[MK3] Nacięty kabel WN |
Autor |
Wiadomość |
dioda [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2008, 14:57 [MK3] Nacięty kabel WN
|
|
|
Na początku witam kolegów po trzech latach nieobecności. Z sentymentu po mojej fieściny (XR2i), zakupiłem żonie fiestę z 1991 1.1., że tak to określę - do nauki jazdy. Problem mam z w miarę równą pracą silnika na benzynie. Jakoś bym sobie poradził po przeczytaniu tematów w tym dziale, ale mam pewną wątpliwość, a mianowicie chodzi o dziwny kabelek który jest podłączony pod nacięty kabel WN. Normalnie bym wymienił przewody WN i świece a tak to nie wiem co robić. Jutro postaram się się napisać jaka to instalacja i ogólne jakieś parametry co mi sięuda odczytać, ale może ktoś widział takie coś. Osobiście uważam to za jakąś prowizorkę i partactwo ale może się nie znam. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam ŁT. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2008, 15:33
|
|
|
Tak, ma być, spróbuj odłączyć kabelek i owinąć go na inny - zdrowy - przewód WN, powinno też działać i wtedy zmieniaj kable WN, a przewód owiń w około jednego. Tym przewodem centralka od gazu zaczytuje informacje. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
dioda [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 13:45
|
|
|
poważnie ten przewód ma tak być?nieźle. Czy ten przewód jest połączony jakoś z kablem WN czy tylko owinięty?
Tutaj małe zdjęcie z zaznaczonym kablem
Rozumiem z odpowiedzi, że nie ma znaczenia, który to przewód?
PS. Pomińcie ogólny (tragiczny) stan silnika, bo dopiero się za niego zabieram |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 14:13
|
|
|
Ze znanych mi rozwiązań - jedynie owinięty, bez połączenia elektrycznego - przepływający w przewodzie WN prąd generuje pole magnetyczne i indukuje prąd w nawiniętej "sprężynce", ten impuls jest wykorzystywany do obliczenia przez centralkę gazu prędkości silnika i czy silnik w ogóle pracuje,,, bo wychodzi mi że masz monowtrysk )popraw w profilu z 1,1 na 1,1i) i silnik zapala zawsze na benzynie i automatem przełącza na gaz... jak tego kabelka nie będzie to nie przełączy na gaz, a jak będzie praca na gazie i go odłączysz to powinno zgasnąć... nie ma znaczenia na którym przewodzie to będzie nawinięte. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 15:51
|
|
|
dramatyzm ludzi zakładających gaz . przenieś ten przewód pod przewody od cewki skrajny obojętnie czy prawy czy lewy w kostce i tam go wepnij . albo wersja dla wygodnickich to podpięcie przewodu pod moduł zapłonowy moim zdaniem najlepiej to wygląda właśnie wpięte tam . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 17:07
|
|
|
diodalodz, to po prostu jest bezinwazyjność w układ zapłonowy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.