Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kilka problemów oraz pytań o motor 1,4
Autor Wiadomość
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Gru 2008, 02:56   [MK3] Kilka problemów oraz pytań o motor 1,4

Więc mam kilka spostrzeżeń oraz pytań odnośnie mojego nowego zakupu.
Przeszukałem wszelkimi kombinacjami nasze forum i nic specjalnego nie wynalazłem do tego motoru... (aż tak mało spotykany jest 1400cm3 ? )
PYTANIE 1..Dziś myślałem że winą tegoż gaśnięcia auta jest ten nieszczęsny pekniety elektrozawór ( http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36271 ), a jednak chyba jest co innego... auto z zimniutkim silnikiem zachowuje sie normalnie... gdy łapie temperaturę samo z siebie gaśnie... co może być tego przyczyną?

PYTANIE 2.. Pasek rozrządu jaki wstawić ?, wymieniać tylko sam pasek ,czy coś jeszcze za jednym zamachem? Jakiej firmy oraz poproszę o przybliżone koszta oraz opinie.

PYTANIE 3... Da się wyregulować (wyciszyć) zawory w tym motorze?

PYTANIE 4.. W którym miejscu jest filtr paliwa...? :)

PYTANIE 5... Te silniki były fabrycznie z katalizatorem czy bez?

PYTANIE 6... Jak można wyregulować obroty w tym silniku?


CDN...
_________________

Ostatnio zmieniony przez Kondziu 27 Gru 2008, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Gru 2008, 17:57   

silniki gaźnikowe zazwyczaj nie mają katalizatorów, bo utrudnione jest sterowanie mieszanką w taki sposób, żeby katalizator działał optymalnie. podejrzewam że do tego też nie dawali
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Gru 2008, 18:02   

Ad.2 Pasek, napinacz i może pompę, zależy.
Ad.3 Da się, należy wymienić szklanki ale często trzeba wymienić razem z wałkiem.
Ad.4 Pod serwem lub przy baku.
Na resztę pytań pewnie ktoś też coś napisze mądrego.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 23 Gru 2008, 19:01   

ad6 - regulaja obrotow w przypadku mojego 1,4 przez srubki w gazniku, odpalam wiadomo na ssaniu czekam az sie zagrzeje i wtedy optymalne ustawienie juz bez ssania
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2008, 18:08   

Pytanie 1: Silnik jak zimny chodzi na ssaniu albo ma wzbogaconą mieszankę, na pewno nie chodzi "na wolnych" dlatego nie gaśnie,,, Pisałem Ci już co i tak z tym zaworkiem - wykręć go, włącz zapłon i podłącz do niego kabelek a obudową dotknij do masy - jak się schowa - to OK, wkręć i to nie on jest winny, a jak się nie schowa to pisałem co z nim zrobić.

Pytanie 6: Zdemontuj puszkę filtra, poruszaj pedałem gazu - popatrz co się porusza w silniku, potem poruszaj tym przy gaźniku, poszukaj śruby o którą ten element się opiera jak go puścisz (w stanie spoczynku) - kręcąc tą śrubą (ręka można, ma duży łepek (chyba)) uzyskujesz efekt jakbyś lekko naciskał na gaz lub zwalniał go - tak się reguluje obroty - jak się boisz że rozstroisz gaźnik (mało ciekawe) to pstryknij fotkę okolic tego co się rusza jak dodajesz gazu.

[ Dodano: Sro Gru 24, 2008 18:11 ]
Pytanie 2: Jeśli kupiłeś to auto i planujesz jazdę to z paskiem wymień wszystko co się da i co on napędza, czyli napinacz, jak sa to rolki i jak napędzana jest od paska pompa wody to pompę też (wiem że jest droga, ale jak się zatrzyma......)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 26 Gru 2008, 11:02   

Witam. Koledzy mój silnik nie ma ssania ręcznego.. jak uda sie go "normalnie" odpalic to obroty kręcą sie w skali 1400-1500 obrotów i nie spadaja. Jutro wymienie świece,kable i filtry z płynami. Dziś sie wqrwiłem bo zapadło się sprzęgło. (trzeba mocno wcisnąc pedał zeby wysprzęglił bieg) Z tego co wiem to mam też krokowiec do wyczyszczenia i zeby wyregulowac obroty musze pokręcic ta śrubą za gaznikiem.

