Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] 1.1 '91 - dymi ale dziwnie
Autor Wiadomość
ertee
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2008, 10:15   [MK3] 1.1 '91 - dymi ale dziwnie

Witam.
Szukałem na forum czegoś podobnego ale nie znalazłem.

Niedawno kupiłem Fieste MK3 1.1 z 91r. z LPG. Właściciel twierdził, że od roku nic przy niej nie robił tylko jeździł więc postanowiłem zapobiegawczo wymienić wszystkie filtry i olej w silniku, którego prawie nie było a to co było to już prawie nie wyglądało jak olej. Silnik zalałem mineralnym Mobilem 15W40. Wymieniłem przy okazji uszczelkę pod pokrywą zaworów bo delikatnie sączyła z jednej strony.

Ale do rzeczy.... auto odpala bez żadnego problemu zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, zarówno na benzynie jak i na gazie, niestety pojawia się niebieskie dymienie z tym że jest to o tyle dziwne, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku przez około 20-30 sekund (na ssaniu) nie ma żadnego dymu, później zaczyna w miarę nagrzewania się dymić na niebiesko, tak że po około 2 minutach od odpalenia jest sporo tego niebieskiego dymu za autem :/ Gdy silnik się nagrzeje do normalnej temperatury swojej pracy i chodzi na wolnych obrotach to dymienia nie ma ale jak się przegazuje mocniej to trochę zadymi na niebiesko z tym, że wiele mniej niż podczas rozgrzewania się silnika.

Oleju ubywa, niestety nie wiem w jakiej ilości, w każdym razie sprawdzając na zimnym silniku przy stanie 3/4 miarki, po przejechaniu około 70 km. i wystygnięciu silnika do zimna (4h postoju) stan na miarce jest na 1/2 czyli ubyło 1/4 stanu na miarce. Nietrudno się domyślić, że najwiecej tego oleju znika przy rozgrzewaniu i gdyby jechać w dłuższą trasę to w przeliczeniu na km zużycie oleju wyjdzie znacznie mniejsze niż robiąc kilka razy dziennie krótszą trasę, gdzie za każdym razem trzeba silnik rozgrzać po dłuższym postoju.

W sumie nie narzekałbym na to dymienie na rozgrzanym silniku bo auto nie jest najmłodsze i ma już ponad 200 tys km, ale ta zasłona dymna przy rozgrzewaniu się silnika nie daje mi spokoju :/
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 11 Gru 2008, 12:05   

bierze olej, nie da sie ukryc. sprawdz kompresje silnika, jak nie masz urządzenia to podjedz do jakiegokolwiek warsztatu i za 20 zeta powinni sprawdzic kompresje. pewnie pierscienie na któryms tloku nie sa juz szczelne. jedynym ratunkiem bedzie albo remont albo lanie oleju.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2008, 19:05   

Wlej motodoktora, trochę uszczelni napewno nie zaszkodzi, a stan oleju utrzymuj trochę nad minimum dymienie powinno częściowo ustać, to jest tylko ratunek tymczasowy. Tak jak napisał "Stafcio" pierścienie nie będą pierwsza klasa i trzeba powoli myśleć o małym remoncie. I jeszcze jedno jeśli myślisz o zrobieniu kompresji to jedz przed wlaniem motodoktora bo on uszczelni pierścienie i napewno oszuka pomiary.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Gru 2008, 21:14   

;-(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
uciu 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Gru 2008, 21:58   

Barak napisał/a:
Wlej motodoktora, trochę uszczelni napewno nie zaszkodzi


Barak zastanów się dwa razy zanim coś napiszesz nunu
 
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 42
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 205
Skąd: Lubin
Wysłany: 21 Gru 2008, 22:02   

motodoktorshit = niebawem martwy motor ...

:głowąwmur: skąd biora sie takie pomysły posrane? od nie puszczania bąków?
_________________

 
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 22 Gru 2008, 00:38   

konrad-lubin napisał/a:
motodoktorshit = niebawem martwy motor ...


Lepsze to niż nic, przynajmniej trochę przestanie brać olej.
A tak na boku najczęściej z tymi autami jest tak, ze zużycie tulei jest na tyle duże ze trzeba je honować no i koszty radykalnie wzrastają. Nie wszyscy sa na tyle nadziani zeby z marszu 2k wywalić na remont. I nie spotkałem sie jeszcze zeby komuś to zaszkodziło wiec w czym problem.
No chyba ze ty konrad-lubin jesteś na tyle nadziany zeby machnąc wszystkim olejo-zernym autom remonty.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Gru 2008, 02:00   

Barak napisał/a:
I nie spotkałem sie jeszcze zeby komuś to zaszkodziło wiec w czym problem.
motodoktor zagęszcza olej - spróbuj zalać silnik smołą to zobaczysz co będzie po jakimś czasie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Gru 2008, 03:01   

Barak napisał/a:
Wlej motodoktora, trochę uszczelni napewno nie zaszkodzi, a stan oleju utrzymuj trochę nad minimum dymienie powinno częściowo ustać, to jest tylko ratunek tymczasowy. Tak jak napisał "Stafcio" pierścienie nie będą pierwsza klasa i trzeba powoli myśleć o małym remoncie. I jeszcze jedno jeśli myślisz o zrobieniu kompresji to jedz przed wlaniem motodoktora bo on uszczelni pierścienie i napewno oszuka pomiary.

jest to szkodliwe działanie bo powoduje uszkodzenia panewek i wału , cierpi na tym też pompa i w rezultacie późniejszy remont wychodzi jeszcze drożej .
Widzę że jesteś bardzo zaradnym człowiekiem wiec na twoim miejscu w ramach ratowania projektu niskim kosztem spróbował bym zmienić uszczelniacze , a wiem że dasz radę bo wymieniłeś uszczelkę pod pokrywą sam z siebie a to oznacza że masz dar samodzielnego myślenia . Kilka tematów było o tym , ja w większości podchodzę sceptycznie do tego manewru ale jedno jest pewne niewielkie koszty a może będzie nieco lepiej a i pracy za dużo nie ma . Pamiętaj tylko żeby wyjąć i ponumerować laski popychaczy i w miejsce dziurek po nich położyć szmatę żeby zapobiec wpadnięciu zamka do bloku .(zamek to 2 częściowa baryłka która jest na końcu zaworów) .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Gru 2008, 06:31   

Barak napisał/a:
Lepsze to niż nic, przynajmniej trochę przestanie brać olej.
To lepiej nic i dolewać olej,,, jak już koniecznie chcesz go zagęścić to lej gęstszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Gru 2008, 12:04   

Barak napisał/a:
A tak na boku najczęściej z tymi autami jest tak, ze zużycie tulei jest na tyle duże ze trzeba je honować no i koszty radykalnie wzrastają.


Sam się honuj.. Wiesz co to za operacja?? Po pierwsze to najpierw robi się pomiary, później przetacza na wymiar naprawczy i dopiero później dogładza.

Najprostszym i najtańszym wyjściem będzie kupno silnika z pewnego miejsca. Pojeździsz na pewno jakiś czas na takim silniku z pewnego źródła.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.