czujnik nagrzewnicy ktory znajduje sie na podszybiu pod maska to jak wepne kostke to zamyka obieg a jak wypne kostke to leci gorace powietrze....
2) Mam centralny oryginał z pilotem w kluczyku, zmienilem baterie w kluczyku i nic central nie dziala moze trza rozkodowac centralny poprzez jakas kombinacje przycisniec na kluczyku mam dwa przyciski na jednym jest jedna strzalka a na drugin dwie
3) ten problem jest chyba najbardziej zlozony samochod nie pali po calonocnym przestoju tzn pali ale bbaaarrdddzo ciezko jak juz sie troszke zagrzeje to cyka na rys bez najmniejszego klopotu. Wymienilem juz swiece zarowe, filtr powietrza, zalozylem zawor zwrotny na przewodach paliwiwych, podobno w golfie pojawial sie ten problem jak sie zapchalo sitko w baku acha sprezanie i wtryski sa OK i zaczynam juz glupiec a tu zima sie zbliza wiec BARDZO PROSZE o pomoc
Bardzo licze na WASZE fachowe doradztwo!!!!! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 01:14
|
|
|
1 - trzeba zmienić tranzystor sterujący chyba tam jest jakiś polowy . największy 2 nogowy element na płycie sterowania . ukryte wszystko pod pokrętłami
2 - włącz i wyłącz 4 krotnie zapłon w czasie mniejszym niż 6 sekund .
wymij klucz i wciśnij który kolwiek guzik na pilocie .
po 20 sekundach steronik wyjdzie z trybu programowania
3 - sprawdzenie kompresji musi być
a)po całej nocy stania auto musi zostać na noc u mechanika
b) musi dobić ciśnienie odrazu
c) jeśli dobije ciśnienie odrazu a nie powoli to trzeba zjdąć pompe wtryskowa i wstawić ja na stolik i zobaczyć czy ma wydajność właściwa . Niestety to jest pompa lucasa z która są często problemy , nie wiem czy istnieje możliwosć zamiany jej na boscha .
tyle . |
|
|
|
 |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 08:32
|
|
|
Wielkie DZIEKI za szybką odpowiedź przypuszczam ze gdzieś na forum te tematy były juz poruszane lecz pare godzin spedzilem na przekopywaniu i niewiele znalazlem dlatego naprawde WIELKIE DZIEKI |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 12:39
|
|
|
diodalodz napisał/a: | 2 - włącz i wyłącz 4 krotnie zapłon w czasie mniejszym niż 6 sekund .
wymij klucz i wciśnij który kolwiek guzik na pilocie .
po 20 sekundach steronik wyjdzie z trybu programowania |
nie pamiętam dokładnie ale inaczej to robiłem z uzytkownikiem stefan86, on gdzieś to na forum umieścił odnośnie centralnego zamka i sterowania pilotem. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 21:31
|
|
|
marcin a nie wiesz dokladniej gdzie tego szukac?? kurcze bardzo pilne bo wkladki mi szlag mi trafia jak to t tych typach bywa centrala jest i nie dziala |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
|
|
|
 |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 22:53
|
|
|
Marcin no niestety jest klopot tak czy owak nic z tego probowalem i nic a ktory Twoim zdaniem sposob najlepszy mam mk4 gia z oryginalnym pilotem w kluczyku proboje i nic juz mnie zaczynaja nerwy puszczac |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 23:01
|
|
|
baterie masz dobra? sprawdzałeś?
[ Dodano: Wto Paź 23, 2007 23:02 ]
z linku działa na pewno bo sam go testowałem |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2007, 00:41 Re: kilka problemow z nowo zakupionym Mk4 18Di POMOCY :(
|
|
|
mknoe napisał/a: | Witam, jestem tutaj dosyc nowy mam od niedawna MK4 w 18Di i pare klopotow sie pojawilo, bardzo was prosze o porady a klopoty ponizej:
3) ten problem jest chyba najbardziej zlozony samochod nie pali po calonocnym przestoju tzn pali ale bbaaarrdddzo ciezko jak juz sie troszke zagrzeje to cyka na rys bez najmniejszego klopotu. Wymienilem juz swiece zarowe, filtr powietrza, zalozylem zawor zwrotny na przewodach paliwiwych, podobno w golfie pojawial sie ten problem jak sie zapchalo sitko w baku acha sprezanie i wtryski sa OK i zaczynam juz glupiec a tu zima sie zbliza wiec BARDZO PROSZE o pomoc
Bardzo licze na WASZE fachowe doradztwo!!!!! |
sprawdź element odpowiadający za zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika, u mnie im zimniej ostatnimi dniami tym było gorzej, sprawdzałem wtryski , kompresję, głowicę, zaworek i nie pomagało i winowajcą był korektor wyprzedzenia wtrysku (a myślałem że pompa).
