Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Chłodzenie kompresora wodą
Autor Wiadomość
królik
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2008, 23:25   [MK3] Chłodzenie kompresora wodą

Witam. Zadam jeszcze raz pytanie o połączenie turbiny z Escorta RST z układem chłodzącym. Interesuje mnie co jest wkręcane w kompresor i gdzie w układ jest wpięta sprężarka.

Kod:
nie mam zdrowia.. tak trudno poczytać zanim napiszesz? http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=35659
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Gru 2008, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Gru 2008, 07:41   

Z tego co pamiętam to turbina od ERST nie jest chłodzona cieczą.
_________________
 
 
królik
[Usunięty]

Wysłany: 30 Gru 2008, 14:22   

Z tego co mi wiadomo to T3 w rst było chłodzone wodą.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Gru 2008, 18:26   

We fiestę się nie wepniesz bo do turbiny musisz puścić chłodną wodę a ciepłą odprowadzić do chłodnicy, gdzie się nie wepniesz w układ chłodzenia fiesty to wepchnie Ci gorącą wodę z silnika w turbinę... chyba że turbinę włączysz w szereg za chłodnicą wody przed powrotem na silnik (tylko tam jest dostępna chłodna ciecz pod ciśnieniem) ale wtedy sądzę że silnik się ugotuje bo przepustowość takiego układy będzie za niska.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
królik
[Usunięty]

Wysłany: 30 Gru 2008, 22:50   

A gdzie jest wpięta w układzie chłodzącym turbina w escorcie? Jest to pewien problem ale zależy mi na tym żeby była ona chłodzona skoro kompresor jest do tego przygotowany...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 07:23   

Nie mam pojęcia, wystarczy w bloku dodatkowe wyjście albo gdzieś za pompą żeby zasilić turbinę, układ fiesty nie był pod to projektowany dlatego nie przewidziano wyjścia chłodnego płynu po ciśnieniem. Może można by było sobie rozgałęzić mały układ obiegu dać dodatkową chłodnicę ze stale włączonym wiatrakiem (np. z większej nagrzewnicy czy coś), przechłodzony z lekka płyn dać na turbinę i potem powrót do chłodnicy normlnie... sądzę że dla gorącej turbiny płyn w temperaturze 50-60 stopni (bo taki się pewnie uda osiągnąć) będzie chłodny.
Podpytaj na forach eskorta, może ktoś takiego ma i ci pstryknie fotki, ja tu tylko teoretyzuję, na oczy tego nie widział.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
królik
[Usunięty]

Wysłany: 31 Gru 2008, 10:07   

Kwesia jest tylko taka czy wogóle potrzebnne jest do chłodzenia kompresora zimniejszy płyn niż w układzie...
Bo nawet nominalna temp powinna chłodzić kompresor.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 10:15   

Płyn wychodzący z silnika ma nieraz ponad 100stopni, nie sądzę by to było dobre... może i sprężarka jest cieplejsza, ale czy płyn wytrzyma.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 31 Gru 2008, 12:05   

napisz to http://www.fiestaklubpols...ewprofile&u=117 on się bawił turbinami
_________________
1% dla mojego syna
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 31 Gru 2008, 14:55   

Do korpusu turbosprężarki są przykrecone dwa króćce wodne ( przez śruby podobne do tych które podają olej na korpus ) króciec ma rurkę metalową odpowiednio wyprofilowaną - podanie wody idzie z wanny chłodnicy znajdującej się ZA radiatorem , a powrót wody z turbiny jest wpięty do węża głównego powrotu wody do silnika za chłodnicą ( z tego co pamiętam dodatkowe wejście w pająka , ale mogę się mylić ) Całość była na rurkach 10.

Zresztą podobnie było to rozwiązane w fieście RST i T2 ( chłodnice od FRST mają specjalne wyjście z chłodnicy na zasilenie chłodzenia turbiny )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2008, 17:18   

Czyli jak Cię dobrze zrozumiałem to dobrze mi się wydawało, choć przypuszczałem że węże są grubciejsze potrzebne.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.