Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

chciałbym przygotowac samochód prosze o pomoc??
Autor Wiadomość
winiar789 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Gru 2008, 19:20   chciałbym przygotowac samochód prosze o pomoc??

witam serdecznie ...wiec tak chcialbym moja fieste mk4 przygotowac do rajdow. Fiesta sprawuje sie bardzo dobrze ma troche duzy przebieg i silnik zetec 1.25 pozwala jej na ostre szalenstwo ..Fiesta posiada na sobie "troche" szpachli ale mam nadzieje ze to nie powinno przeszkadzac..Na samym poczatku myśle tylko o kjs ach na terenie warszawy pozniej PZM ale to juz innym samochodem..wiec tak moje pytania jak zmodyfikowac auto(wydech zzrobiony oraz filtr powietrza i jeszcze pojdzie zawieszenie koni z czasem wałki rozrzadu)aby mozna bylo wystartowac??nastepnie gdzie dobrze potrenowac w okolicach wawy??nastepnie gdzie sie udac do startow?aaa i co najwazniejsze szukam pilota:)pozdrawiam i dzieki za odp
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 22 Gru 2008, 21:36   

jest kupę rajdówek na forum ...wiec troche nierozumiem czemu po prostu nie poczytasz tamtych tematów ...
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 23 Gru 2008, 19:19   

Włóż tam coś mocniejszego bo z tym komarkiem to chyba dużo nie zdziałasz nawet w porównaniu z inną fiesta o większych autach nie mówię

swoją droga mam mały staz ale kilka tematów już cyztałem o przygotowywaniu auta poszukaj
Ostatnio zmieniony przez Qzyn 25 Gru 2008, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 23 Gru 2008, 20:25   

zdziwilby CIe ten silnik ;)

do nauki spojnie wystarczy mu ;)

a przygotowanie rajdowki : patrz ile jest tematow na forum ;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 23 Gru 2008, 22:38   

dokladnie mk4 to fajna baza do dlubania, na zawodach zreszta sam walczylem na kzk,kjs z civicami czy swiftami i jakos dramatu nie bylo, a ty winiar zamiast fisiowac lukaj tematy o rajdowkach na fkp.

pozdro
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Gru 2008, 07:53   

bla, bla bla, narazie nic konkretnego,

- wywal wnętrze, wsadź kubły i pasy szelkowe,
- 3 x rozpórki (2 górne i 1 dolna),
- twardsze amorki + sprężyna -30/40mm (jak masz wiekszy budżet to gwint)
- koła
- nie wiem jak z przednim stabilizatorem w wersji 1,24 16v, jak nie było to zaadoptowac od Pumy 1,7
- hamulce przynajmniej od Pumy 1,7 (komplet) i można wywalić ABS jesli go masz

i jeździć, jeżdzić i jeszcze raz jeździć.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Jamzy
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2008, 09:15   

Witam

W przed świątecznym biegu chwile znalazłem.

W okolicahc Warszawy KJS są organizowane przez:
AK Polski - www.ak-polski.org.pl - najwięcej KJSów
AK Stołeczny MAK - www.mak.waw.pl
AK Królewski - www.ak-krolewski.pl
AK Rzemieślnik - www.rallycross.pl - najczęściej pojeżdżawki w Słomczynie

Regularnie zaglądając na strony będziesz miał bieżące informacje co do KJSów.
Proponuje również zapisać się do jakiegoś automobilklubu - będzie mniejsze wpisowe :)

Co do samochodu to modyfikacje możesz robić, ale z głową !!! oraz zgodnie z Zał. J .
Regulaminy masz na stronie Polskiego Związku Motorowego - www.pzm.pl
Chodzi mi o mocowanie foteli kubełkowych, pasów - ogólnie bezpieczeństwo.
Co do silnika to 1,25 to nie jest najgorzej, choć będziesz klasyfikowany w klasie 3 (1200 do 1600), razem z Saxofonami, Pugami 106 i innymi troszkę mocniejszymi autami.

