
|
[MK3] Wymontowany CPP i jego pomiary |
Autor |
Wiadomość |
cl3arsky [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lis 2008, 18:37 [MK3] Wymontowany CPP i jego pomiary
|
|
|
Mam problem z moją Fiestą MK3. Problemem jest to, że na na biegu jałowym jak stoję np. na skrzyżowaniu auto zaczyna się trząść i spadają obroty tak, że auto gaśnie. Także mam dziwne objawy (albo tak powinno być), że po wciśnięciu gazu obroty rosną, a jak puszczę gaz to obroty spadają niżej niż przed naciśnięciem gazu i auto zaczyna się trząść i obroty potrafią albo wstać na normalne, albo auto gaśnie. Czy tak powinno być?
A teraz nawiązując do tematu przeczytałem na forum, że to może być CPP lub silnik krokowy - robiłem sobie test i wyszły mi błędy 35 (czujnik położenia przepustnicy) i 48 (stycznik regulacji biegu jałowego). Jestem już po wymianie świec, czyszczeniu gaźnika, wymianie paska klinowego, resecie komputera. Niestety dalej tak się działo, więc wczoraj wymontowałem CPP i przyniosłem do domu. Izolacja na kablach już po prostu nie istnieje. Na zdjęciach będą podane kΩ podczas mierzenia na kablach czerwony, żółty i zielony. Czy są one w porządku?
Czerwony - Zielony
Czerwony - Żółty
Żółty - Zielony
Co do pomiarów Czerwony - Żółty i Czerwony - Zielony mam czasami taki problem, że po podłączeniu sond do kabelków zamiast oporu pojawia mi się po prostu 1 na mierniku. Trzeba albo poruszać tym CPP, albo poczekać i potem zaczyna działać (pokazuje się prawidłowy opór). Z czym to może być problem?
I ostatnie pytanie: za co odpowiada CPP, a za co krokowy? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 00:23
|
|
|
CPP to potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy - informuje sterownik silnika o stopniu uchylenia klapki przepustnicy, a więc pośrednio o ilości powietrza zasysanego przez silnik. Między innymi na tej podstawie sterownik kontroluje dawkę paliwa poprzez zmianę czasu otwarcia wtryskiwacza.
"Krokowy" w Twojej Fieście nie istnieje. Masz tam właśnie "stycznik regulacji biegu jałowego" - silnik elektryczny, który na biegu jałowym powoduje uchylenie klapki przepustnicy tak, żeby podtrzymać obroty biegu jałowego. Natomiast silnik krokowy to element sterujący zaworem bocznikowym powietrza, który przepuszcza powietrze do silnika kiedy przepustnica jest zamknięta.
Co do wartości oporu na CPP - ważna jest nie tyle wartość, co płynność zmiany wskazań (chociaż nie pamiętam koloru kabelków pomiędzy którymi się to mierzy - niech się wypowiedzą inni...). Aha, brak izolacji na przewodach powoduje że CPP można sobie wsadzić w d... nawet jeśli sam potencjometr jest ok. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 30 Lis 2008, 22:33
|
|
|
w polskim manualu w dziale na forum znajdziesz wartosci oporów jakie powinny byc. poszukaj |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|