Jakieś porady odnośnie paska? Wiem że rolka,napinacz;pompa wody no i sam pasek... ale jakiej firmy pasek? pompa.. itp?
_________________

 
 
 
kusko13gp 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Dębica
Wysłany: 26 Gru 2008, 12:33   

obojetnie jakiej firmy założysz na pewno wytrzyma 60 tyś km a po tym przebiegu i tak musisz wymienic wszystko od nowa (mowa o nowych częsciach)
 
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 26 Gru 2008, 12:40   

To jeden w sumie największy problem.. Dlaczego gaśnie gdy się nagrzeje silnik.... ? gdy tylko puszczę nogę z gazu gaśnie...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2008, 12:50   

Stary zdecyduj się albo masz gaźnik albo wtrysk z korkowcem,,, bo nie wiadomo co Ci pisac i totalne głupoty wychodzą!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 26 Gru 2008, 13:08   

Kolego nie znam się aż tak pisze to co mi podpowiedział znajomy. Nigdy wczesniej nie miałem silnika 1,4 . Zaznaczam na zdjęciu element który mi się ułamał oraz zdjęcie samego elementu. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.



Tutaj zaznaczyłem w którym miejscu jest wkręcony ten ułamany elektrozawór



Tutaj zaznaczyłem miejsce ułamania tej plastykowej kopułki w zaworze ( zaklejone miejsce taśmą izolacyjną... Przepraszam za kiepską jakość zdjęć,zrobiłem je telefonem a chciałem jakoś zoobrazować całą sprawe
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2008, 15:10   

konrad-lubin, w końcu robisz postępu i jakieś konkrety podajesz,,, zapomnij o silniczku krokowym - nie masz takiego.

Element na pierwszym zdjęciu w lewym górnym rogu - do którego podłączone są węże z układu chłodzenia (jak myślę) to przepona sterująca ssaniem, masz automat i ssanie steruje się samo - jak fotkę pstryknąłeś na zimnym silniku to już nie jest dobrze (chyba) bo przepustnica ssania (to ta pionowa blaszka w górnej (na zajęciu) dziurze gaźnika jest całkowicie otwarta - jak jest silnik zimny to powinna być zamknięta, im cieplejszy tu powinna się bardziej otwierać. Na zdjęciu jest całkowicie otwarta jak rozgrzanym silniku.
Jeśli możesz to zdejmij puszkę filtra i pstryknij ze 3-4 fotki do koła gaźnika - będzie więcej widać... zapal zimny silnik na zdjętej pokrywie - może być tak że przepustnica się przymknie, jak nie to znaczy że ssanie nie działa jak trzeba - możesz ją ręcznie przesunąć czy stoi sztywno.
Sprawne ssanie działa tak że jak odpalisz i silnik trzyma wysokie obroty, to jak go zostawisz to choćby się zagotował to obroty nie spadną same puki nie prze gazujesz - jest to normalne tak jakby przepustnica ssania otwierała się podczas przymykania przepustnicy głównej tylko, czyli podczas jazdy ssanie wyłącza się w chwili kiedy zdejmujesz nogę z gazu (np. przy zmianie biegu)
Tyle wstępem ssania i rozruchy silnika :P a co do zaworka - odepnij przewód który był podłączony do zaworka i sprawdź woltomierzem lub kontrolką czy pojawia się tam napięcie po włączeniu zapłonu, czyli jak silnik pracuje.
Sam zaworek - zrobiłaś fajne foto szkoda że aparat ustawił ostrość na zegary w tle... ale końcówkę zaworu (to co w gaźniku siedzi) da się paluszkiem wcisnąć, i wciśnięty tłoczek pewnie będzie wyglądał tak jak na zdjęciu moim - jak tak, to weź cążki do cięcia kabli i utnij to co się rusza i chowa do środka tak by nie wystawało wcale, zaworek wkręć w gaźnik (nie musi być podłączony) - jak zakupisz nowy, sprawny - wykręcisz, wkręcisz nowy i podłączysz.