Pewnie łatwiej to sprawdzisz u siebie niż wymotasz pompę w celu jej sprawdzenia.
TEż na ciepłym lub po rannym odpaleniu cykał mi potem super. |
|
|
|
 |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2007, 11:37 a dokladniej??
|
|
|
Krystian powiedz troche dokladniej o tej kwesti "element odpowiadający za zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika" gdzie tego szukać i jak to sprawdzic???
jesli mozesz to wrzuc jakies foto tego elementu ktory mam sprawdzic (jesli, oczywiscie, to nie klopot) i opisz jak go sprawdzic
Wielkie dzieki |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Paź 2007, 19:19
|
|
|
jak twierdzisz ze wystarczy zeby chwile popracowal i problemu z ponownym odpaleniem nie ma to jedz na sprawdzenie kompresji... tylko tak jak dioda pisze zostaw auto na noc zeby rano sprawdzil |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Paź 2007, 20:27
|
|
|
w 1.8D prod forda liczy się dobry rozrusznik dobre świece i dobry akku . Te 3 punkty plus jako taka kompresja i bedzie jeździć . W mk4 niestety jeszcze jest nieudana pompa lucasa . |
|
|
|
 |
mknoe [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Paź 2007, 18:35
|
|
|
No i racja swice zarowe wymienione, aku nowy centra, rozrusznik po regeneracji, odnosnie kompresji dzisiaj rano bylem na pomiarze na zimno i wyszlo 30/28/28/30 (mysle ze nie jest zle:)
ale mam jeszcze klopot z wyprzedzeniem wtrysku (przyspieszacz) tzn nie podciaga linki steruje nim chyba jakis elektro-zawór umieszczony pod akumulatorem i nie bardzo wiem jak sie z tym uporac :(:(:(:(
Czy ten elektro zawor da sie regenerowac?? o ile tak sie to nazywa
i czy jego zadaniem jest jedynie podciagniecie linki przyspieszacza czy wysyla jeszcze dodatkowo jakis sygnal lub impuls do pompy????? bo zaczynam sie gubic z tymi kabelkami
jeszcze was troche pomecze
ALE Z GORY CHCIALEM WSZYSTKIM STRASZNIE PODZIEKOWAC
WIELKIE DZIĘKI LUDZISKA
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Paź 2007, 20:09
|
|
|
a ja myśle ze czas na remont silnika albo głowicy . 28 to już padlina bo 28 to końcowa granica normalnej kompresji . Ale pocieszę cię że ludzie znający diesla maja swoje sekretne metody by i z taką kompresją auta dobrze paliły . Sam ją znam ale niestety to jest tajemnica zakładu w którym pracuje i nie mam zgody autora na publikowanie jej . Ale dużo ludzi znających temat o niej wie . |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27 Paź 2007, 20:33
|
|
|
sprezanie nowki wynosi ok 34, 28 kwalifikuje do remontu ale jak pojechales do mechanika rano to mozesz miec jeszcze mniej, szkoda ze nie zostawiles auta u niego na noc. tak jak dioda pisze jedz do kogos kto moze cos poradzi choc na dluzsza mete kompresji nie oszukasz |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
pawelchecinski [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 12:41 znów ten problem
|
|
|
Wiem że ten temat juz został przerobiony ale ja ma problem dalej zzapalaniem. Moja fiesta jest na pompie boscha kompresja wynosi 34-28-30-36 wiec chyba oki. ale ma dalej problem z zapalaniem aku nowy, swiece nowe. Podobno jest uwalony przyspieszacz wtrysku ale w w aso forda nie wiedza nawet co to jest :( moge to gdzies jeszcze dostac ?? a czy uszkodzony przyspieszacz moze powodowac z\az takie problemy z zapalaniem?? |
|
|
|
 |
|