Na początek proponuję podobnie jak PumaRST:
- wywalić wygłuszenia - chyba że auto służy do jazdy na co dzień
- rozpórki - górne i dolna
- amortyzatory + sprężyny - głównie utwardzenie i obniżenie
- felgi zostaw stalowe - większa odporność na krawężniki ;)
- stabilizator - jak nie ma to adaptacja, jak radzi PumaRST
- hamulce - zostaw na razie serię - kto nie hamuje ten szybciej jedzie :)
- pomyślał bym nad płytą pod silnik

Wg mnie na początek jest to najważniejsze.
Ja startowałem pełną serią Mk III 1.1 bez modyfikacji w Św. Krzysztofie - KJS szutrowy i dojechałem do mety ;)
Także spokojnie możesz startować pełną serią, ale wtedy delikatniej trzeba traktować auto :)

Mam nadzieje że za jakiś czas spotkamy się na BK1 podczas jakiegoś KJSu.
Jak byś miał jakieś pytania odnośnie spraw technicznych związanych z zał. J to daj znać.
W miarę możliwości czasowych postaram się odpowiedzieć i pomóc. Jako że jestem Kontrolerem Technicznym PZM.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim!!!
Jakub Marcinkowski

PS.
Niedługo będzie Moto Orkiestra - organizowana przez AK Rzemieśłnik i AK Polski, informacja pewnie niedługo będzie na stronach - proponuję się zgłosić.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Gru 2008, 09:21   

Jamzy napisał/a:
- hamulce - zostaw na razie serię - kto nie hamuje ten szybciej jedzie :) .


nonsens, im masz lepsze hamulce (oczywiście bez przerostu formy nad treścia) tym mozesz później hamowac i w tedy jesteś szybszy
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 24 Gru 2008, 09:52   

tym bardziej ze mozna adaptowac z pumy czy xr,rst, rs1800 za mala kase;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Jamzy
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2008, 10:52   

PumaRST - nie do końca masz rację:
- późniejsze hamowanie nie zawsze jest najlepszym spowolnieniem auta
- po drugie ktoś kto zaczyna lepiej niech zacznie od serii, za jakiś czas kiedy już nauczy się jeździć i wykorzystywać mocniejsze hamulce to je zmieni

To zestawienie ma być na zasadzie jak najmniejszych kosztów, na początek. Lepiej zaoszczędzone pieniądze włożyć w bezpieczeństwo - dobre kubełki i pasy z homologacjami.
Po za tym każdy z nas ma swoje zdanie. Ja uważam że na sam początek niech się skupi na nauce jazdy sportowej a dopiero inwestycje w auto.

Pozdrawiam
Jakub
 
 
winiar789 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Gru 2008, 10:53   

Panowie dzieki za pomoc ... Zaczynam zabierac sie do modyfikacji autka do Pana Jamzy sie jeszcze odezwe w sprawach techniczno instruktowych:) Wesołych Świat zycze aaaa co najwazniejsze PIJANEGGOO SYLWESTRA zeby rok 2009 dla fiest był najlepszy :V:
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 24 Gru 2008, 11:03   

No to ja dorzuce 3 grosze. jamzy glupoty gadasz straszne - zamiast hamulcow wolalbys inwestowac w bezpieczenstwo. Ale kurna jego mac hamulce to wlasnie jest bezpieczenstwo. Nie wiem jakie kreciolki macie w warszawie ale u nas na polowie sprintow zapalisz seryjne klocki przed koncem proby... Wiec nie wiem gdzie tu bezpieczenstwo i gdzie szybkosc jazdy.
Puma podziwiam twoja cierpliwosc - ja sie osobiscie bardzo ciesze ze mamy w klubie kolejnego zapalenca rajdow ale ile razy mozna pisac to samo. Zapal rajdowy popieram w 100% ale lenistwa nie trawie :) W dziale sport jest mnostwo lektur odnosnie przygotowania samochododu do KJS a w projektach cala kupa zbudowanych rajdowek.
Takze winiar wesolych swiat i milego przegladania forum :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2008, 11:16   

Swoją droga ktos tu napisał żeby hamulce pominąć co komu po prędkości jak jej nie idzie szybko przed zakrętem wytracić?? Moc i hamulce to podstawa hamulce to podstawa bezpieczeństwa aktywnego potem klatka dla bezpieczeństwa biernego :)
Ostatnio zmieniony przez Qzyn 25 Gru 2008, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Gru 2008, 11:33   

Hamulce to własnie jest bezpieczeństwo i zanim kolga wyda zbędna kase na mody silnika to niech wyda kase na Hamulce znacznie wiekszy skutek to przyniesie niz wałki itp.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez Qzyn 25 Gru 2008, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2008, 11:55   

