[MK3] Chłodzenie kompresora wodą |
Autor |
Wiadomość |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 23:25 [MK3] Chłodzenie kompresora wodą
|
|
|
Witam. Zadam jeszcze raz pytanie o połączenie turbiny z Escorta RST z układem chłodzącym. Interesuje mnie co jest wkręcane w kompresor i gdzie w układ jest wpięta sprężarka.
Kod: | nie mam zdrowia.. tak trudno poczytać zanim napiszesz? http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=35659 |
|
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Gru 2008, 20:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Gru 2008, 07:41
|
|
|
Z tego co pamiętam to turbina od ERST nie jest chłodzona cieczą. |
_________________
|
|
|
|
|
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 14:22
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to T3 w rst było chłodzone wodą. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 18:26
|
|
|
We fiestę się nie wepniesz bo do turbiny musisz puścić chłodną wodę a ciepłą odprowadzić do chłodnicy, gdzie się nie wepniesz w układ chłodzenia fiesty to wepchnie Ci gorącą wodę z silnika w turbinę... chyba że turbinę włączysz w szereg za chłodnicą wody przed powrotem na silnik (tylko tam jest dostępna chłodna ciecz pod ciśnieniem) ale wtedy sądzę że silnik się ugotuje bo przepustowość takiego układy będzie za niska. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 22:50
|
|
|
A gdzie jest wpięta w układzie chłodzącym turbina w escorcie? Jest to pewien problem ale zależy mi na tym żeby była ona chłodzona skoro kompresor jest do tego przygotowany... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 07:23
|
|
|
Nie mam pojęcia, wystarczy w bloku dodatkowe wyjście albo gdzieś za pompą żeby zasilić turbinę, układ fiesty nie był pod to projektowany dlatego nie przewidziano wyjścia chłodnego płynu po ciśnieniem. Może można by było sobie rozgałęzić mały układ obiegu dać dodatkową chłodnicę ze stale włączonym wiatrakiem (np. z większej nagrzewnicy czy coś), przechłodzony z lekka płyn dać na turbinę i potem powrót do chłodnicy normlnie... sądzę że dla gorącej turbiny płyn w temperaturze 50-60 stopni (bo taki się pewnie uda osiągnąć) będzie chłodny.
Podpytaj na forach eskorta, może ktoś takiego ma i ci pstryknie fotki, ja tu tylko teoretyzuję, na oczy tego nie widział. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 10:07
|
|
|
Kwesia jest tylko taka czy wogóle potrzebnne jest do chłodzenia kompresora zimniejszy płyn niż w układzie...
Bo nawet nominalna temp powinna chłodzić kompresor. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 10:15
|
|
|
Płyn wychodzący z silnika ma nieraz ponad 100stopni, nie sądzę by to było dobre... może i sprężarka jest cieplejsza, ale czy płyn wytrzyma. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 14:55
|
|
|
Do korpusu turbosprężarki są przykrecone dwa króćce wodne ( przez śruby podobne do tych które podają olej na korpus ) króciec ma rurkę metalową odpowiednio wyprofilowaną - podanie wody idzie z wanny chłodnicy znajdującej się ZA radiatorem , a powrót wody z turbiny jest wpięty do węża głównego powrotu wody do silnika za chłodnicą ( z tego co pamiętam dodatkowe wejście w pająka , ale mogę się mylić ) Całość była na rurkach 10.
Zresztą podobnie było to rozwiązane w fieście RST i T2 ( chłodnice od FRST mają specjalne wyjście z chłodnicy na zasilenie chłodzenia turbiny ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 17:18
|
|
|
Czyli jak Cię dobrze zrozumiałem to dobrze mi się wydawało, choć przypuszczałem że węże są grubciejsze potrzebne. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|