Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dlaczego podczas jazdy na luzie obroty silnika są wyżs
Autor Wiadomość
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lis 2008, 18:08   [MK3] Dlaczego podczas jazdy na luzie obroty silnika są wyżs

mam fieste 1.1 na wtrysku i kiedy samochod toczy się i mam wcisnięte sprzegło to obroty silnika sa wyższe niż normalnie nie zaleznie czy mam włączony bieg czy nie ale sprzegło musi byc wcisniete, obrotomierza nie mam ale tak na moje ucho obroty będą koło 1500-2000 rpm, spotkałem sie z tym juz dawno ale zastanawia mnie czie i czym służy takie zwiekszone obroty podczas toczenia sie pojazdu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lis 2008, 18:24   

tak ma być, różnie się to tłumaczy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2008, 21:16   

To dla gamoni co jadąc z górki na luzie, hamują samym hamulcem :) Żeby serwo lepiej działało.

Jak chcesz się tego pozbyć to odłącz kabelki które idą do tego czujnika na lince prędkościomierza przy skrzyni. Zapomniałem jak on się nazywa ;-(
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
wujek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Lis 2008, 21:20   

Cytat:
Zapomniałem jak on się nazywa

Po prostu czujnik prędkości. :P
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Lis 2008, 21:21   

I nie miej pretensji jak hamulce zaczną słabiej działać.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lis 2008, 21:42   

Już sobie przypomniałem VSS Vehicle Speed Sensor
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lis 2008, 23:41   

MARIUSZ.B napisał/a:
To dla gamoni co jadąc z górki na luzie, hamują samym hamulcem :) Żeby serwo lepiej działało.

Jak chcesz się tego pozbyć to odłącz kabelki które idą do tego czujnika na lince prędkościomierza przy skrzyni. Zapomniałem jak on się nazywa ;-(


Nie wolno tego odłączać, kiedyś robiłęm doświadczenia na temat tego czujnika i gdy go odłaczyłem i pojeździłem to samochód czasem gasł na luzie. Jesli obroty są w granicach 1500 lub 2000 to napewno jest coś nie tak, bo obroty przy toczącym się pojeździe nie mogą być wyższe niż 1200. Jesli sa tak wsyokie to nalezy sprawdzićsilniczek krokowy, a najlepiej wyczyścić dokładnie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2008, 08:58   

Jeśli po zatrzymani ubroty spadają do właściwych to wszystko jest OK.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2008, 10:32   

ciastek1985 napisał/a:
Jesli obroty są w granicach 1500 lub 2000 to napewno jest coś nie tak, bo obroty przy toczącym się pojeździe nie mogą być wyższe niż 1200.


Tu masz na pewno rację, ale kolega pisze że nie ma obrotomierza więc ciężko będzie mu ustalić na jakich obrotach jedzie na luzie. Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2008, 10:44   

MARIUSZ.B napisał/a:
Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.
Wsadzili tam ten czujnik tylko po to by były podwyższone obroty jak jedziesz na luzie :kaput:

Ten fakt podwyższenia obrotów to raczej wynik algorytmów jakie przelicza sterownik podczas takiej nienaturalnej jazdy - jazda autem na luzie/sprzęgle nie jest normalna! Po odłączeniu VSS obroty nie są podtrzymywanie, ale też nie jest odcinane paliwo podczas kiedy auto jedzie szybciej niż jest wciśnięty pedał gazu, czyli nie ma skutecznego hamowania silnikiem i tak dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2008, 15:40   

a co to jest te "serwo" ? czy przy kazdych samochodach tak jest ze sa wyzsze obroty?
 
 
alkaprim
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2008, 16:23   

Carnival TDi,
Carnival TDi napisał/a:
a co to jest te "serwo" ?
Wspomaganie hamulców, abyś miał lżej, gdy deptasz w pedał. :yes:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lis 2008, 17:51   

JoeMix napisał/a:
MARIUSZ.B napisał/a:
Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.
Wsadzili tam ten czujnik tylko po to by były podwyższone obroty jak jedziesz na luzie :kaput:

Ten fakt podwyższenia obrotów to raczej wynik algorytmów jakie przelicza sterownik podczas takiej nienaturalnej jazdy - jazda autem na luzie/sprzęgle nie jest normalna! Po odłączeniu VSS obroty nie są podtrzymywanie, ale też nie jest odcinane paliwo podczas kiedy auto jedzie szybciej niż jest wciśnięty pedał gazu, czyli nie ma skutecznego hamowania silnikiem i tak dalej,,,


ja z podpiętym vss mam różne anomalie obrotowe z ich zawieszaniem itp. po odpięciu wszystko wraca do normy, zawsze na luzie 900obr/min i cały osprzęt jest ok, ja już nerwy do niego dawno straciłem, a vss także sprawdzałem czy działa i generuje impulsy.

Co do odcinania paliwa, przy podpiętym miałem automatyczny tempomat, teraz odcina paliwo normalnie, bo czuć wyraźny opór po zdjęciu nogi z gazu. coś Twoja teoria nie przekłada się na moja praktyke...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Lis 2008, 19:56   

Carnival TDi napisał/a:
a co to jest te "serwo" ?

Serwo to podciśnieniowy układ wspomagania hamowania - siedzi w czarnej okrągłej puszce przy lewym nadkolu, do niego współosiowo zamocowana jest pompa hamulcowa, a na niej siedzi zbiorniczek płynu. Do serwa idzie przewód podciśnieniowy z kolektora. Im wyższe podciśnienie w kolektorze, tym mocniej wspomagane jest hamowanie. Wymyślił to Ferdek Porsche, a wszystko działa dość prosto: puszka podzielona jest membraną na 2 komory. Gdy pedał nie jest wciśnięty, obie komory są połączone i panuje w nich podciśnienie (biorące się z kolektora). Kiedy wciskasz pedał, zamykasz połączenie komór i otwierasz (oczywiście proporcjonalnie do wciśnięcia pedału) dopływ powietrza z zewnątrz serwa do komory przed membraną - stąd syknięcie przy wciśnięci hamulca. Podciśnienie w drugiej komorze powoduje, że membrana odkształca się i popycha tłok w pompie hamulcowej. Różnica ciśnień nie jest duża (jak dobrze kojarzę to rzędu 0,2at), ale spora siła wspomagająca bierze się z dużej powierzchni membrany. Wszystko jest zrobione tak, że w razie awarii serwa tłok popychasz bezpośrednio pedałem, ale wtedy musisz się nieźle wysilić żeby zatrzymać autko...

Próbowałem poszukać przekroju serwa, znalazłem coś takiego: KLIK - z lewej strony przed serwem jest trzpień poruszany pedałem hamulca, z prawej za serwem pompa ze zbiorniczkiem. :)

Carnival TDi napisał/a:
czy przy kazdych samochodach tak jest ze sa wyzsze obroty?
we wszystkich którymi do tej pory jeździłem :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2008, 20:19   

dzieki chlopaki za naprawde wyczerpujace odpowiedzi :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2008, 22:05   

Marcin napisał/a:
ja z podpiętym vss mam różne anomalie obrotowe z ich zawieszaniem itp. po odpięciu wszystko wraca do normy, zawsze na luzie 900obr/min i cały osprzęt jest ok, ja już nerwy do niego dawno straciłem, a vss także sprawdzałem czy działa i generuje impulsy.
Po odpięciu wyłącza się część funkcji i kilka spektów sterownik przestaje brać pod uwagę, dlatego np. nie kombinuje z dawką paliwa, położeniem przepustnicy i tak dalej...

Carnival TDi jeśli auto posiada czujnik prędkości jazdy (wie z jaką prędkością porusza się pojazd) i silniczek krokowy (ma wpływ na obroty silnika) to powinien trzymać wyższe obroty podczas jazdy i wciśniętym sprzęgle/luzie niż na postoju
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.