Popieram zaczyna się od bezpieczeństwa hamulce klata potem moc bo Moc lubi zabijać dosłownie :) Hamulce to podstawa co z mocy jak auto nie zwalnia a zakręt tuż tuż?? to drzewo i amen zacznij od hamulcy potem silnik wałki program a najlepiej wstaw większy motor :)
Coś z fiesty Xr, RS, Turbo albo Pumy bo 1,25 to nigdy potwór nie będzie za mała pojemność :)

Jak to amerykanie gadaja nic nie zastąpi cali sześciennych pojemności :) Nawet turbo
Ostatnio zmieniony przez Qzyn 25 Gru 2008, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jamzy
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2008, 12:51   

Qzyn

Właśnie chodzi o specyfikę prób - w Warszawie i okolicach nie ma praktycznie sprintów, bo nie są one zgodne z regulaminami PZM - są to próby na placach.
Po za tym seryjne hamulce jeżeli są sprawne to sprawdzą się nienajgorzej - nie jest to bajka, ale jak już podkreśliłem to jest na początek.

Kolejna sprawa jeżeli ktoś dopiero zaczyna nie może zastosować mocnego hamulca bo notorycznie będzie blokował koła, on musi się pierw nauczyć hamować (pkt. hamowań i np technika lewej nogi, hamowanie silnikiem). A jak to opanuje to dopiero niech inwestuje w lepszy hamulec.
Przy początkowej nauce gdy zdziera się niemiłośiernie klocki i tarcze, jeżeli od razu będzie miał zestaw od pumy to po miesiącu jak nie szybciej będzie musiał wyłożyć kasę na wymianę. Po co na początku wchodzić w koszty??

Więc prosze Was nie róbcie komuś wody z mózgu - niech wystartuje w kilku imprezach zupełną serią i pozna to i owo, a dopiero jak będzie miał więcej doświadczenia to zajmie się kolejnymi modyfikacjami.
Nie od razu Rzym zbudowano.

Po za tym nie napisałem aby hamulce "pominąć" tylko, że opóźnienie hamowania nie zawsze jest najszybszym sposobem pokonania zakrętu, a to spora różnica.

Pozdrawiam
Jakub
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Gru 2008, 13:08   

Jamzy napisał/a:

Kolejna sprawa jeżeli ktoś dopiero zaczyna nie może zastosować mocnego hamulca bo notorycznie będzie blokował koła, on musi się pierw nauczyć hamować (pkt. hamowań i np technika lewej nogi, hamowanie silnikiem). A jak to opanuje to dopiero niech inwestuje w lepszy hamulec.


właśnie dlatego mówie o kicie z Pumy a nie o czymś faktycznie wydajnym, bo jest Tani a zarazem sporo wydajnieszy od litej tarczy z mk4, a nadal nie jest HC.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez Qzyn 25 Gru 2008, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 25 Gru 2008, 11:00   

Temat wyczyszczony z niepotrzebnych postow i ma tu pozostac porzadek!
Temat Zdziry i jego wozu zalozylem w Hyde.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2008, 14:13   

Hmmm a jak już planujesz ( po zrobieniu hamulców i zawiechy ) inny wałek to może i koło zamachowe lżejsze i firma która to zestroi ewentualnie deliktane obniżenie głowicy ale to czasem jest niebzepieczne dla silnika w dłużsyzm okresie czasu.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:23   

ja juz po zrobieniu zawiechy oraz hampli + bezpieczeństwa raczej bym polecał swap na 1,6 16v z Sporta bo da to wiekszy efekt niż dłubanie tego 1,25.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Pierwsza Pomoc
w Wypadkach na drodze
jaco11 Ubezpieczenia i rejestracja aut 8 20 Cze 2016, 09:52
selena238
Brak nowych postów Prosze o pomoc w wycenie
Kubaz Przed zakupem 19 26 Lut 2016, 07:24
profi
Brak nowych postów [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
Gurney89 Elektryka ogólna 20 30 Lis 2012, 14:58
Gurney89
Brak nowych postów Jaki wzmacniacz prosze o syzbka pomoc ??
Gość Car Audio i CB 13 6 Maj 2007, 08:34
Moby


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.