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 15:12 ]
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 26 Gru 2008, 17:06   

Wiec dziś na spokojnie wykręciłem ten elektrozawór... zobaczyłem ze wystaje jego drucik w środku i jest on lutowany. Więc lutownica w rękę i jazda. Zregenerowałem ten elektrozawór i skleiłem. Przechodzi przez niego normalnie napięcie więc jest w porządku. Wkręciłem go i dalej jet to samo... dziś po 2 dniach postoju "pod chmurką" auto nie odpala przy normalnym "trybie"odpalania. Muszę wcisnąć pedał gazu żeby odpalił... silnik dostał jakiś dziwnych wibracji... Dziś też dowiedziałem się ze poprzedni właściciel przyprowadził auto 3 lata temu z Niemiec i od tamtej pory nic nie robił... po za wlewaniem benzyny. Odkręciłem patelnie... z "filtra" powietrza posypało się chyba wszystko....muchy,piasek..liście... masakra.. Tu mam pytania...

1. Czy objawy które powstały mogą być spowodowane zużytymi świecami,kablami,palcami aparatu zapłonowego?

2. jw. objawy mogą być spowodowane tym że auto stało około 2 miesięcy bez jeżdżenia (było ponoć przepalane)

3.Auto przy zakupie odpalało od pierwszego zakręcenia. Przyjechałem nim na kołach i normalnie się zachowywało w trasie itp... Od momentu złamania tego elektrozaworu silnik mógł zgłupieć?
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Gru 2008, 18:15   

konrad-lubin napisał/a:
Przechodzi przez niego normalnie napięcie więc jest w porządku.
a chowa się jak trzeba? to że przechodzi przez niego prąd to nic nie znaczy, równie dobrze może robić zwarcie.... ;-(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 27 Gru 2008, 17:27   

Oto zdjęcia po2 dniach postoju auta... Joe jak widać gard\ziel przepustnicy jest zamknięta.... ufff kamień spadł mi z pikawki














Może teraz uda mi się zreanimować silnik
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2008, 18:46   

No,,, jeden plus, masz farciarzu najlepciejsze ssanie automatyczne z możliwych, żadne tam elektryczne czy coś,,, grzane wodą z silnika (przez co sterowane faktyczną temperaturą)

Obcykaj dokładniej okolice linki (to co na ostatniej fotce) widać jedną śrubę ale niedokładanie) - rusz linką i postaraj się uchwycić to co się będzie ruszać

Odnośnie urwanego zaworka,,, włącz zapłon i zdejmij z niego wtyczkę i poodtykaj - cyka, nie cyka - w końcu nie wiadomo czy sprawny czy nie.

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 18:51 ]
Aha i widzę że masz zapłon DIS, myślałem że 1,4 sa na klasycznym rozdzielaczu,,, a tu taka niespodzianka.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 29 Gru 2008, 15:29   

A wiec dzis wymieniłem swiece... Silnik wkońcu normalnie odreagował... ale zaniepokoił mnie zapach benzyny... Podnosze maske i w tym miejscu zaznaczonym na zdjeciu zielonym i zóltym kolorem na wezyku normalnie "zroszona" jest benzyna... Gdzie jest w tym motorze filtr paliwa? chce go wymienic a nie wiem na jaki...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2008, 23:13   

konrad-lubin, odkręcić ten przewód od pompy paliwa (!) może trochę benzyny wylecieć - odkręć go gaźnika i wymień na nowy - termiczną osłonę (to plastikowe coś) możesz przełożyć ze starego węża, jak Ci się robi wilgotny to pewnie jest nieszczelny, a benzynka tam pod pewnym ciśnieniem podczas pracy jest.

Z tego elementy co zaczepiony jest górny wąz wychodzi na dole identyczny (w takiej samej osłonie) idący do zbiornika (widać go trochę na zdjęciu) - filter powinien być na nim, jak nie ma to zamontuj sobie np z poloneza przed pompą, odłącz wąż, włącz w filierek, a z filierka puść kawałek do pompy. (jak będziesz kupował na górę nowy to kup kawałek więcej koszt to ze 10 zeta za metr (powinien starczyć) i filterej z 10-15)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Informacje o zlocie oraz lista zapisów
trzeci VI Jesienny Zlot & III Eliminacja Youngtimerparty / 1-2.09.2012 / Tor Poznań 98 31 Sie 2012, 07:42
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.