[MK3] hamulce z przodu |
Autor |
Wiadomość |
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 08:02 [MK3] hamulce z przodu
|
|
|
Witam. Po ostatnim małym dzwonie (wjechałem komuś w tył na światłach) pojawił się u mnie problem z przednimi hamulcami. Pedał hamulca jest twardy, no i ewidentnie hamulce nie odbijają od tarczy, bo czuć opór np przy ruszaniu. Po naprawie blacharki znajomy, obejżał też hamulce. Wszystko pościągał, przeczyścił, nasmarował gdzie trzeba, założył nowe klocki, i psikus. Dalej te same objawy, po krótkim czasie hamulce nie puszczają do końca, stalówki strasznie się grzały. Objawy ustąpiły na chwile po wyjechaniu z myjni. Podpowiedzcie co by tu sprawdzić ? |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 08:38
|
|
|
rozebrać tłoczki zacisków . zmienić im gumki poskładać . Zmienić przewody elastyczne i raczej na 99% będzie już dobrze |
|
|
|
|
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 09:27
|
|
|
Dzięki za podpowiedź [/b]diodalodz[/b] W takim razie wstawiam autko do zaprzyjaźnionego warsztatu i powiem im co jest do sprawdzenia. Sam się za to nie zabiorę bo nie mam pojecia o tym, pozatym coś w plecach strzeliło i nie idzie sie normalnie ruszać hehe |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 09:56
|
|
|
Mam podobny problem. Opór podczas jazdy. Powód zapieczony tłoczek w prawym przednim kole. Chciałem wymienić zacisk.. Dostępne tylko w serwisie po 600 zł za sztukę
Zestaw naprawczy, tj gumki to koszt 15 zł na stronę. Do tego jakiś specjalny smar do tłoczków. No i własna robota mnie czeka (szlifowanie tłoczka papierem 1000 w płynie hamulcowym i oczyszczenie wszystkiego acetonem) |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Gru 2008, 14:40
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | zlifowanie tłoczka papierem 1000 w płynie hamulcowym i |
i dostaniesz po głowie jak tak zrobisz . Jeśli gdziekolwiek będzie odprysk choćby drobny chromu to trzeba wymienić tłoczek drogi nie jest ok 30 zł za sztukę . Gumki powinno się zmieniać na obu kołach na raz . A szlifować papierkiem to można delikatny rdzawy nalocik jak się osadzi od obudowy żeliwnej zacisku . . Jak zgnił tłoczek to tylko wymiana |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
|
|
|
|
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 16:59
|
|
|
No i już po wszystkim hamulce już sprawne, chodzą jak żyleta. U mnie przyczyną były przewody elastyczne, reszta w bardzo dobrym stanie. Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy i jest git. Ogólnie mój mały, nie pozornie wyglądający dzwon kosztował mnie ... 850zł |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 22:19
|
|
|
życie . Zmień odrazu gumki zacisków a naprawa będzie na lata . Choć ostatnio widzę że tylko 5 % ludzi myśli jak ja czyli auto na całe życie |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 16:51
|
|
|
Nie jest to takie proste. Jak gumki są całe to ich nie ruszaj, najwyżej podważ odrobinę osłonkę z przodu tłoczka i wciśnij tam trochę smaru do tłoczków (cena około 5,5zł za 5ml)
Wymieniałem gumkę, bo zeszła i przez to tłoczek pordzewiał. Oczywiście wcześniej go przeszlifowałem i lipa, jest do wymiany. W ogóle to słyszałem że te cholerne gumki mają tendencje do wysuwania się z zacisków jak klocki są bardzo zużyte.
Także ostrożnie z tymi gumkami bo można jajo znieść! |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 19:00
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | tendencje do wysuwania się z zacisków jak klocki są bardzo zużyte. |
tendencję do wysuwania się mają gumki które zostały niepoprawnie zamontowane . DObrze założonej bardzo często nie wyrwiesz dopuki się gdzieś nie rozedrze . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 20:16
|
|
|
wkładasz gumkę na koniec tłoczka wkładasz całość do zacisku delikatnie obracasz i układasz i dopiero wciskasz tłoczek . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 20:42
|
|
|
dokładnie . ta gumka jest blokowana tłoczkiem i dlatego poprawinie złożona nie ma szansy wypaść . |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 22:26
|
|
|
diodalodz napisał/a: | życie . Zmień odrazu gumki zacisków a naprawa będzie na lata . Choć ostatnio widzę że tylko 5 % ludzi myśli jak ja czyli auto na całe życie | kurde to myślałem, że tylko ja jestem nienormalny... |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Gru 2008, 10:16
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | ak tłoczek ma blokować gumkę skoro chodzi w zacisku | bo tą gumkę cholernie ciężko wcisnąc. i to jest dla mnie wystarczający argument |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Gru 2008, 12:48
|
|
|
jej się nie wciska. ją się wkłada delikatnie i wpycha tłoczek . Gumka ma wytoczony w zacisku swój rowek w który musi wejść . W momencie kiedy pojawia się tłoczek , działa na zasadzie kołka rozporowego . i mimo że go wciśniesz zawsze troszkę wystaje po to by blokować gumeczkę . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
|